הרשמה

ביקורת: מסך גיימינג LG Ultragear 27GP95R

מסך הגיימינג החדש של LG קפץ אלינו לביקורת - בואו לקרוא מה חשבנו עליו!

אין המון חדש תחת השמש מבחינת המסך החדש של LG, ולשם שינוי - אני מתכוון לזה במובן חיובי

המסך סופק לנו לביקורת על ידי LG ישראל, תודה רבה!

בשנה שעברה יצא לי לסקר כאן באתר את ה-27GN950, אחד ממסכי הגיימינג של חברת LG הקוריאנית. בעוד שאהבתי מאוד את המסך, אני התאכזבתי משני דברים מרכזיים: היעדר חיבור HDMI 2.1 לטובת קונסולות הדור הבא (או הדור הנוכחי עכשיו כשעברו שנתיים מאז יציאתן) וה-HDR הבינוני למדי - בעיקר בהתחשב במחיר של המסך. עכשיו מגיע אלינו לביקורת ה-27GP95R של אותה החברה - האם GP יותר טוב מ-GN? בואו נבדוק!

איכות בנייה

בדיוק כמו עם הגרסה הקודמת שבדקנו, גם כאן המסך עצמו הוא מסך LED בגודל של 27 אינץ' עם פאנל IPS, כשאני קיבלתי לסיקור את גרסת ה-27 אינץ'. המסך הוא פחות או יותר Bazel-less, כלומר בלי שוליים כמעט בכלל, עם פס קטנטן בשוליים שלה. עם השנים למדתי לאהוב את הסגנון הזה יותר ויותר, כשאני באמת ממליץ לאנשים ללכת על מודלים מהסוג הזה שנראים יותר טוב בעיניי. הצד האחורי של המסך מכיל טבעת אדומה ענקית שבניגוד ל-GN אותה אי אפשר להאיר בעזרת תוכנות של LG, אבל לאלו מכם שמחפשים פתרון קצת יותר סולידי לסטאפ שלהם, זה אולי דווקא יהיה יתרון.

בצד האחורי של המסך תוכלו למצוא גם את החיבורים השונים שלו: חיבור Displayport 1.4, שני חיבורי HDMI 2.1 (נגיע לזה עוד מעט), שלושה חיבורי USB (אחד ל-Upstream ושניים ל-Downstream) ויציאה לאוזניות. בחלק התחתון של המסך תוכלו למצוא את הכפתורים השונים של המסך לכניסה לתפריט והגדרות השונות. את המסך ניתן לסובב למצב אנכי לחלוטין כך שתוכלו לקרוא את הביקורות הארוכות להחריד שלי בצורה יותר נוחה. בסך הכל, בדיוק כמו עם ה-GN, גם כאן מדובר במסך שמעוצב בצורה טובה, עמיד מאוד, תומך בזרועות VESA (מאוד חשוב ללא מעט אנשים) ומספק תחושת פרימיום כשמוציאים אותו מהאריזה.

איכות תמונה

אבל אנחנו לא קונים מסך בשביל להסתכל על הצד האחורי שלו ובמקרה של ה-27GP95R, המסך מציג צבעים פשוט נהדרים. זה לא מגיע לרמה של מסכי OLED כמובן, אבל יש משהו במסכי IPS שפשוט לא מצליח לאכזב אותי. המוצג על המסך נראה נהדר. האמת שאין פה המון הבדלים מה-GN שסיקרתי לפני כשנה: המסך מואר בצורה נהדרת (מגיע ל-600 ניטים לפי LG) וגם כאן לצערי הרב ה-HDR פשוט לא מצליח להרשים.

אני לא יודע אם אני פשוט מפונק כבר ממסכי OLED ו-MiniLED שיצא לי לנסות בחיי, אבל HDR במסכי מחשב עם IPS פשוט מאכזב אותי. הצבעים השחורים לא עמוקים מספיק ובכמה מקרים בודדים היו לי כמה דרגות של צבעי שחור באותה התמונה כשחלקם היו נראים אפורים קצת. אני אחזור ואומר שוב: בסצנות בהירות, ה-HDR מחולל פלאים, אבל בסצנות אפלות הוא לא מגיע לרמות שהייתי מצפה ממנו, גם אחרי משחק עם ההגדרות של המסך. זוויות הצפייה של המסך של LG מעולות וכנ"ל גם הטיפול של המסך בהשתקפויות, זאת בעזרת גימור המט שעל המסך עצמו.

כפי שכתבתי בתחילת הביקורת, המסך מגיע ברזולוציה של 4K וקצב ריענון של 144 הרץ. עכשיו, יש דבר אחד שהשתנה מאז הביקורת הקודמת ואחד שלא: הדבר שהשתנה עכשיו הוא שיש לי מחשב שיכול להריץ משחקים ברזולוציית 4K מעל ל-60 פריימים לשנייה, הודות ל-Lenovo Legion 7-16IAX7 הפסיכי שהחברים בלנובו ישראל השאילו לנו והביצועים ההיסטריים שהוא מפיק. הדבר שלא השתנה הוא שאני עדיין לא חושב שזה קומבו ריאלי לשום מחשב. נכון, בקרוב כרטיסי המסך החדשים יגיעו אלינו ואז הטיעון שלי ייפול, אבל עד אז, אני לא רואה המון אנשים משחקים ב-4K ו-144 פריימים לשנייה בקרוב.

למזלנו, המסך של LG מגיע עם G-Sync ו-Freesync, ככה שגם אם הביצועים שלכם לא יגיעו ל-144 פריימים לשנייה, אתם לא תסבלו מ-"קריעות" בתמונה והתצוגה שלכם עדיין תהייה נהדרת. עוד כמה פרטים קטנים אך חשובים לגבי המסך הזה: כמות ההגדרות בו היא מספקת - לא דיי בה כדי לתקן את ה-HDR הבינוני אבל היא מאפשרת לכם לעשות Overclocking לקצב ריענון גבוה יותר (עד 165 הרץ), להחיל מצבי תצוגה שונים לסיטואציות שונות (משחקי FPS למשל) ולשנות את התצוגה של המסך (דברים כמו רמת הבהירות, הניגודיות של התצוגה ועוד).

ביצועים

"רגע שמואל", אני כבר שומע את חלקכם אומרים: "ממתי אתה מפריד בין החלק של הביצועים לחלק של איכות התמונה?", אז אתם צודקים, אני בדרך כלל שומר את שני החלקים הללו ביחד כי מבחינתי אין הבדל בחשיבות של דברים כמו איכות הצבעים, הבהירות של המסך, זוויות הצפייה והביצועים כשמדברים על איכות התמונה שהמסך עצמו מפיק. מה שכן חשוב לזכור הוא שכשסיקרתי את ה-27GN הלנתי על החוסר בחיבורי HDMI 2.1 על מסך שיצא כמעט במקביל להשקת קונסולות הדור הנוכחי שהיה ידוע שישתמשו בתקן הזה. עכשיו, ברוך השם, השינוי המבורך הגיע.

ה-27GP95R מגיע עם שני חיבורי HDMI 2.1, מה שאומר שאתם יכולים לחבר אליו מחשב ועוד קונסולה או אפילו את שתי הקונסולות הבכירות של הדור הנוכחי וליהנות מכל הפיצ'רים שהמסך יכול להציע. בעוד שאני עדיין חוזר על ההערה שלי מקודם, שאנחנו עדיין לא במקום בו 4K עם 144Hz הוא אופציה הגיונית, יש הרבה משחקים על ה-PS5 וה-Xbox Series X שכבר רצים ב-120 פריימים לשנייה כמו למשל Ori and the Will of the Wisps על ה-Xbox Series X ו-Uncharted 4 בגרסתו החדשה על ה-PS5.

נכון, ה-HDR באמת לא טוב כמו על הטלוויזיות, אבל האופציה לשחק בקונסולה על מסך מחשב היא נהדרת להרבה אנשים שאין להם כסף או למען האמת כוונה לקנות טלוויזיה במיוחד עבור האופציה לשחק על הקונסולות הללו כמו שהטבע תכנן. יותר ויותר מסכי מחשב מאמצים את האפשרות לתת לשחקנים את האופציה ליהנות משני העולמות וכולנו מרוויחים מכך. 

השורה התחתונה

הייתי שמח לומר לכם שיש חדש תחת השמש ושמדובר בשינוי מהקצה אל הקצה, אבל בפועל זה לא - וגם לא היה צריך להיות. LG יודעת להרכיב ולתכנן מסכי גיימינג מעולים, ובדיוק כמו המסך הקודם שלהם שסיקרתי לפני כמה שנים, גם כאן המסך של LG עושה את העבודה שלו ויותר מזה. מסך 4K? יש. מצוות אליו קצב ריענון פסיכי שרק מחשבים עם 4090 יוכלו לעמוד בו? אכן. איכות צבעים ותמונה מעולים? בטח. G-Sync? קיים. כמעט כל מה שאתם תרצו ממסך מחשב קיים כאן.

כרגיל עם המסכים הללו מה שמונע ממני לתת להם ציון כמעט מושלם הוא בעיקר המחיר וה-HDR הבינוני, אבל העובדה שאת המסך הזה אפשר סוף סוף לחבר לקונסולות הדור הבא שלכם מבלי לחשוש שמה אותו בדרגה גבוהה יותר מאשר ה-GN שסיקרתי לפני כשנה. אם יש לכם את הכסף ואתם יודעים שהמחשב שלכם יוכל לנצל את המסך הזה כראוי, זה מסך שאתם בהחלט יכולים להוסיף לרשימה שלכם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • איכות תמונה נהדרת
  • המסך בנוי בצורה מעולה עם עיצוב נהדר
  • רזולוציה גבוהה עם קצב ריענון גבוה...
  • שמגיע עם תמיכה ב-G-Sync ו-FreeSync
  • תמיכה ב-HDMI 2.1

הרע

  • HDR לא מרשים במיוחד
  • המסך עצמו יקר יחסית

והדור הבא

  • שרק ימשיכו לצאת מסכים כאלה
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:21 11.10.2022 | אליאס אליאס (אורח)

    יש למסך הזה גרסא 32 אינצ' 32GQ950-B עם HRD 1000 וזה יענה על התלונה המרכזית שלך במסך שסיקרת אבל מחיר של 4400 פשוט יקר מידי!!!

  2. 2

    21:55 11.10.2022 | מאיר מאיר (אורח)

    בטווח מחירים שלו כבר כדאי להתחיל לפזול לכיוון סדרת הC1

  3. 3

       | פורסם ע"י