הרשמה

ביקורת - Assassin's Creed Unity

Assassin's Creed Unity עשוי להיות המסמר האחרון בקבר של הסדרה

אני עוד זוכר את הפעם ההיא שראיתי את טריילר ההכרזה של Assassin's Creed המקורי, אי שם ב-2006. כבר ממבט ראשון זה נראה כמו משחק שישנה את פני הז'אנר וייצור חוויה חדשה לגמרי של עולם פתוח, ו-Assassin's Creed של 2007 באמת לא איכזב. המשחק המקורי היה מספיק טוב בשביל לסלול את הדרך לא רק לשורה של משחקי המשך, אלא לאינספור משחקים אחרים שהלכו בדרכו וניסו לשחזר את ההצלחה. וזאת, לדעתי, הבעיה הגדולה ביותר של Assassin's Creed – המשחק הראשון פשוט היה טוב מדי! עם כל משחק המשך שבא אחריו ראינו עוד נסיון של המפתחים ב-Ubisoft להוסיף ולשפר את הפורמולה המקורית, אך הם כנראה לא מכירים את האמרה "כל המוסיף גורע". אז היה לנו מאז? Assassin's Creed 2 היה לא רע, אבל שני משחקי הביניים שבאו אחריו (Brotherhood ו-Revelations) היו מיותרים לחלוטין. Assassin's Creed 3 היה בכיוון הנכון אך לא פגע במטרה, ו-Assassin's Creed 4: Black Flag דווקא הצליח לחדש בזכות מערכת התנועה והקרב הימיים, אך נפל מנתוני המכירות של קודמו. עוד שנה עוברת, והנה הגיע אלינו Assassin's Creed Unity – המשחק שלא קיבל מספר כי "5" כבר נשמע מביך. AC Unity הוא הדוגמא המושלמת לאימרה "כל המוסיף גורע", ואפילו העולם והעלילה המוצלחים לא יוכלו להציל אתכם מלהרגיש מרומים.

בחזרה לעבר

סדרת Assassin's Creed מתרחשת בעולם המודרני בו שתי אחוות סודיות ועתיקות נלחמות אחת בשניה: הטמפלרים והמתנקשים. הקרב התמידי הזה מתרחש כבר אלפי שנים, והשפיע על מאורעות עיקריים בהיסטוריה. בכל משחק אנחנו יוצאים למסע בהיסטוריה בזכות מכונת ה"אנימוס", המאפשרת לכל אדם לחקור את ההיסטוריה הגנטית שלו או במילים אחרות: לחוות מחדש את החיים של אבותיו. המשחקים הקודמים התרחשו ברובם בעולם ה"וירטואלי" אך מדי פעם לקחו את השחקן לטיול בעולם המודרני. זה לא המצב עם AC Unity, שלקח את העלילה לכיוון יותר זורם ונכון: המשחק מתחיל עם פרסומת לקונסולה הכי מגניבה בעולם: מכשיר "אנימוס" ביתי דרכו כל אחד יכול לטייל בהיסטוריה. החברה שיצרה את הקונסולה הזו, Abstergo, נשלטת כמובן על ידי טמפלרים והמטרה הנסתרת שלה היא לנבור בכמה שיותר ראשים כדי לאתר מידע חשוב ואוצרות קדומים. אנחנו מגלמים גיבור חסר-שם ש"נחטף" וירטואלית דרך הקונסולה. אחוות המתנקשים פונה למשתמשי הקונסולה ולוקחת אותם למסע שיסביר להם את המאבק ואולי אף יהפוך אותם לחברים חדשים במסדר.

אותו "מסע" הוא מסעו של ארנו, מתנקש צעיר בצרפת במהלך המאה ה-18, תקופת המהפכה הצרפתית. ארנו איבד את אביו בגיל צעיר והפך לפורע חוק עד שלמד את האמת: אביו היה שייך למסדר המתנקשים, וכעת הם רוצים לעזור לו לחשוף את כל התשובות. בשאר המשחקים בסדרה, אחוות המתנקשים היתה קבוצה קטנה ומנותקת מהעם. הקרב היה בינה לבין הטמפלרים, וכל שאר הדמויות פשוט נקלעו לקו האש. Unity לוקח את זה למקום אחר לגמרי, ומתאר את המתנקשים בתור מובילי המהפכה. בעקבות ההתפתחות התעשייתית של אותן שנים, מעמד העובדים הלך ונשחק עקב עבודה רצופה בתנאים קשים וללא זכויות. היסטורית, בנקודה הזו (שנת 1789) החלו לקום מחתרות שהביאו להתקוממות המונית ואלימה של העם. המהפכה הצרפתית היתה עקובה מדם, אך תוצאותיה היו מהירות וברורות: מעמד העובדים הצליח להפיל את השלטון וליצור שורה של חוקים ותקנות ששיפרו את תנאי העבודה. עלילתית, Unity עושה עבודה מצויינת בלשזור את הבדיוני עם ההיסטורי, ואין ספק שהעלילה והעולם הם הנקודות הכי חזקות שלו.

אותה גברת, עם אדרת נחותה יותר

אז בואו נדבר קצת על הנקודות החלשות שלו: כל שאר הדברים. בכל מה שנוגע לפעולות השוטפות של פארקור, קרב והתנקשויות – אין חדש מהמשחקים הקודמים. הכל עובד בדיוק באותה צורה, אך משום מה מרגיש פחות זורם. יותר מדי פעמים קרה שצעקתי על הטלויזיה בגלל שארנו לא הלך לאן שרציתי שהוא ילך, והפעולה הבסיסית של להסתובב בצרפת ההיסטורית והיפהפיה פשוט לא היתה מהנה. גם הקרב ומערכת ההתנקשות הרגישו קצת יותר איטיים ומסורבלים ממשחקים קודמים, אבל הבעיות לא נגמרות כאן. לקח לי זמן עד שגיליתי את הבעיה שעומדת מאחורי כל אלה: כל התנועה במשחק ואפילו קטעי המעבר הושפעו קשות מנפילות פריימים. בזמן ש-Unity אמור לרוץ על רזולוציה של 900p ו-30 פריימים לשניה על שתי הקונסולות, המשחק פשוט לא מצליח להחזיק קצב אחיד של 30 פריימים. שיחקתי בו בעיקר על ה-Xbox One, הקונסולה שנחשבת ליותר יציבה מבין השתיים (במשחק הזה), וזה הרגיש כאילו אני מנסה להריץ משחק על מחשב חלש מדי. גם על המחשב, אגב, יש שלל בעיות גרפיות ואתם תיתקלו בהן גם אם יש לכם מחשב על. למען האמת, אפילו דחיתי את פרסום הביקורת הזאת בתקווה ש-Ubisoft יוציאו טלאי שיתקן את המצב – זה לא קרה.

AC Unity התפרסם בתור המשחק הראשון בסדרה שייתן חווית מולטיפלייר עם שיתוף פעולה בין שחקנים. חלק מהמשימות במשחק תומכות באופציה לבצע אותה עם עד 3 מתנקשים אחרים, ועד כמה שזה נשמע מגניב – זה לא ממש עובד בעולם האמיתי. כשזה עם שחקנים אקראיים ברשת קשה מאוד לתאם התקפות ולבצע את המשימה כמו מתנקשים אמיתיים שעובדים כצוות, אבל אולי החוויה הופכת לקצת יותר מהנה כשמשחקים עם חברים. בניגוד למשחקים הקודמים, לא תמצאו כאן מצבי רשת תחרותיים כמו "מצא את המתנקש" שצבר פופולריות לזמן מה. החוויה האמיתית במשחק היא דווקא לא מול שחקנים אחרים אלא מול העם הצרפתית כולו בזמן שאתם מקוממים אותו כנגד המשטר. למרות שכל הפרסום של המשחק התמקד בארבעת המתנקשים, מרכיב הרשת מרגיש יותר מדי כמו נספח ולא כמו משהו שראוי לכל כך הרבה תשומת לב.

שלם כדי לנצח

השליטה במשחק היא די פשוטה בסה"כ, במיוחד כשזה נוגע למערכת הקרב. כמו שציינתי, מערכת הקרב לא השתנתה והיא עדיין מאוד בסיסית: כפתור אחד נותן מכות עם הנשק, ויש כפתורים להתחמקות ולהדיפה של התקפות האויב. למרות שלא נוספה שום מורכבות נוספת למערכת הקרב הפשוטה מדי, כן התווספה שורה של תוספות ושדרוגים לדמות שלנו. אם במשחקים הקודמים יכלנו לקנות ולשדרג נשקים וציוד, ב-Unity אנחנו צריכים לדאוג גם לכל הלבוש שלנו. לכל פיסת לבוש יש תוספת כלשהי לחיים, נזק, הסוואה או מהירות, והמגוון די רחב. לדמות שלנו יש כעת שורה של יכולות (סקילים) שאפשר לפתוח עם הזמן, ובלעדיהן לא תוכלו לעשות פעולות בסיסיות כמו לירות בנשק או להתחבא בתור קהל. תוכלו למצוא תיבות אוצר עם כסף וחפצים הפזורות לאורך המפה, אך לצערי גיליתי שחלק גדול מהן נעול בפני השחקן אלא אם הוא השקיע זמן בדברים שלא קשורים למשחק הראשי כמו אפליקציית העזר או מרכיב הרשת. וזה לא הכל: מעכשיו יש למשחק ארבעה סוגי משאבים: כסף (Franc), נקודות שדרוג (Assassin Points), נקודות הליקס (Helix Credit) ונקודות יכולת (Skill Point), וכל חפץ שרכשתם יצטרך לעבור שדרוג או שניים כדי להיות בשיא האפקטיביות. המערכת הזו עוזרת להגביל את השחקן: אם במשחקים קודמים יכלנו לנדוד לכל מקום שפתוח לנו במפה, כעת זה הרבה יותר קשה מפני שאם אתם ברמה נמוכה – השומרים באזורים הרחוקים הופכים לקשים ברמה בלתי-אפשרית. אם תרצו, המשחק בעצם מוותר על הרגשת הריאליזם לטובת מערכת "רמות" שמעודדת שחקנים לשלם כדי להיות חזקים במשחק.

"לשלם?!?!" אתם שואלים את עצמכם? אז כן – המשחק כולל מערכת מיקרו-קניות בסגנון "שלם כדי לנצח" על בסיס המשאב היקר - נקודות הליקס. קנו את נקודות ההליקס בכסף אמיתי ותוכלו לקבל גישה לביגוד, נשקים ושדרוגים חזקים בהרבה. אני יכול לכתוב עמודים שלמים על כמה הגישה הזאת מעצבנת אותי ועד כמה היא "אנטי-צרכנית", אבל במקום זה אני אשאיר אתכם עם נקודה למחשבה: עד לפני כמה שנים, כשחברה מסויימת מכרה משחק במחיר מלא של 60$, נהוג היה לכלול במשחק כלי פשוט לשחקנים שרוצים שהכל יהיה פתוח מההתחלה. הכלי הזה נקרא בפשטות "צ'יט", בגלל שזה קוד שנותן לשחקן יתרון לא הוגן ולמעשה מאפשר לו "לרמות" - אם זה אומר להתקדם יותר מהר במשחק, לקבל גישה מוקדמת יותר לנשקים וציוד או להיות חזק יותר משחקנים אחרים. נשמע לכם מוכר?

הורס גם את הרגעים הכי טובים שלו

AC Unity הוא משחק מרשים למדי מבחינה גרפית, כל עוד מסתכלים על התמונה הגדולה. מקרוב – שום דבר לא מרשים במיוחד.הטקסטורות על ה-Xbox One וה-PS4 לא מצליחות להרשים, ויש הרבה באגים וגליצ'ים בדמויות ובחפצים קטנים שגורמים להם להפוך לחצי-נראים, חתוכים או תלויים באוויר. העובדה שהמשחק רץ על קצב פריימים ממוצע של כ-24 הופכת גם את הרגעים היפים ביותר שלו למבאסים במיוחד, כמו למשל הרגע שאתם מטפסים לנקודה גבוהה ו"מסתנכרנים" עם הנוף המרהיב, או עושים את ה-Leap of Faith המפורסם וקופצים כל הדרך למטה. באחת הקפיצות האלה המשחק הבליח רגע עוצר-נשימה אמיתי... שלווה בקרטוע מבאס כל הדרך אל עגלת החציר. הגרפיקה במשחק לא שונה בהרבה מזו של AC 4: Black Flag, עם תוספת אחת מרכזית: יש הרבה, הרבה יותר דמויות על המסך והקהלים מרגישים יותר אמיתיים. אולם, נראה כי התוספת השאפתנית הזו היא האשמה בשלל הבעיות הגרפיות וקצב הפריימים הלא-אחיד של המשחק. כל כך חבל שגם במיטבו, קשה מאוד ליהנות מ-AC Unity.

השורה התחתונה

Assassin's Creed Unity עשוי להיות המסמר האחרון בקבר של הסדרה המצליחה-לשעבר. יש בו עולם עשוי טוב ועלילה לא רעה בכלל, אבל אלה מתגמדים אל מול שלל החסרונות שלו: בעיות גרפיות שהפכו את ההנאה ממנו לבלתי-אפשרית, מערכת מורכבת מדי של משאבים וציוד, מצב רשת שמרגיש כמו נספח והתוספת המרגיזה ביותר – מערכת מיקרו-רכישות על טהרת "שלם כדי לנצח". בזמן ששיחקתי ב-Unity היה לי רק דחף אחד חזק: לעזוב את המשחק, להוריד את האבק מה-Xbox 360 הישנה ולחזור ל-Assassin's Creed המקורי – היכן שהתנועה מרגישה חלקה יותר, הקרב מרגיש זורם יותר, לא צריך לבלות זמן מיותר בתפריטים מייגעים וההתקדמות מגיעה דרך התקדמות במשחק במקום דרך מיקרו-רכישות. אם שקלתם לקנות את המשחק, אני ממליץ בחום לחכות עם זה עד ש-Ubisoft תטפל בבעיות שלו.

Assassin's Creed Unity זמין עבור ה-Xbox One, PS4 והמחשב האישי.

*תודה להד ארצי שסיפקו לנו עותק לביקורת

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:43 13.11.2014 | ek355 ek355

    AC1 היה מצוין, AC2 לא פחות מיצירת מופת וכל מה שבא אחרי הלך ונהיה יותר גרוע..

  2. 2

    17:23 13.11.2014 | War_panda_EDES War_panda_EDES

    כבר AC3 סיבך אותי עם המשאבים ובמיוחד עם הספינה חחחחחחח

  3. 3

    20:13 13.11.2014 | WarFox89 WarFox89

    ביקורת מצויינת. כל הכבוד. אני אישית מאוד נהנה מהמשחק ויש לי ביצועים יחסית טובים אבל יש לי גם מחשב חזק מאוד. עדיין זה לא פייר שיוביסופט מתאימים את המשחק למחשבים מאוד חזקים ואילו אנשים עם חומרה טיפה יותר חלשה סובלים מהבעיות שכולם מדברים עליהם. דבר נוסף שאני חייב לציין זה שיוביסופט כל פעם מחפשים דרכים לסבך את המשחק יותר ויותר מפרק לפרק אבל כאן אשמים המעריצים לא המפתחים. אחרי המשחק הראשון כולם התלוננו שהמשחק חוזר על עצמו יותר מידי ואין מספיק פעילויות אז עכשיו guess what ? יוביסופט הלכו עם זה רחוק מידי והוסיפו המון בולשיט מסביב בכדי להעסיק אותנו יותר זמן במשחק. כמו שנאמר בביקורת - המוסיף גורע וזה היה היופי במשחק הראשון. הוא היה יותר ממוקד בעלילה והמשחקיות ולא בשידרוגים מעפנים לדמות או קאו אוף או פעיליות צד מיותרות שלוקחות את המשחק לכיוון RPG במקום משחק פעולה ממוקד עם עלילה בעולם בעולם פתוח.
    לגבי השליטה בדמות גם כאן המבקר מדוייק מאוד, היא מרגישה איטית, קשה ולא ממש זורמת כמו במשחקים הקודמים. אני מוצא את עצמו הרבה פעמים נלחם בצלמה שלא בדיוק מראה לי את מה שאני רוצה לראות, מתעסק עם שליטה מסובכת בדמות וכתוצאה מזה הרבה פעמים אני נהרג רק בגלל שהשליטה בדמות לא חדה כמו במשחקים הקודמים ולא עובדת תמיד בצורה נכונה.

  4. 4

    13:54 14.11.2014 | lama546 lama546

    AC 1 היה טוב

    AC2 היה הכי טוב והרגיש הכי גדול וארוך עם כל השינויים והתופסות והיה ממש מצויין

    brotherhood היה טוב משחק טוב לא הרגיש מפסיק שונה
    כאילו חוץ הגראפיקה אף משחק לא עקף את 2 בשונות וחדשות ש

    revelations היה רע הוא הרגיש העתק הדבק מ brotherhood
    וממש ביאס ואולי המשחק הכי גרוע בסדרה לדעתי

    AC3 היה מצויין היתה מערכת ימית זה היה חדש
    היה צייד וזה היה מדהים
    והטיפוס על כל דבר היה מדהים היה אפשר לטפס לע כל העצים וכל ההרים קיצר מערכת הטיפוס היתה מהדהימה
    עלילה טובה משחק ממש טוב

    Black Flag בשורה התחתונה נהנהתי ממנו
    אבל הרבה דברים שהיו ב 3 נהרסו
    הציד והטיפוס היו מוטיבים ממש מצויינים ו Black Flag הרס אותם
    אהבתי מאוד את השדרוג לקרב הימי וגראפיקה טובה

    עוד לא שיחקתי ב uinty

    אני לא ככ מסכים אם הביקורת אבל מה שכן
    סדרת Assassin's Creed חוזרת על עצמה יותר מידי
    אותה מערכת קרב שתמיד בהתחלה כיפית אבל עם התקדמות המשחק
    היא נהית משעממת

    הטיפוס סבבה לגמרי אני רק מקווה שימשיכו לעשות
    ברמה של 3 ויותר טוב ...שמעתי ב Unity
    יש מערכת טיפוס חדשה שכוללת לרדת למטה שזה אולי אחד הדברים שכולם רצו לראות אז לזה אני ממש מצפה

    מקווה שימשיכו קרבות יממים ואולי ימצאו דרך לשפר אותם

    אני מקווה מאוד שמערכת הקרב תשתפר כי זה בעצם מה שהורס את
    המשחק ...

  5. 5

    15:14 10.10.2015 | aiden aiden (אורח)

    הם השקיעו כל כך בהייפ ובמולטי של unity ששחכו מהבעיות התכניות, באמת עדיף את rogue

    נב: למי ששואל למה rogue לא יצא לדור הנוחכי זה בגלל שכל המשחקים חוץ מunity מקושרים בסיפור וrogue בעצם מסיים את המעגלים

  6. 6

    22:01 10.06.2016 | איזה חוסר דיוק היסטורי ואו איזה חוסר דיוק היסטורי ואו (אורח)

    המפכה הצרפתית לא קרתה בגלל "שחיקת מעמד העובדים שעבדו ללא תנאים"..המפכה הצרפתית קרתה בעיקר בגלל רודנות וחיי הפאר של המלוכה בצרפת מול העוני שהיה במדינה נחשלות מלחמות רעב ועוד סיבות.

  7. 7

       | פורסם ע"י