הרשמה

ביקורת: פורטל 2

האם אי פעם שיקרנו לכם?

 מאת: אייל לנצמן

מפתחת: Valve
מפיצה: Valve דיגיטלית, EA בגרסת הריטייל
תאריך יציאה: 19.4.2011
פלטפורמותX360, PS3, PC, OS X

באוגוסט 2005, אי שם בארצות הברית, קבוצה של מפתחים צעירים הגישו את פרויקט הגמר ללימודיהם ב-DigiPen, אחד מבתי הספר המובילים בעולם לפיתוח משחקים. היה זה אב-טיפוס מכוער, מבוגבג אך חדשני בשם Narbacular Drop (להורדה בחינם), בו השחקן נכנס מגוף ראשון לנעליה של הנסיכה ללא-ברכיים, שצריכה לנסות ולברוח ממבוכי צינוק. מאחר והנסיכה חסרת ברכיים, היא לא יכולה לקפוץ בנוסח גיבורי הפלטפורמה. למזלה, יש לה יכולת אחרת: יצירת פורטלים שמאפשרים לה לעבור כהרף עין לחלקים מרוחקים של השלב.

Narbacular Drop צד את עינה של ענקית המשחקים Valve, שגייסה את מפתחיו ונתנה להם את הכלים לפתח את הרעיון למשחק מסחרי. אחרי שנתיים של עמל צורף Portal לחבילת "הקופסה הכתומה", ולמרות שהיה אנדרדוג אמיתי - לגיטימי, בהתחשב בכך שעמד באותה השורה עם ההמשכים המיוחלים ל-HL ול-TF - קצר את מירב השבחים.

אנחנו היינו שותפים להתלהבות, אבל גם הגיוניים, כי אם נודה באמת - Portal, שהתחיל כניסוי בכלל, מעולם לא יצא מגדר ההדגמה בת שלוש השעות, אפילו כשהפך לקאלט של ממש.

לפני שלוש וחצי שנים, כשסיימתי את הקמפיין, נותרתי עם תחושה חזקה של עוד. אבל אז, אחרי שהשלמתי אצ'יבמנטים והורדתי מודים קהילתיים שונים ומשונים שהוסיפו שלבים חדשים, הבנתי: פורטל לא צריך המשך. את כל מה שאפשר לעשות עם רובה הפורטלים, ואת כל מה שמגניב לעשות איתו, כבר ראינו, ואפילו היה לו אחלה של סיום. 

אז כן, הגיע הזמן להודות שטעיתי. המעטתי בערכה של Valve ויכולתה לחדש את הנוסחה באמצעות הוספת שכבות של אופי ומרכיבי משחקיות חדשים. פורטל 2 הוא לא רק המשך ראוי, הוא המשך חובה.

הטוב
  • רמת קושי מאוזנת ומספקת
  • מצב קואופרטיבי מצוין
  • אופי והומור נדירים
  • דיבוב איכותי
הרע:
  • מעט יקר בשביל משהו שתניחו בצד תוך כמה ימים
והקושיה:
  • קייב ג'ונסון, מה עשית עם Half-Life 3?

למי שלא שמע על Portal מעולם (אני בטוח שאף אחד לא מרים את היד) - מאחוריו עומד רעיון בסיסי. אתם מצויידים ברובה מיוחד, שיוצר חור אחד במשטח אחד וחור שני במשטח שני. ברגע שתיכנסו לאחד תצאו דרך האחר, וכנ"ל לגבי חפצים ואנרגיה שתזרקו לתוכם. מהעקרון הפשוט הזה - ועוד כמה תוספות - בנו ב-Valve עולם משחקיות חדש.

שובה של GlaDoS

במשחק הראשון שיחקנו את צ'ל, בחורה שנקלעה לתוך מתקן הניסוי של חברת Aperture Science, ומגוייסת על ידי ה-AI הרצחנית גלאדוס לבדוק את טכנולוגיית הפורטלים ואם אפשר, למות באופן אכזרי בדרך. המשחק היה קשור רופפות (מילה נחוצה גם אם לא קיימת) לעולם של Half Life, שכן אפרצ'ור היא המתחרה הותיקה של Black Mesa. 

הניסויים לוו בדיבורה השוטף של גלאדוס, שקולה הסינטתי, כולו מתיקות אירונית שבקושי מסתירה מאחוריה הומור סאדיסטי, העניק למשחק הרבה מאישיותו. למרות הסיום הנהדר והדיאלוג האילם בין שתי הדמויות במהלך המשחק, גלאדוס עדיין יצרה רושם של תוספת מאוחרת למשחק ולא מפותחת מספיק.

פורטל היה ניסוי, ועם פורטל 2 הניסוי הסתיים: המשחקיות הוכתרה בהצלחה, וגם גלאדוס, כך שפורטל 2 משפר את המצב ומספק לה ולעלילה בכלל במה רחבה יותר. עם יותר דיאלוג ועוד דמויות, קיבלנו משחק עם הרבה יותר אופי: העלילה הכללית אולי לא מדהימה, אבל הדיאלוג המושקע מלא פניני הומור דקות והדמויות מאופיינות היטב כמו שרק מיעוט של משחקים מצליח לעשות.

נקמה מוגשת קר בחמצן נוזלי

בפורטל 2 אתם מגלמים את אותה הצ'ל, עשרות שנים אחר כך. צ'ל מתעוררת מהפריזר הקריוגני בחדר מלון הממוקם בתוך מתקן אפרצ'ור. היא לא אמורה ללכת לשום מקום, גוש בשר נסיוני שכמותה, אבל הרובוט וויטלי - אחת מהישויות החדשות והמשוחררות מכוחה של גלאדוס הפועלות במקום - יופע בקרוב ויבריח אותה למקום מבטחים יחסי.

השלבים הראשונים של המשחק יחדירו בכם תחושת נוסטלגיה, כי הרבה מהם מעוצבים ממש כמו מקביליהם מהמשחק המקורי. ומי שזוכר איך אלו נראו ב-2007, יוכל ללמוד מהאנלוגיה גם על השיפורים למנוע הסורס וגם על השינויים שעברה המעבדה באפרצ'ור, שהתפרקה קצת מאז הסיור הקודם. 

הנוסטלגיה הזו תגיע לשיאה מעט אחר כך, כשתפגשו בגלאדוס המנוחה ותעירו אותה משינה עמוקה. הו, והיא זוכרת טוב מאוד מה עשיתם לה. הנקמה המתוקה עתידה לצאת לדרך, ומנקודה זו מתחילים העניינים להתפתח משחקית ועלילתית.

השחקן מת מצחוק

לא ארצה לספיילר את המשך המשחק. חשוב רק לומר שבוואלב עשו עבודה מעולה ביצירת אישיות משכנעת לדמויות שתיתקלו בהן, בין אם מדובר בגלאדוס, העכבישה הגדולה והפסיכוטית במרכז קורי Aperture Science, בוויטלי הפחדן או בכל אחת מהאחרות. שורות הדיאלוג של כולם מאופיינות בהומור השחור והאפקטיבי שקבע פורטל המקורי.

יהיו לכם סיפורים מצחיקים עד מוות לספר כמעט על כל איזור שתעברו. התרחשויות מוזרות הן הנורמה בפורטל 2 - וזה כולל מוזיקת ג'אז ברקע שאמורה להנעים את זמנכם לפני ההוצאה להורג, צריחי הגנה מדברים וכפתורים תמימים שהופכים למלכודות רצח.

מסע בין שערים

ברגע שתניחו את ידיכם על רובה הפורטלים - העסק יתחיל להתחמם. השלבים הראשונים, כיאה לשלבי הדגמה, פשוטים מאוד. אם שכחתם אחרי שלוש שנים, המשחק יזכיר לכם מספר עקרונות בסיסיים חשובים במעבר בין פורטלים, כמו האפשרות לירות פורטל על הרצפה רגע לפני שאתם מתרסקים לתוכה. המומנטום עובר איתכם ליציאה מהפורטל השני, וכך אתם יכולים לשגר את צ'ל מרחקים גדולים באוויר. 

אחת הבעיות ביצירת המשך לפורטל היא שרובה הפורטלים הוא בעל מגוון שימושים צר מעט. הפתרון של ואלב - הכנסתם של גורמים סביבתיים נוספים למשוואה, במטרה להפוך אותה לקצת יותר מעניינת לפתירה. 

חלק הארי של המבחנים עדיין כולל התעסקות עם קוביה שיש להציבה במקום הנכון, או כפתור מיוחד ש... פולט קוביה שיש להציבה במקום הנכון. אבל גם כאן פורטל 2 מגוון ומשפר. במהלך שיטוטיכם באפרצ'ור תיתקלו בלייזרים שצריכים הכוונה, , טרמפולינות שיקפיצו אתכם באוויר, מנהרות אוויר שואבות ושלושה ג'לים שמתעללים בפיזיקה כפי שאנו מכירים אותה.

כל אלו אפשרו למפתחים ליצור מצבים חדשים ומעניינים, אבל גם, לכל אורך המשחק, הם הצליחו לשמור על האיזון בצורה מדוקדקת - הפאזלים מאתגרים, אך לעולם לא טרחניים או מתסכלים.

אף דקה מיותרת, כמעט

התבנית של פורטל 2 פועלת באופן כללי כך: בכל פרק מוצג אלמנט משחקיות חדש, ואחרי הפגישה הראשונה איתו יבוא שלב אחד לפחות שמוקדש בעיקר לו. אחר כך תצטרכו כבר ללמוד לשלב בין כל מה שאתם מכירים. המשחק מקיים את התבנית הזאת לאורך רוב משכו, וכך מצליח להישאר מעניין למרות שהוא ארוך יותר משמעותית מהמשחק המקורי. 

יש רק נקודה אחת במהלך המשחק, בפרק שמוקדש לג'לים התלת-צבעיים, שנמשכה מבחינתי יותר מהרצוי. במשך כשעת משחק שלמה הרגשתי שאני פותר את אותם הפאזלים שמבוססים על אותם הרעיונות, כאשר הההבדל היחיד הוא במראה של חדרי המבחן. בשלב זה גם כמעט ואין התפתחות עלילתית, מה שחיזק את תחושת הביסוס במקום. במשחק הממוצע לא הייתי מציין את זה - רוב המשחקים מלאים בשעות כאלה; בפורטל 2, דווקא בגלל שרוב הזמן הוא עושה עבודה כל-כך טובה בלחדש ולרענן את חוויית המשחק, זה בלט. אצל הטובים ביותר כל פגם קטן בולט...

בכל מקרה, גם אם תרגישו כמוני זה לא יטריד אתכם לאורך זמן. פורטל 2 חוזר מייד אחר כך למתכונת המצויינת שלו, וממשיך מצוין עד הסוף. המערכה לשחקן יחיד נמשכת כשמונה שעות, שזה פי שניים פלוס מהמשחק המקורי, ועל גביה יש להוסיף את הקמפיין הקואופרטיבי.

הדרך החד-סטרית לתוך מעבדות Aperture

פורטל 2 גם מרחיב על העולם המינימליסטי של קודמו. רק אחרי שסיימתי את הקמפיין הבנתי עד כמה המבנה הזה שלקחו אותנו לטיול בו גדול. פורטל 2 לוקח אותנו לסיור במעמקי Aperture, הרבה מעבר למתקן ההעשרה של פורטל. הנזק שנעשה בשנים שחלפו נראה וגלוי - הריסות ימצאו בכל מקום וצמחיה תפרוץ מהגגות. 

למרות ההצצה המפורטת יותר שנותנת לנו כאן Valve לעולם של Aperture, בתור חובב נלהב של משחקים שנותנים לשחקן חופש לחקור אני חייב להוציא קצת קיטור בנושא הליניאריות שלו. היה יכול להיות מאוד מגניב להתעסק עם רובה הפורטלים בעולם פתוח יותר, כזה שמאפשר לנו לחקור את הקומפלקס\מבוך העכברים של Aperture בכמה כיוונים ועם כל מיני דרכי קיצור וביקורים בחלקים אופציונליים של המבנה, אבל וואלב החליטה להיות ממוקדת כדרכה, ושוב להחזיק אותנו ביד. הם עושים את זה מצוין, כמו תמיד, אבל בכל זאת, חבל לראות חברה מוכשרת כמו וואלב מוותרת דרך קבע על השאפתנות המסוכנת לטובת הליכה על בטוח.

ריקוד המכונות

המשחק כולל גם מצב ריבוי-משתתפים, בצורה של קמפיין קו-אופ נפרד. ב-Valve החליטו להיענות לתחנוני המעריצים, ועשו בשכל. אין משחק יותר מתאים לקו-אופ מפורטל, ואת זה מבינים אחרי שמתחילים לשחק. הדמויות הן שני רובוטים, "אטלס" ו-"P-Body", שניהם תחת פיקודה של גלאדוס. לא רק שזה אומר עוד משפטי מחץ ופאזלים מורכבים יותר, זה אומר גם חגיגות משעשעות אחרי פיתרון כל שלב - ברוח וואלב של השנים האחרונות. 

כל אחד משני רובוטי הקו-אופ נמצא בשליטתו של שחקן אחר, וכל אחד משתמש ברובה פורטלים משלו. בניגוד להרבה מצבי קו-אופ בהרבה משחקים, פורטל 2 לא מאפשר לשום שחקן להתבטל בצד. שיתוף פעולה הוא הכרחי, זה לא סתם משפט שהמפתחים מפזרים בראיונות.

דיבוב של VIP

יד ביד עם הזדקנותו של מתקן אפרצ'ור, הזדקן גם מנוע ה-Source, שיחגוג בהמשך השנה יום הולדת 7 (*בדיחת עוגה כאן*). המנוע ממשיך להתעדכן ופורטל 2 נראה הרבה יותר טוב מקודמו.

זהו לא משחק שעומד בחזית הטכנולוגיה, ולא יכול להתחרות עם מנועים חדשים ומפוצצים - אבל מנוע הסורס ממשיך לעמוד במבחן הזמן, ומוכיח את זה כל פעם מחדש. בנוסף, בעולם הסינטתי של פורטל, הגראפיקה פחות משמעותית מאשר בעולמות עשירים יותר בדמויות וסביבות אורגניות. לכן - אבחר לא להתקטנן. הפעם.

 

על הסאונד, לעומת זאת, אין עוררין. אלן מק'ליין (שמלווה את Valve עוד מימי HL2) ממשיכה לדבב את קולה הרובוטי והציני של גלאדוס. הפעם מצטרפים לליהוק גם שמות ידועים, כמו סטיבן מרצ'נט, שמעניק חיים לוויטלי, ואפילו ג'יי.קיי. סימונס המצוין בתור קייב ג'ונסון, מנהל Aperture חסר העכבות. יחד עם האפקטים הקוליים המגניבים, כל זה הופך את פורטל 2 למשחק שחייבים, אבל חייבים, לשחק עם רמקולים איכותיים. וראיתם? כל זה בלי רימונים, מרגמות וזעקות הפצועים. איזו תגלית.

השורה התחתונה

החיסרון הבולט ביותר של פורטל 2 הוא המחיר הגבוה שלו - 60 דולר. הוא לא החוטא היחיד בימינו, משחקים קצרים של 60 דולר לא חסרים כיום, אבל לרוב יש להם גם מולטיפלייר תחרותי שיצדיק את זה. עם חיבתי הרבה לפורטל 2, אודה באמת ואגיד ש-60 דולר זה מעט מוגזם לבעל ההכנסה הממוצעת. עם זאת, מדובר באחד המשחקים הטובים של השנים האחרונות וחוויה מבדרת מתחילתה ועד סופה, לכן הייתי ממליץ לא לפספס אותו - רק לחכות למבצע שבוודאי יגיע עוד השנה, ויאפשר לכם לרכוש אותו בלא יותר מ-30-40 דולר.

אה, ואם לא שיחקתם במשחק הראשון - אתם חייבים לעשות את זה קודם.

תוספת: מחירו של פורטל 2 למחשב הוא 50 דולר. זה הוגן יותר, אם כי עדיין מעט יקר בעבור משחק שתסיימו, כולל ה-קו-אופ, בכ-12-14 שעות, ולא מעודד משחק חוזר.

משחקיות - יצירתית ומבריקה - עדיין. תוספות מצויינות.
גרפיקה - מנוע ה-Source הקשיש עדיין עושה את עבודתו נאמנה.
סאונד ופסקול - דיבוב איכותי עושה את ההבדל.
טכני - מסכי טעינה לפעמים מפריעים לקצב
אורך חיים - ממוצע לסינגלפלייר + קו-אופ, אבל הליניאריות האדוקה פוגעת בו. מצפים למודים מושקעים.
מולטיפלייר - מצב קו-אופ נהדר אבל חד-פעמי.


ציון סופי90

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:47 29.04.2011 | אחד שמבין אחד שמבין (אורח)

    חברים משחק מעולה ביקורת טובה

  2. 2

    18:50 29.04.2011 | ייי ייי (אורח)

    העירו לכם בביקורת הקודמת שקשה להבדיל בין הטוב לרע, והקשבתם. כל הכבוד ויגימס!

  3. 3

    18:51 29.04.2011 | ייי שוב ייי שוב (אורח)

    דרך אגב, פורטל 2 עולה 50 דולר, לא שישים.

  4. 4

    18:58 29.04.2011 | פייל פייל (אורח)

    המשחק עולה 50 דולר ואם אתה קונה עם חבר זה יוצא 40 (או לפחות יצא בזמן המבצע) והיום ב55 דולר אתה מקבל גם את פורטל 1 אם אין לך, אז לפני שאתה מוריד נקודות לפי מחיר כדי שתבדוק טוב טוב... והמשחק דיי ארוך 12 שעות של קו-אופ סינגל... ואם הנחת אותו אחרי כמה ימים בצד למה בכלל קנית אותו?

  5. 5

    18:59 29.04.2011 | jdf jdf (אורח)

    כמה חיכיתי לביקרות :)

  6. 6

    19:04 29.04.2011 | נדב נדב (אורח)

    "במהלך שיטוטיכם באפרצ'ור תיתקלו בלייזרים שצריכים הכוונה, , טרמפולינות שיקפיצו אתכם באוויר, מנהרות אוויר שואבות ושלושה ג'לים שמתעללים בפיזיקה כפי שאנו מכירים אותה." אתה יודע שהורידו את תעלות האוויר, אז בבקשה אל תמציא עובדות

  7. 7

    19:07 29.04.2011 | Wan7ed Wan7ed

    אחלה ביקורת!
    משחק מעולה...

  8. 8

    19:07 29.04.2011 | Dodge1 Dodge1

    אני מציע שתמחקו את כל "השורה התחתונה"...

  9. 9

    19:14 29.04.2011 | maxy16 maxy16 (אורח)

    התגובה הנוכחית רק מתייחסת לעובדה שהביקורת הנ"ל על המשחק נבדקה על הגרסה של האקס בוקס - למה!?!?!?!?!?!?!?!!?
    המשחק הראשון מראש נועד למחשב ואחרי ההצלחה שלו, החליטו להרחיב אותו לעוד גרסאות. אז אתם רוצים להגיד לי שאתם באמת מעדיפים לשחק עליו עם בקר?!?!?!?!?!?!?! מה רע בעכבר ומקלדת? זה הכי טוב! והגרפיקה תמיד הכי טובה על המחשב!

  10. 10

    19:19 29.04.2011 | סמואל סמי סמואל סמי

    הציונים שלכם פשוט תמיד יותר נמוכים..תמיד..
    חוץ מהעיניין הזה אחלה בחלה של ביקורת

  11. 11

    19:20 29.04.2011 | xX_ofir_Xx xX_ofir_Xx

    גרפיקה פה מגיע לפחות תשע חברים. שיפור אדיר עם יכולות גרפיות של מבישות אף משחק.

  12. 12

    19:22 29.04.2011 | אני אני (אורח)

    1. 50 דולר, 40 אני חושב אם קונים עם חבר.
    2. זה וואלב, כל יומיים הם יוצאים במבצע חדש.
    3. עם קואופ-12 שעות בערך. זמן לא רע למשחק במחיר הזה.
    4. DLC? שוב, מדובר על וואלב. המשחק עוד לא יצא וכבר הודיעו על DLC בקיץ.
    5. פיתוחים של הקהילה- יכול להחזיק עוד המון שעות.

  13. 13

    19:24 29.04.2011 | מאוכזבת מאוכזבת (אורח)

    כתבה טובה אבל....
    עוד חיסרון ששכחת לציין :
    שהיו הרבה קטעים כאלה שהיית צריך רק לחפש מקום לשים עליו את הפורטל ואחרי חמש דקות שמצאת וחשבת שאתה לא עושה משהו נכון אתה אומר לעצמך "אתם לא רציניים" -..-'

  14. 14

    19:24 29.04.2011 | TheHunter159 TheHunter159

    4, אין טעם לשחק באותו קואופ 5 פעמים, נכון?
    הרי אתה יודע כבר איך לעבור הכל

    אחלה ביקורת

  15. 15

    19:26 29.04.2011 | טוב טוב (אורח)

    ציון לפחות 94, אחד המשחקים הכי טובים אי פעם!

  16. 16

    19:32 29.04.2011 | כתב מטומטם כתב מטומטם (אורח)

    המישחק לא עולה 60 דולר

  17. 17

    19:33 29.04.2011 | thespeeder thespeeder (אורח)

    המשחק אף פעם לא עלה 60$.. אז איך הגעתם ל60?? הוא תמיד היה 50-

    ד"א אפשר לבנות שלבים לא? זה יחזיק עוד הרבה את portal 2

  18. 18

    19:34 29.04.2011 | מה מה (אורח)

    מגיע למשחק יותר מ90, ואורך חיים אינסופי עם רגעים בלתי נשכחים שם, אני אשחק במשחק שנים!!! חבל שככל הנראה מערכת ויגיימס נותנת לילדים קטנים לשחק ולבקר את המשחק, הם לא מבינים את המהות הבוגרת וההומור המבריק במשחק עד הסוף

  19. 19

    19:39 29.04.2011 | אסף לוץ אסף לוץ (אורח)

    איזה 3 ג'לים יש?
    כחול-מקפיץ אותך
    כתום-גורם לכה להחליק
    ?

  20. 20

    19:42 29.04.2011 | Kuala Kuala

    משחק פשוט גאוני!
    נהנתי מכל רגע.

  21. 21

    19:49 29.04.2011 | Wan7ed Wan7ed

    19:
    כחול מקפיץ, כתום מאיץ ולבן יוצר פורטלים...

  22. 22

    19:51 29.04.2011 | ל19 ל19 (אורח)

    ל19 VGAMES אהבלים הם חשבו שמים זה ג'ל בגלל שמשתמשים בזה כולה פעמיים

  23. 23

    19:51 29.04.2011 | ל4 ל4 (אורח)

    הוא עולה 60 דולר לXBOX360 ול PS3

  24. 24

    20:01 29.04.2011 | שם שם (אורח)

    שתי שאלות!
    1. איך מורטלקומבט קיבל גם 8 אם הוא משחק הרבה יותר ארוך והוא אפילו משחק שלא נגמר.
    2. למה אתם משחקים את זה על האקסבוקס?

  25. 25

    20:10 29.04.2011 | Friendly Enemy Friendly Enemy

    ביקורת מעולה!

  26. 26

    20:14 29.04.2011 | madraf madraf

    באמת VGAMES,משחקים פורטל על אקסבוקס?

    גרסת המחשב עלתה 45 דולר pre-order.

    הגרפיקה משתווה עם הסטנדרטים של שאר המשחקים הטובים של ימינו (לפחות במחשב וממש לא בXBOX)

    וואלב תשחרר מאוד בקרוב כלים ליצירת מפות גם לסינגל ולמולטי ומאות אנשים מוכשרים כבר מחכים להוסיף עוד ועוד תוכן למשחק שלא נדבר על ה- DLC שכברר מתוכננים וכמו בכל משחק מחשב אחר של וואלב יהיו בחינם(אני מקווה).

    בקיצור,הטענות שלכם לא מתאימות לגרסת המחשב.

  27. 27

    20:24 29.04.2011 | jhg jhg (אורח)

    ל-24: אני יכול לענות לך על השאלה הראשונה בלי לחשוב אפילו- משחק לא מודדים לפי אורך חיים, אלא לפי כמה שהוא כיפי, מעניין, מצחיק etc.
    חוצמזה, משחק מעולה, עוד לא יצא לי לשחק קואופ כי כל החברים שלי או בזבזנים מטומטמים שאשכרה קונים משחקי FPS ולא חוסכים את הכסף למשחקים עם עוד חידוש במולטי (או קואופ, במקרה הזה) חוץ מזומבים (ואני יודע שפורטל נחשב FPS אבל שקט, לא יורים בשומדבר חוץ מבקירות) או סתם מחכים להנחה.

  28. 28

    20:26 29.04.2011 | עידן זיירמן עידן זיירמן (אורח)

    אני באמת לא מבין איך אתם יכולים להתלונן על המחיר... וואלב היא מהחברות היחידות שלא מיישרות קו עם הקטע הזה של הפצת משחקי AAA על ה- PC ב- 60$.

  29. 29

    20:45 29.04.2011 | a2858br a2858br

    OMG 19 ו-22 מפגרים,שיחקתם במישחק ביכלל?יש גם ג'ל לבן!

  30. 30

    20:48 29.04.2011 | thebat thebat

    מפות חדשות יש כבר עכשיו, באמצעות שיטה מסובכת, אבל כמה מהמודרים המוכשרים של המשחק הראשון שלהם(reepblue כבר הוציא מפה קצרה), ומה שהפך את פורטל לאחד המשחקים הטובים שיש זה כל המודים המושקעים וההשקעה הכללית של הקהילה.
    הטענה הרעה היחידה שיש לי נגד המשחק זה מסכי הטעינה, אבל גם זה בנתיים משתפר עם מפות יותר ארוכות במפות של הקהילה, בגלל שהם -לא צריכים להתמודד עם הראם הנמוך של הקונסולות.

  31. 31

    20:53 29.04.2011 | Calavera Calavera (אורח)

    מדהים איך אחד ממשחקי השנה זוכה לסיקור כל כך תמציתי וכל כך חסר תשוקה. לא מפורטת, לא מדוייקת(הצינורות הפנאומטיים ירדו לגמרי, והמחיר יכל להגיע ל45$ למי שקנה עם חבר), לא מקיפה, הביקורת הזאת גורמת למשחק המדהים הזה להישמע בפיך כשיעמומון גדול.

  32. 32

    21:00 29.04.2011 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    מסכים עם 26. המשחק עולה 50$ למחשב והוא פועל הרבה יותר טוב על המחשב. למה קניתם את זה לXbox?!

  33. 33

    21:11 29.04.2011 | אא אא (אורח)

    אני לא מבין איך כשאתם משחקים רק על פלטפורמה אחת אתם יכול לטעון משהו לגבי הגרפיקה והפעולות הטכניות של המשחק כל פלטפורמה שונה אולי אם היה לך מחשב טוב במקום אקסבוקס לא היו לך בכלל בעיות עם טעינה והגרפיקה היתה יותר טובה??

  34. 34

    21:19 29.04.2011 | רזין רזין (אורח)

    מגיע לו לפחות 10 בסאונד, ואם אפשר אפילו 11.
    אני לא זוכר מתי פעם אחרונה מצאתי את עצמי צוחק לבד בקול רם מול המחשב בגלל רובוט עם מבטא בריטי.

  35. 35

    21:22 29.04.2011 | לאון לאון (אורח)

    27 מי שקונה fps הוא בזבזן?
    המשחק הזה הוא זבל!

  36. 36

    21:27 29.04.2011 | glad0s glad0s (אורח)

    ל-22, אתה אהבל, יש גם מים, אבל ג'ל לבן עושה שיהיה אפשר לפתוח עליו פורטל

  37. 37

    21:28 29.04.2011 | glad0s glad0s (אורח)

    למשחק הזה מגיע 100 לפי דעתי

  38. 38

    21:33 29.04.2011 | darkness293 darkness293

    כותב ויגיימס ביקר את פורטל 2 כששיחק עם גיימפאד? לול.
    כמה קטעים בכתבה מזכירים את הביקורת של IGN, ואני לא מבין מאיזו סיבה נתתם 9 לסאונד למרות שלא התלוננתם עליו.
    יש כאן גם סתירה, שיחקת בגרסת האקס בוקס וכתבת שאתה מצפה למודים, איזה מודים לבוקס לול? אני לא מבין למה בכלל הבאתם כותב ששיחק במשחק באקסבוקס כשהגרסה הראשית של המשחק היא למחשב ואתם גם אתר שתמיד התמקד בעיקר במשחקים למחשב.
    בקיצור זבל של ביקורת.

  39. 39

    21:36 29.04.2011 | kild kild

    רק 90 -.-

  40. 40

    21:42 29.04.2011 | matan1000 matan1000

    ואם כבר קונסולות גירסת הPS3 היא העדיפה כי היא הכי קרובה למחשב.(וגם אתה מקבל את גירסת המחשב יחד איתה

  41. 41

    21:50 29.04.2011 | Adamin Adamin (אורח)

    גרסת המחשב היא הטובה ביותר!!!
    בתור אחד שהוריד את גירסת הבוקס ויש לי את PORTAL 2 מקורי למחשב ההבדלים עצומים!!!!
    ובאמת זה משחק של VALVE ממתי מסקרים משחק כזה על גרסת הקונסולות..!
    ול-40
    ה-PSN מת וגם מי שסיכרן בין החשבון סטים שלו ל-PSN יש מצב יגנבו לו את החשבון סטים חחחחחח..
    זה FAIL בפני עצמו של סוני!!!

  42. 42

    22:08 29.04.2011 | אני 18 אני 18 (אורח)

    בקיצור בפה אחד כולם קובעים-הביקורות כאן על הפנים,חסר טעם בכלל להיכנס לביקורות הבאים מצידי.
    אני יותר לא נכנס לביקורות של האתר הזה,שבעיקר מעתיק ממקורות אחרים...זה באמת מרגיז! אני מרגיש הונאה פה

  43. 43

    22:54 29.04.2011 | Kuala Kuala

    43/44
    למה אתה זין?
    אני אישית סיימתי אבל מה עם מי שלא?

  44. 44

    23:00 29.04.2011 | DorzToClubs DorzToClubs

    2 בעיות בביקורת

    המשחק עולה 50 דולר
    ואין במשחק המלא שואב אוויר תתקנו את עצמכם

  45. 45

    23:02 29.04.2011 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    עזבו, עדיף לחכות עוד כמה ימים לביקורת של יאצי

  46. 46

    23:05 29.04.2011 | טילון טילון (אורח)

    כמה לא חיכיתי לביקורת כי כבר שיחקתי אותו ואני יודע עד כמה הוא טוב

  47. 47

    23:33 29.04.2011 | Aqwaexp Aqwaexp

    אני הייתי נותן 10 לסאונד ופיסקול כי אני חושב שהוא פשוט אדיר! Valve עשו עבודה נהדרת עם הסאונד בפורטל 2, ולעומת זאת 7 לאורך חיים כי לפי דעתי לאחר שבועיים לאחר שאתה מסיים את הסינגל ואת הco-op אתה לא תיגע יותר במשחק...
    אחלה ביקורת למרות שאתה אייל בחורי, בן זונה.

  48. 48

    23:39 29.04.2011 | superdead superdead

    המשחק עולה 50 לא 60
    ולא מפסיקים לשחק אחרי כמה ימים...

  49. 49

    23:39 29.04.2011 | madraf madraf

    לפי IGN וואלב הכריזו כי הולכים לצאת הרבה DLC למשחק FOR FREE והם הולכים להוסיף שלבים לכל סוגי המשחק,אתגרים מיוחדים ו טבלת זמנים כדי להתחרות מי פותר יותר מהר!

    בקיצור כל הקטע של משחק קצר מתבטל פה כי בקיץ אתם הולכים לבלות עוד שעות רבות עם המשחק!

  50. 50

    23:47 29.04.2011 | ליאור ליאור (אורח)

    פורטל 2 פשוט אדיר!

    הביקורת מאוד מאכזבת, חשבתי שהיא תהיה יותר ארוכה.
    אי הדיוק שלכם מוריד מערך הביקורת.

    למשחק כזה מגיע יותר. נקודה.

  51. 51

    00:04 30.04.2011 | תוספת תוספת (אורח)

    VGAMES תוסיפו זה חשוב,
    וואלב הודיעו על הוצאת SDK למנוע,ככה שיוכלו לבנות עוד שלבי קואופ ואין ממש הגבלה לכמות :D
    וגם DLC!!

  52. 52

    00:05 30.04.2011 | שי שי (אורח)

    אל תזיינו את הזכל לגבי הגרפיקה, לא מדובר פה בקרייסיס 2 או באטלפילד 3.
    זה פאקין מנוע סורס, ההבדל שתראו בינו בגרסת האקסבוקס ולבין גרסת המחשב הוא הבדל דפוק.

  53. 53

    00:59 30.04.2011 | blisf blisf

    הסאונד במשחק, מהדיבוב ועד האפקטים הוא אחד הטובים ביותר שהיו במשחק מחשב, אם לא הכי טוב. בכל ביקורת שתסתכל, לא משנה כמה השמיצו כל דבר אחר במשחק, בכל מקום אומרים שהסאונד שווה זהב. לתת לו 9 זה לדחוף את הראש באדמה.

    לשים את זה בצד, הביקורת שלך מאוד לא מדוייקת, באנאלית, ולפי איך שזה נראה פספסת את כל הפואנטה של המשחק.

    אחלה מבקרים יש לכם.

    נ.ב: 360? באמת?

  54. 54

    01:01 30.04.2011 | SpiritKeeper SpiritKeeper

    מגיע למשחק יותר מ90, לפחות 94

  55. 55

    01:20 30.04.2011 | now i only want you gone now i only want you gone (אורח)

    לסאונד של המשחק מגיעה לפחות 10, וגם למשחקיות.
    חוץ מזה, פורטל 2 גם יצר שיפור מעולה בכך שהוא הוסיף עוד אציוומנטים (חלקם קשים למדי להשגה)
    וחוץ מזה, אין טעם לשחק שוב? אתה צוחק עליי?

  56. 56

    10:31 30.04.2011 | שי שי (אורח)

    וואו אתם מפגרים ברמות כואבת... גרסת האקסבוקס מעולה וזה בכלל לא משחק שצריך גרפיקה טובה (במיוחד שמדובר בסורס), זה כמו לדרוש מ- Guitar Hero גרפיקה טובה.. אין שום היגיון, אף אחד לא מסתכל על הגרפיקה שלו חוץ מאנשים ממש טיפשים (כמו חלק מפה).
    כל הקטע זה הגאונות שלו, החידות וההומור.

    והבן אדם כתב את דעתו, לדעתו מגיע לו 90 שזה אחלה ציון... ולא כולם חושבים שמגיע לו 10\10, אז סתמו כבר ת'פה, חפרתם עם הזיוני שכל שלכם.

  57. 57

    10:34 30.04.2011 | עמי עמי (אורח)

    כמה פאנבוי PC יש פה זה לא יאומן.. אומרים משהו לא טוב על משחק של VALVE ישר יוצאים עליו, חסרי חיים..
    וכן, אני חושב שהמשחק משעמם וש- 90 זה ציון יותר מדי גבוה.

  58. 58

    11:11 30.04.2011 | Ilay140 Ilay140

    יכול להיות שהשינוי בזמני טעינה הוא יותר גדול בקונסולות מאשר על המחשב, ככה זה ברוב המשחקים.

  59. 59

    13:01 30.04.2011 | טוב שלא טוב שלא (אורח)

    לדעתי למשחק מגיע יותר.
    וכל מי ששונא אותו זה איזה פאנבוי קוד מסריח.

  60. 60

    13:25 30.04.2011 | רינה השמנה רינה השמנה

    *פורטל ב'

  61. 61

    13:33 30.04.2011 | מישו מישו (אורח)

    מגיע לו 10!
    לא עזבתי אחרי יומיים וחוץ מזה כבר התחילו לעשות מודים אז עוד כמה זמן יגמרו חלק מהם.
    בנוסף וואלב מוציאים DLC כבר בקיץ ובטח יוציאו עוד.

  62. 62

    16:32 30.04.2011 | לאון לאון (אורח)

    60-107 אתה לא מצחיק

  63. 63

    17:24 30.04.2011 | אה אה (אורח)

    הביקורת עם הכי הרבה תגובות!!!מזל טוב בואו נמשיך עם הספאם! D-=
    ביקורת מסריחה,מגיע למשחק יותר מ96

  64. 64

    17:38 30.04.2011 | חה חה (אורח)

    מטומטמים פשוט כולכם אחד אחד.
    המשחק כן צריך לקבל 90, כי עד כמה שזה משחק מצוין, אתם בחיים לא תעברו אותו שוב, אולי רק פעם אחת שוב, וגם לא את הקו אופ. המודים זה כבר סיפור אחר.
    וזה משחק קצר לאללה! מתי הגענו לימים שמשחק באורך 12 שעות זה ארוך?!?!? דיי אין השקעה .

  65. 65

    17:40 30.04.2011 | Toster Toster

    רק אני שמתי לב לזה שרק משיצא פורטל 2 ילדים התחילו להתלהב והתחילו לצוץ פאנבויז??? יענו בפורטל 1 לא שיחקתם בכלל ולא התלהבתם ממנו טיפה. זאת ההשפעה הענקית של ההייפ שעשו למשחק הזה.

  66. 66

    18:51 30.04.2011 | 324 324 (אורח)

    לבחור ללא שם יש בעיה רצינית במחשב/אינטרנט

  67. 67

    19:01 30.04.2011 | אחד שיודע אחד שיודע (אורח)

    כמה הודאות אנשים אתם יותר אנשים כאן מאשר ישראלים בבית זונות בבנקוק...

  68. 68

    19:20 30.04.2011 | blisf blisf

    למרות שאני פאנבוי, ואני מאמין שהציון הזה הוא הציון שמתאים למשחק (חוסר בתוכן בעיקר), אני עדיין עומד מאחורי מה שאמרתי בתגובה 53 (תקציר: אחת מהביקורות הגרועות בVgames).

  69. 69

    19:55 30.04.2011 | יעה! יעה! (אורח)

    Go To The Choppa! יעה!

  70. 70

    20:46 30.04.2011 | 5 5 (אורח)

    157 צודק! לקרוא את התגובה חכמה מאוד
    ביקורת לא משהו מגיע למשחק 160 לפחות!

  71. 71

    20:49 30.04.2011 | הומו הומו (אורח)

    הומו

  72. 72

    21:24 30.04.2011 | gogoi gogoi

    vgames הפעם פישלתם ובגדול! 9 על סאונד ופסקול?! כואב לכם לתת 10? הסאונד הרבה יותר ממשולם בלי להתחיל אפילו לדבר על שיר הסיום. 9 טכני? אל תבקשו ניסים. אתם יודעים איך מחשב עובד אתם לא יכולים להתלוננן גם על הגרפיקה וגם על משך טעינה . (שדרך אגב לי לקח מקסימום 10 שניות והמחשב שלי לא משהו מדהים)

  73. 73

    00:13 01.05.2011 | blisf blisf

    72, אמנם המשחק מושלם, אבל מסכי הטעינה הרבים (למרות שהם מהירים) שווים נקודה בקטע הטכני.

  74. 74

    00:19 01.05.2011 | ududy ududy (אורח)

    אוי אני ערבשעה כזאת אולי אני אכתוב איזה כתבה חבר'ים?
    מחר יש לי בצפר אני בכיתה י' אני גדול

  75. 75

    10:00 01.05.2011 | חחח חחח (אורח)

    וואו ביקורת ממש ממש מוצלחת
    כל הכבוד

  76. 76

    10:45 01.05.2011 | Bezo Bezo

    חחחח איזה ספאם .
    אבל אני מוכרח להסכים אם הרוב הציון על הסאונד זה קצת. הפס קול במשחק הוא אחד הטובים ששמעתי בשנים האחרונות (ולא אני לא מדבר על פס קול של מוזיקה).

    כמו כן לעשות ביקורת על XBOX למשחק שהוא מראש בנוי למחשב זה קצת דפוק . במיוחד שמחשב יש כמעט לכל אחד בזמן ש XBOX יש הרבה פחות אנשים בין אם זה מצב כלכלי או השנאה שלהם ל$M .

  77. 77

    15:37 01.05.2011 | Toster Toster

    -.-
    מפגרים!
    הם נותנים פס קול לא רק בגלל ההערות המצחיקות של גלאדוס והדיבורים, אלא גם בגלל המוזיקה! והמוזיקה בפורטל 2 לא מושלמת בכלל אז כן הוא קיבל 9.
    ותפסיקו כבר להתלונן פאק! אם לא אהבתם אל תגיבו, ככה זה הביקורת והם לא ישנו אותה פתאום.

  78. 78

    17:41 01.05.2011 | דד דד (אורח)

    משחק מממש ממש ממש טוב עם מחיר ממש ממש ממש מוגזם - לא שווה קניה. נקודה.

  79. 79

    22:26 01.05.2011 | Minus Minus

    אני מסכים עם הביקורת חוץ מהשלבים עם הג'לי.
    לדעתי וואלב העבירו לנו את המסר בשלבים האלה, תחשוב על זה, הנפילה הייתה ארוכה, וממחישה את גודל מפעל הניסויים, שכביכול הם ארוכים, מתישים, ובייחוד לא אנושיים. התחושה של הגודל של העכירות ושל האורך מועברת בזכות השלב הזה, ולדעתי זה זהו לא פגם.

  80. 80

    01:27 02.05.2011 | source144 source144

    מגיע לפחות 95!

    הקו-אפ הכי טוב שראיתי אי פעם! ממש דורש שיטוף פעולה וכולל המון פונקציות מגניבות (שעוזרות מאוד לשיתוף הפעולה) כמו הסמן, טיימר (אם לא מדברים אחד עם השני) האפשרות לראות מהמבט של השותף שלך..

    כל אלה יוצרים קו-אפ מבריק.
    שלא לדבר על זה שהקואפ משתלב עם סיום המשחק (שני הרובוטים שwheatly רצה כתחליף לאדם, אם אני זוכר נכון)

  81. 81

    14:06 02.05.2011 | בואו נסכם :) בואו נסכם :) (אורח)

    פורטל 2 משחק מעולה!!

  82. 82

    16:17 03.05.2011 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    79: מישהו חכם פעם אמר: "You CAN smear shit all over your face to make an ironic statement, but you'll still smell like ass"

  83. 83

    16:21 03.05.2011 | גרגמל גרגמל (אורח)

    חי חיע חיא!

  84. 84

    16:23 03.05.2011 | חכמולוג חכמולוג (אורח)

    79: מפעל ניסויים? אתה רציני? בימינו זה נקרא "מעבדה".

  85. 85

    16:24 03.05.2011 | משועמם משועמם (אורח)

    71 הוא הומו!

  86. 86

    16:26 11.05.2011 | המחיר הגיוני לחלוטין המחיר הגיוני לחלוטין (אורח)

    בעוד מספר שבועות\חודשים יצא עדכון עם עורך שלבים ואז תהיה לנו חגיגה.
    ל PORTAL הראשון יצאו אלפי שלבים, לפורטל 2 יצאו עשרות אלפים מאתגרים מאוד.

  87. 87

    17:06 13.05.2011 | ברק מיכאל שמואל ברק מיכאל שמואל

    גם אני מעוניין לדעת...מה עם HALF LIFE 3/episode 3 ?
    :/

  88. 88

    20:06 03.06.2011 | שי השני שי השני (אורח)

    תפסיקו להגיד שזה חרא ביקורת אתם יכולים ללכת לאתר של גיימספוט או איי ג'י אן והם אומרים בדיוק אותו דבר כמו בביקורת הזאתי אז תפסיקו להתלונן

  89. 89

    14:17 08.07.2011 | avivzarfati avivzarfati

    לדעתי 102 צודק המשחק לא משהו

  90. 90

    03:25 18.07.2011 | חיליק חיליק (אורח)

    משחק אדיר שמלוטש כדי לגרום לכל בן אדם נורמלי לא להרגיש בפגמים המינוריים שבו. כאמור, מצחיק ומומלץ מאוד!!!

  91. 91

    18:39 23.08.2011 | מקס מקס (אורח)

    שחחת לאוסיף את הגשרים

  92. 92

    11:15 03.10.2012 | drukpod drukpod

    שני דברים: אחד: רק 90 אני הייתי נותן לפורטל 2 לפחות 97
    דבר שני: חוץ מהציון הסופי ביקורת מעולה
    דבר שלישי: ידעם שפורטל 2 הוכרז כמשחק הטוב בביותר בכל הזמנים על ידי Game of the year
    הנה תראו:http://www.gameoftheyear.org/ratings/all/1-highest-rated/1

  93. 93

       | פורסם ע"י