הרשמה

ביקורת: The Last of Us Part I גרסת ה-PC - ג'ואל נפש

עוד משחק ענק של סוני הגיע למחשב האישי והוא מתבלט... רק לא מהסיבות הנכונות.

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 10/04/2023

סוני חייבת לקחת את Naughty Dog ואת Iron Galaxy לשיחה כי משהו עם גרסת ה-PC הזאת התפספס שם ובענק. פספוס ענק ונדיר ביותר של Naughty Dog.

עותק סיקור סופק לנו על ידי ישפאר וסוני אירופה, תודה רבה!

איכשהו בשנתיים האחרונות הגענו למצב דיי אבסורדי בו אחת המפיצות הטובות ביותר למחשב היא לא אחרת מאשר סוני. כן כן: החברה הביאה חלק מהמשחקים הגדולים ביותר שלה למחשב האישי כשרוב הפורטים המדוברים היו פנומנליים: God of War הביא איתו אופטימיזציה נהדרת, ל-Marvel's Spider-Man יש תפריט הגדרות חלומי ו-Returnal איכשהו הצליח להיראות אפילו יותר טוב על המחשב האישי. עכשיו עוד משחק ענק של החברה הגיע למחשב האישי בדמות The Last of Us Part I והוא פשוט לא טוב. כן, אני פותח עם השורה התחתונה, כי אני באמת מאוכזב מהגרסה הזאת. בואו נראה למה.

העיקר ששומעים את הקליקרים

נתחיל עם הדבר הכי טוב עם הגרסה הזו - הסאונד. המשחק עושה שימוש בסראונד בצורה נהדרת כדי לספק לשחקני ה-PC את חוויית ה-3D Audio שיש לשחקני ה-PS5. הפיצוצים, הקליקרים, האויבים והסביבה, כולם נשמעים נהדר. זהו - מפה כל הסיפור הזה מתחיל להתדרדר. בואו נתחיל מהסוף: זוהי ללא ספק גרסת ה-PC הגרועה ביותר של משחק מבית PlayStation שיצא לי לסקר. היו משחקים עם בעיות פה ושם כמו למשל הפורט של Uncharted שיצא בשנה שעברה - אבל צרה כמו זו? מלא זמן לא חוויתי. נתחיל עם הבעיה הכי מוכרת בנוגע לגרסה הזו: הביצועים. יודעים מה, שנייה: לפני שנתחיל לדבר על זה בואו נדבר על אחד הדברים הכי מעצבנים שיצא לי לראות ברשתות החברתיות: ירידות על מנגנון בניית השיידרים של המשחק. למי שלא יודע למה אני מתכוון, אפנה אתכם לתמונה הבאה כאן למטה:

רוצים לדעת למה זה מעצבן אותי? לא כי זה לוקח הרבה זמן, זה בסדר שזה לוקח הרבה זמן, בייחוד אם השיידרים כבדים. זה מעצבן אותי כי זה דווקא אחד ההיילייטים של הגרסה הזו. העובדה שהמשחק מאפשר לשחקן לטעון את כל השיידרים מראש ובכך לטפל באחת הבעיות המרכזיות של משחקי PC (טעינת שיידרים בזמן אמת, שכן אין Cache מובנה של השיידרים לנושא הזה כמו בקונסולות), היא נהדרת וצריך לחגוג אותה ולא לרדת עליה. אולי הייתה דרך יותר טובה לטפל בזה, אבל מה אתם מעדיפים? שתקבלו תקיעה כל פעם שאפקט חדש יקפוץ לכם למסך, או שהמשחק יטען את כל השיידרים שלו ואז תוכלו לשחק בחוויה חלקה יחסית? אגב, זה היה טיעון ממש יפה אם החוויה באמת הייתה חלקה. 

גרסת ה-PC של The Last of Us Part I היא אחת מהגרסאות הכי לא יציבות מבחינת ביצועים ששיחקתי מזה הרבה זמן. זה קצת מדהים אותי שגרסת ה-PC האחרונה ששיחקתי היייתה פשוט פנטסטית (Resident Evil 4 Remake) וכאן אנחנו מקבלים ביצועים שלא מצליחים להחליט על איזה FPS הם עומדים. בימים הראשונים שלי על המשחק, הביצועים נעו מ-60+ פריימים לשנייה על ההגדרות הגבוהות ביותר לצניחות עד אזור ה-45 פריימים לשנייה - לפעמים ללא סיבה נראית לעין. זה לא שהמחשב שבדקתי עליו את המשחק היה לא טוב: ה-Lenovo Legion 7-16IAX7 שלנובו השאילו לנו הרי מצויד ב-3080Ti נייד ומעבד i9 דור 12 של אינטל, אז זה היה מאוד מוזר שאני מקבל כאלה ספייקים בביצועים. אחרי קצת חקירה ברשת, זה נראה שהבעיה המרכזית של המשחק הייתה בכל נושא העבודה מול ה-CPU, אבל איזה מבאס זה להתחיל ככה משחק.

תראו, המשחק עצמו נראה מצוין - המשחק יותר טוב מה-PS5 בגזרה הזאת (כשהוא עובד בצורה טובה, עוד על כך בהמשך), ואם להיות כן, מסך ההגדרות הגרפיות של המשחק דיי מרשים. אני ממש אוהב משחקים שמראים בלייב את השינויים שכל גזרה עושה ועל איזה חלק במכלול של המחשב החלקים הללו משפיעים. גם כאן היו קצת פספוסים (כמו למשל הגדרה שכביכול משפיעה על ה-VRAM, בלי השפעה אמיתית על VRAM), אבל זה ניסיון יפה. גם השליטה במשחק עם עכבר ומקלדת טובה עם המון אופציות קאסטומיזציה ונגישות יפות שחלקן באו מגרסת ה-PS5 וחלקן חדשות לגמרי וקשורות נטו למחשב האישי.

אבל קצת קשה לי להיות שמח מכל הדברים האלה כשהמשחק עצמו הושק במצב דיי גרוע עם בעיות ביצועים נוראיות וזמני טעינה מחרידים של כמעט דקה לפעמים בטעינה של משחק משמירה (נבדק על כונן SSD מהיר, יש לציין). המשחק שחיק לחלוטין ולרוב עובד בסדר אחרי כמה דקות טובות של משחק רצוף, אבל באיזה מחיר?

לצערי, זה לא הכל

אני שם בצד רגע את בעיות הביצועים של המשחק כי אני יכול להמשיך לדבר עליהן לנצח. גרסת המחשב האישי גם סובלת מבעיות של באגים וקריסות. בעוד שלרוב אני מדווח בביקורות על תקלות שקורות לאנשים ברחבי האינטרנט פה אני לצערי מדווח על תקלות שקרו לי. בין אם מדובר בגליצ'ים גרפיים שגרמו לטקסטורות לא לעלות, דמויות שסירבו לזוז מהמקום (תוך כדי שאנימציית הריצה שלהם עובדת), מודלים שהשתבשו בזמן סצנות סינמטיות ועוד בעיות שמפאת כבוד שעוד נשאר לי למפתחים והעובדה שרוב הבעיות הללו כבר קיבלו פאץ' לא שם כאן תמונות שלהן.

הבעיה הגדולה יותר של המשחק היו, כאמור, הקריסות. בזמן הכנת הביקורת המשחק קרס לי פעמיים, כשבכל פעם זה הרגיש פשוט... לא ברור. נכון, יש את בעיית ה-CPU שהזכרתי קודם ואת בעיות הביצועים שנובעות ממנה, אבל הקריסות היו פשוט רנדומליות. אחרי כמה ימים הסתבר לי שהבעיה הייתה קשורה לכרטיס המסך שלי שהוא כאמור, מסדרת ה-30 של Nvidia. החברה כבר הספיקה להוציא מאז כמה פאצ'ים שמתקנים את הבעיה ואכן, הקריסות כנראה הפסיקו, אבל אני אשאל שוב: למה מלכתחילה? למה להוציא משחק במצב הזה, טוב ככל שיהיה?

Steam Deck מה עשו לך?!

פסקה קצרצרה על הביצועים על ה-Steam Deck כי אני מספיק עצוב גם ככה מהביקורת הזו. גרסת ה-PC של המשחק הופיעה בכמה סרטונים שקשורים ל-Steam Deck, במה שנראה כמו ניסיון לומר שהמשחק מותאם למכשיר ויהיה Verified בדיוק כמו הרבה משחקים אחרים של סוני. בפועל התמיכה מתחילה ומסתיימת בעובדה שפרומפטים על המסך יציגו את ה-Steam Deck ואת הלחצנים שלו. זהו.

אל תתנו לתמונה כאן למעלה להטעות אתכם: הביצועים על ה-Steam Deck מ-ז-ע-ז-ע-י-ם. משחקי עולם פתוח כמו Spider-Man ומשחקים כמו Resident Evil 4 מצליחים לשמור על ביצועים יציבים גם בהגדרות גבוהות, אבל המשחק הזה והאופימיזציה הגרועה שלו פשוט לא מצליחים לשמור על 30 פריימים לשנייה על המכשיר. ממה שאנחנו שומעים מ-Naughty Dog, זה גם ייקח הרבה זמן עד שבאמת נוכל לשחק את אחד המשחקים הכי מרתקים אי פעם בצורה ניידת וטובה.

השורה התחתונה

לא ברור לי מה קרה פה. אחרי מה שהיה רצף כמעט לא ייאמן של פורטים מצוינים של משחקי PlayStation למחשב האישי, מגיע הפורט הזה ובבת אחת מוכיח לנו את המשפט: "זוכרים לך רק את המעשה הרע שאתה עושה". אופטימיזציה נוראית שפשוט חונקת את המעבד, קריסות ובאגים שמפריעים לשחק, זמני טעינה פשוט נוראיים (גם על כונני SSD מהירים) ועוד. סוני חייבת לקחת את Naughty Dog ואת Iron Galaxy לשיחה כי משהו התפספס שם ובענק. משחקים לא אמורים להגיע לשוק במצב הזה וחייבות להיות בדיקות בסיסיות שימנעו יציאה של משחק במצב הזה. הציון כאן לא משקף את מה שאני חושב על המשחק - הוא עדיין אחד המשחקים הטובים בכל הזמנים ואחד האהובים עליי של סוני. הוא משקף את הפספוס הענק והנדיר ביותר של Naughty Dog. תשחקו את המשחק על ה-PS5 בינתיים, עד ש-Naughty Dog יתקנו את הגרסה הזו.

או שתשחקו ב-Uncharted 4 ל-PC ותקבלו הוכחה ש-Naughty Dog יכולה לעשות גרסת PC שעובדת כמו שצריך.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • המשחק נראה מקסים
  • המון אופציות נגישות ושליטה במשחק

הרע

  • זמני טעינה ארוכים ביותר
  • ביצועים לא יציבים בכלל
  • באגים וקריסות רבות בהשקה

והמכוער

  • ראיתם את המודל של ג'ואל? זה באמת מכוער.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:24 10.04.2023 | מוזר מוזר (אורח)

    ראשית אכתוב ששיחקתי (וסיימתי) בגרסה פרוצה של המשחק...
    שנית - גם אני קראתי על שלל הבעיות המשחק. בפועל היתה לי קריסה אחת ופעמיים בעיות גרפיקה בולטות.
    מעבר לזה המשחק רץ חלק. גם מבחינת תקלות וגם FPS. יש לציין שהשתמשתי ב1080GTX כך שאין RT וכדו' ואולי באמת שם הבעיות.

    סה"כ משחק נחמד מאוד. לא יודע אם שווה את כל ההייפ שהחזיק אותי 10 שנים בלי ספויילרים כדי לשחק אותו על נקי.

  2. 2

    22:06 10.04.2023 | לא משנה לא משנה (אורח)

    וואלה לא מבין למה הרגו את המשחק הזה. משחק מעולה לא קורס טעינה נורמלית סתם מדברים עליו אחלה משחק ברמה הכי גבוה שיכולה להיות.

  3. 3

    23:36 10.04.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    טוב נמאס לי מכל החכמולוגים עם "לי עובד בסדר גמור". ב-5 וקצת שעות משחק בשביל הביקורת הזו היו לי:

    - שתי קריסות של המשחק, אחת מהן בלי הודעת שגיאה אפילו.
    - תזוזות נוראיות בביצועים וב-FPS, על כמה וכמה הגדרות גרפיות שונות (כשאני מזכיר: הביקורת הייתה על 3080Ti נייד, כזה שמריץ ריטרנל ומשחקים כמו סייברפאנק בלי למצמץ).
    - זמני טעינה של לפעמים דקה בכניסה לשמירה (על ה-PS5 זמני הטעינה הם שניות בודדות).
    - טקסטורות שלא נטענו לי בשלבים מסוימים בתחילת המשחק (ספציפית בזמן המרדף אחרי רוברט).
    - דמויות שזזות מהאנימציה אבל לא זזות בכלל (אויבים שונים).

    בניגוד ל-Anthem, רק אחד מהדברים הללו הפריע לי לשחק באמת (ב-Anthem כל המשחק לא תפקד), אבל מספיק כבר עם ה-"לי זה עובד בסדר". מזל טוב - זה לא פורט טוב.

    בינתיים.

  4. 4

    07:15 11.04.2023 | מוזר מוזר (אורח)

    שמאול - אף אחד לא חולק על התקלות שהיו לך. חלק מדיון ברשת הוא להביא עוד דעות. בפועל המשחק היה יציב לי מאוד.
    לשמירות אכן לקח לא מעט זמן לעלות ועניין השיידרים היה מציק בקיצוניות בהתחלה והפך לנסבל איכשהו אחרי הפאטצים.

    במקרה שלי פשוט השארתי את המשחק ממוזער כשלא שיחקתי כך שזה פתר לי את עניין השיידרים וטעינות השלבים...

  5. 5

    00:25 12.04.2023 | GuyE211 GuyE211

    אגיד את זה ככה. The last of us part 1 זה המשחק הכי אהוב עליי בכל הזמנים. ואני לא מבין מה כל הירידות על גרסת המחשב שלו, אני שיחקתי בו כבר 4 פעמים (רק במחשב) והמשחק רץ לי מצוין. בלי תקיעות, בלי ירידות fps ובלי קריסות אפילו לא אחת דבר אחד כן זה הזמן שלוקח להוריד את השיידירס אבל גם את זה אפשר לפתור. מבחינת הכל, סיפור, מודלים והכל מהכל 10/10

  6. 6

    01:11 12.04.2023 | Avishay50 Avishay50

    באסה, זה היה המשחק של הפלייסטיישן לפי דעת הקהל ולדעתי אחד המשחקים הטובים ביותר ששחקתי בחיי בפלייסטיישן.
    לא מתאים לסוני ו לנוט׳י דוג להוציא דבר כזה לשוק כי זה לא הם, והאשמה הכי גדולה כאן לפי דעתי היא קלפי סוני שנתנה את האמון ואת האחריות להוא להוציא את המשחק הזה ביחד עם החברה איירון גלאקסי שידועה בכך שהפורטים שלה למחשב לא טובים ושהיא חברה שבחיים לא עשתה רצף של הצלחות אלה תמיד עשתה הצלחה אחת טעות מוחצת הצלחה טעות מוחצת ולצערי המשחק הזה הוא אחד מהטעויות האלה.
    חברה לא טובה לדעתי שנגעה ביצירת מופת הזאת שניקראת The Last of Us ופשוט קילקלה אותו.

    חבל שלא בחרו בחברה יותר מנוסת ושידועה עם הצלחות רצופות ושהוכיחה את עצמה כבר והיא ניקסס המדהימה, ולמה אפילו הם לא בחרו בחברה שפיתחה את גירסאת המחשב של God of War!?

    חבל ועצוב שהמשחק המדהים הזה לא קיבל הכבוד ואת הגירסא הטובה ביותר למחשב האישי, חבל.

  7. 7

    23:41 16.04.2023 | elad9219 elad9219

    זה אחת הסיבות שאני כמעט אף פעם לא משחק במשחק ישר כשהוא יוצא לשוק, אלא מחכה שייצאו כמה עדכונים לפחות.
    אתם תראו שעוד זמן קצר כבר לא יהיה את כל הבאגים האלה. זה נכון שהחברה צריכה להשיק משחק כמו שצריך, אבל מצד שני הציון כנראה לא באמת ישקף את המשחק בעוד זמן קצר.
    עוד לא שיחקתי במשחק, גם בגלגול הקודם שלו, ואני מאוד מחכה לזה.

  8. 8

       | פורסם ע"י