הרשמה

גלישה בטוחה: טיפ #1

טיפים לגלישה בטוחה מהמומחים של נורטון אנטיוירוס לגיימרים. והיום: הכירו את האיומים השונים ברשת

עד לפני מספר שנים האיום היחידי היה וירוסים. כיום אנו קוראים לכל היישומים המזיקים וירוסים, אך המציאות של האיומים כיום היא מגוון רחב של יישומים עויינים מסוגים שונים, וחשוב להכיר אותם על מנת לדעת כיצד להתמודד איתם:

Virus- תוכנת מחשב שיכולה להפיץ עצמה בתוך המחשב, לפגוע בקבצי מערכת ומטרתה לפגוע בתפקוד המחשב.
Malware- שם כולל למגוון האיומים החדשים, חלקם משתמש במחשב כבסיס הפצה למחשבים נוספים לפני שהוא פוגע במחשב, כדוגמת Botnet, המשתמשת ברשתות דוגמאת IRC להפצתה, Rootkit, שיכולה לשבש את מערכת ההפעלה ותפקוד תוכנת ההגנה ובכך "להסתתר" במחשב עד שהיא מסיימת להפיץ את עצמה, Backdoor, אשר פותחת גישה במחשב לכניסה של תוכנות רוגלה אחרות ולהפצה של איומים למחשבים אחרים.

ישנם סוג נוסף של יישומי Malware, שהוא מסוכן לא פחות: יישומים שלא "נראים בעין", כלומר לא גורמים נזק למערכת ההפעלה וכדומה, אלא עובדים בצורה שקטה במחשב או מושתלים באתר אינטרנט אליו אנו גולשים, וגונבים מידע מהמשתמש. לדוגמא, Spyware, שיכול לשלוח מידע שמאוחסן על המחשב או לתעד משתמש מחשב לאורך זמן, על מנת לשלוח את המידע לגורם חיצוני. דוגמא נוספת היא תוכנה מסוג Keylogger ש"מקליטה" כל הקלדה של המשתמש על המקלדת ושולחת את המידע היקר הזה לגורם עויין שיכול לעשות עם המידע שימוש של חדירה לפרטיות, או גניבת זהות.

לאתר נורטון לגיימרים

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י