הרשמה

ביקורת: NFS Hot Pursuit

סדרת ניד פור ספיד חוזרת למקורות.

 

מפתחת: Criterion Games
מפיצה: EA
תאריך יציאה: 19.11.10
פלטפורמות: PS3, PC, Xbox 360,Wii ו-iPhone

סדרת המירוצים הוותיקה חוזרת למקורות כדי לחזור לעצמה

מאת: אייל לנצמן

אם תעצרו ברחוב איזה מר בחור אקראי, ששיחק רק במבחר צנוע של משחקי מחשב בחיים שלו, עדיין יש סיכוי טוב שהוא יכיר את Need for Speed. מדובר בסדרה שמזוהה יותר מכולן עם ז'אנר המירוצים, ונחשבת לאחת מפורצות הדרך בתחום מירוצי הארקייד הממוחשבים. 

לפחות הייתה. איפשהו בדרך אבדה המשחקיות הממכרת והוחלפה ברשימת כותרים לא מושקעים ומשעממים, שמתעסקים יותר מדי בכל מה שמסביב, אבל שוכחים את העיקר. תופעת המסחור של הסדרה היא לא הפתעה גדולה, שכן ב-"אלקטרוניק ארטס" אוהבים (או אהבו) מאוד לחלוב מותגים מצליחים. כך קרה שבעצם מאז Most Wanted של 2006 לא קיבלנו משחק איכותי (אני אהבתי מאוד את Undercover, רוב שאר העולם - לא ממש).

בשנה שעברה הגיע Shift, שניסה להפוך את היוצרות ולהוות סימולטור ברוח משחקי Codemasters. למרות שהוא התקבל בחמימות (הציון שלנו: 88), EA הבינו שהנה הסדרה נגמרת להם בין הידיים אם הם לא עושים איזו תפנית מוצלחת. זה היה סימן הפתיחה למירוץ אחר Hot Pursuit.

הטוב
  • אפשר לשחק את המשטרה, וזה אפילו מהנה! 
  • משחקיות ארקייד מטורפת
  • נראה ונשמע פנטסטי
הרע
  • מוזיקה מונוטונית
  • חובבי ריאליזם יצטרכו לחכות לשנה הבאה
  • מצלמת תא הנהג ברחה לה
  • ממשק מעצבן
והישועה
  • NFS היא שוב סדרת צמרת, בתקווה שזה יעבור לכותרים הבאים 

מרדף לוהט - גרסת 2010

למי שלא זוכר, Hot Pursuit (או בארץ: "מרדף לוהט") והמשכו (שיצא כבר לפני שמונה שנים) היו שניים מהמשחקים המצליחים ביותר בסדרה - ובצדק. ב-EA הגיעו למסקנה שהגיע הזמן לעשות איזו ג'סטה למשחקי המרדף בצורת רימייק. וכדאי שיהיה איכותי. וכדאי שסוף סוף נוכל לשחק שוב בתור נהגי המשטרה.

את המשימה הזו הם הטילו על כפתיהם המנוסות של אנשי Criterion Games, מפתחת סדרת Burnout המצליחה. המשחק האחרון שלהם, Paradise, היה אחת מחוויות הארקייד המגניבות ביותר שחוויתי בשנים האחרונות, וזה ברור שהם יודעים איך לעשות משחק מירוצים שכיף לשחק, וממש לא אכפת להם עד כמה המהירויות לא הגיוניות בעליל ואם ההתנגשויות נוגדות את חוקי הפיזיקה.

ישר, מהר ולעניין

אתם כבר לא תבזבזו זמן על צילומים מיותרים שלכם עם הרכב בכל הזדמנות אפשרית, כבר לא תקנו שדרוגים וכבר לא תתמודדו מול רשימה אינסופית של "אויבים". לא לא, Hot Pursuit שם את הדגש על חווית הנהיגה.

מצב הקריירה, מצב המשחק המרכזי לשחקן יחיד, אמנם ידריך אתכם בכמה סרטונים מטופשים בתחילתו, אבל משם - הדרך חלקה. הרעיון פשוט מאוד: אתם יכולים לשחק או כפורעי חוק, כלומר מתחרים במירוצי רחוב לא חוקיים (הנרדפים), או כנהגי המשטרה שמנסים להשבית את כל העסק, גם אם זה אומר לתפוס את המתחרים נהג נהג.

אין עלילה של ממש למשחק, אבל בניגוד לקודמיו, הוא גם לא מתיימר להציג אחת. דרך מפת העיר תוכלו לבחור באילו מירוצים להשתתף ובמהלך המירוצים תזכו בנקודות, שנצברות בנפרד לתפקידכם כרודף ולתפקידכם כנרדף. הנקודות יאפשרו לכם להתקדם דרך המשחק, לזכות בגישה למכוניות שונות (שמחולקות כרגיל ל-Tiers לפי הביצועים) ולכלי נשק\אביזרים חדשים לשימוש בעת מרדף. כצפוי, ל-Hot Pursuit יש מגוון רחב של רכבים במוסך, שנפרש על-פני כל החברות המובילות בשוק. כל אחד מרגיש אחרת ומתאים לסוגים אחרים של נהיגה.

משטרה עם אמצעים

המרדפים הם החלק החזק של המשחק. כולם יודעים שאין כמו האדרנלין המתפרץ בעת מרדף מסוכן - וזה בכלל לא משנה אם אתה השוטר או הגנב. אם תבחרו לשחק כרודפים תקבלו, כאמור, אמצעים חדשים לתפוס את המטרה שלכם, ומהצד ההפוך - פורעי החוק ירגישו, תוך התקדמות מצב הקריירה, שהשוטרים מתחילים לסגור פערים. כי מסוקים הם לא מילה גסה.

מה שהופך את Hot Pursuit לחוויה שונה כל-כל מהמשחקים האחרונים בסדרה הם אותם אמצעים שיעמדו לרשותכם, גם בתור נהגים לא חוקיים אבל בעיקר בתור השוטרים. כל פעם שנפתחת אחת מהיכולות החדשות האלה במהלך הקריירה היא גורמת לשינוי טקטי לא טריוויאלי בנהיגה.

יש אמנם לרכוש את היכולת להשתמש בהם נכונה - אבל אם התזמון טוב, הם יהפכו את דרככם לניצחון לחלקה הרבה יותר. כנהגי מירוצים תוכלו להשתמש במערכת ניטרו מטורפת ולחבל במכ"ם המשטרתי - בנוסף לעוד כמה כלים שמשמשים גם את המשטרה; כשוטרים תוכלו להשתמש במחסומי דרכים שיאטו (ולפעמים ממש יעצרו) את המטרה שלכם - כאלה תוכלו להניח מאחוריכם, במידה ועקפתם את המטרה, או דרך קריאה לניידות אחרות. עוד אפשרות היא לקרוא למסוקים, שיעזרו ע"י טשטוש הדרך, או להשתמש בפצצה אלקטרומגנטית. בחיי שזה מגניב. 

היכולות האלו הזכירו לי את Blur במידה מסוימת - לא דבר רע כלל. שיפור אחד בולט על Blur הוא שה-Nitro לוקח חלק משמעותי יותר בכל העסק, והמהירות מגיעה לשיאים לעיתים קרובות יותר.

מרדף כפעילות חברתית

מצב המולטיפלייר הוא גולת הכותרת של NFS החדש. החזון של EA היה ליצור "משחק חברתי", ואפשר להגיד שהם הצליחו במידה רבה.

אמנם רוב מצבי המשחק באונליין לא מרגשים במיוחד - מירוץ רגיל של כמה שחקנים או אחד-על-אחד הם עניינים בסיסיים שכבר התרגלנו אליהם. מפצה עליהם מצב ה-Hot Pursuit, שמחלק שמונה שחקנים לשתי קבוצות: שוטרים ומתחרים. כל האספקטים של המשחק, כולל מסוקים ומחסומים ומכ"מים ומכוניות חדשות באים לידי ביטוי ב-Hot Pursuit Online, שהוא כיף גדול.

ובאשר לחלק החברתי - החזון ממומש דרך מנגנון ה-Autolog החדש. אחרי התחברות לשרתי EA, תוכלו להוסיף את החברים שלכם ולהתעדכן בזמני השיא שלהם במשימות שונות - ובלחיצת כפתור לקרוא עליהם תיגר ולנסות לשבור את השיאים שלהם ולעקוץ אותם בנושא, תוספת שימושית למי שיושב בו חזק השד התחרותי.

איך היה הנוף?

אין לכם מה לדאוג בנושא הויזואלי. המשחק נראה מעולה, וניכרת השקעה מרובה, כמו תמיד אצל EA, בפרטים הקטנים, במיוחד במודלים של המכוניות, שנראים כמעט אחד לאחד כמו הדבר האמיתי. סביבות המשחק, עד כמה שתשימו לב אליהן בנסיעה במהירות שעוברת את ה-200 קמ"ש, לא עוצרות נשימה, אבל נראות טוב מספיק. לפחות הן מגוונות: פעם תתחרו לצד הים, פעם מחוץ לכביש ובפעם הבאה בסביבה עירונית. רק כמה חבל ש-Criterion לא השכילו לנצל את הסביבות השונוות וליצור להן איזו משמעות משחקית (כמו למשל ב-Most Wanted).

הכי חשוב: המשחק רץ מצוין על המחשב הבינוני שלי, מבלי שנאלצתי לגעת בכלל בהגדרות הגראפיות. לגבי שחקני הקונסולות, אלה מדווחים שקצב הפריימים לא בשמיים, אבל נשאר יציב.

המכוניות, הסירנות, ההילוכים... הכל נשמע כמו שהוא צריך להישמע. אלו דברים שאנחנו אולי לוקחים כמובן מאליו אצל EA, אבל אל תשכחו את מעידת השמע ב-Undercover, שהראתה לנו שגם בפרטים הטכניים האלה החברה המנוסה יכולה לפשל. חלק מהמבקרים מתלוננים שאפקטי הסאונד של Hot Pursuit לא מצליחים לשכנע את השחקן שמדובר במכוניות מתקדמות, אבל לדעתי ל-EA כמעט ואין מה לשפר בתחום הזה.

מה שכן, פסקול המשחק, שהולך על אותו קו כמו כל משחקי הספורט ומאופיין בשירים קצביים, הוא מונוטוני ואפילו מעצבן. זו טענה שאפשר להפנות כלפי הרבה משחקי נהיגה, אבל ב-Hot Pursuit זה היה לי אפילו בולט מן הרגיל.

השורה התחתונה

Hot Pursuit הוא לא משחק הנהיגה המושלם - ובניגוד ל-GT5, אף פעם לא ניסה להציג את עצמו ככזה. חובבי ריאליזם ירגישו מאחור (לפחות עד ליציאתו של Shift 2, המשחק הבא בסדרה); חלק מהפיצ'רים הקטנים נעלמו, כמו מצלמת תא הנהג שזכתה לשבחים ב-"שיפט"; מצב הקריירה בסיסי ועשוי לשעמם אתכם אחרי כמה שעות, והממשק לא מעוצב בדרך הכי ידידותית למשתמש.

אבל גם כאן נכונה הקלישאה שכל אלה מתגמדים לעומת החוויה הכללית והכיף הבסיסי של המשחק בו. Hot Pursuit הוא אחד ממשחקי המירוצים הטובים של השנים האחרונות - וצעד בכיוון הנכון לסדרת "ניד פור ספיד". EA יכולה עכשיו לומר בפה מלא - "אנחנו עוד על המפה".

9 משחקיות – ארקיידית, מהירה ומהנה. אפשר לשחק את המנאייקים! 
9 גרפיקה –  רמת פירוט גבוהה במהירות גבוהה.
8 סאונד ופסקול – מצוין הנהיגה, מעצבן מחוצה לה.
8 טכני – היו בעיות לאגים במולטיפלייר, אבל טלאים לתיקונן שיפרו את המצב.
7 אורך חיים – מצב הקריירה היה יכול להיות מושקע יותר, אבל ה-Hot Pursuit Online כנראה ימשיך להעסיק אתכם אחריו.
8 מולטיפלייר – ה-Autolog הוא פיצ'ר שראוי לשימור. מעבר לזה, מצב המרדף מפצה על המצבים האפורים והקונבנציואליים האחרים. 

ציון סופי86

מה חושבים מבקרים אחרים?

Gamespot - ציון 85
IGN - ציון 9
Joystiq - ציון 5 (מתוך 5)

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:13 28.11.2010 | דני דני (אורח)

    אני לא מאמין! ראשון!
    לנושא, ביקורת מעולה.

  2. 2

    14:16 28.11.2010 | NNZ NNZ (אורח)

    ביקורת טובה, תודה.

  3. 3

    14:18 28.11.2010 | אמא שלי היא חתול אמא שלי היא חתול (אורח)

    אמא שלי היא חתול.

  4. 4

    14:18 28.11.2010 | saymonxster saymonxster (אורח)

    אני אישית מאוד אהבתי את המצב שבו אתה משחק את השוטרים אבל הגנבים זה יותר מידי חוזר על עצמו
    בנוגע לסאונד אני ממש נהנתי ממנו. יותר מבמשחקים אחרים
    בכל מקרה כתבה טובה תודה!

  5. 5

    14:25 28.11.2010 | פלוצקי פלוצקי (אורח)

    זמן האכלת טרולים:מה שלומך הז שכל הזמן מגיב "אמא שלי היא חתול"?מסכן,לבד בבית,משועמם ואימה ואבא לא בבית אז הוא הפך לטרול.זה בסדר אני יודע שאלה התגובות שגורמות לך להמשיךאה ודרך אגב אם זה גורם לך להרגיש יותר טוב יש לי חבר שאמא שלו היא סנאי.

  6. 6

    14:43 28.11.2010 | kobiboy18MUFC kobiboy18MUFC

    ועכשיו ביקורת ל-WWE

  7. 7

    14:46 28.11.2010 | שאבו שאבו (אורח)

    אוף אני לא מבין את EA, למה הם לא עושים משחק כמו MW?! בכול מה שלא קשור למירוץ עצמו HP פשוט נכשל! הממשק גרוע ואני עדיין לא מבין מה הוא רוצה ממני, לא רק שאין עלילה, גם אי אפשר לשפר ולשנות את המכונית בכלל.. מצבי המירוצים לא מוסברים בכלל וכול פעם שאני נכנס למירוץ מצפה לי הפתעה חדשה.. אני דיי מאוכזב מה משחק הזה!

    וד"א מה שהכי גרוע- אחד המהלכים הכי כייפים שאני זוכר מMW היה לראות שיש מחסום 2 ק"מ לפני, להפעיל את הנייטרו וללחוץ על הדוושה כמה שיותר חזק ואז לראות את כול המשטרות עפות באויר בסלואומושן כשהאוטו שלך עושה סלטות באויר!
    כשניסיתי לעשות את זה בHP פשוט ראיתי את המכונית שלי מתרסקת באותו סרטון מאכזב מברנאוט.

  8. 8

    15:14 28.11.2010 | predtor predtor (אורח)

    משחק מגניב אני הכי אוהב להיות המשטרה אני אלוף בזה יש לי את המסוק שזה הנשק החדש שלי ובמכונית מרוץ אני עכשיו גם יכול לירות

  9. 9

    15:22 28.11.2010 | Jiddu Jiddu

    7 כי OH לא צריך להיות כמו MW,לא צריכה להיות לו עלילה זה משחק שנועד בשביל חובבי המרדפים...

  10. 10

    15:29 28.11.2010 | אציו אציו (אורח)

    6 שתוק.

  11. 11

    15:36 28.11.2010 | SkatMan SkatMan

    מגיע למשחק הרבה פחות. אומנם המולטיפלייר לא רע. אבל המשחק נמאס מהר מאוד. הדברים חוזרים על עצמם שוב ושוב.

  12. 12

    15:39 28.11.2010 | איציק סיפורים איציק סיפורים (אורח)

    מה אתם בסדר?!
    המשחק הזה מפגר!
    מה הדבר הכי הכי חשוב במשחק?! האלילה דבר שלא סמו אותו במשחק הזה!
    אין שום מטרה במשחק!

  13. 13

    15:49 28.11.2010 | סדרת need for speed סדרת need for speed (אורח)

    לא יקום ולא יהיה כמו המשחק need for speed undergraound 2
    לפי דעתי המשחק הכי טוב שיש אי פעם לסידרה הזו של המשחק.

  14. 14

    15:55 28.11.2010 | משה גרעינים משה גרעינים (אורח)

    משחק טוב!
    להבדיל מהכותרים הקודמים אפשר לראות שלא קל לנצח כל מירוץ
    רמת הקושי בהחלט עלתה וזה תרם למשחק.

    מסכים עם הציון.

  15. 15

    16:10 28.11.2010 | shalom_23 shalom_23

    משחק גדול של יוצרי פרדייס
    מהאנדרגראונד הראשון לא נהנתי ככה ב-NFS
    שווה כל שקל רוצו לקנות
    אתם יודעים מה זה כיף האונליין שלו

  16. 16

    16:15 28.11.2010 | Nojaw Nojaw

    סורי אני ממש לא מסכים עם הציון הזה.

    הגרפיקה במשחק מעולה, אבל זה משחק משעמם חסר תוכן מוחלט, את המוסיקה בקושי שומעים היא לא רלוונטית. אני מצטט את הביקורת הלא עניינית הזו "מצב קריירה יכל להיות מושקע יותר?" באמת? איזו קריירה ואיזה בטיח, אין שום סיפור/עלילה פשוט כלום - אפס - נאדה.

    כמעט ואין אפשרויות למודינג הרכב חוץ מצבעים שונים.

    בקיצור ביזבוז עצום של כסף להתרחק כמו מהמגיפה השחורה.
    זה המשחק הכי ביזיון בסידרה הזו

  17. 17

    16:35 28.11.2010 | eliya45 eliya45

    NICE

  18. 18

    16:35 28.11.2010 | eliya45 eliya45

    ל3 אימא שלך זונה לא חתול יחופר

  19. 19

    16:51 28.11.2010 | ???? ???? (אורח)

    אני חושב שהמשחק הזה אחד הגדולים ולא צריך יותר מזה!!!!
    האונליין פשוט ממכר ולא צריך עלילה למשחק!!

  20. 20

    17:07 28.11.2010 | j j (אורח)

    די ל nfs!!!Q@%$

  21. 21

    17:09 28.11.2010 | l l (אורח)

    די לnfs!!!!

  22. 22

    17:34 28.11.2010 | קובי קובי (אורח)

    7- אתה הליצן הכי גדול שראיתי באתרי משחקים.
    לבקש עלילה במשחק מירוצים זה כמו לבקש עלילה לסרט פורנו.

  23. 23

    17:38 28.11.2010 | עובדות עובדות (אורח)

    צ'אק נוריס היה אורח ברחוב סומסום,עד שעוגיפלצת אכל בטעות את העוגיות שלו. הרבה בובות מתו באותו יום.

  24. 24

    17:40 28.11.2010 | own own (אורח)

    ביקורת מצוינת
    ציון מזעזע....

  25. 25

    17:40 28.11.2010 | עובדות עובדות (אורח)

    צ'אק נוריס מת אבל מלאך המוות מפחד לומר לו

  26. 26

    17:41 28.11.2010 | ישו ישו (אורח)

    אבא שלי אלוהים

  27. 27

    17:42 28.11.2010 | צ'אק נוריס צ'אק נוריס (אורח)

    ל 26 אמא שלך כבר לא בתולה...

  28. 28

    17:53 28.11.2010 | wot wot (אורח)

    משחק שעדיין זקוק לשיפורים עצומים.
    מילא זה שאין שום עלילה, גם ככה EA (וחברותיה) לא מצטיינים בזה, אבל הקטע של המלכודות - EMP וכד' - ממש אבל ממש לא נחוץ.
    איפה customization? כל הקטע שאני רוצה לבחור כיצד המכונית שלי תראה ולא כמו סטוק מהמפעל.
    כמו כן, הסדרה הזו ממשיכה עם הטעות שלה, שכן כולם כבר יודעים עליה והיא המרחב והמסלולים... הכביש גדול מידי וחסרה תנועה נייטרלית. כן, היצרנית הקשה בקצת על תחושת הנהיגה והוסיפה כמה אלמנטים ראליסטיים, זה עדיין לא מספיק (לפחות בשבילי) כדי להפוך את המשחק למאתגר, ולא להביא לשחקן תחושה שהוא יכול לסוע על המהירות המקסימלית ליותר משליש המסלול.

    אל תבינו אותי לא נכון, המשחק כן מראה שיפור במובן מסויים אבל החברה החסירה כמה דברים חשובים, שהיו קיימים בעבר הסדרה, ושכחה את הרעיון שמאחורי משחק מרוצים.

  29. 29

    18:38 28.11.2010 | רועי רועי (אורח)

    השליטה שלו מרגישה כאילו אני משחק במשחק מירוצים משנת 2000.
    וגם איך שהרכב פונה נראה מיושן כזה...

  30. 30

    21:13 28.11.2010 | ;k;kl; ;k;kl; (אורח)

    אחלה ביקורת :)

  31. 31

    08:17 29.11.2010 | מאבר לכביש מאבר לכביש (אורח)

    ישו וחתולה
    אייל אתה חופר

  32. 32

    14:36 29.11.2010 | ל22 ל22 (אורח)

    אל תדבר שטויות, משחק כזה צריך עלילה (גם אם היא מספקת תירוץ כמו בספליטסקנד) אחרת הוא לא יוכל להחזיק שחקנים יותר מ3 שעות

  33. 33

    16:51 30.11.2010 | היטלר היטלר (אורח)

    גם אבא שלי אלוהים

  34. 34

    20:31 30.11.2010 | שמעון שמעון (אורח)

    משחק כל כך לא ריאליסטי, מתנגשים בקיר וזה נראה כאילו היה שם כלום בעצם, אפילו לא נשבר משהו..
    גרוע ומתאים לילדים בני 2
    לא קרוב ל DIRT2 בכלום ..

  35. 35

    03:14 03.12.2010 | DDRRE DDRRE

    אני אחכה לפאצ' שיתקן את הסאונד ל-PC (תשחקו NFS:Undercover ותבינו), ואז נדבר.

  36. 36

    18:20 05.12.2010 | RomS3 RomS3

    משחק מעולה, אני נהנה מכל רגע בו.
    שתי בעיות עיקריות בו:
    1.לאחר שסיימתי את הקריירה, אין ממש מה לעשות בו. נסיעה חופשית בעיר לא ממש מביאה משהו, כי אין מה לעשות בה...
    2.אין ממש עלילה במשחק. כל מה שעושים זה מירוצים, בלי שום דבר שמקיף את זה...

  37. 37

    23:30 05.12.2010 | אביעד אביעד (אורח)

    זה אחד המשחקים !
    רק חבל שהוא נגמר מהר

  38. 38

    12:11 07.12.2010 | יהונתן יהונתן (אורח)

    משחק מעולה. הורדתי אותו כבי לראות איך הוא, התרשמתי מאוד לטובה, ואני אקנה אותו במבצע הראשון שיהיה, בעיקר בשביל המולטיפלייר.

  39. 39

    16:47 07.12.2010 | nimrodmallis nimrodmallis

    ל-7 תאמין לי יש מספיק משחקי FPS בשוק לא צריך עוד!

  40. 40

    14:39 12.12.2010 | אברהם אברהם (אורח)

    משחק אדיר..!!

  41. 41

    20:44 17.01.2011 | gt gt (אורח)

    יש בו ים באגים פשוט לא יאומן

  42. 42

    12:43 24.05.2011 | asituR.war asituR.war

    אחד המשחקים הכי חזקים ששיחקתי

  43. 43

    13:46 04.09.2011 | sds2 sds2 (אורח)

    משחק הכי טוב של nfs ממולץ

  44. 44

    17:19 22.10.2012 | MaiMoN MaiMoN

    חרא משחק.

  45. 45

       | פורסם ע"י