הרשמה

ביקורת: Civilization V

Civilization לדור 2010 מציג פנים הרבה יותר מזמינות, אבל בלי לוותר על עקרונותיו.

מאת: CoreOxide

      

מפתחת: Firaxis
מפיצה: 2K Games
תאריך יציאה: 21.09.10
פלטפורמות: בלעדי ל-PC

לינקולן מחייך

לסדרת Civilization ימלאו עשרים בשנה הבאה, והמתנה שהיא מקבלת זה משחק חדש שפותח את מקדש Civ בפני דור של גיימרים שהורגל לממשקים מלוטשים יותר ופחות טקסט בעיניים. בניגוד למשחקים שניסו לשנות את היסודות עליהם הם מבוססים ואיבדו חלק מקהל המעריצים שלהם, נגיד Splinter Cell Conviction, הציביליזציה החמישית שומרת היטב על עקרונותיה, אבל פרצוף הלינקולן חמור הסבר שלה מקבל עתה הבעה הרבה יותר מזמינה וידידותית.

 

הטוב:
  • משחקיות Civ עם שינויים שהם בעיקר שיפורים.
  • מראה חדש ומרענן.
  • הרבה יותר נגיש ונוח לניהול. 
הרע:
  • דורש הרבה משאבים ללא שום סיבה נראית לעין.
  • לפציפיסטים - הדרך הצבאית היא עדיין כורח המציאות.
והמטרה:
  • מקדשת את האמצעים.

 

העולם יהיה שלי, שוב

מי שלא שיחק במשחק Civilization מימיו - ובהתחשב בכך שהסדרה קיימת כבר כמעט עשרים שנה, כנראה שמדובר בגיימר שרק התחיל את הקריירה, משחק רק על קונסולות או שומר מרחק מז'אנר האסטרטגיה באופן עקרוני - צריך לדעת שאין ל-Civ קמפיין. הבמה של Civ היא כדור הארץ כולו, והוא נותן לכם לשחק עם כל ההיסטוריה האנושית מהרגע שהאדם הפך ליושב קבע - סיפור וחלוקה לסדרת משימות רק היו פוגעים בהיקף השאפתני שלו.

בתחילתו של כל משחק תתבקשו לאפיין את המפה שתשחקו עליה בעזרת פרמטרים כגון גודלה ואחוזי הים בה, כמה אומות אחרות יתחרו מולכם על משאביה ועיצוב עתידה וכדומה. לאחר מכן תבחרו את הציביליזציה שתרצו להוביל מתוך 18 תרבויות היסטוריות - זו תיוצג במשחק על ידי מנהיג דגול מתאים, כמו לינקולן לאמריקאים, אלכסנדר הגדול לתרבות היוונית הקלאסית והכליף הרון אל-ראשיד לציביליזציה הערבית. לכל ציביליזציה מספר יחידות ומבנים מיוחדים משלה, כמו גם יכולת מיוחדת.

     


מרגע זה והלאה אתם תבחרו איך להתקדם ואיך לנסות ולהשיג עליונות סופית על מתחריכם, תוך התקדמות לא לינארית לאורך הגילויים המדעיים, הטכנולוגיים והחברתיים של אלפי שנות היסטוריה אנושית. תוכלו לפתח מעצמה כוחנית ולבחור בגישה צבאית, לפתח את יכולותיכם הדיפלומטיות ולנסות להיות חברים של כל העולם, או לפחות של החלקים החזקים שלו, או לבנות ערים לתפארת מדינת ישראל, שיהוו אור לגויים ויזכו אתכם בניקוד הגבוה ביותר עד שנת 2050. בהתאם לזאת אתם תקימו מושבות, תפתחו אותן לערי ענק, מרכזים של תרבות, מחקר ויצור, ותוליכו צבאות על פני המפה.

לא משנה באיזו דרך תבחרו, בסופו של דבר כנראה שתצטרכו להשתמש בכל הגישות במהלך השתלטותכם על העולם - אלא אם אתם אוהבים חיים קשים עם סיום טרגי. למשל, לא משנה כמה תבחרו לגלם אומת היפים ליברלים אוהבי אדם ושלום, בשלב בלתי נמנע כלשהו תפגשו בעם שלא ירצה שום דבר מלבד להשתלט על כל מה ששלכם. לא אידיאליסטי, אבל בהחלט ריאליסטי.

  

ויכתתו ריבועיהם למשושים

בתור שחקני Civ ותיקים, הדבר הראשון אליו תשימו לב הוא השינוי בצורת המשבצות מהן מורכבת המפה. הן הפכו ממרובעים למשושים, מה שמקל על תנועת היחידות בקוים טבעיים יותר - לא עוד לבזבז שני תורות בשביל להזיז טנק משבצת אחת באלכסון.

המשחק גם לא יאפשר לכם הפעם לדחוס צבאות ענק בלתי-מנוצחים למשבצת אחת ולטאטא איתם את השטח: כל יחידה זקוקה למשבצת משלה, ושינוי זה מוסיף היבט הרבה יותר אסטרטגי ללחימה, במסגרתו תצטרכו לתכנן היטב קדימה במטרה לאגף את היריב. קחו בחשבון שזה גם יקשה עליכם להגן על הערים שלכם, וידרוש מכם לצאת לשטח כדי לפגוש את האויב בדרך.

  

לכבוש את העולם בנוחות

כמי שאהב את משחקי Civ הקודמים אבל שנא את מערכת התפריטים המסורבלת שלהם ואת הצורך בקליקים מיותרים כדי לקבל מידע חיוני, אני שמח לדווח שיושמו אין-ספור שיפורי ממשק ונפטרנו כמעט לגמרי מהמחלה הזאת. הממשק יעדכן אתכם לגבי תוצאות מהלכיכם בעזרת התראות נוחות בצידי המסך, כפי שמשחקי Total War עושים מזה זמן מה.

ככה לא תצטרכו יותר לנחש מה יחסיכם עם כל אומה בכל רגע נתון, והאם הם יכעסו על שסגרתם להם נתיב מסחר עם אויב שלכם, או שמא יקבלו את הצעד בהבנה.

             

המשחק גם מביא את היועצים שראינו בכותר Civ לקונסולות, Revolution, אל מסך המחשב, ואלה הרבה יותר ספציפיים מהיועצים הרגילים של Civ בעצות שהם מספקים לשחקן. כל יועץ כזה מתמחה בתחומו ויכול לעזור לשחקן שעוד לא מתמצא בכל הדקויות באשר לאילו מבנים לבנות, אילו יחידות לגייס ואיזה טון דיפלומטי לאמץ.

על מנת שתוכלו לנהל את כל המשאבים שלכם, לתכנן מלחמות ולראות בגדול את התמונה המדינית, נוסף למשחק מצב ראייה אסטרטגי, שמורכב מתצוגה דו-מימדית מגובה רב מעל המפה. כאן תוכלו לראות אילו איזורים עשירים במשאבים, לאיזה כיוון כדאי להתפשט על מנת להבטיח שהמשאבים האלה יהיו שלכם, את פריסתם של כוחות צבאיים ואת רמות שביעות הרצון והסדר הציבורי באימפריה שלכם.

המנוע הגראפי החדש תורם לבהירות, לא רק למוחשיות המתרחש על המפה אלא גם לקליטתה במבט. עם זאת, יחסית למראהו הפשוט הוא מנחית מכה די קשה על משאבי המערכת שלכם מסיבה בלתי ידועה, במיוחד כשהאימפריה מתחילה לצמוח למימדים מלכותיים יותר. בשלבים מתקדמים יותר של המשחק הוא נפל לי לעיתים ילקצבי ריענון של 16 פריימים לשנייה! זה ממש לא מקובל עלי.

ההתראות, הממשק הנוח יותר, היועצים – אלה עוזרים להפוך את המשחק לנגיש ונוח יותר לשליטה, אבל לא פוגעים בשום צורה בעומקו. Civ V עדיין מהווה את אחת מחוויות האסטרטגיה המורכבות ביותר שיש, עם מרחב עצום של אפשרויות מחקר ופיתוח ואסטרטגיות להתנסות בהן.

   

חיים ומוות במסך הדיפלומטיה

כנהוג במשחקי Civ, המשחק מציג מערכת דיפלומטית יוצאת מן הכלל, בעזרתה תוכלו לתקשר עם מנהיגים אחרים ולפתח יחסים חמימים בין מדינותיכם, או להודיע להם על פלישה רחבת היקף ולאחל להם שישברו רגל. עוד אפשרויות כוללות יחסי מסחר והצטרפות מצד זה או אחר למלחמות שכבר פרצו. כל אלה ישפיעו על יחסן של האומות האחרות כלפיכם. אם לא עזרתם להם במלחמה שלהם - אל תצפו שהם יעזרו לכם במלחמה שלכם.

הבינה המלאכותית עוקבת יפה אחר מעשיכם בעולם המשחק, ולא מגיבה רק לאינטראקציות ישירות שלכם איתה. למשל, אם תחליטו להפוך גבולות של מדינה מסויימת למגרש חנייה של חצי מהצבא שלכם – הם לא יראו זאת בעין יפה.

אם מדברים על ה-AI, אני די בטוח שהמחשב מרמה פחות הפעם. הוא לא מפתח יחידות בקצב מסחרר ולא יבנה פתאום שלושה פלאי תבל - מבנים שמעניקים נקודות ויתרונות שונים לתרבות שבנתה אותם - בתור אחד. תודה לאל.

   

דפי ההיסטוריה מלאים בהערות שוליים

תוספת חדשה למשחק היא ערי המדינה, זעיר-אומות בגודל עיר אחת, איתן תוכלו לנהל יחסים מוגבלים. תוכלו למלא בקשות שלהם על מנת לזכות באהדתן, או סתם לתרום להן כסף כדי לקבל גישה לסחורות היקרות שלהן ולקבל את תמיכתן במלחמות. תוכלו גם להתעלם מהן לחלוטין או סתם לכבוש אותן - מאחר ולטווח הארוך, השפעתן על המשחק זניחה לגמרי.

היסטוריה של אלימות

למרות שתמיד מבטיחים לנו שנוכל לנקוט בכל גישה שנרצה כדי לנצח במירוץ התרבויות, ולא רק במיליטריזם, חלק מהאומות נוטות להיות  אגרסיביות מאוד, ובכלל נראה שמשלב כלשהו המשחק מושך לכיוון הגישה הצבאית. גם אומות ניטרליות או ידידותיות יתחילו לפתח אליכם יחסי עוינות ברגע שהאימפריה שלכם תהפוך למתחרה רצינית וקרובה גיאוגרפית.

עוינות זו עלולה להרוס לכם את המשחק בשלבים המתקדמים יותר.  בעוד בשחר ההיסטוריה הקרבות יתנהלו פנים מול פנים ומקסימום ימחק לכם איזה לגיון שיעלם בחשכת יערות גרמניה, בשלבים מאוחרים יותר כל הזמן תכססו ציפורניים מפחד שאיזו אומה לא תשתגע ותשלח עליכם כנף של מפציצים אטומיים שימחקו לכם כמה ערים מלאות חיים בתור אחד. אתם תבכו כמו ילדה קטנה כשזה יקרה, וגם תבינו באופן מוחשי ביותר למה כדאי לאנושות להתחיל לשלוט במאגרי הנשק הגרעיני שלה.

למרות האצבע הקלה על הנשק הגרעיני, האפשרויות הדכאניות יותר שהיו במשחק הקודם הוסרו מ-V. עכשיו כבר לא תוכלו להכריח אומות כבושות לקבל את הדת שלכם או לכפות עליהם את שיטת המשטר הנהוגה באימפריה שלכם. כך תקבלו בונוסים היחודיים לאותה אומה, במחיר ההנאה הפשוטה שבלהיות דיקטטור מניאק.

   

למרות שבאופן כללי Civ לא בנוי למשחקים של שעה-שעתיים, המולטיפלייר במיוחד בנוי לשחקנים הסובלניים יותר. הוא אמנם בנוי על העיקרון שכל השחקנים מנהלים את ענייניהם במקביל, אבל שחקן איטי במיוחד עדיין יכול לייצר לכם זמני המתנה לא נוחים. כדי לפצות על זה תוכלו להפעיל טיימר שיגביל את הזמן המוקצב לתורו של כל שחקן - אבל אז אולי תגלו פתאום שבשלבים המתקדמים יותר של המשחק הטיימר שקבעתם לא מאפשר לכם לנהל את ענייניכם כמו שצריך.

המולטיפלייר גם לא תומך כרגע ב-Matchmaking או PBM (אפשרות שבה כל אחד מבצע את תורו בזמנו הפנוי, והמשחק מתקדם כאשר כולם מסיימים), אבל Firaxis הבטיחו שאפשרויות אלה יוטלאו לתוך המשחק בהקדם.

השורה התחתונה

Civ V הוא משחק שקל מאוד להמליץ עליו גם למי שאין לו ניסיון בסדרה או במשחקי 4X בכלל. הוא לא פחות עמוק מקודמיו, אבל הרבה יותר ידידותי למשתמש, וזה למעשה יתרונו העיקרי על משחקי Civ מוקדמים יותר. בהתחשב בכך שמדובר בקלאסיקות, בכלל לא נורא לסכם בכך ש-Civ V הוא אולי לא צעד ענק קדימה בעבור ותיקי הסדרה, אבל הוא בוודאי צעד פוטנציאלי גדול קדימה לפופולריות של הסדרה.

משחקיות - הלב הוא אותו לב Civ גדול, עמוק וממכר, השינויים הם ברובם לטובה.
גרפיקה - Civ כבר לא מכוערת. 
סאונד ופסקול - לא תשמעו הרבה מעבר למוזיקה קלאסית עדינה, שמספקת ליווי לא מלהיב אבל נעים לאוזן.
טכני - מנוע כבד למדי, כפי שמתגלה בשלבים מתקדמים יותר של המשחק.
אורך חיים - אינסופי, עם כל האפשרויות להתאמה אישית של משחקים, משחקי רשת ותוכן שנוצר על ידי שחקנים אחרים.
מולטיפלייר - יכול להיות מהנה ומהיר, אם מוצאים את השחקנים הנכונים: אפילו בקהילת Civ זה לא כל-כך פשוט.

 ציון סופי87

 ביקורות מהרשת (ציון ממוצע 91 לאחר 41 ביקורות):

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:59 01.10.2010 | עידו עידו (אורח)

    לא יודע הת'אמת האם כדאי להוריד את המשחק בצורה פיראטית, בכדי להתנסות בו בפעם הראשונה. ''פעם ראשונה התנסות בסדרת המשחקים''.
    או לרכוש אותו, כמובן שאני לא ארכוש אותו בלי לקבל חווית משחק, ולצפות האם אני באמת בקיע במשחק הנוכחי.
    כי למרות כל החידושים וכן הלאה, המשחק נראה די מסובך למי שמתחיל בפעם הראשונה.

    נראה מה יהיה,
    שבת שלום!

  2. 2

    17:03 01.10.2010 | דוד דוד (אורח)

    חליף*, לא כליף
    87? למשחק הזה באמת מגיע יותר

  3. 3

    17:04 01.10.2010 | אלעד אלעד (אורח)

    סיקור מצוין.
    הייתי שמח אם היה מדריך לשחקן מתחיל, כי זה קצת מסובך לחדשים. (כמוני)

  4. 4

    17:09 01.10.2010 | עוזי עוזי (אורח)

    נו סמואל סמי, שמח סוף סוף??? כל כתבה אתה רק מנדנד לעולם(ושלא לדבר לאודי) מתי תצא הביקורת למשחק הזה.שמח?לכולם יש כבר כאב ראש,חאלס!פעם הבאה למה שלא תכתוב אתה את הביקורת...

  5. 5

    17:30 01.10.2010 | סמואל סמי סמואל סמי

    תודה לכולם!
    אני מאושר
    בי לכם

  6. 6

    17:35 01.10.2010 | ^^ ^^ (אורח)

    87?
    מה נראה לך?

  7. 7

    17:40 01.10.2010 | Itay_pro Itay_pro

    @1 יש דמו

  8. 8

    17:45 01.10.2010 | t_h t_h

    אחד המשחקים הטובים ששיחקתי, המשחק היחיד ששיחקתי פעמיים רק בשביל לנסות אפשרות אחרת.
    ובקשר לזה שאמרתה שזה נוטה לצד הצבאי, זה נכון, שיחקתי בפעם הראשונה למטרה לניצחון צבאי, ופעם אחת ניצחון תרבותי.
    ששיחקתי את הצבאי(עם נפולאון)זה היה קל מאוד, לא התאמצתי הרבה, בניסיון לתרבותי(אני עדיין משחק אותו) נשארו לי 25 תורות עד סוף המשחק, ועד שה"פרויקט אוטופיה" יהיה מוכן היה 23 תורות, ואת הצבאי ניצחתי בשנת 2015.

  9. 9

    18:41 01.10.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    "לפציפיסטים - הדרך הצבאית היא עדיין כורח המציאות."
    טעות
    סיימתי את המשחק כמה פעמים, רק פעם אחת היה בדרך צבאית

  10. 10

    18:54 01.10.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    באופן כללי אני ממליץ לכולם לקנות את המשחק הזה. אני בחיים שלי לא שיחקתי משחקי אסטרטגיה, ורוב ההתנסאויות שלי היו בסגנון של "תוריד משחק, תתחיל לשחק, תבנה קצת, תותקף, תפסיד, מחק משחק". גם פה קרה משהו דומה מאוד, אבל הפעם היה לי חשק מוזר לשחק שוב. אולי זה בגלל שהופיעה לי ההרגשה שהפסדתי לא בגלל שהיתי איטי מידי (לעומת משחקי זמן אמת שבהם הAI מסוגל לשלוט ב60 צדדים של המשחק בבת אחת) אלא פשוט כי בחרתי החלטות לא נכונות וכן היה לי סיכוי לנצח.

    מה שאני מנסה להגיד שזה משחק ממש טוב, ומתאים לכל אחד ולא רק לחובבי אסטרטגיה מושבעים

  11. 11

    19:29 01.10.2010 | MEEEEEE BILL MEEEEEE BILL (אורח)

    הי ברווז צהוב,רוצה משחק כיף בו גם מפעילים את המוח?
    (ולא,זה לא פורטל)נסה את the neverhood,משחק אדיר...

  12. 12

    19:35 01.10.2010 | א א (אורח)

    אותו

    נ.ב:
    @#$%

  13. 13

    19:35 01.10.2010 | ניצן ניצן (אורח)

    The NeverHood משחק מעולה! מומלץ =)

  14. 14

    19:37 01.10.2010 | ASD ASD (אורח)

    פעם רישונה שלי שאני משחק בזה...(אני גיימר בהיתלמדות..אבל אני בכיתת מיתקדמים ;P)אף פעם לא ראיתי יצירת מופת כזותי..כול כך הרבה אפשרויות כול כך הרבה אסטרטגיה כול כך הרבה לחשוב!!! זה ה משחק בישבילי

    ובינינו אין כמו ליבכור את RUSIA ואז במיקרה לקבל איי ענק רק בישבילכם אים 34 IRON..

  15. 15

    19:49 01.10.2010 | תום תום (אורח)

    לפי מה שאני זוכר המנהיג של אמריקה במשחק הוא וואשינגטון ולא לינקולן

  16. 16

    19:49 01.10.2010 | fuck you fuck you (אורח)

    ם
    ןן
    ךךןןךן
    [יי י\
    l \
    l

  17. 17

    20:08 01.10.2010 | InterAl InterAl

    כמו שאר הביקורות ברחבי הרשת, גם זאת מסרבת להבין שביקורת צריכה לבקר, ולא רק לפרט רשימת פיצ'רים אחת ארוכה. איפה הביקורת פה על המשחק? איפה הנקודות טעונות השיפור? איפה הנקודות החלשות שלו? למה הכתב לא מציין את ה-AI החלש, את העובדה שה-MP שלו שבור לחלוטין כרגע ולא כולל אופציות סופר-בסיסיות כמו שמירת משחקים ידנית, שהוא מתרסק באופן תדיר במשחקים של מעל 2 שחקנים, שהוא מוצף בבאגים ופשוט לא שחיק?

    איך שלא יהיה, אם יש פה שחקני civ ותיקים, אני ממליץ להם בחום להתרחק כרגע מהמשחק הזה. יש לו design flaws רציניים ביותר, הוא הרבה יותר רדוד ומוגבל אסטרטגית ממשחקים קודמים בסדרה, עץ הטכנולוגיה שלו הרבה יותר לינארי והרבה פחות מסועף, ה-AI הוא מהגרועים ביותר שידע ז'אנר ה-4X מעולם (למעוניינים, תעיפו מבט בפורומים של המשחק), ומולטיפלייר שבור שלא יכול לכפר על כך. אני בטוח ששחקנים חדשים ימצאו כאן משחק עמוק ומרתק, אבל לותיקים הכותר הזה הוא פשוט אכזבה אחת ענקית. מלבד משושים וקרבות טקטיים, הכותר הזה הולך אחורה מכל בחינה כמעט.

  18. 18

    20:18 01.10.2010 | ... ... (אורח)

    מה אתה מחרטט על זה שמי שלא שיחק CIVI לא גיימר או לא אוהב אסטרטגיה?

    אני לא שיחקתי בחארטה הזה, וכן, אני אוהב משחקי אסטרטגיה
    וכן, אני בתחום המשחקים כמה שנים טובות

  19. 19

    20:40 01.10.2010 | Yosinizer Yosinizer

    87? אחד המשחקים למחשב.. מגיע לו יותר. הרבה יותר.

  20. 20

    21:09 01.10.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    11 מכיר, סיימתי אותו כבר שלוש פעמים :)
    אחד המשחקים הכי טובים שנוצרו אי פעם

  21. 21

    21:13 01.10.2010 | k-22 k-22 (אורח)

    ל-22 במשחק החדש מוסיפים את לינקולן לרשימת המנהיגים של אמריקה

  22. 22

    23:19 01.10.2010 | א א (אורח)

    @24
    תראה, גם ב-CIV4 הבינה המלאכותית לא הייתה הצד החזק ביותר במשחק, ולפי מה שאני זוכר גם לא ב-CIV2 ולא בראשון (בשלישי לא שיחקתי). אבל עדיין היה כיף לשחק בהם.
    מבחינת הגבלה אסטרטגית זה לא נראה כמו משהו רדוד. להפך אם כבר. מקודם פשוט היית דוחף המון יחידות על משבצת ורץ להתקיף, עכשיו אתה הרבה יותר מוגבל (גם בהגנה), וזה דורש יותר יצירתיות.
    עץ טכנולוגיה לינארי? מאז הראשון זה היה ככה. אם אתה מתלונן על זה, אז אתה משחק במשחק הלא נכון.

  23. 23

    00:14 02.10.2010 | wot wot (אורח)

    ל 24
    הכל אצלך שבור, כנראה גם הביצה השמאלית. והכתבה לא מבקרת בכלל, בזה אתה צודק.

    לקח לי פחות משעה להבין איך המשחק משוחק, כמי שלא התלהב מהמשחקים הקודמים של הכותר, וזה הפלוס העיקרי של המשחק הזה. ממש אין לי כוח לבדוק כל מיני מדריכים כדי לדעת איך לשחק.
    המשחק הזה ממש מהיר למי שרוצה (לא מדבר על המולטיפלייר, אגב), בסה"כ צריך לזכור מה עשית ומתי.
    משחק קליל ונוח בלי בולשיט.

    ביי

  24. 24

    03:24 02.10.2010 | שחקן חדש בCIV שחקן חדש בCIV (אורח)

    וואי, רציני..
    זה אחד המשחקים הכי טובים ששיחקתי בקטגוריה של אסטרטגיה.
    אני חדש לסידרה, תמיד ניראה מסובך והכול אבל המשחק הזה קל גם למתחילים. שעות חופשי אני מעביר בלי לשים לב..

    אח..אח..תשגשג אמפריית המצרים שלי :)

  25. 25

    08:50 02.10.2010 | רועי רועי (אורח)

    זה המשחקים הבלעדיים שיוצאים כיום למחשב? איזה עצוב.

    איפה ימי HALF LIFE

  26. 26

    11:03 02.10.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    ל-26

    מחכים לפרק 3 אלא מה

  27. 27

    15:36 02.10.2010 | 12eWe 12eWe (אורח)

    בתור אחד שמשחק אסטרטגיה למשחק הזה בחיים לא התקרבתי לא הבנתי תמשחקיות הזאת בחיים זה ניראלי עצוב מידי...וכן אני מכיר הרבה משחקי אסטרטגיה והתנסתי איתם זה מזכיר heros

  28. 28

    15:56 02.10.2010 | wot wot (אורח)

    28... כמה שטויות בתגובה אחת. כל משחק אסטרטגיה הוא משחק אסטרטגיה, זה שאתה לא אוהב את הסוג זה כבר משהו אחר.
    זה שלא הבנת את המשחקיות - זה אומר שאתה קשה הבנה.

  29. 29

    17:27 02.10.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    27 - משיח הPC יבוא ביום שבו פרק 3 יצא

  30. 30

    18:20 02.10.2010 | איש יותקר מדי משועמם בשביל למצוא שם איש יותקר מדי משועמם בשביל למצוא שם (אורח)

    אני אוהב את הסידרה הזאת אבל היא באמת ממש מסובכת, ל civ 4 יש ספר הוראות ענקי עם בערך 100 עמודים. מקווה שזה יהיה יותר פשוט.

  31. 31

    21:12 02.10.2010 | omrika omrika

    למרות שאני אוהב משחקי אסטרטגיה אני לא אוהב את סדרת civ כי לא רואים מספיק את הקרב.. המשחק נראה קשה והוא ארוך וכבד מדי...

  32. 32

    21:57 02.10.2010 | אדיר אדיר (אורח)

    אפשר לשחק במשחק הזה את ישראל, אם לא(ורוב הסיכויים שאין), חבל זה היה יכול להיות נחמד..

  33. 33

    21:58 02.10.2010 | אדיר אדיר (אורח)

    זאת שאלה, שכחתי לשים סימן שאלה...

  34. 34

    22:26 02.10.2010 | Itay_pro Itay_pro

    33
    ישראל ממש לא אימפריה
    אולי תהיה עיר מדינה בשם ישראל

  35. 35

    01:44 03.10.2010 | א א (אורח)

    למה אין חדשות מ WCG 2010?

  36. 36

    12:25 03.10.2010 | a a (אורח)

    זה משחק מאוד ממכר, רק דבר אחד יש לי נגד המשחק, פעם ראשונה ששיחקתי, קיבלתי את מאלי, שכחתי את השם, עכשיו בשלב מסויים במשחק, המוסיקה הופכת להיות כל כך מעצבנת...תחשבו כאילו חונקים חלילן מרוקאי וכל מה שיוצא לו זה ציפצופים מאנפפים יא ראבאק, אחרי איזה 10 ד' לא שמתי לב אבל רציתי לשבור את הרמקולים.

  37. 37

    14:23 03.10.2010 | אא אא (אורח)

    מה אם ביקורת למשחק פורמולה 2010

  38. 38

    20:27 03.10.2010 | המבקר הנודד המבקר הנודד (אורח)

    הכתיבה השתפרה, אבל אם תשוואה את הביקורת הזאת לביקורת על CIV4 תראה את ההבדל, לא במשחקיות אלה בכתיבה המפורטת יותר.. אם כן אני חייב לציין שגם הוספת תמונות לביקורת זה צעד קדימה

  39. 39

    06:53 12.10.2010 | meir meir (אורח)

    בניגוד לciv 4 משחק זה הוא איטי ומסורבל עם עודף של הוראות והנחיות,אשר מונע אפשרות להינות ממשחק פשוט.יותר מידי כותרות גדולות מידי לכל יחידה או עיר אשר תופסות חלק גדול מהמפה ופשוט מפריעות לראייה הכוללת של המפה.למרות שיש ברשותי מחשב חזק לוקח זמן לכל פעולה ופעולה להתבצע,בניגוד למשחקים הקודמים.לשחקנים וותיקים כמוני אני מציע להמתין עם רכישת המשחק עד לתיקון הבאגים

  40. 40

    15:25 19.10.2010 | noonameleft noonameleft

    ל40 אם אתה מראה פשוט ולא מסורבל תעביר למפה האסטרטגית

  41. 41

    16:34 19.10.2010 | עופר ש עופר ש (אורח)

    יש שמועות שזה לא משנה באיזה עיר בונים בניינים כי זה משפיע על כל האימפריה האם זה נכון?

  42. 42

       | פורסם ע"י