הרשמה

ביקורת – Halo: Master Chief Collection

חבילה משתלמת במיוחד

השקת הקונסולות החדשות Xbox One ו-PS4 הביאה איתה תופעה שנויה במחלוקת: במקום להתמקד על משחקים וזכיונות חדשים לגמרי, הרבה מפתחות מעדיפות לטפל בהשקות מחודשות ו"משודרגות" למשחקים מהדורות הקודמים – החל מהדור האחרון (Xbox 360 ו-PS3) ועד לימי המגהסון. ה-PS4 כבר קיבלה את השחזור הגדול שלה השנה עם החידוש The Last of Us: Remastered שיצא במקור ל-PS3, אבל מיקרוסופט וה-Xbox One השיבו אש עם מה שעשוי להיות משחק השחזור השאפתני והגדול ביותר שהיה, ויהיה, לדור הקונסולות הנוכחי. Halo: Master Chief Collection אוצר בתוכו ארבעה משחקים מתוך הזכיון הגדול והחשוב ביותר של ה-Xbox לדורותיה, אבל יש בו הרבה יותר מזה. עצם קיום המשחק הופך אותו לכותר החשוב ביותר של ה-Xbox One מאז ההשקה בשנה שעברה, ועם ארבעה משחקים ועוד כמה בונוסים בפנים – קיבלנו משחק עם כמות תוכן עצומה שמתאים לא רק למעריצי Halo השרופים, אלא לכל חובבי משחקי היריות באשר הם.

Halo למתחילים

אז מה זה בכלל Halo? בתור התחלה, אחד מזכיונות משחקי היריות הותיקים והאיכותיים בהיסטוריה. הסדרה מתרחשת בעתיד ומספרת על מעלליו של Master Chief, מעין "סופר חייל", ביקום עתידני בו האנושות מותקפת על ידי ברית של גזעים חייזריים (The Covenant). האיום החוצני הביא איתו את "נשק יום הדין" - טבעת עצומה בגודלה המהווה עולם בפני עצמו, ומסוגלת למחוק את כל החיים בגלקסיה. מעבר לעלילה מוצלחת במצבי הקמפיין לשחקן יחיד (או עם חברים), משחקי Halo תמיד היו חזקים עם מצבי רשת תחרותיים, והסדרה הצליחה ליצור לאורך השנים קהילה רחבה וחזקה שלוקחת את המשחק קדימה. היסטורית, זה היה הכי בולט עם Halo 3 שאיפשר לשחקנים ליצור מפות משל עצמם - מה שפתח למעריצים עוד שעות רבות של משחק ויצירה קהילתית. בחזית המשחקיות, Halo הוא משחק יריות מגוף ראשון שלמרות המראה העתידני - הולך עד הסוף עם גישת האולדסקול. עם רוב הנשקים אפשר לירות רק מהמותן (בלי להסתכל דרך הכוונת), אין כפתור ריצה (חוץ מב-Halo 4) ולא תמצאו מערכות מורכבות של עליה ברמות ופתיחה הדרגתית של יכולות ונשקים - גם במצב הרשת. בליבו, Halo הוא משחק של "לרוץ ולירות" אבל יש בו הרבה יותר מזה: רימונים מיוחדים, רכבים וכלי טיס, מגוון רחב של נשקים "מציאותיים" וחוצניים, חפצים לשימוש חד-פעמי שיכולים להציל את חייכם ומעל לכל אלה - המון דקויות וטריקים השמורים לשחקנים ברמה גבוהה.

מה בחבילה?

בבסיסו, Halo: Master Chief Collection הוא אוסף של ארבעת משחקי Halo ה"ראשיים", 1-4. יש כמה כותרים מתוך יקום Halo שלא נכנסו לאוסף כולל Halo: Reach ו-Halo: ODST שיצאו במקור ל-Xbox 360, אבל אין ספק שארבעת המשחקים הכלולים הם החשובים ביותר בסדרה. האוסף מתחלק לשלושה חלקים עיקריים: "קמפיינים" (לשחקן יחיד או רבים), "רשת" ו"אקסטרה". אם אתם מכורים להשגת נקודות Gamerscore, תשמחו לדעת שהאוסף כולל 400 Achievements השווים 4,000 נקודות בסה"כ, כדי שתוכלו להשלים פערים. כמעט כל משחק יריות שמגיע לשוק מתמקד באחד מהשניים: מצב הקמפיין לשחקן יחיד (למשל Far Cry) או מצב הרשת (למשל Call of Duty), אך כאן זהו אחד מהמקרים הנדירים בהם המשחק כולל שעות רבות של תוכן גם בקמפיינים וגם במצב הרשת.

מישן לחדש בלחיצת כפתור

בקמפיינים תוכלו למצוא את העלילות המלאות של Halo 1-4, ובניגוד לרוב משחקי היריות חשוב לציין שכאן אתם תרצו להתעניין בעלילה שיש למשחקים המצויינים האלה להציע. מהרגע הראשון תוכלו לקפוץ לכל אחת מ-46 המשימות הפרוסות על פני ארבעת הקמפיינים. תוכלו ליצור סדר חדש למשימות ולחלוק אותו עם הקהילה, לנסות להשיג את הזמן הכי טוב ואפילו להוסיף אתגרים שיגבירו לכם את הניקוד אך יהפכו את המשימה לקשה בהרבה. ארבעת המשחקים עברו מגוון שיפורים גרפיים כדי לגשר על פער השנים ביניהם. כמו שאתם יכולים לתאר לעצמכם, לגרום ל-Halo: Combat Evolved מ-2001 להיראות כמו משחק ראוי לדור הנוכחי – בטח לא היה משימה פשוטה, ואכן שני המשחקים הראשונים קיבלו את טיפול ה-10,000 או "Anniversary Edition". משחקי Halo 1 ו-2 נראים מצוין, כשהדבר שבאמת הרשים אותי זה דווקא סצינות המעבר המושקעות בגרפיקת CGI וכמובן החידוש המבורך לכל הקטעים המוזיקליים, שהיו לא רעים בכלל גם בגרסאות המקור. באופן טבעי אך מצער, המשחק היחיד שלא ממש הצליח לעמוד במבחן הזמן לדעתי הוא Halo: Combat Evolved למרות החידושים הגרפיים. מצד שני, החידוש של Halo 2 הוא כנראה הקמפיין המוצלח ביותר בכל האוסף. בסרטון: הדגמה של משימה מתוך Halo 2: Anniversary עם המראה הישן מול החדש.

אחד הפיצ'רים האהובים עלי במשחקי שחזור למיניהם הוא היכולת להשוות את החדש עם הישן – ומשחקי Halo Anniversary עשו לי טוב על הלב כשהם כללו את זה. איזה כיף זה ללחוץ על כפתור ולראות פתאום כמה חסר חיים נראה המשחק המקורי, וכמה עלובות סצינות המעבר שלו נראות מול החדש - אפילו המוזיקה הישנה מרגישה חסרת חיים אל מול גרסאות השחזור המשובחות. את השיפורים הגרפיים תוכלו לראות גם ב-Halo 3 ו-4 החדשים יותר שיצאו במקור ל-Xbox 360, אך לאורך כל הגרסאות נתקלתי בבעיה אחת מכוערת – נפילות פריימיים. המשחק בנוי לרוץ על 1080p ו-60 פריימים לשניה על פני כל הקמפיינים, אך לצערי נתקלתי לא פעם במצבים בהם המשחק התחיל לקרטע. אני צופה שבעתיד יוסיפו את האופציה לשחק על 30 פריימים לשניה ובתמורה לחסוך את הקרטוע כשהפריימים נופלים מתחת ל-60. או יותר טוב, הייתי שמח לראות את העניין מתוקן לחלוטין לאחר ההשקה. ארבעת הקמפיינים, יחד עם כל האתגרים והמשימות שבאים איתם, יכולים לספק לכם שעות רבות של משחק גם בלי לגעת במצב הרשת.

משחק הרשת האולטימטיבי?

את Halo: Master Chief Collection סיקרתי על ה-Xbox One עם עותק עיתונאים ובזמן הסקירה עדיין לא איפשרו גישה למצב הרשת התחרותי של המשחק. כן היה אפשר לשחק בקמפיין עם שחקנים נוספים אך ברמה מאוד מוגבלת, אך הרוב המכריע של תוכן הרשת יתווסף רק לאחר השקת המשחק ב-11 לנובמבר, בטלאי של (חכו לזה) 15 ג'יגהבייט. הטלאי העצום הזה, אגב, הופך את המשחק לכבד ביותר על ה-Xbox One – 45 ג'יגה לפני התקנה של תכני הבונוס, טלאים נוספים וכו'. מצב הרשת הוא למעשה משחק ה-Halo מהחלומות: הוא כולל את כל המפות מכל המשחקים, שעברו גם הן חידוש ועדכון לזמננו. מפות מסויימות אף קיבלו מכניקות חדשות שכלל לא היו במשחק המקורי - אחת המפות, למשל, כוללת שדה כוח במרכזה שכל שחקן יכול להפעיל או לכבות. זה אומר שמבחינת גיוון של מפות והפוטנציאל העצום ליצירת מפות נוספות על ידי הקהילה – אנחנו נקבל הרבה יותר מהמקובל במשחקי יריות, וגם לא נצטרך להוסיף כסף כדי להרחיב את המגוון. גם המשחק הבא בסדרה, Halo 5: Guardians, לעולם לא יוכל להשתוות למספר המפות העצום של האוסף הזה. מצב הרשת עובד נהדר ונותן לשחקנים חופש מבורך לבחור את סגנון המשחק שהם הכי אוהבים. לא יכולים בלי מקש הספרינט? פשוט הישארו עם Halo 4. רוצים לחוות מחדש את הקלאסיקות? המפות המשוחזרות והמקוריות מ-Halo 1 ו-2 מחכות רק לכם.

וזה לא הכל...

חוץ מרכיבי הקמפיין והרשת של ארבעת משחקי Halo, יש עוד כמה בונוסים שעשויים לשכנע אתכם: בתור התחלה, תוכלו ליהנות מהסדרה הבלעדית Halo: Nightfall, המקשרת בין העלילה של Halo 4 ל-Halo 5. תוכלו גם לקבל גישה לתכנים בלעדיים דרך האתר Halo Waypoint ולחלוק רגעים ותכנים מובחרים עם קהילת המשחק באפליקציה הייעודית. אך מעל כל אלה, הבונוס הכי עסיסי למי שמתכנן לרכוש את המשחק עם ההשקה הוא גישת הבטא הבלעדית ל-Halo 5: Guardians. המפתחת 343 תאפשר לבעלי האוסף לנסות את המשחק החדש והמצופה לפני כל השאר ולחזות ממקור ראשון את עתיד הסדרה.

השורה התחתונה

Halo: Master Chief Collection הוא ללא ספק משחק השחזור הגדול והמושקע ביותר שתוכלו למצוא כיום על כל פלטפורמה. הוא כולל את התוכן המלא והמחודש של ארבעה משחקי יריות מצויינים, מצב הרשת המרשים והרחב ביותר שהיה ל-Halo אי פעם, ואפילו תכני אקסטרה לא רעים בכלל. זהו המשחק היחיד היום על הקונסולות שייתן ערך כל כך טוב לכסף שלכם, וכאן עומד היתרון האמיתי שלו. הרי אין הרבה משחקים שיכולים להציע לכם גם 46 משימות קמפיין ארוכות, וגם מצב רשת הכולל מאות מפות ואינספור מצבים. הבעיה היחידה שאני רואה עם המשחק הזה, היא שבמרוצת הזמן הוא עשוי להעפיל אפילו על Halo 5 שצפוי להגיע במהלך 2015. אם יש לכם Xbox One ואתם עומדים לקנות רק משחק אחד בשנה הקרובה, לא תוכלו לטעות עם Halo: Master Chief Collection.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י