הרשמה

בסוכות: פסטיבל "אוטופיה" למשחקי מחשב

כשעולם התרבות פוגש את הגיימינג

בתור גיימרים, אף אחד לא מחדש לנו כשהוא אומר ש"משחקי מחשב זו אמנות". אם אתם יכולים להסתכל אחורה ולחשוב על משחק אחד לפחות שיש לכם הערכה עצומה אליו ולמפתחים שלו, כנראה שאתם כבר מבינים איך משחק יכול להיחשב כאמנות שוות ערך לציור, מיצג, ספר או סרט.

פסטיבל אוטופיה שיפתח בסינמטק ת"א ב-21 לחודש, רוצה להראות בדיוק את זה – את נקודות החיבור הרבות בין משחקים ואמנות, והדרכים הרבות והמגוונות בהן משחקים יכולים להעביר לנו מסר. היום, כשיש לנו כבר כמה דורות של "גיימרים מלידה", תרבות הגיימינג סוף סוף הבשילה מספיק בשביל לתת לנו אירועים כמו הפסטיבל הזה, ועכשיו זו ההזדמנות שלנו להיכנס קצת יותר עמוק אל ראשם של היוצרים ולהיחשף לקהילת הפיתוח המכובדת שיש לנו ממש כאן בישראל.

אז מה מחכה לנו בפסטיבל? חוץ ממיטב המשחקים של סצינת הפיתוח הישראלית, נוכל להיחשף למגוון משחקי אינדי "אמנותיים" מהעולם שאולי שמענו עליהם או אפילו שיחקנו בהם, אבל אף פעם לא עצרנו להעריך את הקונספט והאמנות מאחורי המשחק. אנו נראה משחקים כמו Dear Esther, Limbo, Protheus ועוד כותרים חדשניים מצמרת יוצרי האינדי בעולם.

נוכל לראות גם מגוון מיצגים שקוראים תיגר על ההבדל בין יצירת אמנות למשחק מחשב, ובכולם נוכל לשחק. המיצג המרכזי יהיה "סופר מריו סקרול", המדמיין מחדש את הקלאסיקה האהובה על גבי מגילה אינטראקטיבית המורכבת מ-12 מסכים.

פסטיבל אוטופיה יתקיים השנה בין התאריכים 21-30 בספטמבר בסינמטק תל-אביב ויכלול הקרנות סרטים, מפגשים עם אורחים מחו"ל, יוצרי קולנוע וסופרים ישראליים, ערבי עיון המפגישים בין מדע וחברה, תערוכת משחקי מחשב, הצגת בכורה, אי-כנס בנושא הסינגולריות הטכנולוגית, והכל באווירת פסטיבל קלילה ומהנה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:16 12.09.2013 | sagimi sagimi

    נשמע קצת משעמם הייתי שמח לראות וידאו.

  2. 2

       | פורסם ע"י