הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion S7 Gen 7

ה-S7 מסדרת ה-Lenovo Legion חוזר אלינו לסיבוב נוסף - האם נעשו מספיק שינויים ושיפורים למחשב הטוב, אך מעט בעייתי של Lenovo?

חלק מהחטאים המקוריים של ה-S7 עדיין כאן, אבל גם נעשו לא מעט שיפצורים שמשפרים את חווית המשתמש והופכים את המחשב לטוב יותר ואולי יותר חשוב - הגיוני יותר

המחשב סופק לנו לביקורת על ידי לנובו ישראל, תודה רבה!

ה-Legion S7 חוזר אלינו לסיבוב שני, זאת אחרי שהגרסה של סוף 2021 שקיבלנו בתחילת השנה הוכיחה את עצמה כמכשיר טוב עם כמה בחירות עיצוביות שגרמו לי להרים גבה (מסך 4K עם כרטיס מסך שלא מסוגל לסחוב משחקים ב-4K? באמת?). לנובו נענו לאתגר ונתנו לנו להתנסות עם ה-S7 (או ה-Slim 7) החדש שצפוי להיות משווק בארץ בקרוב, שאמור להיות טוב יותר ויותר מותאם ליכולות שלו. האם אכן נעשו שיפורים במחשב, או שטעות לעולם חוזרת?

איכות בנייה והמסך

מבחינת העיצוב שלו לא הרבה השתנה: זהו עדיין אותו לפטופ חטוב וקליל של לנובו ששוקל פחות מ-2 ק"ג. שוב אני רוצה להבהיר שלא מדובר באיזה Ultrabook אבל זהו כן מחשב קליל יותר ודק יותר ממה שאני לפחות רגיל אליו במחשבי גיימינג. העיצוב של המחשב גם דיי זהה, וזה כולל גם את האיכות הפשוט נהדרת של המקלדת וה-Touchpad. אני רציני, כל פעם שאני מקליד עם המקלדת של Lenovo אני נהנה ממנה כל פעם מחדש. המקשים רספונסיביים, לא מרעישים יותר מדי, זו עדיין מקלדת מלאה וה-Touchpad עובד פשוט נפלא וחלק. המסך עצמו הוא מסך 16 אינץ' עם יופי של זוויות צפייה (גימור המט של המסך גם עוזר ממש להשתמש במחשב באור יום וילד חלונות).

מבחינת חיבורים, תוכלו למצוא במחשב הזה שני חיבורי USB Type-C בצד המחשב (אחד מתפקד כ-Thunderbolt), חיבור לאוזניות וחיבור לכרטיס SD בצידו השני של המחשב, שלושה חיבורי USB 3.2 בצד האחורי שלו ועוד חיבור ל-HDMI שנמצא גם בצד האחורי שלו ואם קראתם את הביקורת הקודמת שלי מפברואר אתם כבר יודעים מה הולך להגיע: כמות החיבורים בסדר גמור, אני לא מת על מיקום שלהם. בנוסף, אני שוב מתבאס מהמחסור ב-LAN Port.

זה באמת נהייה קטע אצלי: כל פעם שמחשב בסדרה הזו מגיע אליי לביקורת אני מתבאס כל פעם מחדש שאין לו חיבור קווי ושרוב החיבורים שלו נמצאים בחלק האחורי של המחשב. בעוד שהעובדה שהחיבורים נמצאים בצד האחורי היא דיי עובדה מוגמרת בשלב הזה, המחסור ב-LAN Port טיפה מבאס אותי. הקישוריות של המחשב הזה מאוד טובה, הקומבו של WiFi 6 ו-Bluetooth עוד לא איכזב אותי, אבל אני גם אוהב לחבר את המחשב שלי ישירות לאינטרנט בחיבור קווי בזמן שאני משחק למשל או לחילופין ב-VR כשאני משדר ל-Meta Quest 2. אני מאוד מקווה שזה יחזור או שלפחות נקבל את האופציה לקנות גם Dongle לחיבור קווי.

משהו אחרון וסופר חשוב כי ממש לא יוצא לי לומר את זה בביקורות למחשבים ניידים: הסאונד שבוקע מהרמקולים האלה טוב מאוד. כן, לא סביר - אשכרה טוב. שיחקתי בו דיי הרבה משחקים (תראו את הרשימה בהמשך) וחווית הסאונד במשחקים האלה, גם מבחינת מוזיקלית וגם מבחינת אפקטים הייתה מעולה. לנובו אמרו לנו שהם משקיעים זמן ומאמץ בטכנולוגיות הסאונד שלהם והם לא שיקרו - העבודה שנעשתה כאן הייתה באמת טובה מאוד (גם אם אוזניות הן עדיין הדרך הטובה ביותר להקשיב למשחקים).

ביצועים ויכולות גרפיות

ברוך השם, לנובו הקשיבו לכל הביקורות וכל התלונות של קונים ומבקרים ועשו את הדבר הנכון: התאימו את המסך ואת הרזולוציה שלו לנתונים הטכניים של המחשב אותו הם מוכרים. נתחיל עם המפרט עצמו, כשאלה הנתונים איתם מגיע ה-Legion S7:

  • מעבד: 12th Gen Intel Core i7-12700H
  • זיכרון: 16GB DDR5 3200MHz
  • אחסון: 1TB NVMe M.2 SSD
  • כרטיס מסך: Nvidia Geforce RTX 3060
  • קישוריות: WiFi 6 802.11AX, Bluetooth 5.1

בתכל'ס אלו כמעט אותם נתונים כמו המחשב של 2021 אותו סיקרתי מוקדם יותר השנה, למעט המעבד שהפעם הוא מעבד של חברת אינטל. ההבדל המרכזי כאן הוא שהמחשב ההוא הגיע עם מסך ברזולוציית 4K יחד עם אותו כרטיס מסך (ה-RTX 3060) שהוא לא כרטיס מסך רע בשום צורה, הוא פשוט לא התאים לביצועים שה-3060 מסוגל לספק. הרזולוציה של המחשב הזה היא אותה הרזולוציה המוזרה שהרבה מסכי 16 אינץ' אוהבים להגיע איתה, 1600p, אבל המחשב עדיין עובד ומתפקד הרבה יותר טוב בגזרת הביצועים. הנה כמה בדיקות ביצועים שעשיתי על המחשב:

כרגיל, בגלל ההגבלות של ה-3060 (רק 6GB של VRAM), משכתי את ההגדרות למקסימום שיכלתי להגיע אליו, אבל אלו הגדרות Max בכל מקרה. כפי שאפשר לראות, כמעט כל המשחקים הצליחו להגיע ובמקרים מסוימים לעבור את רף ה-60 פריימים לשנייה בהגדרות הכי גבוהות שיכלתי להוציא מהן וזה בלי שימוש ב-DLSS או טכנולוגיות Upsampling אחרות שהיו משפרות את הביצועים אפילו עוד יותר. המחשב לא מצליח להגיע לרמת ה-165 הרץ (קצב הריענון של המסך עצמו) ברוב המקרים שבדקתי, אבל זה ממש חשוב להבהיר עד כמה עיצוב ותכנון נכון של כל החלקים במחשב נייד יכולים להוביל לחוויה טובה בהרבה עבור הצרכן וזה משהו שה-S7 של שנת 2022 עושה יותר טוב מקודמו.

מבחינת הדברים הפחות טובים, אז כמו שאמרתי קודם, ההשמטה של LAN Port גם בדגם הזה ממש לא ברורה לי, אני חושב שזה משהו שרק מוסיף לחוויה של הצרכן, האופציה להתחבר באופן קווי לאינטרנט, וזה גם היה משפר עוד יותר את יכולות ה-VR של המכשיר בשימוש עם Virtual Desktop לדוגמא. בנוסף, המחשב עדיין מתחמם לרמות של קרוב ל-80 מעלות ב-GPU וקצת יותר מזה ב-CPU. אני מבין את הרצון של שמירה על המחשב שקט ודק ואני מאוד מעריך את העובדה שאזורי החום במחשב הזה נמצאים במקומות נוחים יחסית (צד שמאל למעלה), אבל עצה שלי: שחקו הרבה עם שלט ופחות עם המקלדת (כן, גם אם היא מאוד נוחה).

החלק האחרון של הביקורת יוקדש לסוללה של המכשיר ששוב לנובו מוכיחים שהם יודעים את העבודה בכל הנוגע לסוללות ושימוש נכון בהן בלפטופ. בהגדרות ה-Balanced המחשב החזיק לי קצת יותר מ-6 וחצי שעות שימוש רגיל (גלישה באינטרנט, יוטיוב וכו'), שזה אולי פחות מהדגם הקודם, אבל הבהירות של המסך הייתה גבוהה יותר ונשארתי במוד 165 הרץ במקום לרדת ל-60 הרץ כך שזה אולי השפיע קצת על הבדיקה. בכל מקרה הסוללה נטענת מאוד מהר ל-100 אחוז (קצת פחות משעתיים), אז יש כאן יופי של מחשב לעבודה רציפה מבלי להטעין אותו יותר מדי.

השורה התחתונה

המודל של שנת 2022 של ה-Lenovo Legion S7 הוציא אותי בתחושות מעורבות: מצד אחד המחשב הזה משפר לא מעט מהבעיות שהיו לי עם המחשב הקודם בסדרה, כמו הרזולוציה ההגיונית יותר ואיכות הסאונד שאני חושב שלראשונה בסיקורי הלפטופים שלי אני יכול להגדיר כאשכרה טובה. מצד שני, השמירה של חיבורי ה-USB בצד האחורי, המחסור בחיבור רשת קווי והעובדה שהמחשב הזה עדיין מגיע לאותו אזור מבחינת החום שלו בזמן גיימינג קצת גורם לי לחשוב שמדובר באותה הגברת בשינוי אדרת. מה שכן, המחיר יותר טוב (7500 מול ה-9000 שהיה בשנה שעברה), אז זה לפחות משהו חיובי נוסף שאפשר לקחת מהגרסה הזו ויחד עם התכנון המעט יותר טוב, מזכים אותו בציון טיפה יותר גבוה מקודמו וכמחשב שאני אשכרה יכול גם להמליץ עליו לקנייה אם אתם מחפשים לפטופ קל וחזק לגיימינג ועבודה שוטפת.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • עיצוב נקי ואיכות חומרים נהדרת
  • מקלדת ו-Touchpad נהדרים
  • המסך עצמו איכותי ומציג תמונה טובה
  • זמן סוללה ארוך
  • ביצועים טובים עם רזולוציה התואמת אותם

הרע

  • המחשב יכול להתחמם תחת עומס
  • המחסור בחיבור קווי והמיקום של שאר החיבורים עדיין מציק לי

והכבל

  • תנו לי לחבר את המחשב שלי לאינטרנט בצורה קווית, דאמיט!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    02:32 21.08.2022 | מישהו מישהו (אורח)

    שמואל יש לך הצעות למחשב נייד חזק בוא נגיד כמו ה PS5 או XBOX SERIES X
    אני חייב מחשב

  2. 2

       | פורסם ע"י