הרשמה

Namco רוצה לאתגר אותנו במטבח

 Food Network: Cook or Be Cooked

ה-DS כבר לא לבד. חברת נאמקו-בנדאי משתפת פעולה עם Food Network ו-Red Fly כדי ליצור את Food Network: Cook or Be Cooked, משחק בישול אולטרה ריאליסטי ל-Wii אשר מפותח על ידי צוות די גדול. אמנם קיימים לא מעט משחקי בישול ל-Wii ול-DS, אך בזכות הרישיון של Food Network הוא יכלול טכניקות והוראות נכונות מהעולם המקצועי של הבישול, וגם מבחינה ויזואלית הוא שונה מקודמיו בכך שמספק מראה ריאליסטי ורציני יותר.

"Food Network הוא אחת הרשתות הכי מצליחות בטלוויזיה בארה"ב, ואנו נרגשים לשתף עמה פעולה כדי להביא חוויה אינטרקטיבית מהנה אשר תסייע לשחקנים להפוך לבשלנים יותר טובים", אמר טוד ת'ורסון, מנהל השיווק ויחסי ציבור של נאמקו-בנדאי. "בעזרת ההנחיות של צעד אחר צעד, Food Network: Cook or Be Cooked הוא הדבר הכי טוב כדי ליצור ארוחות טעימות, הן על ידי המתחילים, והן על ידי המומחים."  


מועכים את החומר המבושל

המשחק יכלול מרשמים אמתיים אשר נוצרו על ידי שיתוף פעולה בין שפים ב-Food Network. הוא יאתגר את השחקנים להכין מנות כפי שיש להכין אותן, בשימוש כל הטכניקות הנכונות, והוא אפילו יסביר מדוע כל אחת מהן היא חשובה על מנת להגיע לתוצאות איכותיות של המנה. משך בישול חומרי הגלם במשחק יהיה דומה באופן יחסי למשך הבישול האמתי שלהם, אך אל תחששו מדקות מתות, שכן יהיה ניתן להריץ את מהירות השעון במשחק כדי להגיע לנקודת הזמן הרצויה. מלבד התנהגות ריאליסטית של חומרי הגלם, ניתנה גם תשומת לב לריאליסטיות של כלי העבודה, לא רק מבחינה ויזואלית, אלא גם מבחינת התנהגותם.


קילוף תפו"א

דוגמה למנה שיש להכין במשחק: אומצת T-bone (אומצה עם עצם בצורת T) צרובה במחבת וצלויה בתנור. עבודה נכונה במטבח מתחילה תמיד בהכנות מוקדמות כדי שתהליך הבישול יהיה פרקטי, לכן גם במשחק הזה יהיה צורך להכין מראש כלי עבודה מתאימים וחומרי גלם דרושים, ובמקרה של המתכון הנ"ל, מדובר בהכנה של האומצה על ידי תיבול. בעזרת ה-Wii Remote תחקו תנועות ניעור של מלחייה ופלפלייה, וכמובן, היזהרו לא להמליח ולפלפל יותר מדי מאחר שזה ישפיע על התוצאה הסופית, ובהתאם לכך, גם על הניקוד שתקבלו.

שלב נוסף בהכנות המוקדמות של בישול האומצה הוא חימום מראש של התנור ומחבת הצלייה על הכיריים. באמצעות חיקוי התנועה של השלט ותנועות מפותלות, יהיה ניתן לווסת את עוצמת הטמפרטורה בתנור (המשחק יתמוך בתוסף ה-MotionPlus, לזיהוי תנועה של 1:1). רק לאחר שתבצעו את פעולות ההכנה האלה תוכלו לגשת לשלב בישול האומצה.


וסתו את הטמפרטורה של התנור, אם צריך

בשעה שהאומצה תיצרב במחבת (המטרה היא רק "לסגור" את האומצה כדי למנוע בריחת נוזלים במהלך צלייתה בתנור ובכך לשמור עליה עסיסית), השמן החם יבעבע והאומצה תתחיל להעלות עשן וצבעה ישתנה בהדרגתיות. לאחר שצדה האחד נצרב כהלכה, לחצו A ובצעו פעולת היפוך עם ה-Wii Remote כדי להפוך את האומצה במחבת (וואלה, הלוואי שבמטבח שלי A היה הפתרון לכל דבר). חזרו על פעולה זו פעם נוספת, ואז האומצה תהיה מוכנה לגימור בתנור. כמו בתיבול לא נכון, אם תצלו את האומצה מעל ומעבר זה ישפיע על הציון הסופי שתקבלו.

לבסוף, הוציאו את האומצה מהתנור, הניחו אותה על קרש החיתוך ובאמצעות חיקוי תנועות חיתוך בסכין, חתכו אותה. כאמור, מה שנהדר במשחק זה אשר מבדיל אותו מהשאר, הוא שהוא ממש ידריך אתכם בביצוע שלבי ההכנה בצורה נכונה, ובהקשר למתכון הזה הוא ילמד אתכם כיצד להסיר את העצם מאומצת ה-T-bone וכיצד לחתוך אותו נכון למנות להגשה. באמצעות הידית האנלוגית תסובבו את האומצה כדי לחתוך כל אחת מקצותיה.


חיתוך אומצת T-bone

המשחק כולל למעלה מ-30 מתכונים, אשר המפתחת מבטיחה ששלבי הכנתם נדונים בו באופן מעמיק יותר מאשר כל משחק בישול אחר לפניו. השחקן יאותגר במשימות אשר תבדוקנה את הבנתו את הטכניקות שנלמדו, ועם ביצוע המשימות, כך גם ייפתחו יותר ויותר מתכונים. המשימות הללו הן למעשה סיטואציות שונות ואמתיות שיכולות להתרחש במטבח.

היכולת לבצע מספר פעולות בו-זמנית בזמן הכנת המנות יהיה תנאי כדי להשיג ניקוד מושלם, אך לעולם לא תהיו לבד, כי שף אמתי ומומחה למזון של Food Network יהיו במשחק ויספקו לשחקן הדרכה, טיפים ויתנו שיפוט על המנה המוגמרת.

כמו כן, מלבד מצב משחק חסון לשחקן יחיד, הוא גם יכלול מספר רב של אפשרויות למצב משחק מרובה משתתפים, כולל מצב שיתוף פעולה, או מצב תחרותי.


היכולת לבצע מספר פעולות בו-זמנית היא חשובה במטבח

אז אוהבים לבשל? המשחק הזה מצא חן בעיניכם? אז אולי תאהבו גם את Personal Trainer Cooking, תכנה שיצאה ל-DS ומהווה גם כן מדריך אינטרקטיבי למבשל.

ועוד בשבילכם: בפורום נינטנדו פתחנו את דיון 'השף תוקף בקונסולות נינטנדו', שבו אנו דנים לא רק על משחקי בישול, אלא גם מחליפים מתכונים, מתייעצים וסתם דנים על התחביב המספק והטעים הזה. דקל ('biggoron') ואנוכי, שנינו עם רקע בבישול המקצועי, שמחים לעזור בו לבשלנים מתחילים.

לריאיון עם המפיק בפועל של המשחק

מקור: IGN

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:29 29.04.2009 | גדי גדי (אורח)

    וואו, המשחקים של הWii ממש יותר מדי קז'ואל לטעמי, מזל שיש כמה יוצאי דופן, במיוחד RE החדש שאמור לצאת.

  2. 2

    11:54 29.04.2009 | לונג ג'ון סילבר לונג ג'ון סילבר (אורח)

    הולי שיט זה כזה מעפן. באמת, זה כבר לא גיימינג... מעניין מה קרה לכל האנשים שפיתחו משחקים רציניים בנינטנדו?

  3. 3

    12:10 29.04.2009 | IceTea IceTea

    נראה טוב, אני אוהב משחקים כאלה..

  4. 4

    12:37 29.04.2009 | אור אור (אורח)

    חחח לא מאמין ועוד לפני רגע רק צחקו על זה שזה יכול להיות


    ועכשיו זה אשכרה קיים חח WII זה מעפן.

  5. 5

    13:03 29.04.2009 | pok madui pok madui

    This is gotta be some kind of a sick joke.

  6. 6

    13:25 29.04.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    ל-2: זה גיימינג מסוג אחר. אם לא היה כאן מנוע ניקוד, אתגרים ומשימות, אז אולי הייתי יותר מסכים אתך :-)

    אני מאוד מרוצה מההכרזה הזו, אך מאוכזב מאוד שתכלול קצת מעל 30 מתכונים. זה מחוויר לצד ה-250 מתכונים שיש במדריך בישול של ה-DS.

  7. 7

    16:31 29.04.2009 | אריאל אריאל (אורח)

    כל הכתבה הזאת נראית כמו פרסומתת אחת גדולה וענקית למשחק, מאוד לא עיתונאי ומאוד לא מקצועי. מאכזב.

  8. 8

    18:20 29.04.2009 | DK1995 DK1995 (אורח)

    6 זה אולי גיימינג מסוג של משחקי פלאש באינטרנט
    הווי זה כבר ממזמן לא קונסולת הארד קור או לגיימרים רציניים וכנראה שבדרך שהיא הולכת היא תהיה קונסולה לאנשים שלא מתעניינים במשחקי ודיאו כל כך (כמו אנשים שלא מוצאים שותף לגולף או רוצים ללמוד איך לבשל או סתם בני חמש שכל דבר יכול לשעשע אותם) וזה שיצא לה איזה חמישה משחקי הארד קור (שלא הצליחו כל כך בגלל שהם מנסים להכניס משהו לשחקנים רציניים) לא הופך אותה להיות קונסולת גיימרים
    מה שכן כסימולציה לבישול זה נראה ממש מגניב ויכול לעזור לאנשים שלא ממש יודעים לבשל (כמוני P=) לא ממש הבנתי איך זה הולך להשתמש אבל עם המושיאון פלוס

  9. 9

    18:41 29.04.2009 | Ariadne Ariadne

    ל8:
    הווי אף פעם לא הייתה קונסולה להארד קור.

  10. 10

    00:36 30.04.2009 | Armati Armati

    ל-9
    הווי תמיד היה תירוץ עלוב לקונסולה

    אני מעדיף את הPS3 שלי וה XBOX360 שלי בכל מצב

  11. 11

    10:14 30.04.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    ל-8: ה-Wii מציעה כיוון שונה מהאחרות. זה לא סוד. זה או שאתה אוהב את זה, או שאתה לא. השאלה היא מה מהספרייה שלה בדקת, מלבד משחקי קאז'ואל.

    אגב, בתחילה קראתי לו "כותר" בכתבה, לא הייתי בטוח אם להגדיר אותו כמשחק. אח"כ הבנתי שגם זה סוג של משחק. אתה הרי משחק בשלן.

    ואני מסכים שהכותר בישול הזה הוא מגניב. למרות שאני יודע לבשל, הייתי קונה אותו (אני תמיד לומד דברים חדשים) אם היו בו יותר מתכונים. אבל נראה כבר, אם יציע מתכונים מורכבים ומקצועיים, ואוכל ללמוד ממנו המון, אז למה לא.

  12. 12

       | פורסם ע"י