הרשמה

ביקורת: האחים סופר מריו הסרט - אחים על מלא

הציפייה הגיעה לסיומה! צפינו בסרט החדש של האחים סופר מריו - בואו לקרוא מה חשבנו על סרט הגיימינג הגדול והמצופה ביותר של השנה!

האחים סופר מריו לא רק מתגאה במקור שלו - הוא חוגג אותו עם אין-ספור אזכורים שהופכים אותו לסרט חובה למעריצים של נינטנדו, וסרט נהדר למשפחות לפסח

האחים סופר מריו - הסרט (The Super Mario Bros. Movie) אמנם הוכרז בזמנים בהם אדפטציות משחקים לא היו פופולאריות, אך יוצא כשהג'אנר בשמיים. עם ההצלחה המסחררת של " האחרונים מבנינו" ואינספור אדפטציות שהוכרזו, האחים מריו מוצא את עצמו כעוד פרויקט מבין רבים. אך בניגוד לאחרים, מריו כמובן לא יכול לעקוב אחרי עלילה של אחד המשחקים שלו כדי למלא סרט או סדרה - ולכן צריך למצוא דרכים אחרות לספק את המעריצים.

למזלנו, לא רק שהוא עושה את זה טוב - הוא עושה את זה הכי טוב עד עכשיו, עם אזכורים ויזואליים ומוזיקליים בכמות וברמה גבוה שלא יצא לי לראות בשום פרויקט מבוסס משחקי וידאו עד עכשיו. הדרך שבה הוא מספר את הסיפור הקליל והכיפי שלו תתגמל מעריצים, תגרום לקהל הרחב להנות ותוציא ילדים עם גיבור ילדות חדש ישן מה שהופך אותו לסרט חופש פסח נהדר לחוויית צהרים או ערב כיפית - גם אם הוא לא פורץ דרך ורחוק ממושלם. 

האגדה של פיץ'

הסרט מתחיל בברוקלין בה זוג האחים מריו ולואיג'י מתפטרים מעבודתם בחברת שרברבות בשביל לפתוח עסק משל עצמם. לאחר שמריו מנסה להציל את העיר מביוב שהתפוצץ, השניים מוציאים את עצמם נשאבים אל ממלכה קסומה מלאה בפטריות, קופי ענק ויצור בשם באוזר המאיים להשמיד את הממלכה בשביל לזכות בליבה את הנסיכה פיץ'. מריו ולואיג'י מתפצלים בדרך לממלכה, ובניסיון להציל את אחיו מריו מצטרף לפיץ' במאמציה להציל את הממלכה כולה. למרות שמריו הוא הדמות המרכזית, פיץ' לגמרי נמצאת במרכז הסיפור וזוכה לזמן מסך כמעט זהה לשרברב הקטן.

ההימור לשים אותה במרכז משתלם לגמרי, ומוציא כמעט מכל הדמויות (אך בעיקר מבאוזר) קטעים קומיים מעולים. פיץ' עצמה מנצלת את אור הזרקורים בשביל קטעים אדירים, המשתמשים באופן שנון בעולם הרחב של מריו. בין הפרחים שנותנים כוח לכמות רפרנסים לא פורפורציונלית למשחקי מריו קארט, ניכר כי הושקעה מחשבה איך לשלב אזכור בכל פינה בסרט - וזה בה על חשבון כמה שברים אחרים.

חלק מהדיאלוגים מרגישים כאילו נחתכו באמצע, חלק מהסצנות נמרחות יותר ממה שצריך כדי לדחוף עוד אזכורים וחלק מהדמויות - ובראשם קפטן טוד וקרנקי קונג, מרגישות לא מלוטשות ולעיתים קצת מאולצות. העלילה, גם אם לא מתפתחת יותר מדי, כיפית בטירוף, מוסברת היטב ומתקדמת בקצב מספיק טוב כדי שתישאר מעניינת גם למי שלא מעריץ של המותג (אגב ציון לשבח אמיתי מגיע לזמן הריצה של הסרט: כשעה וחצי. לא ארוך מדי ולא מלאה את עצמו על הצופה). סצנת האקשן גם מעולות, והכל מתוחזק על ידי אנימציה מרהיבה שתגרום לכל הקהל להחסיר פעימה מכמה יפה הצליחו לעשות ממקומות כמו הטירה של פיץ'.

הדיבוב בסרט מפתיע מאוד לטובה: אני צפיתי בדיבוב המקורי של הסרט באנגלית ואני חייב לומר שהקאסט המטורף שהוצג לא הורס את הסרט ורוב השחקנים עושים עבודה טובה מאוד. אלו שגונבים את ההצגה אבל, הם ללא ספק קיגן-מייקל קי וג'ק בלאק כקפטן טוד ובאוזר בהתאמה. קי הביא איתו את הטירוף שלו לדמות שהיא אובייסלי מטורפת וג'ק בלאק הציג לנו למה הוא היה הבחירה הטובה ביותר לדמות הנבל האכזרי. עבודה דיבוב מוצלחת עם ביצוע טוב מאוד.

מסיבת אזכורים

אני לא סתם יוצא מגדרי ומקדיש פסקה שלמה לאזכורים - כי גם הסרט יוצא מגדרו כדי לשים עוד ועוד אזכורים. ברוב המוחלט של הזמן מדובר בטעם טוב, ולטעמי אפילו מושלם בסצנות שהרחיב עוד מעט, אך ללא ספק לחלק מהקהל זה כבר יהיה יותר מדי. מיותר לציין שהאזכורים המוזיקליים פנטסטיים, לא מפריעים לשום סצנה בסרט ומשלבים רימיקסים חדשים לאפקטי סאונד ישנים בצורה שמצדיקה להשאר אחרי הכתוביות ולהוריד את הכובע בפני צוות הסאונד. 

בסצנות כמו מונטאז' האימונים לדוגמא, כל האזכורים נעשים בקונטקסט של הסצנה וגורמים לה להיות אחת מסצנות האימונים הטובות ביותר שראיתי מאז "קינגסמן" הראשון. גם הסצנה הראשונה של דונקי קונג, שבלי ספוילרים נמשכת יותר זמן ממה שציפיתי, נעשית כולה בטוב טעם ומצליחה לשלב אין-ספור אזכורים שיהפכו סצנה טובה גם ככה למושלמת עבור מעריצים. לעומתם, חלק מהסצנות כמו המרדף של לואיג'י לדוגמא מרגישות ארוכות יתר על המידה רק כדי לדחוף עוד אזכור שלא הכרחי ובטח שלא שווה את התמקדות בעוד עשרים שניות של בריחה במקום עשרים שניות לדיאלוג שמרגיש קטוע בין פיץ' לטוד.

השורה התחתונה

איך שלא תבואו אליו, האחים סופר מריו - הסרט עומד לעלות על הציפיות שלכם ממנו. במידה ואתם מעריצים אתם תתאהבו בדרך ובכמות האזכורים שהוכנסה כאן, במידה ואתם קהל שפחות מתחבר לעולם של מריו תופתעו מהקצב המעולה והעלילה המקסימה של הסרט ובמידה ואתם משפחות תצאו מחויכים לא רק כי הילדים נהנו אלא גם כי גם מהבדיחות והדמויות בסרט שפשוט עובדות. אמנם לא מדובר במתחרה לסרט השנה - אך כן מדובר בבחירה מנצחת לקולנוע בחופשת הפסח.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • הדמויות המרכזיות מעולות
  • העלילה פשוטה, קלילה, כיפית ועדיין מעניינת
  • אנימציה מהממת שמתחזקת סצנות אקשן מצוינות
  • ניכר שהושקעה מחשבה אדירה בכמות והאיכות של האזכורים...

הרע

  • ...אבל חלקים אחרים בסרט מרגשים לא מלוטשים בכלל

וההמשך

  • לקחת את האנימציה הנוכחית ולתת לנו סרט של משפחת קונג נגד קינג קיי רול - ויפה שעה אחת קודם.
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    01:12 07.04.2023 | Peach Peach (אורח)

    האנימציה של הסרט נהדרת
    רק חבל שהוא נמרח קצת,

    גם את המודל של Peach לא אהבתי כל-כך לעומת המודל שלה במשחק,
    ממה שגם הבנתי הם הכינו את הפנים שלה ככה בכוונה כדי ל"מכור" אותה בתור אישה חזקה (היה להם אפילו פוסטר שרמז את זה בטוייטר).

    אבל מעבר לכל זה היה מושלם

  2. 2

       | פורסם ע"י