הרשמה

ביקורת - Mortal Kombat XL

כמו יין טוב, Mortal Kombat X רק השתבח בשנה האחרונה ומציע עסקה משתלמת במיוחד לשחקנים ותיקים וחדשים כאחד

בתור "מומחה הבית" שלנו למורטל קומבט, דור עסיס בדק את Mortal Kombat XL. ראשים התעופפו

סדרת מורטל קומבט בנתה את עצמה עם משחקיות מהנה, והצליחה להישאר רלוונטית לאורך השנים בזכות אלימות מופרזת והשימוש במהלכי ה-Fatality שלעולם לא יימאסו עלינו. לפני קרוב לשנה הגיע המשחק העשירי בסדרה, Mortal Kombat X, שהצליח להפוך לאחד ממשחקי המכות המובילים בז'אנר - ולא רק בזכות שלוליות של דם וראשים מעופפים. עברה כמעט שנה והמשחק לא איבד מהרלוונטיות שלו, בדיוק להפך - הוא קיבל ערימות של תוכן חדש ופיצ'רים חשובים. אז אם עדיין לא הספיק לכם, Mortal Kombat XL נותן לכם יותר ממה שאהבתם במשחק המקורי עם בונוסים שכל אחד ישמח לקבל!

אז מה זה בכלל Mortal Kombat XL? במילים פשוטות, זה ה-"Super Street Fighter" של מורטל קומבט: גרסה משופרת של המוצר המקורי עם יותר דמויות, יותר תוכן כמו Fatalities וסקינים ללוחמים השונים, שנה של עדכוני איזון ושיפורים למשחקיות, וגולת הכותרת - מצב אונליין משופר שהצליח לתקן את החוליה החלשה ביותר של המשחק המקורי. אם יש לכם את Mortal Kombat X, קיבלתם אוטומטית את עדכון ה-XL שכולל את האונליין המשופר לצד עוד תכנים, אך העסקה המתוקה ביותר היא עבור אלה שלא רכשו את המשחק המקורי ויכולים כעת לרכוש את Mortal Kombat XL כעותק פיזי או דיגיטלי ולקבל את משחק הבסיס כולל כל התוכן הנוסף עם 8 דמויות DLC (חבילות Kombat Pack 1 ו-2), כל הסקינים, כל השיפורים וכו'. שחקני הקונסולות ישמחו לקפוץ על העסקה אבל שחקני ה-PC שרכשו את MKX נשארו עם טעם רע בפה: NetherRealm החליטו להפסיק את התמיכה ב-PC למרות שהמשחק הגיע לנתוני מכירות שוברי-שיאים, ולא תוכלו למצוא את גרסת ה-XL, הדמויות החדשות או השיפורים למצב האונליין על המחשב.

כמו במשחק המקורי (MKX), תוכלו לעבור את מצב הסיפור ולהכיר את החידושים שקרו בעלילה, לשחק מול המחשב במגדלים נגד אויבים שמתחזקים כל קומה וכמובן לשחק מול חבריכם במצבי משחק משוגעים ב-"TEST YOUR LUCK". כל האפשרויות הללו, בשילוב עם משחקיות מצויינת וגרפיקה מרשימה, הופכת את Mortal Kombat XL לרכישה משתלמת וסיבה טובה להצטרף לחגיגה באיחור. אם אתם לא בטוחים מה מחכה לכם במשחק הבסיס תוכלו לקרוא את הביקורת שלנו ל-Mortal Kombat X, ומכאן אני אגע רק בתכנים הבלעדיים בגרסת ה-XL.

אז מה חדש?

מורטל קומבט XL מציג בפנינו ארבע דמויות חדשות למשחק, כל אחת עם 3 ווריאציות שונות (או 4 לטריבורג) כשכל ווריאציה מחדדת את הדמות לסוג משחק שונה ופותחת טקטיקות חדשות. הדמויות האלה נוספות לרביעיה שקיבלנו ב-2015, הכוללת את Predator, Tania, Tremor ו-Jason Voorhis. הדמויות החדשות הן: Alien, החייזר האהוב מסרטי הנוסע השמיני מצטרף ליריב הותיק "הטורף" כדי לחסל את היריבים בעזרת רעל, התקפות מהירות והתקפות זנב עם טווח רחוק; Bo-Rai-Cho, המאסטר השיכור שחוזר אלינו אחרי שהופיע פעם ראשונה ב-Mortal Kombat: Deadly Alliance עם סגנון לחימה מעניין והתקפות שמשלבות שתייה, אש ופלוצים (נפיחות, נאדים, מה פוליטיקלי קורקט פה?); Leather Face, הרוצח הפסיכופט מ-"המנסרים מטקסס" מגיע לקרב עם מסור חשמלי והתקפות מלאות דם; והתוספת המעניינת ביותר, Triborg, רובוט המשלב בתוכו 4 דמויות רובוטיות שאנו מכירים ממשחקים קודמים: Sektor, Cyrax, Smoke ו-Cyber Sub-Zero. זו הדמות היחידה במשחק עם 4 וריאציות, וכשחושבים על זה, לגמרי היו צריכים לקרוא לו Quadborg. חוץ מהדמויות החדשות התווספה למשחק מפה קלאסית - The Pit (הבור) שאנו מכירים מהמשחקים הקלאסיים בסדרה. פה הקרב יתרחש על גשר מעל תהום מלאה קוצים, שבסופו תוכלו לשלוח את יריבכם למטה ולראות אותו משופד.

מעבר לדמויות והזירה החדשות, NethearRealm השיקה מערכת אונליין חדשה המאפשרת לשחקנים לשחק כמעט ללא לאגים. מי שאוהב את הז'אנר יודע שטיב האונליין הוא אחד הדברים הכי חשובים בכל משחק מודרני, ובמשחקי מכות זה אקסטרה טריקי כי כל פריים חשוב וכל לאג הכי קטן יכול להטות את הקרב. ל-NetherRealm לקח הרבה זמן אבל אחרי מצבי אונליין כושלים ב-Mortal Kombat 9, Injustice ו-Mortal Kombat X, סוף סוף הגיעה הבשורה שחיכינו לה וכעת חווית המשחק מרגישה כאילו היריב יושב ממש לידכם.

השורה התחתונה

אחרי כמה שנים טובות של יובש, 2016 היא אולי השנה הטובה ביותר מזה עשור למי שאוהב משחקי מכות. השוק מלא במשחקים טובים, אבל מעטים מהם מציעים את מה שמחכה לכם ב-Mortal Kombat XL. כמו יין טוב, המשחק רק השתבח מאז ההשקה וקיבל כמות מרשימה של תכנים חינמיים ובתשלום. כעת יותר מתמיד, זהו משחק שמציע כמות משמעותית של תוכן עבור כל סוגי השחקנים, החל מאלה שמחפשים דווקא את התוכן לשחקן יחיד, דרך אלה שמחפשים משחק כיפי ואלים למתי שהחבר'ה באים, ועד השחקנים התחרותיים שמחפשים את האתגר האולטימטיבי במצבי הרשת. אם אתם מאלה שרכשו את המשחק המקורי והספיקו לנטוש אותו, כעת יש לכם סיבה טובה לחזור ולראות מה יש לגרסה המשופרת להציע. ואם אתם מאלה שנמנעו מרכישה עד בואה של הגרסה האולטימטיבית - למה אתם מחכים? 

Mortal Kombat XL זמין עבור ה-Xbox One וה-PS4.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:42 17.03.2016 | zero zero (אורח)

    פשוט עצוב ליראות ככה את שחקני המחשב

  2. 2

    14:16 18.03.2016 | אורח 2 אורח 2 (אורח)

    פעם אחרונה שאני קונה משחק של mk פשוט זנחו את גרסת המחשב....היה עדיף שלא היו מוציאים גרסא כזו בכלל וזהו

  3. 3

    21:13 30.07.2017 | Lol Lol (אורח)

    יש לי סוני 4 מרוצה

  4. 4

       | פורסם ע"י