הרשמה

פיג'מה סם: רעמים וברקים אינם כה מפחידים

מאת: חגי שחור 25/04/2007

רעמים וברקים מפחידים את הילדים בבית? תנו להם לשחק ב"פיג'מה סם", ותראו איך כל הפחדים נעלמים.

"פיג'מה סם: רעמים וברקים אינם כה מפחידים", שיצא כבר בשנת 1998, הוא המשחק האחרון מבין שלושת המשחקים של יומנגוס שתורגמו לעברית ומיועדים לגיל הצעיר אך חובב האיכות. את הביקורות הקודמות ניתן לקורא כאן וכאן, אבל אם אתם שואלים אותי – אולי כדאי שתתחילו דווקא עם הביקורת הזו. כי מה לעשות, זה כנראה המשחק המוצלח מבין השלושה.

לא שאין פה תחרות קשה: כל אחד מהמשחקים שווה קניה, ללא ספק, אבל רק פיג'מה סם מגיע לרמה של משחק אמיתי שקורץ לכל הגילאים בין 4 ל-13. נכון, הצעירים יותר יצטרכו להיעזר באחרים – פועל יוצא מרמת הקושי הגבוהה יותר – אבל גם הם ייהנו מאוד מהעלילה ומהחידות.

המשחק מתחיל בסלון ביתו של סם, ילד קטן וחמוד, שצופה להנאתו בטלוויזיה תוך בליסת קרונפלקס. הטלוויזיה מציגה סרט מצויר שבו מככב הגיבור האהוב עליו מכל – "איש הפיג'מה" (!!!1). בעזרת ידידיו איש הכריך ואיש הג'לי, מצליח איש הפיג'מה לנצח את יריביו – איש רעידת האדמה ואיש הסופה. אך בדיוק ברגע המכריע נשמע בחוץ רעם מתגלגל וסם קופץ כנשוך נחש ומתחבא מתחת לספה.

ממקום שבתו, ממלמל סם לעצמו "רעמים וברקים אינם כה מפחידים!". אבל לא נראה שזה משפיע על הרגשתו. לפיכך, מחליט סם להתחפש לדמות האהובה עליו ולהפוך ל...פיג'מה סם! אך ראשית, עליו להצליח למצוא את הגלימה האדומה.

גיבור בפיג'מה

כמו המשחקים הקודמים בסדרה, גם "פיג'מה סם" הוא בעצם קווסט – הרפתקה גרפית – לכל דבר ועניין. אנו שולטים על סם בעזרת סמן העכבר בלבד, אוגרים חפצים ומידע רלוונטי ונדרשים לפתור באמצעותן את החידות בהן הוא נתקל. הדמויות שסביב סם יתנו קצת רמזים, אך בסופו של דבר הפיתרון הוא בידי השחקן בלבד. שינוי אחד מהנוסחה המוכרת הוא העובדה שבכל פעם שנתחיל לשחק, הפיתרון המלא יהיה קצת שונה. למשל, הגלימה של סם יכולה להסתתר פעם אחת מתחת לכרית של הספה בעוד שבפעם האחרת היא תופיע מאחורי הווילון.

אחרי שמצא את הגלימה, היכן שלא הייתה, סם– סליחה, פיג'מה סם – הולך לטפל ברעמים ובברקים. בעזרת קיצור דרך מהסרטים, הוא מוצא את עצמו בקצה השמיים, במרכז העולמי למזג האוויר. בתוך המפעל המוזר שמייצר את מזג האוויר, מוצא פיג'מה סם את רעם וברק – שתי עובדות חביבות שאחראיות לכך שמזג האוויר בכל העולם יישאר כתקנו.

דווקא אחרי ששכנעו אותו מדוע הרעמים ששמע הם דווקא דבר טוב, סם דורך על הגלימה שלו, מועד ומפעיל בטעות את הכפתור האדום הגדול. כן כן, זו ככל הנראה הפעם הראשונה שמישהו חשב על הסתבכות בגלימה, אפשרות שהובאה לשיא ב"משפחת סופר-על". כתוצאה מהפעלת הכפתור, משתגע מזג האוויר כולו – שלג בפירמידות, גשם של נעליים בפרו ורוחות קרירות בתל-אביב. אכן טרוף.

בתוך כל הבלאגן עפים ממקומם ארבעה חלקים קריטיים להפעלת מכונות מזג האויר. בלית-ברירה, ברק ורעם מוכנות לתת לפיג'מה סם למצוא את אותם חלקים ולהחזיר את הסדר לכנו. וזה בדיוק מה שננסה לעשות במהלך המשחק.

דומה אך שונה

שלא כמו במשחקים הקודמים של יומנגוס, החידות כאן קצת יותר קשות וכדי להשיג חפץ כל שהוא תצטרכו לבצע מספר פעולות מקדימות ואפילו קצת מוזרות. זהו המשחק היחיד שבו באמת נאלצתי לעזור לאחי הצעירים ששיחקו בו, דבר שלא קרה ב"פאט-פאט" או "פרדי הדג". הורים (או אחים גדולים) שאין להם כוח להיכנס לעובי הקורה כדי לפתור את החידה מוזמנים להיעזר בפיתרון מלא שמסופק בקובץ העזרה. אם כי גם בו קצת מסובך למצוא את התשובה המדויקת.

למרות הכל, יש תחומים בהם "פיג'מה סם" מיישר קו עם המשחקים האחרים שבסדרה, ולא תמיד לטובה. הסאונד במשחק, למשל, מזכיר את קודמיו בזכות דיבוב לא אחיד ברמתו. חלק מהדמויות סבירות בהחלט, בעוד שכמה אחרות פשוט בלתי נסבלות. בולטת לרעה דמותה של ברק שהורסת כל פאנץ' ליין שאותו היא אמורה לומר.

מצד שני מדובר בדיבוב מלא לעברית, כך שאני יכול להבין את שיקולי העלויות. גם הגרפיקה מזכירה את המשחקים הקודמים, אם כי נדמה ש"פיג'מה סם" הוא המושקע מכולם, מבחינת אנימציה וכמות המקומות. הפן הטכני נשאר אותו דבר – אין זמני טעינות ואין התקנה. פשוט נהדר.

השורה התחתונה

אפשר לומר הרבה דברים על המשחק, אבל די אם אציין שכשנשאלו, אמרו האחים הפצלוחים שלי פה אחד ש"פיג'מה סם" הוא המשחק המוצלח ביותר. ובכן, לא נותר לי אלא להסכים עימם. אם אתם רוצים משחק לילדים – או לכם, תלוי בגיל – "פיג'מה סם: רעמים וברקים אינם כה מפחידים" הוא אופציה נהדרת. אפילו אם בחוץ, כל מה שאפשר למצוא זה שרב קייצי.

גזר הדין

*ציון סופי: 89

משחקיות: 9; קווסט קלאסי שמשתמש בממשק העכבר בלבד.

גרפיקה: 9; אמנם הרזולוציה נמוכה, אך האנימציה והרקעים נראים טוב מאוד.

סאונד ופסקול: 8; דיבוב סביר, אך לעיתים מפוספס.

טכני: 10; אין התקנה כלל, אין זמני טעינה – נהדר!

אורך חיים: 8; לא ארוך במיוחד, אבל האפשרות לשינוי בפתרון מוסיפה עניין.

ריבוי משתתפים: 1; לא קיים.

*הציון הסופי הוא אינו שיקלול ממוצע שאר הציונים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:58 09.03.2010 | בן בן (אורח)

    איפה מורידים את המישחק

  2. 2

    20:57 06.06.2011 | יעל יעל (אורח)

    איפה מורידים את המשחק?!!?!??!!?!?!?!?!!?

  3. 3

       | פורסם ע"י