הרשמה

המחתרת: Nifflas

 מאת: גיא שגיא

השבוע במחתרת, הגיע הזמן לדבר על אחת מהנפשות הפועלות הבולטות ביותר בקרב האינדיים, הלא הוא Nifflas, היוצר השוודי המרתק שאולי עוד יכבוש את לבכם.

על Nicklas Nygren, המוכר בפי רבים בשם Nifflas, כבר דיברנו כאשר שחרר את המשחק הראשון המסחרי שלו, Saira. אבל איך התגלגל Nifflas עד שם? בכתבה זו נתחקה מעט אחר מקורותיו ונספר קצת על הסגנון שהפך אותו למספר הסיפורים הדוממים היחודי שהוא.

אי שם בעתיד הרחוק, שנת 2500, כדור הארץ הפך לתל חורבות. רוב האנושות נמחקה מעל פניו, כאשר רק קבוצה זעירה של ניצולים צלחה את מלחמת החורבן. ביניהם: ד"ר "קלישאה" הידוע לשמצה. במוחו של הד"ר נרקמת תוכנית: הוא יבנה מכונת זמן, יחזור לעבר וישמיד את העתיד באמצעות פצצת זמן מתקתקת שתקפיא את כל החיים על פני האדמה. אך לא הכל אבוד. ישועה בדמות כדור מיוחד שיצר בטעות הד"ר נרתמת בכדי להציל את המצב.

זהו סיפור הרקע של Within A Deep Forest, וכפי ששמתם לב, כוחו של Nifflas לא טמון בעלילה הטקסטואלית. סיפוריו הפשטניים קיימים אך ורק כדי לספק תירוץ לקיומו של עולם משחק שתענוג לחקור ולגלות אותו. Nifflas יודע איך לספר סיפור שובה לב ללא מילים: הוא בורא עולמות פנטזיה ביזאריים של חיות מדברות, דרקונים, חייזרים, הרים מושלגים, מפלי לבה ומערות חשוכות. עולמות של בדידות, מצד אחד, אך גם כאלה שמגרים את דמיונו של השחקן, שכן הם תמיד קסומים ומופלאים.

מי ששיחק במשחקי Metroid, חוץ מהאחרון, ירגיש דז'ה-וו מיידי במשחקיו של Nifflas, לא רק בגלל האטמוספרה הבודדה, אלא גם הודות לגיימפלי: המשחקים של Nifflas, למרות שאין בהם קרבות, בנויים על אותו עיקרון מטרוידוואני של חקירת העולם וגילוי שדרוגים שמאפשרים לגיבור להגדיל את טווח התנועה שלו ולהגיע למקומות שלא היה יכול להגיע אליהם קודם. העולם הולך ונפתח בהדרגה, ואיפה שלפני רגע היה מכשול עכשיו יש הזדמנות. 

ב-Within a Deep Forest, למשל, תשחקו כדור שיכול על ידי השלמת אתגרים לזכות בתכונות חדשות, אותן יוכל ללבוש ולפשוט כרצונו (אבל רק אחת בכל פעם). תתחילו ככדור רגיל, אם יש דבר כזה כדור תבוני רגיל שיודע לקפץ, ועם חקירת העולם תקבלו את היכולת להפוך, למשל, לכדור זכוכית עמיד לייזר, או לכדור כבד יותר שיכול לרסק מכשולים מתפוררים. ב-Knytt Stories, משחק מאוחר יותר שלו, תסרקו את העולם ותאתרו שדרוגים מיוחדים לדמות הראשית, כמו קפיצה כפולה, דאייה או אפילו היכולת להיעלם.

הז'אנרים שמאפיינים את משחקיו של Nifflas הם פלטפורמה ופאזלים: בעוד הפאזלים נשמרים ברמה יחסית פשוטה אך מספקת, אתגרי הפלטפורמה מסובכים הרבה יותר. צפו לאתגרי פלטפורמר קלאסי לא סלחניים שכוללים תמרונים מסובכים, זריזות ידיים והרבה מוות. למרות שהאתגרים לעיתים עלולים להגיע לרמת תסכול גבוהה(ניכר בעיקר ב Within a deep forest), הם תמיד ירגישו מתגמלים הודות לידיעה המנחמת שחפץ או שדרוג קיימים בכל סוף אתגר, ובזכות נקודות שמירה אוטומטית שמפוזרות בנדיבות בעולם, בדומה למשחק אינדי אחר, VVVVVV.

Nifflas הוא דמות בולטת בקרב היוצרים העצמאיים בגלל הצורה המוצלחת שבה הוא מצליח לשלב גיימפלי מאתגר, חקירה וגילוי של עולם עשיר, ולבסוף, הסיפורים המלבבים שהוא מספר בעזרת המראה והסאונד של כל עולם. Saira הוא התוצר המלוטש ביותר של Nifflas כרגע, והוא בהחלט מכיל את כל האמור, אך מומלץ לכם לנסות גם את שאר המשחקים שלו, החינמיים, דרך אתרו של האיש. מומלצים במיוחד הם Within a Deep Forest, Knytt ו-Knytt Stories, שגם מאפשר לכם ליצור הרפתקאות משלכם.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:23 24.11.2010 | מיכאל מיכאל (אורח)

    נראה ממש מגניב, בדיוק הסוג שאני אוהב... שיחקתי במשחק ממש טוב שגם מזכיר את הסגנון הזה: An Untitled Story... משחק ממש טוב

  2. 2

       | פורסם ע"י