הרשמה

21 משחקים חינמיים

הנה הם, 21 המשחקים החינמיים הטובים ביותר להורדה! האמת היא שיש המון משחקים מצויינים שמותר להוריד באופן חוקי ולהנות מהם, שלא נופלים ברמתם ממשחקים שנמכרים בחנות במאות שקלים. ניסינו להרכיב רשימה שתכסה כמה שיותר ז'אנרים וטעמים, ותכלול גם משחקים מוכרים- אבל גם כאלו שאולי לא שמעתם עליהם מעולם, אבל מאוד כדאי לכם להכיר. ז'אנרים וטעמים. התוצאה לשיפוטכם, אבל לפני הכל להנאתכם!

 

אסטרטגיה

1. Command & Conquer: Red Alert

על סדרת משחקי האסטרטגיה המיתולוגית של Red Alert בוודאי אין צורך להרחיב. ונרחיב: מדובר, לצד סדרת האחות שלה Command & Conquer, באחת משלוש הסדרות המייסדות של ז'אנר האסטרטגיה בזמן אמת (השלישית תהיה Warcraft, והסבא של כולן היא Dune 2). 

Red Alert מתארת את קורותיו של קו זמן אלטרנטיבי, אחד מהמפותחים בתולדות משחקי המחשב. בכדור הארץ של Red Alert, מלחמת העולם השניה מעולם לא התרחשה עקב טיול קצר של איינשטיין בזמן. במקום הנאצים והמלחמה הקרה שבאה בעקבותיהם, אנחנו מקבלים גרסה קומיקסית משהו של ההיסטוריה שבה מלחמה חמה מאוד ניטשת בין המערב לבין הברית המועצות בעזרת, בין השאר, טכנולוגיות אקזוטיות כמו סלילי טסלה ענקיים.

EA הפכה את המשחק המייסד של הסדרה, ששוחרר ב-1996, לכותר חינמי בסוף קיץ 2008, ואם בעקבות התאמות שנעשו לו או בגלל הסולידיות של התכנון המקורי, הוא עובד היטב על מערכות הפעלה מודרניות, כולל XP ו-Vista.

- קישורים להורדה והוראות התקנה ל-Red Alert

2. Battle for Wesnoth

מי שמחפש משחק אסטרטגיה עם יותר חשיבה ופחות קליקים מ-Red Alert, זה המשחק בשבילו. Battle for Wesnoth מתרחש בעולם הפנטזיה הפחות או יותר מוכר (תודה, טולקין) של אלפים, אורקים, קוסמים ודרקונים. בדומה לקלאסיקות כמו Warlords, Advance Wars ו-Heroes of Might & Magic, המשחק מתנהל בתורות: השחקן מזיז את כוחותיו ואז תור האויב הממוחשב, כוחות ניטרליים שונים, אם ישנם, וחוזר חלילה. עומק המשחק נמצא בתכונותיה ויכולותיה המיוחדות של כל יחידה, כמו גם בשיקולי פני שטח - מהיר יותר לנוע בדרכים, אבל היער מספק יותר מסתור וכו'.

הגרסה האחרונה של המשחק, שנמצא כל הזמן בפיתוח והרחבה, היא 1.6 משהו, והיא כוללת מספר עצום של סוגי יחידות, משימות, קמפיינים עלילתיים שלמים ברמות קושי ממתחיל מוחלט ועד גנרלי כורסה קשוחים, וגם עורך משימות שיאפשר לכם ליצור קרבות משלכם.

- לעמוד הבית של Battle for Wesnoth

 

הרפתקאות

3. A Tale of Two Kingdoms

יש הרפתקאות עצמאיות שנראות טוב יותר, יש הרפתקאות עצמאיות עם עלילה יותר מקורית, אבל אפילו הרפתקאות מסחריות מתקשות להתחרות בגודל של A Tale of Two Kingdoms, הרפתקה שנוצרה על ידי צוות בינלאומי של מפתחים חובבנים והושלמה ב-2007.

השחקן מגלם שכיר חרב, גיבור מלחמות עבר, שמופלל ברצח המלך וצריך להוציא את עצמו מהצרה ולהבין מי עומד מאחורי הקנוניה. המשחק בנוי בצורה לא ליניארית שמאפשרת להתמודד עם חידות במספר חזיתות, להשפיע על התקדמות הסיפור ובעבור השחקן היסודי, למצוא הרבה תוכן חבוי. עשרות שעות משחק מחכות כאן למי שאהב את הקווסטים הקלאסיים של סיירה.

- לאתר הרשמי של A Tale of Two Kingdoms

4. Quest for Glory 2 Remake

הייתה פעם סדרת משחקים של סיירה שניסתה לקחת את הטוב במשחקי הרפתקאות ובמשחקי תפקידים ולשלב ביניהם. קראו לה, ברוח שאר סדרות ה"קווסט" של סיירה, Hero Quest, אבל לא להרבה זמן, כי השם הזה יצר התנגשות זכויות יוצרים עם משחק לוח באותו השם. לכן קראו לה Quest for Glory, וכך נודעה מאז ועד היום.

הרבה אנשים שיחקו ב-Quest for Glory הראשון, שהתרחש בתוך עולם המבוסס על אגדות אירופאיות, ואז בשלישי, שעולמו נברא מתוך קצב התופים של סיפורי עם אפריקאים (היו גם רביעי, מאוד פופולרי, וחמישי). לפחות אנשים יצא לשחק במשחק השני בסדרה, שהתבסס על סיפורי אלף לילה ולילה. AGD Interactive, קבוצה של מפתחים עצמאיים שלקחו על עצמם להחיות כמה מהרפתקאות סיירה הקלאסיות, יצאו לתקן זאת על ידי יצירה מחדש של המשחק Quest for Glory 2: Trial by Fire עם גרפיקה מעודכנת, ניווט קל יותר ומערכת קרב חדשה לגמרי.

השחקן ברימייק של QFG2 מגיע לעיר מדברית בה שולט הסולטן הארון אל-ראשיד, ולומד שהיא נמצאת תחת התקפה קסומה. בתור קוסם, לוחם או גנב, הגיבור חוקר את העיר וסביבותיה, נלחם בשלל יצורים, מחזק את דמותו ופותר חידות בעזרת חריפות שכלו והכוחות שהוא רוכש במטרה לפטור את העיר מצרותיה.

- לאתר הרשמי של Quest for Glory 2 Remake

5. Sam & Max: Abe Lincoln Must Die

סאם ומקס מהווים, או כך יש לקוות, את צמד הבילוש הביזארי ביותר שידע העולם מעודו. סאם, המבוגר האחראי בין השניים, הוא כלב חובב הומור יבש. מקס, יד ימינו הנאמן, הוא ארנב עם נטיה פתולוגית לאלימות. ביחד הם סערת אנרכיה שוחטת פרות קדושות שמשתוללת ברחבי הטירוף הידוע לנו בשם אמריקה.

הזוג המוזר פצח את הקריירה בתור דמויות קומיקס וכיכב בתחילת שנות התשעים בהרפתקת מחשב מהוללת בשם Sam & Max Hit the Road. לאחר שנים ארוכות ונסיונות החייאה כושלים חזרו סאם ומקס למסך המחשב בשנים 2007-8 בסדרה של הרפתקאות שנפרשה על שתי "עונות". Abe Lincoln Must Die הוא הפרק הרביעי של העונה הראשונה, ושוחרר בחינם כמקדם מכירות לקראת תחילת העונה השניה. לא דרוש שום ניסיון סאם ומקס קודם כדי ליהנות מההרפתקה, בה יוצאים השניים חוצץ כנגד האיש הכי חזק בארה"ב ופולשים לבית הלבן כדי להסיר מעל הארץ איום נשיאותי מן העבר.

- לעמוד הבית של Sam & Max: Abe Lincoln Must Die

 

פעולה למולטיפלייר

6. America's Army

צבא ארה"ב, בהיותו צבא התנדבותי, משקיע מאמצים רבים בלהישאר רלבנטי בעבור הדור הצעיר של אמריקאים. מאמצים אלה שמים דגש מיוחד על עולם משחקי המחשב, שלפי מחקרים מסוימים תופס היום יותר מתשומת ליבם של הצעירים מאשר הטלוויזיה. השילוב בין תעשיית הבידור לצבא לא תמיד נתפס בעין יפה: רק לפני שבועות מספר נערכה הפגנה מול מרכז משחקי המלחמה שפתח הצבא בפילדלפיה, בטענה שמדובר באינדוקטרינציה. 

America's Army הוא הפרוייקט הידוע ביותר שיצא מהקשר הזה: משחק לחימה מבוסס-צוותים מרובה משתתפים, שנבנה על המודל המצליח של Counter Strike אבל עם דגש על יותר ריאליזם ועל העברת מידע לשחקן בנושאים שקשורים לציוד, לשיטות ולצורת הלחימה של הצבא האמריקאי. מאז יציאת הגרסה הראשונה של המשחק ב-2002 הוא נחל הצלחה גדולה אפילו בעבור משחק חינמי, עם כעשרה מיליון משתמשים רשומים. גרסה חדשה של America's Army, שתשדרג אותו במגוון דרכים, ביניהן מעבר למנוע הגרפי המשוכלל של Unreal 3, צפויה לצאת בהמשך השנה הנוכחית.

- לאתר הבית של America's Army

 

סימולציית חלל

7. Star Wraith 4: Reviction

סימולציות קרב וטיסה בחלל עברו ממעמד מיינסטרימי בשנות התשעים לנישה צנועה בעשור שלאחריו, כאשר הלהיט האחרון ה"גדול" של הז'אנר היה Freelancer ב-2003. למרות שמעט חברות גדולות משקיעות במשחקים מהסוג הזה כיום, יש כמה מפתחים קטנים שעושים עבודה מרשימה. SW3DG, האחראית לסדרת Star Wraith, היא אחד מהאולפנים הבולטים בתחום.

עד היום שוחררו בסדרת Star Wraith תשעה כותרים, חלקם מתמקדים בקרב ואחרים הם משחקים פתוחים יותר שמשלבים בין חקירת הגלקסיה, מסחר בין-כוכבי, לחימה ומשימות מיוחדות. המשחקים הרביעי והחמישי, שיצאו ב-2004, שוחררו מאז בחינם כדי לסייע בשיווק הסדרה.

Star Wraith 4: Reviction הוא סימולטור קרבי שמתאר רגע מפתח במלחמה בין האנושות לבין ה-Vonari, גזע חוצנים אגרסיבי. ה-Vonari המתקדמים טכנולוגית הולכים וצרים על כדור הארץ במטרה לחלוק מכה ניצחת למין האנושי, והשחקן הוא טייס ששמור לו תפקיד חשוב בעצירת המתקפה הקטלנית.

RiftSpace הוא סימולטור פתוח בו השחקן, טייס להשכיר, מחפש את מזלו והונו בין הכוכבים, בתקופה בה נפוצות שמועות על כוכב אגדי שטמון בו כוח עצום. המטרה האולטימטיבית של המשחק היא לרדת לעומקה של האגדה ולאתר את הכוכב החבוי.

- לאתר הבית של יוצרי Star Wraith  (כדי להוריד את Star Wraith 4 ואת RiftSpace, בחרו Others מהתפריט הראשי, גללו במורד המסך עד לכותרת Classic SW3DG Titles ובחרו את המשחק להורדה מהרשימה שמתחתיה)

 

ספורט ומירוץ

8. ATV Quadro Racing

אפשר לספור את משחקי נהיגת הטרקטורונים שיש למחשב על יד אחת, אבל עוד אחד באיכות טובה ובחינם? אלי הנהיגה הלא בטוחה מחייכים אלינו.

עם גרפיקה ברמה שלרוב מקבלים רק תמורת מאתיים שקלים בחנות, Quadro Racing נראה טוב, נשמע טוב ולא פחות חשוב למשחק נהיגה, זז טוב. הוא בנוי מסדרה של שמונה-עשר מירוצים במספר סביבות, ובנוסף לתחרות על המקום הראשון, מאתגר את השחקן לבצע קפיצות גבוהות יותר וארוכות יותר ויותר. מצלמת המשחק עוברת להילוך איטי וזוית מתאימה בכל קפיצה כזו, והמשחק מתגמל את השחקן בנקודות שיאפשרו לו בהמשך לרכוש טרקטורונים מהירים ויוקרתיים יותר מהרכב ההתחלתי.

- לחצו כאן לעמוד הורדת המשחק באתר ויגיימס

9. Minigolf Maniacs

Dynamix היו אולפן פיתוח ידוע של סיירה לפני שהם נסגרו ב-2000. בין השאר הם הביאו לנו משחקים כמו The Incredible Machine ו-Heart of China. אחד המשחקים שהיו בפיתוח באולפן בעת סגירתו היה Minigolf Maniacs. למעשה, "היו בפיתוח" זה אנדרסטייטמנט - למשחק לא נותרו יותר מחודשיים-שלושה בפיתוח. למרות זאת פוטרו כל העובדים והמשחק כמעט נזרק לפח הזבל של ההיסטוריה.

עברו מספר שנים קדימה ולמזלנו הגיעה קבוצה של מפתחים עצמאיים והצליחה, בהסכמתה של סיירה, להציל את קוד המשחק ולהשלים אותו פחות או יותר כמתוכנן. וכך יש לנו היום את Minigolf Maniacs כמשחק חינמי לגמרי ושווה כל אגורה.

Minigolf Maniacs הוא משחק מיני-גולף לכל המשפחה - השחקנים הם דמויות מצויירות חמודות, המסלולים במוטיבים ידידותיים כמו המערב הפרוע, אגדות ועולם חורף, וניתן להתחרות מול כל שילוב של עד ארבעה שחקני מחשב ושחקנים אנושיים. ניתן אפילו לתכנן מסלולים וגומות משלכם בעזרת העורך המצורף.

- לאתר הבית של פרוייקט Minigolf Maniacs (להורדה: גללו לאמצע העמוד ומימין תמצאו רשימת קישורים קצרה, בחרו Latest Release Downloads)

10. Trackmania Nations

המשחק השלישי בסדרת מירוצים שמגיעה אלינו מצרפת, Trackmania Nations נוצר מלכתחילה ככותר חינמי שנתמך על ידי פרסומות המוצגות בצידי מסלולי המירוץ הוירטואליים שלו. הגרסה המקורית שלו שוחררה ב-2006, וגרסה מעודכנת ב-2008.

עבור מי שאוהב מירוצים ארקיידיים, שבהם הפעלולים והמהירות חשובים יותר מהיצמדות לפרופיל הכביש של מכוניות בעולם האמיתי, Nations יכול להיות המשחק האחרון שהוא יצטרך בזמן הנראה לעין. הכותר תומך באינספור מסלולים, תודות לעורך המסלולים המצורף, ומאפשר לנהגי מחשב מכל רחבי העולם להתחרות אלו באלו ישירות, בזמן אמת, ועל דירוג בטבלאות המובילים.

- לאתר הבית של Trackmania Nations   

 

פלטפורמה 

11. Cave Story

משחק שמככב בכל רשימה של "המשחקים העצמאיים הטובים ביותר", לרוב במקום הראשון או לפחות בחמישיה הפותחת. כותר הפלטפורמה-הרפתקה הזה, בסגנון קלאסיקות כמו Castlevania או Metroid, פותח במשך מספר שנים על ידי מפתח יפני בודד המתכנה "פיקסל", ויצא ב-2004. בשנים שעברו מאז הוא נתן השראה לעשרות משחקים, חלקם מתמודדים נכבדים על מקום באוסף הזה.

גיבור המשחק מתעורר במערה ללא זיכרון איך הגיע לשם, ובחקירת המקום מגלה עולם שבמרכזו עיר של יצורי ארנב הנרדפים על ידי דמות בשם "הדוקטור". דיאלוגים, חידות, קרבות ואתגרי פלטפורמה ירצפו את דרכו אל עימות עם הדוקטור ואחד משלושה סיומים שונים.

גרסה מסחרית משודרגת של המשחק מפותחת בימים אלו לקונסולת ה-Wii.

- אתר מחווה ל-Cave Story עם הרבה מידע על המשחק וגרסאות למערכות הפעלה שונות

12. Knytt/Knytt Stories

שני משחקים במחיר של אפס! Knytt קרוי על שמו של יצור פרי עטה של סופרת הילדים (לא רק לילדים) טובה יאנסן ("עמק המומינים"). יוצר המשחקים, השוודי ניקלאס ניגרן, אימץ את Knytt ושילב אותו בעלילה בה היצור חסר ההגנה נחטף מעולם הבית שלו ואז מתרסק יחד עם חוטפו על כוכב רחוק. עכשיו הכל תלוי ב-Knytt ובשחקן ששולט בו: משימתו היא לחקור את העולם הגדול והלא-ליניארי ולמצוא את כל החפצים הדרושים לתיקון החללית. המיוחד במשחק הוא ההתמקדות שלו בחקירה חופשית של עולם מגוון ללא הרבה הסברים והדגמות, כך שאווירה של מסתורין ותחושה שהפתעות מסתתרות מאחורי כל פינה אופפות את המשחק. ההמשך הוא עוד מאותו הדבר, אבל הפעם עם "עורך עולמות" שמאפשר לשחקנים ליצור הרפתקאות משלהם. 

- האתר הרשמי של יוצר Knyyt ו-Knytt Stories (תוכלו להוריד משם גם את Within a Deep Forest, עוד משחק פלטפורמה-גילוי עטור שבחים של מר ניגרן)

13. Temporal

הנציג הישראלי ברשימה הזאת. אם מישהו מהקוראים מעקם עכשיו את האף, תפסיק עם זה. Temporal נמצא כאן לגמרי בזכות ולא בפרוטקציה.

המשחק פותח רובו ככולו על ידי אחד אורן בר-טל, שהצליח ליצור שילוב מקורי, אינטליגנטי והומוריסטי בין משחק פלטפורמה לחידות שהכלי העיקרי המשמש לפתרונן הוא מניפולציה של זמן. השחקן נכנס לעור הפח של רובוט שמוצא את עצמו כלוא במבנה בלתי ידוע. כדי לבקוחל שלב הרובוט יכול וצריך להזיז ולהפעיל חפצים שונים, ובעיקר ליצור שיבוטי זמן של עצמו. במילים אחרות, הוא יכול "להקליט" את עצמו מבצע פעולות שונות, ואז לחזור בזמן ולעבוד לצד ההקלטות כדי לפתור בעיות שדורשות שיתוף פעולה. כמו שנאמר - אם אין אני לי, הרבה אני לי.

- לעמוד ההורדה של המשחק באתר ויגיימס

פעולה

14. GTA 1 ו- GTA 2

Grand Theft Auto, סדרת הנהיגה-אקשן המצליחה ביותר בשוק ואחת הסדרות הנמכרות ביותר, נקודה. הגורם לסקנדלים רבים מספור, סדרה שמאוד אוהבים להתרכז במידת האלימות שבה, בדיבורים הגסים, בסטריאוטיפים ובחופש לעשות דברים לא נעימים לאזרחים התמימים שמטיילים ברחובותיה הוירטואליים. חבל שערוצי התקשורת המיינסטרימיים נוטים להתעלם מחוד הסאטירה המושחז שלה, מהביקורת החברתית הכלולה בה, שהיא לא פחות חסרת מעצורים מהמכוניות שהשחקן משתולל בהן, ומפס הקול הגאוני המתנגן לאורך משחקי הסדרה.

GTA 1+2 זו ההזדמנות שלכם לחוות את שורשיה של GTA במשחקים הדו-מימדיים שייסדו אותה, עוד לפני כל ההיסטריה. פס הקול אמנם פחות מושקע, אבל האלימות, החופש לפשוע כרצונכם וההומור כבר שם, והמשחקים עדיין מהנים באופן מפתיע. החל מ-2004 היוצרת, Rockstar, מאפשרת להוריד את שני המשחקים המלאים מאתרה חינם אין כסף (דורש רישום).

- אתר Rockstar Classics, בו תוכלו להוריד את המשחקים

15. Hurrican

נכון, לא כותבים ככה "הוריקן" באנגלית. Hurrican, מוקדם יותר Hurakan, הוא הצורה שבה כתבו באותיות לטיניות את שמו של אל סערה דרום-אמריקאי עתיק שמשמו נגזרה המילה Hurricane. זה גם שמו של משחק פעולה עצמאי שלוקח את Turrican, אחד מהמשחקים הנערצים של מחשב האמיגה, ומעדכן אותו ל-PC המודרני.

Turrican, מ-1990, היה משחק פעולה ממבט צידי שבו הובלנו שכיר חרב עתידני מעל ומתחת לפני השטח של כוכב זר, תוך לחימה במספר גדול של אויבים ובוסים. הוא קיבל השראה מסדרת Metroid המהוללת של נינטנדו, אבל האקשן בו היה אינטנסיבי יותר ומרכיבי ההרפתקה משניים. הוא והמשכיו נעשו מספיק מפורסמים ואהובים כדי שלא פחות מחמישה משחקי מחווה או רימייקים יצאו להם בעשור האחרון.

Hurrican יצא ב-2007 והוא בשלב זה האחרון והטוב שבהם, עם גרפיקה דו-ממדית אמנם אבל מודרנית, שלבים ואויבים חדשים לגמרי, בוסים ענקיים, מצב משחק שיתופי לשניים ואפילו עורך שלבים. זכה במקום שני בתחרות משחקים עצמאיים בינלאומית ב-2008, ובניגוד לרוב מתחריו באותו אירוע - הוא חופשי לגמרי להורדה ומשחק.

- לאתר הבית של Hurrican

16. The Suffering

העבר אף פעם לא מת, בטח לא בז'אנר האימה, שם יש לו נטיה לא רק להתעורר לחיים אלא גם לדדות לכיוונך עם עיניים בוהות, קצף בפה ומסור חשמלי גדול ביד. וכך חזר אלינו משחק האימה The Suffering: במקור מ-2004, חברת Midway שחררה אותו בגרסה נתמכת פרסומות בסתיו 2008.

The Suffering מתרחש גם בתחום האימה הפסיכולוגית - הגיבור, נידון למוות בשם Torque, סובל משדים פנימיים - וגם בממלכה החומרית יותר של מפלצות מרובות שיניים וריר. על אי עם היסטוריה מקוללת, שבעבר שימש לחילופין כמחנה צבאי, בית חולים לחולי נפש ובית כלא, השחקן בורח על נפשו ממגיפה של זוועות שמחסלת כל דבר חי שבדרכה, ובדרך מגלה הרבה שלדים בהרבה ארונות. תגובות השחקן למצבי משחק שונים קובעות לאיזה ממספר סופים הוא יגיע.

המפלצות יוצאות הדופן של המשחק, אשר כל אחת מהן מייצגת שיטת הוצאה להורג אחרת, עוצבו על ידי סטאן ווינסטון ז"ל, מומחה האפקטים המיוחדים שעבד בין השאר על סדרות הנוסע השמיני, הטורף, שליחות קטלנית ופארק היורה.

- לעמוד הורדת המשחק The Suffering באתר ויגיימס

 

קז'ואל\קלאסי

17. Around the World in 80 Days

הרשת מלאה במשחקי Match-3, שהעיקרון הבסיסי בהם הוא להחליף בין מיקומם של סמלים כדי ליצור רצפים של לפחות שלושה מאותו הסוג. צאצאי Bejeweled הללו מלאו ופרו ומילאו את האינטרנט, אבל רובם או פשוטים מאוד או נמכרים במחירים שבין 10 ל-20 דולר. Around the World in 80 Days הוא אחד מהטובים יותר בז'אנר, ולשמחת חובבי Match-3 שוחרר בחינם ב-2008, כשנה לאחר צאתו לשוק. העיקרון אם כן הוא אותו עיקרון: מה שמבדיל בין משחק Match-3 סתמי לאחד מוצלח הוא גיוון בלוחות המשחק ובבונוסים מיוחדים, והקונטקסט שבו מוגשת המשחקיות. ב-Around the World אנחנו מצטרפים, שלב אחר שלב, למסעם האפי של פיליאס פוג ומשרתו פספרטו מסביב לעולם, כפי שתואר בספרו הקלאסי של ז'ול וורן. מבחר גדול של דמויות, מקומות ותוספות משחק, מוצגים כולם בגרפיקה וסאונד איכותיים, הופכים את המסע למעניין מתחילתו ועד סופו.

- לעמוד הורדת המשחק Around the World in 80 Days באתר ויגיימס

18. Purebreaker 3

יש אנשים שאף פעם לא מתעייפים ממשחק שבירת קירות טוב (ארקנויד, פופקורן, DXBall), ותיק ככל שיהיה הקונספט. אז הנה, משחק שבירת הקירות החינמי הכי טוב שקיים - Purebreaker 3.

Purebreaker, כל הסדרה ובמיוחד השלישי האחרון, יודע שמה שעושה משחק ברייק-אאוט טוב זה "מאך" - מהירות, אפקטים, כוח. מהירות - בשביל לשמר את רמת העניין והאתגר, אפקטים - עושר חזותי שעושה טוב בעיניים, כוח - המון בונוסים שהופכים את הכדור והמחבט הצנועים שלך למכונת הרס, סופה של אש, רוח וברקים שעושה שמות בקיר עז המצח שחוסם לך את הדרך לשלב הבא.

לזה תוסיפו מבחר גדול מאוד של מסכים במוטיבים שונים וכל מיני לבנים מפתיעות בתכונותיהן, עורך שלבים, ואפילו נקודות שניתן לזכות בהן על ידי מצויינות במשחק ולרכוש בעזרתן מיני משחקים מהחנות שבנויה לתוכו, וקיבלתם חבילה נאה לכל חובב רטרו.

- לעמוד הורדת המשחק Purebreaker 3 באתר ויגיימס

 

תפקידים

19. Exit Fate

אוהבי משחקי תפקידים יפניים בסגנון של פעם, כמו שהיו נפוצים בזמנו על הסופר נינטנדו ונפוצים עדיין על ה-GBA וה-DS - זכיתם במיליון! Exit Fate הוא פרי עבודת פיתוח קשה ואוהבת של שנתיים מאת מפתח יפני שנודע בעבר על עבודתו על משחק תפקידים חינמי מוצלח בשם Last Scenario. המשחק החדש יותר, שיצא לאחרונה, הוא אפוס רחב יריעה על שלום ועל (בעיקר) מלחמה בין שתי ממלכות, ועל הספקות שמנקרות במוחו של מפקד צבא שלא בטוח שהוא רואה את ההיגיון בהמשך הלחימה.

כצפוי ממשחק בז'אנר, תמצאו פה עולם גדול, מאות דמויות, דיאלוגים מכאן ועד הודעה חדשה, פיתולי עלילה שהופכים את ירידות סדום לכביש הסרגל, אינספור חפצים ואויבים, וכבונוס גם קרבות אסטרטגיים שבהם הגיבור וחבריו לא נלחמים ישירות, אלא מפקדים על צבאות שלמים כמו נפוליאוני פנטזיה קטנים.

- עמוד הבית של Exit Fate

20. Guardian of Paradise

כמו רבים ממשחקיה של נינטנדו, ואולי יותר מרובם, סדרת משחקי "זלדה" נתנה במשך השנים הרבה השראה ליוצרי משחקים מחוץ לנינטנדו. ביניהם יש גם קבוצה מכובדת של משחקים עצמאיים. בין אותם משחקי "תודה לזלדה" עצמאיים ניתן למצוא לפחות עשיריה שיותר משווים משחק. Guardian of Paradise, בזכות הגרפיקה המקורית והשמירה על האיזון הזלדאי הנשגב בין אקשן לחידות מעניינות, יהיה הנציג שלהם ברשימתנו הצנועה.

נער דל בניסיון אך עשוי מחומרים אציליים, כרגיל לז'אנר, יוצא למסע שיעודו הוא הצלת אחותו החולה על ידי איתור מי גן העדן האגדיים. בעודו חוקר את העולם הוא נתקל ברוחות קסם העשויות מאחד היסודות - אש, מים וכו'. על ידי הבסת רוחות הקסם הגיבור מקבל את כוחן ויכול להשתמש בו כדי לפתור את חידות המשחק. 

- לעמוד ההורדה של Guardian of Paradise באתר ויגיימס

21. The Ur-Quan Masters

Star Control 2 הוא משחק עם מעמד של אגדה. הרבה שחקנים ישבעו שמאז צאתו ועד היום לא היה משחק שהציג עולם, או במקרה הזה, יקום, עם מגוון כל-כך גדול של דברים לעשות ולמצוא. בתור מפקד החללית האנושית היחידה החופשית בגלקסיה משועבדת, השחקן מוצא את עצמו מגלה כוכבים חדשים, כורה משאבים חיוניים, נפגש עם עשרות מינים של חוצנים אקזוטיים, מגייס בני ברית למאבק נגד עריצי ה-Ur-Quan ונלחם בקרבות זמן-אמת נגד מגוון של עיצובי חלליות, כל אחד עם יתרונות וחסרונות יחודיים.

המשחק המקורי הוא מ-1992, אבל הפך לאחד מהמשחקים הנדירים שאנשים ממשיכים לשחק אותם שנים ארוכות לאחר צאתם. לאחר שהמשחק שוחרר על ידי יוצריו לרשות הציבור, דאג צוות של מפתחים עצמאיים להפוך אותו לתואם למחשבים ומערכות הפעלה מודרניות, וכמו כן להוסיף לו את הסרטונים של גרסת קונסולת ה-3DO הנדירה של המשחק. מהדורה חינמית זו של Star Control 2 ידועה בשם The Ur-Quan Masters.

- לאתר הבית של פרוייקט The Ur-Quan Masters   

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י