הרשמה

ביקורת - HyperX Predator SSD

כשהמהירות היא במקום הראשון, ה-Predator נכנס לתמונה

כולנו רודפים אחרי המהירות, האם ה-Predator הוא התשובה לחיפושים?

HyperX היא חברת בת של Kingston שידועה בזכות זכרונות הראם וסדרות הכוננים הידועות שלה. בזכות עובדה זאת ל-HyperX יש נקודת פתיחה מעולה בכל הקשור לזיכרונות, כשהיא באה עם הניסיון הרב ש-Kingston צברה במהלך השנים. בעוד שהעולם מתקדם לכונני פלאש מהירים בתצורות M.2 ו-U2, חברת HyperX לא ישבה בצד בחוסר מעש ופיתחה גם היא כונן M.2 הנקרא - Predator. האם שנות הניסיון של HyperX באו לידי ביטוי בצורה טובה עם ה-Predator או שהוא היה צריך עבודה נוספת לפני ההשקה?

אין צורך ביותר מזה

HyperX בנתה לעצמה שם טוב של חברה עם חווית אנבוקסינג ותוספות מעולות, אך הפעם זה לא המצב עם ה-Predator. במקרה זה, האנבוקסינג הוא פשוט למדי, כשמרימים את מכסה הקופסא מתגלה הכונן בתוך ספוג מגן ועוד מכסה PCI-E נוסף. למרות שהפעם לא מקבלים כמעט שום תוספות נוספות, זה לא הפריע לי. מה HyperX כבר הייתה יכולה להוסיף? אין צורך בכבלים, תיק נשיאה, מיקרופונים נרתיקים או בספוגיות חלופיות. כמו באוזניות שלה, HyperX מספקת למשתמש את כל מה שהוא יצטרך כדי לעבוד עם המוצר שקנה.

אין חיבור M.2? אין בעיה

כונני M.2 החלו לתפוס תאוצה רק בשנתיים האחרונות ורק מאז החלו לצאת לוחות-אם עם חיבור מתאים. חלק גדול מהמשתמשים לא שידרגו את לוח-האם שלהם בשנתיים האלו או בחרו ללכת על אופציה יותר זולה ללא חיבור M.2 ואין להם אפשרות להשתמש בכוננים המהירים אלו. לכן HyperX מצאה פתרון לבעיה. עם הכונן עצמו מתקבל גם מתאם מחיבור M.2 לחיבור PCI-E (חיבור של כרטיס מסך) שיש בכל לוח אם מודרני. המתאם מאפשר לחבר אליו כל כונן M.2 לא משנה באיזה סטנדרט הוא עומד, כשהוא תומך בכל אורכי הכוננים. המתאם יצריך חיבור ברוחב פס של PCI-E 4X, זהה לרוחב הפס שחיבור M.2 רגיל דורש. את המתח הכונן יקבל מחיבור ה-PCIE ללא צורך בכבלים מיותרים. על המתאם יש חורים שאליהם מבריגים את הבורג שנועל את הכונן למקומו ולוחץ אותו לתוך התושבת שלו. המתאם מספק גם יתרון כאשר יש רצון להוסיף עוד כונן M.2 והתושבת שבלוח האם כבר תפוסה.

משאיר אבק לכוננים הרגילים

בכל כתבה או ביקורת שבה אני מזכיר כונן M.2 אני מקפיד לציין את העובדה שהוא מהיר. אבל עד כמה כונני M.2 מהירים יותר מכונני SSD רגילים (כונני 2.5 אינץ'), והאם ההפרש במחיר מצדיק את עצמו? לשם הבדיקה לקחתי שלושה כונני SSD מיצרניות שונות, כשאת כונן ה-Predator חיברתי דרך המתאם וגם ישירות ללוח האם, ולבסוף גם כונן מכאני נפוץ. נפחו של כונן ה-Predator שאנו קיבלנו לביקורת הוא 480 ג'יגה.

כמו שאפשר לראות ה-Predator משאיר אבק לכונני ה-SSD, כשהוא בעל מהירות קריאה של מעל ג'יגה וחצי לשניה; מהירות גבוהה פי 3 מכונן ה-SSD המהיר ביותר בבדיקה ומהירות כתיבה של 1,028 מגה בשניה; מהירות כפולה מזאת של הכונן במקום השני. הדבר המעניין הוא שכאשר הכונן היה מחובר ישירות ללוח האם בחיבור M.2 מהירות הכתיבה שלו הייתה נמוכה יותר אך מהירות הקריאה שלו הייתה גדולה יותר ממתי שהיה מחובר ללוח דרך המתאם. אז כן, כונני M.2 מהירים פי כמה מכונני SSD רגילים. אם יופעל מערך RAID עם שני כונני Predator, הכוננים יוכלו להגיע יחד גם למהירות של מעל 3 ג'יגה בשניה.

השורה התחתונה

ה-Predator הוא כונן קטן אך מהיר מאוד. נראה שבקרוב כונני M.2 יעשו לכונני SSD את מה שאלה עשו לכוננים המכאניים לפני כמה שנים. כפי שאמרתי HyperX מצאה פתרון גם למשתמשים שאין להם חיבור M.2 כדי שהם יוכלו גם להשתמש בכוננים מהירים אלו. עם מהירויות כאלה. נסיון רב שנים ומחיר שיורד כל הזמן, אין הרבה תירוצים למה לא לרכוש את ה-Predator.

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:26 14.09.2016 | מעניין, אך מעניין, אך (אורח)

    חסר מידע על נפחים ועלויות. הסקירות מאוד עוזרות לחובבי מחשבים שאין להם זמן להשקיע במחקרים באינטרנט. לכן כל מידע שרלוונטי להחלטת רכישה יכול לעזור

  2. 2

    15:31 14.09.2016 | לאון לאון (אורח)

    מסכים עם 1. דרך אגב האם הוא מתאים גם למחשבים ניידים ?

  3. 3

    20:26 14.09.2016 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    תודה על ההערה חברים,
    את הכונן אפשר לקנות בארץ בחנויות שונות כאשר המחירים הם בערך אותו הדבר בכולן
    240gb- יעלה בסביבות ה-840 שקל
    480gb- יעלה בסביבות ה-1,600 שקל
    960gb- יעלה בסביבות ה-2,500 שקל
    סביר להניח שעם הכונן יתקבל גם המתאם אך אני לא יכול להבטיח זאת, מומלץ לבדוק מראש עם החנות.

    צריך לבדוק שלמחשב הנייד יש חיבור M.2 ושהוא גם תומך באורכו של הכונן. מומלץ לבדוק מראש, אך עקרונית הוא יכול לעבוד גם במחשבים ניידים.

  4. 4

       | פורסם ע"י