הרשמה

ביקורת - Assassin's Creed Rogue

אם אהבתם את Black Flag, תשמחו לשחק ב-Rogue

אחרי ההשקה המסורבלת של Assassin's Creed: Unity, קל לשכוח ש-Ubisoft הצליחה מאוד עם Black Flag, המשחק הקודם בסדרה. הוא היה משחק מוצלח מאוד, עם עולם רחב שהתמקד על קרבות ימיים וחיי פיראט חופשיים. כעת, מסתבר ש-Assassin's Creed: Rogue הוא בעצם Black Flag 2, וזה לא דבר רע.

טמפלר זה המתנקש החדש

המשחק מתרחש בשנת אנו מגלמים את שיי פטריק קורמאק(Shay Patrick Cormac),מתנקש שנשלח להחזיר אחד מ"פיסות עדן"(Pieces Of Eden), חפצים מהציביליזציה הראשונה בעלי כוחות חזקים. שיי מגלה שהחפץ מסוגל להחריב ערים שלמות, ולכן מצטרף לארגון הטמפלרים, האויבים הנצחיים של המתנקשים, כדי לוודא שהחפץ לא יגיע לידיהם. שיווק המשחק גרם לשיי להיראות בתור רוצח קר, אבל מהר מאוד גיליתי שזה בכלל לא המצב, וששיי בגד במתנקשים כדי להגן על אזרחים חפים מפשע, מה שהופך אותו לאחת מהדמויות הראשיות המעניינות ביותר שראתה הסדרה.

אם אתם וותיקים לסדרת המשחקים, תתפלאו לגלות שיש המון אזכורים והופעות של דמויות מכל משחק קודם בסדרה. זה היה מאוד מספק לגלות מה נפל בגורלו של קונור, המתנקש האינידאני מהמשחק השלישי, או לפגוש פיראט מסוים מ-Black Flag, להרוג אותו, ואז לבכות על זה שעשיתי את זה. Rogue הביא לי הרבה התקפי נוסטלגיה שעשו לי חשק לחזור ולשחק בכל הסדרה מחדש, מה שכנראה אעשה אחרי שאסיים עם הביקורת הזו.

דומה אבל שונה

המשחקיות של Rogue בכלל לא השתנתה מ-Black Flag. אתם עדיין יכולים לקפוץ מבניין לבניין או לטפס על עצים, להתגנב בשיחים או להילחם בספינות בקרבות ימיים מלאי אקשן. רק כאשר שיי מצטרף לטמפלרים, הכול משתנה. בכל המשחקים הקודמים, אתם הייתם המתנקשים. למדתם כיצד להשתלב בקהל, להתקרב למטרה בשקט, להתנקש בה ולצאת מהאזור כאילו לא קרה כלום. להשתמש בפצצות עשן ואקדחים אם המצב מתחמם, או להתחבא בשיח או בערימת קש עד שיפסיקו לחפש אתכם. כעת, הצייד הפך לניצוד.

בזמן שרצתי ברחובות ניו יורק, התחלתי לשמוע לחישות. אז קפצה הודעה שאומרת שכאשר אני שומע את הלחישות הללו, יש מתנקש שמתחבא בסביבה שמטרתו להרוג אותי. כדי למצוא אותו, עליכם להשתמש ב"ראיית הנשר"(Eagle Vision), כדי לאתר אותם ולמצוא דרך לתקוף בלי שיראו אתכם. כמו כן, כעת שאתם טמפלרים, נפתחות בפניכם משימות צדדיות חדשות, האהובה עליי היא Assassin Interception, בו עליכם להגן על מטרת התנקשות מפני קבוצה גדולה של מתנקשים. זה היה מרענן מאוד וסיפק שעות ארוכות של הנאה.

מערכת הקרב גם כן לא השתנתה. לחצו על כפתור X כדי לחסום התקפה ולחצו על כפתור Y כדי להרוג את האויב שתקף. עם זאת, המשחק מציג כמה נשקים חדשים, כמו רובה אוויר שקט, ומטול רימונים הרסני. כשזה מגיע לים, אתם מפקדים על ספינת המלחמה The Morrigan. תוכלו לשדרג אותה עם נשקים חזקים ביותר כמו מרגמות, כדורים בוערים ועוד. כדי לרכוש שיפורים אלו, עליכם לתקוף ספינות אחרות ולגנוב להן שלל ומשאבים כמו מתכת ועץ. כאשר תביסו ספינת אויב, תוכלו לעלות עליה ולחסל את חברי הצוות. בעת ניצחון, תוכלו לבחור האם לצרף את הספינה לצי שלכם, לתקן את הספינה שלכם או לגייס את הנותרים לצוות שלכם.

זה כיף בהתחלה, אבל אחרי כמה עשרות קרבות, כבר די נמאס לי ורציתי פשוט להטביע את הספינה ולקבל פחות שלל מאשר להתמודד שוב עם אותו התהליך. בקרבות עם כמה ספינות, אחת השיטת המוצלחות שלי היא להטביע את הספינה החלשה, לעלות עליה ולתקן את ה-Morrigan. כל זה קורה בזמן שהספינות האחרות שטות מסביבי בלי לפעול. ככה הגעתי למצבים שהצלחתי להטביע ספינה אגדית עם ספינה די חלשה, בתנאי שהיו לידה ספינות נוספות.

Rogue ממחזר כל כך הרבה אנימציות, אפקטים, עיצובים ומוזיקה מ-Black Flag, אבל הוא הרבה יותר ממוד או שיפוץ של AC4 - הוא המשך רוחני. מההיבט הגרפי, הכול נראה יפה יותר. מהאזורים המושלגים ועיצוב הדמויות ועד לפרטים הקטנים ביותר. באחד השיטוטים שלי עגנתי את הספינה על אי מסוים ויצאתי להסתובב בחוץ. הגעתי לאזור עם המון עצים, אז פשוט התחלתי לטפס עליהם. אחרי כמה דקות, הגעתי לקצה של ענף. מתחתיי זרם מפל גדול של מים, ומולי נעמדה השמש והאירה את הים. כשזה מגיע לגרפיקה, Rogue מוציא את המיטב מהקונסולות הישנות.

השורה התחתונה

בשביל הרבה אנשים, Assassin's Creed Rogue הוא מנה נוספת מאותו התפריט. אם לא אהבתם את המשחקים הקודמים בסדרה, כנראה שלא תאהבו את מה שהמשחק מציע. המעריצים המושבעים שביניכם יגלו שלמרות כל מה שהוא משאיל מהמשחקים הקודמים, Rogue מציג כיוון חדש ומעניין לסדרה. הוא הכותר הכי שונה בה, ובאופן מפתיע, אחד ההישגים המרשימים ביותר שלה.

גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:38 23.11.2014 | pewdiepie pewdiepie

    לדעתי המשחק צריך להגיע לקונסולות הדור הנוכחי(ps4 או xbox one)

  2. 2

    12:06 24.11.2014 | itay1691 itay1691

    עכשיו אתם אפילו לא מוסיפים את היתרונות\חסרונות??

  3. 3

    20:51 03.05.2015 | 50smet 50smet

    חייב את המשחק הזה לPS4,בהתחשב בעובדה שאת AC4 שיחקתי בPC והUnity לא משהו-מה שלא מותיר לPS4/XBOX1 משחק ראוי בסדרה הזאת...

  4. 4

    18:26 23.05.2015 | גילאור גילאור (אורח)

    אהבתי את הביקורות, לדעתי אתה צריך להוסיף בסוף הביקורות ציון שלדעתך מתאים למשחק, טיפה התאכזבתי ממערכות הקרב, לדעתי גרפיקה ומערכת הקרב היא החשובה ביותר במשחק, היא יותר חשובה מעלילה, מסאונד, ומכל דבר אחר במשחק, ברגע שבמשפרים את המשחקייה כל המשחק נהיי הרבה יותר כיף, כל הכבוד על ההשקעה אהבתי תא הביקורות!

  5. 5

    22:12 17.10.2015 | aiden aiden (אורח)

    לא כדי וזה יהיה לדור הנוכחי, מאלטייר עד שי קורמק היה קו עלילה אחד שלם ובעצם unity התחיל קו עלילה חדש, ac rogue נוצר רק כדי לסגור מעגלים

  6. 6

    15:00 14.10.2016 | MaorVered66 MaorVered66

    משחק טוב?
    (קניתי אותו רק עכשיו)

  7. 7

    14:49 15.10.2016 | רון רון (אורח)

    לא ממש

  8. 8

    21:47 25.01.2017 | Boom Boom (אורח)

    המשחק הכי טוב בסידרה עלילה מציונת מערכת קרב ממש טובה וטוב בהרבה מסינדיקאט

  9. 9

       | פורסם ע"י