הרשמה

ביקורת - Call of Duty: Advanced Warfare

העתיד נראה מצוין לסדרה המדשדשת

סדרת משחקי היריות Call of Duty נחשבת כבר שנים למצליחה ביותר בתחומה. בכל שנה יוצא משחק חדש בסדרה, וגם אם הוא לא עשוי טוב ומקבל ציונים נמוכים בביקורות – נתוני המכירות עדיין יהיו גבוהים מספיק בשביל להצדיק את המשחק של השנה הבאה. למעט מעריצים שרופים של הסדרה, לכל אחד יש את "ה-Call of Duty ששבר את גב הגמל" – המשחק שגרם לו לאבד אמון בסדרה, ואצלי זה היה Call of Duty: Black Ops. עד אז נהניתי מרוב משחקי הסדרה ולקח לי אולי קצת יותר מדי זמן להבין שכמעט שום דבר לא משתנה מכותר לכותר. אחריו הבטחתי לעצמי שלא אתן עוד צ'אנס ל-Call of Duty, ושמחתי על כך אחרי שראיתי איך Call of Duty: Ghosts התקבל בקרב המבקרים והגיימרים כאחד. אנשים פשוט לא אהבו את המשחק האחרון בסדרה, וכנראה שזה היה הסימן שצריך לעשות משהו חדש ולקחת את Call of Duty לכיוון קצת שונה. עוד שנה עברה והנה הגיע אלינו Call of Duty: Advanced Warfare – המשחק הכי מרענן וחדשני בסדרה מאז Modern Warfare של 2008, אך האם השינויים הרבים היו לטובה או לרעה? בואו נגלה.

קווין ספייסי תעשה לי אימפריה!

את המשחק התחלתי עם מצב השחקן-יחיד שלוקח כ-8 שעות לסיים. Advanced Warfare לוקח אותנו אל העתיד הלא-רחוק ומתאר מצב מציאותי למדי: בעולם בו מדינות מעדיפות לקנות אמצעי לחימה מאשר לייצר אותם בעצמן, תאגיד אחד בשם Atlas הצליח להתעלות על האחרים ולהפוך ליצרן הנשק הגדול בעולם. כמובן שאמצעי הלחימה היו רק ההתחלה – Atlas החל לפרוס כוחות צבאיים פרטיים ברחבי העולם וגייס "חיילים להשכרה" עד שהפך לכוח הצבאי החזק בעולם, מבלי להיות כפוף לדיפלומטיה מיותרת כמו האו"ם וחוקי ג'נבה. השחקן קווין ספייסי משחק את ג'רמי איירונס (Jeremy Irons) – מנכ"ל Atlas והאיש החזק בעולם, ולידו יתר הדמויות והשחקנים מרגישים די שוליים. במהלך הקמפיין הגיבור שלנו מתגייס ל-Atlas אך מגלה כי איירונס עשה משהו נורא כדי לבסס את כוחו, ומצטרף לקבוצת "מורדים" שרוצים להפיל את ארגון הענק ולהציל את העולם מאימתו של Atlas.

מבחינה עלילתית אין אף דמות שמייצרת עניין חוץ מאיירונס, בייחוד לא הדמות הראשית, אבל ספייסי עושה את תפקידו נאמנה וסוחב על גבו את הסיפור הכולו. מבחינת משחקיות אתם יכולים לצפות לאותו סגנון מהמשחקים הקודמים: משימות סינמטיות שמרגישות ממש כמו סרט פעולה, אך בנויות על תסריט מאוד ספציפי. זה אומר שאין לכם הרבה בחירה באסטרטגיה והגישה לכל מצב, וכל סטיה מהכיוון המדוייק שאתם צריכים ללכת אליו יוביל להפסד טכני (ומעצבן) של המשימה. העלילה נועדה בעיקר להכיר לנו את עולם המשחק ואמצעי הלחימה הרבים שהתווספו ממשחקים קודמים, ולחמם אותנו לקראת מצב הרשת.

אם אתם כמו רוב השחקנים, לא באתם ל-Call of Duty בשביל העלילה אלא בשביל מצב הרשת הממכר. Advanced Warfare עשה עבודה לא רעה בשמירה על הדברים שאהבנו במשחקים הקודמים, לצד הוספת מכניקות חדשות שהופכות אותו לממכר ומהנה יותר. הזרימה של הקרבות ברשת עובדת עכשיו שונה לגמרי בזכות ה-Exo Skeleton, מערכת קרב אישית שנותנת לכל חייל את היכולת לקפוץ לגבהים, להתחמק במהירות ולנוע בצורה לא-אנושית. כבר מהרגע הראשון זה הזכיר לי את Unreal Tournament 2003 שכלל את היכולת לדלג לצדדים כדי לבצע התחמקויות מהירות, וכמובן את הגרסה המודרנית יותר - Titanfall שפגע בול עם מערכת התנועה שלו. ה-Exo Skeleton נותן לשחקנים הרבה יותר חופש תנועה ועושה את עבודה הצלפים קשה יותר. במשחקים קודמים היה עקרון מאוד בסיסי להריגות: מי שזיהה את האויב קודם ופתח באש – הוא זה שקיבל את ההריגה. ב-Advanced Warfare יש לשחקנים יותר נקודות חיים, מה שמעודד קרבות אש ארוכים יותר והרבה פוטנציאל למהלכי Exo Skeleton מטורפים. מבחינת מצבי משחק אין יותר מדי חדש תחת השמש, ורובם הם פשוט וריאציות של "Capture the Flag" ו-"Team Deathmatch". בתור שחקן שלא ממש אוהב עבודת צוות עם אנשים רנדומליים ברשת, ביליתי את רוב הזמן במצב ה-Free for All (כולם על כולם) הישן והטוב.

בנו את הדמות שלכם

מערכת ה"רמות" שלמדתי לשנוא עם השנים חוזרת ובגדול, ומבטיחה שנוכל לקבל גישה לכל הנשקים והתוספות רק אחרי שעות רבות של משחק והתמקצעות. הנשקים והציוד נפתחים בהתאם לרמה שלכם, והתוספות לכל נשק נפתחות עם שימוש והריגות. בתור משחק ששואף לרענן את הסדרה, היה נחמד אם כל הנשקים והתוספות היו פתוחים כבר מההתחלה – בייחוד לאור הפיצ'ר החדש Supply Drops. אלו בעצם "תיבות אוצר" הכוללות נשקים וציוד מיוחדים, שאפשר להרוויח דרך השלמת אתגרים ומשימות. למשל, תוכלו לקבל רובה ציד (Shotgun) שעושה נזק מוגבר בשתי היריות הראשונות, ונזק מופחת ביתר המחסנית; או אקדח עם משתיק קול, מחסנית מוגדלת וכוונת משופרת.

מערכת בניית הדמויות חוזרת והפעם יש לנו 13 נקודות לבחירת ציוד: נשק ראשי + 2 תוספות, נשק משני + תוספת אחת, יכולת (Perk) אחת בכל אחת משלוש קטגוריות, שני סוגי רימונים, יכולת Exo-Skeleton, עד 3 בונוסים לרצפי הריגות (Kill streak) ו-3 "קלפים" שיכולים לשנות את תנאי הדמות כמו היכול לבחור תוספת שלישית לנשק או שני Perks מאותה קטגוריה. בעזרת הקלפים תוכלו לתעדף סוגים שונים של דמויות כמו למשל דמות עם נשק ראשי מצוין אבל ללא נשק משני; או דמות עם ארבעה Perk הפרוסים על שתי קטגוריות בלבד מתוך השלוש. בסך הכל יש כאן המון אפשרויות עבור השחקן, בייחוד עם הציוד הבלעדי שתוכלו לקבל דרך Supply Drops. גם הנשקים עברו לעתיד ותוכלו למצוא רובי לייזר ורימונים מתבייתים לצד הנשקים המוכרים ממשחקים קודמים. התוספות לנשק השתפרו גם הן ובמהלך המשחק התאהבתי בכוונת ה-Target Enhancer שמבליטה ומסמנת את האויב גם אם הוא מאחורי מחסה.

זומבים + חברים = כיף

לצד הקמפיין ומצב הרשת התחרותי יש לנו גם את "מצב הזומבים" הטיפוסי הנקרא Exo Survival. אחרי החייזרים של CoD: Ghosts, הזומבים חוזרים אך יושקו רשמית עבור המשחק רק ב-2015, במצב נפרד שנקרא Exo Zombies. לא לגמרי הבנתי מה ההבדל בין השניים מאחר ו-Exo Survival עובד ממש כמו מצבי הזומבים במשחקים הקודמים - רק בלי הזומבים. יש לנו 4 מפות המתאימות ל-2-4 ארבעה שחקנים שעובדים בשיתוף פעולה. אפשר כמובן לנסות לצלוח אותו בסולו אבל זה לא רק רעיון רע, זה פשוט פחות כיף. בכל מפה תצטרכו לשרוד עשרות גלים של אויבים כדי לפתוח את המפה הבאה. מי שיגדיל ויגיע לסוף המפה הרביעית יוכל להתמודד בקרב מיוחד ולקבל בתמורה סט חפצים שלם שייתן לדמות שלו ברשת להיראות כמו זומבי. כמו במשחקים הקודמים, מצאתי שהמצב הזה מעניין רק כשמשחקים אותו עם חברים וגם אז הוא לא מחזיק יותר מדי לפני שחוזרים למצבי הרשת התחרותיים.

את Call of Duty: Advanced Warfare שיחקתי על ה-Xbox One ולפחות מהבחינה הגרפית – נהניתי מכל רגע. הדמויות, הנשקים וגם הפרטים הקטנים נראים פשוט מצוין וייראו אפילו יותר טוב על מחשב גיימינג רציני. במהלך הקמפיין ומצבי הרשת לא נתקלתי בבאגים ונפילות פריימים, גם כשהעניינים נהיים אינטנסיביים עם פיצוצים ויריות בכל מקום. מאוד אהבתי את איך שהדמויות נראות, אך הפנים של רובן הרגיש מאוד חסר הבעה. הדמות של קווין ספייסי אמנם נראתה מצויין בקטעים הסינמטיים אך במנוע המשחק הרגישה חסרת חיים לחלוטין. משהו בעיניים של המודל או חוסר הבעות הפנים הורידו את הדמות החשובה ביותר במשחק לדיבוב בלבד, כאשר הדמות על המסך לא מביעה שום דבר בנוסף. אגב, מי שחושב שזה לא אפשרי להמחיש הבעות פנים בתוך מנוע המשחק מוזמן לשחק שוב ב-Far Cry 3 ולראות איך עושים את זה נכון.

השורה התחתונה

Call of Duty: Advanced Warfare הוא משחק יריות שלוקח לראשונה את הסדרה הותיקה לעתיד הלוחמה הלא-רחוק, והשינוי הוא בהחלט לטובה. הקמפיין וחלקים גדולים ממצבי הרשת עדיין מרגישים זהים מדי למה שאנחנו כבר מכירים, אבל המשחק מפצה על כך עם מערכת תנועה חדשנית, נשקים ואמצעי לחימה מקוריים ומערכת ה-Supply Drops הממכרת שמוסיפה להנאה והגיוון שבבניית דמות. למרבה הצער עדיין נצטרך לבלות שעות רבות עם מצב הרשת עד שנזכה לפתוח כמה מהנשקים ואמצעי הלחימה המתקדמים יותר, מה שעשוי לדחות לא מעט שחקנים. מצד שני, הקרב מרגיש טוב יותר ממשחקים קודמים ושם יותר דגש על קרבות אש מהירים מאשר "ראיתי אותך קודם – אתה מת". הוא לא מחדש מספיק בשביל לכבוש מחדש את השחקנים שאיבדו אמון ב-Call of Duty, אבל אם אהבתם משחקים אחרים בסדרה ואין לכם בעיה עם הלוחמה העתידנית,Advanced Warfare הוא בשבילכם.

*תודה לעדלי שסיפקו לנו עותק של המשחק

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:56 24.11.2014 | sagimi sagimi

    איך מרעננים סדרה מדשדשת? מעתיקים מ titanfall

  2. 2

    20:22 24.11.2014 | R0x0R R0x0R

    וואו איזו השקעה !
    תודה על הפרסום :)

  3. 3

    20:28 24.11.2014 | ek355 ek355

    חחח 1 וtitanfall עצמו כבר היה כושל

  4. 4

    21:14 26.11.2014 | ari3l0_0 ari3l0_0

    תודה על הביקורת :)

  5. 5

    22:08 17.10.2015 | aiden aiden (אורח)

    ל3: titanfall נכשל במכירות, אבל הוא קיבל ביקורות חיוביות

  6. 6

    16:19 15.02.2016 | אורח אורח (אורח)

    אפשר לשחק את הקמפיין עם פיצול מסך?

  7. 7

    16:08 16.02.2016 | דניאל לברן דניאל לברן

    לא...

  8. 8

    08:23 03.09.2016 | שחקן מתחיל של קול אוף דיוטי שחקן מתחיל של קול אוף דיוטי (אורח)

    קניתי את המשחק הזה רק עכשיו עם BIack ops הראשון
    בלאק אופס 2 היה טוב?

  9. 9

    11:57 03.11.2016 | מאור המלך מאור המלך (אורח)

    זה המשחק הכי אהוב עלי בסדרה

  10. 10

    20:35 30.08.2017 | אורי המלך אורי המלך (אורח)

    המישחק הזה מצוין

  11. 11

       | פורסם ע"י