הרשמה

ילד אמיתי: הסיפור של פינוקיו צפוי לקבל 3 אדפטציות שונות בשנה הקרובה

גרסאת לייב-אקשן, גרסת אנימציה ומשחק Souls-Like, שכחנו משהו?

הצטרפו למופע הבובות של פינוקיו, עכשיו עם 3 גרסאות שונות!

כנראה שלא קיים אדם בעולם הזה שלא מכיר את הסיפור של פינוקיו. בובת המריונטה מעץ שנוצרה ע"י סבא ג'פטו שקיבלה חיים בין לילה הוא סיפור אגדות קלאסי, שפורסם אי שם ב-1883 ע"י הסופר קרלו קולודי (Carlo Collodi) האיטלקי, הרבה לפני שהוקמה חברת Disney, שכנראה בזכותה הדמות של פינוקיו הפכה לכל כך פופולארית. אני באופן אישי לא מכיר אנשים שהם מעריצים מושבעים של הדמות הזאת, אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שמדובר באחד מהאייקונים המזוהים ביותר עם המותג של דיסני שהגדיר לפחות לחלק מאיתנו את הילדות, ושימש כחשיפה הראשונה של רבים לז'אנר של סרטי אנימציה.

הרשיון על הדמות של פינוקיו כבר הפך להיות רכוש הציבור, מה שאיפשר לו לקבל סרטים שלא בהכרח קשורים לדיסני, כמו סרט אימה בשם Pinnochio's Revenge וגרסאת לייב-אקשן שיצאה ב-2019, אבל השימוש החופשי בזיכיון הזה הביא אותנו למצב בו אנחנו צפויים לקבל לא אחת ולא שתיים, אלא שלוש אדפטציות שונות לסיפור של פינוקיו. הן שונות מאוד בתכליתן, וזה רק הופך את הנושא לעוד יותר מסקרן. הנה כל מה שידוע לנו על האדפטציות שצפויות להגיע אלינו בשנה הקרובה.

הבלתי נמנעת

בשנים האחרונות, Disney החלה במסע בו היא שואפת לשחרר גרסאות לייב-אקשן לסרטים היותר ישנים שלה, ביניהם ניתן למצוא סרטים כמו דמבו, אלאדין, מלך האריות, מולאן ועוד. בעתיד, היא צפויה להשיק גרסאות רימייק לסרטים כמו בת הים הקטנה, שלגייה, פיטר פן ואפילו לילו וסטיץ', אבל בראש ובראשונה ניתן למצוא את פינוקיו, שצפוי לקבל סרט לייב-אקשן באורך מלא ב-8 בספטמבר, שבמקרה נופל על יום דיסני פלוס השנתי. 

לפני יומיים פורסם טריילר חדש לרימייק, אשר מציג לנו בהרחבה את כל הדמויות המוכרות שצפויות להופיע בו, החל מטום הנקס (Tom Hanks) בתור ג'פטו, ג'וזף גורדון-לויט (Joseph Gordon-Levitt) בתור הצרצר ג'ימיני קריקט וסינת'יה ארביבו (Cynthia Ervivo) בתור הפיה הכחולה. הכל טוב ויפה, אבל הטריילר החדש מציג מעט מאוד מהדמות הראשית של הסרט, פינוקיו, אותו ידבב בנג'מין אוון אייסנוורת' (Benjamin Evan Ainsworth), שחקן צעיר שכבר הספיק לככב בסדרות כמו The Haunting of Bly Manor ו-The Sandman של Netflix. 

למרות הזמן המסך המצומצם, העיצוב של פינוקיו בסרט הזה מקסים בעיני, ונאמן מאוד למראה המקורי שלו מ-1940 לעומת גרסת לייב-אקשן אחרת שעשתה בדיוק ההפך (אני מסתכל עלייך מלך האריות). ההטמעה של המודל שלו בסביבה שהיא לא ממוחשבת נעשה בצורה מצויינת וניתן לראות בבירור ששנעשתה השקעה עצומה בו ובשאר הדמויות הממוחשבות כמו ג'ימיני קריקט, ג'ון הישר וגדעון.

כמובן שאי אפשר לשפוט לפי טריילר, ואני אחכה לעלייה של הסרט לשירות של +Disney כאמור ב-8 בספטמבר כדי להחליט בדיוק איך ה-CGI נעשה כאן, אבל חוץ מהפרט הזה, נראה שמצפה לנו סרט מהנה עם מגוון שחקנים איכותיים ואהובים. כל מה שנשאר לי זה רק להתפלל לרחמים בסצינת החמור...

המסקרנת

אחרי שהוצאנו את הגרסה התמימה והמקסימה מהדרך, נותר לנו לדבר על שתי האדפטציות הנוספות אשר צפויות לקחת את הסיפור למקום הרבה יותר מעניין. הבמאי המוערך גיירמו דל טורו (Guillermo Del Toro), אשר הביא לנו סרטים אהובים כמו The Shape of Water, Nightmare Alley ו-Crimson Peak, צפוי לתת לנו את החזון שלו לפינוקיו בשיתוף פעולה עם Netflix. מדובר בפרוייקט שדל טורו הגדיר כ"פרוייקט תשוקה" שלו, ואחד שהוא חלם לייצר עוד משנות האלפיים המוקדמות.

בתור התחלה, מדובר בסרט שמצולם בסגנון Stop-Motion קלאסי, ולפי הטריילרים שפורסמו מדובר בסגנון אומנותי פשוט יפהפה, ואחד שמתאים מאוד לעולם המעט מבוגר יותר שדל טורו מנסה ליצור כאן. הטריילר האחרון שפורסם מקוריין ע"י אוואן מקרגור (Ewan McGregor) בתפקיד קריקט, שמשתף שהסיפור יתמקד ב"אבות ובנים לא מושלמים" ו"רוחות עתיקות שמערבות את עצמן עם עולם בני האדם לעיתים נדירות מאוד". בדומה לשאר הפרוייקטים של דל טורו, הגרסה הזו של פינוקיו נראית אפלה הרבה יותר מכל אחת אחרת שיצאה למריונטה המוכרת עד היום.

אם חשבתם שקאסט השחקנים של גרסת הלייב-אקשן טובה, חכו ותראו מה מחכה לכם כאן. למגוון הצבעוני של הדמויות המקיפות את פינוקיו יתנו את קולם שחקנים כמו דייויד בראדלי (David Bradley) בתור ג'פטו, לצד אחרים כמו טילדה סווינטון (Tilda Swinton), כריסטוף וולץ (Christoph Waltz), פין וולפהארד (Finn Wolfhard) ורון פרלמן (Ron Perlman). לבסוף, את פינוקיו ידבב השחקן גרגורי מאן (Gregory Mann). בהחלט מדובר בקאסט מרשים במיוחד, ואני לא יכול לחכות ולראות מה מצפה לנו בגרסה הזו שתעלה לשירות של נטפליקס בדצמבר 2022.

והסולס-לייק

כנראה האדפטציה היותר מצופה עבורי ואני בטוח שעבור שאר הכתבים באתר, Lies of P הוא משחק Souls-Like מגוף שלישי שכנראה הדרך הכי טובה לתאר אותו הוא "Bloodborne ביקום של פינוקיו". הסיפור יתרחש בעיר קראט (Krat), בה פינוקיו יוצא למסע אחר האנושיות שהוא כל כך משתוקק אליה ויצטרך להילחם בבובות זוועתיות ומסוכנות שכעת שולטות בעיר. למרות שהוא נראה יחסית די אנושי, המשחק מתייחס לפינוקיו כאל חצי אדם-חצי מכונה, ושחקנים יוכלו להחליף חלקי גוף שונים עבורו כדי לקבל גישה ליכולות חדשות שיעזרו לו להתמודד עם האויבים שמצפים לו. העובדה שפינוקיו לא יכול לשקר גם תשמש כפיצ'ר מסויים במשחק הזה, אך כרגע עדיין לא ברור איך בדיוק זה יקרה.

מה שאני כן יודע, ולמרבה הקנאה שלי, היא העובדה שרועי שלנו הצליח לשחק כ-12 דקות שלמות מהמשחק במהלך כנס Gamescom 2022, אותם תוכלו לראות ממש פה למטה. המשחק נראה כמו שילוב בין מערכת הקרב של משחקי Dark Souls לעולם הקודר של Bloodborne שכנראה הדמיון בינו לבין Lies of P רק ימשיך להיות מוזכר שוב ושוב. זה לא דבר רע, Bloodborne הוא אחד המשחקים היותר טובים שיצאו לקונסולות ה-Playstation, ועצם העובדה שיש משחק שנראה ששאב ממנו הרבה השראה, בשילוב עם העולם של פינוקיו, רק גורם לי להתלהב אליו עוד יותר. Lies of P צפוי לצאת לקונסולות הדור הקודם והדור הבא בשנת 2023.

עכשיו אני אשמח לשמוע מה אתם חושבים, האם השנה הקרובה מציעה קצת יותר מדי תוכן שקשור לפינוקיו? לאיזו אדפטציה אתם הכי מחכים? ספרו לנו בתגובות!

גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:00 28.08.2022 | פרידה פרידה (אורח)

    וזו רק ההתחלה לה לה...

  2. 2

       | פורסם ע"י