הרשמה

ביקורת: Star Wars Jedi: Survivor - זאת הדרך, בערך

מדובר במשחק שאם היה מקבל עוד טיפה זמן בתנור, היה מרוויח ממנו משמעותית. במקום זה, הוא הושק בצורה שבכלל לא מאפשרת ליהנות ממנו כמו שצריך.

  • PC
  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 28/04/2023

הביקורת שלנו לאחד מהמשחקים הגדולים של 2023 כאן! הנה מה שחשבנו עלי

תודה רבה לעדלי יונייטד על העותק לסקירה!

"מלחמת הכוכבים" חווה מעין רנסנס מודרני בשנים האחרונות, והרבה אנשים יכולים להגיד שאנחנו כנראה מקבלים "יותר מדי מלחמת הכוכבים", בעיקר בקטגוריית הסדרות בשירות של דיסני+ עם "המנדלוריאן", "אנדור" ובקרוב גם "אסוקה". אמנם מאז "עלייתו של סקייווקר" ב-2019 לא קיבלנו סרט קולנוע, אבל זה ישתנה בקרוב מאוד עם התוכניות שהוכרזו, ובתחום המשחקים היה לנו לאחרונה את LEGO Star Wars: The Skywalker Saga המוצלח. בין אם אתם אוהבים את זה ובין אם לא, הזיכיון הזה כאן להישאר, והוא ימשיך לספק לנו סיפורים חדשים בגלקסיה רחוקה שיתמקדו בציידי ראשים, מורדים, שיבוטים וכמובן - ג'דיי. הרבה זמן לא קיבלנו סיפור שהוא כולו ג'דיי, ו-Jedi: Survivor כאן כדי להרגיע את הצמא הזה עם משחק ששואף לקחת כמה צעדים קדימה את כל מה שהוצג לנו במשחק הקודם שלו, Fallen Order, והוא מצליח לעשות את זה, ברובו. הביקורת נטולת ספוילרים  -קראו בחופשיות.

שרדתי את דארת' ויידר וכל מה שקיבלתי זה משחק המשך

קאל קסטיס, בגילומו של קמרון מונאהן (Cameron Monaghan), משוטט ברחבי הגלקסיה בלחימה אחר האימפריה עם מטרה לעזור לאזרח הקטן שסובל מהדיכוי היומיומי שלה. הצוות הישן שהיה לו במשחק הקודם התפרק, וכעת הוא נמצא בחברה חדשה, מיומן, מנוסה ונבון קצת יותר מהנער המבולבל והמפוחד שראינו ב-Fallen Order. קאל הפך לאביר ג'דיי לכל דבר ועניין, ורואים את זה בהתנהגות שלו ובאופן שהוא מתנהל עם הדמויות שמסביבו.

הטריילרים עושים עבודה טובה מאוד בלהסתיר את מה שבאמת קורה במשחק הזה מבחינת הסיפור, ואני יכול להגיד לכם שאם עדיין לא שיחקתם בו, העלילה שלו הולכת לכיוונים שהיה מאוד כיף לראות במשחק של "מלחמת הכוכבים". המשחק מרגיש בוגר יותר מבחינת המסרים והנושאים שהוא מעביר, העיקרי שביניהם הוא ללמוד להתמודד עם הדיכוי של האימפריה. ראינו איך זה בא לידי ביטוי ב"אנדור" לדוגמה, אבל זה הופך להיות מסוכן פי כמה וכמה כשמדובר בג'דיי, ועם זה באים כל מיני סוגים של רגשות שקאל חווה וצריך להתמודד איתם. מדובר באחד מהסיפורים היותר מעניינים שקיבלנו ביקום הזה, עם דמויות חדשות וישנות שמספקות רגעים מעולים ובלתי נשכחים, וזה פשוט כל כך כיף לראות סיפור כזה שמרגיש שמיועד פחות לילדים ויותר למעריצים הבוגרים. 

המשחק לוקח אותנו למגוון רחב של כוכבי לכת שונים בעזרת חללית ה"מנטיס", אשר פתוחים לגמרי לחקירה. Fallen Order שיחק עם החופשיות של השלבים שלו בצורה מאוד בסיסית, אך בסופו של דבר הכל הרגיש די ליניארי במבנה שלהם. לעומת זאת, ב-Survivor הכוכבים החדשים שתבקרו בהם נפתחים באופן מלא עם אזורים שאתם רשאים לחקור עם חידות, שלל, ומשימות צדדיות. אלו מביניכם שאוהבים לחקור כל נקיק ישמחו לגלות את תוספת ה-Fast Travel של המשחק, שמאפשרת לכם לנוע בין נקודות מדיטציה המשמשות לשמירת המשחק, ריפוי ופתיחת יכולות חדשות. זה הפך את התנועה במפות השונות להרבה יותר קלילה ומהירה, דבר שהמשחק הקודם לקה בחסר. אם אתם מעדיפים להסתובב במפה ולהתפעל מהנופים, Survivor מאפשר לכם לאתר חיות ייעודיות שקאל יכול לאלף בעזרת "הכוח" ולהשתמש בהם כחיית רכיבה כדי לנוע ממקום למקום מהר יותר ולהגיע לאזורים סודיים.

ואם יש עוד משהו שהמשחק הקודם לקה בו, זה אפשרויות העיצוב האישי שלו, ואיזה כיף ש-Respawn הקשיבו וסיפקו לנו מערכת מושקעת בדיוק בשביל זה. בין אם מדובר בעיצוב חרב האור שלנו, הנראות של הדרואיד השותף BD-1 וכמובן קאל עצמו , Survivor נותן לכם חופש עיצובי גדול מאוד ונותן לכם להביע את עצמכם בדיוק כמו שאתם רוצים, עם אפשרויות רבות לבגדים ותלבושות שונות - כולל אפשרויות צבעים, סגנונות שיער וזקן, ואפילו חלקים לחרב האור שנותנים לכם לעצב הכל עד לרמת החומרים ולהחליט עד כמה היא עתיקה או חדשה. ברחבי המפות וגם בכמה חנויות תוכלו למצוא פריטים חדשים שיתווספו לאוסף שלכם שיגרמו לכל דבר שקשור לקאל להרגיש ייחודי לכם.

זה הזמן לדו-דו-דו קרב

מערכת הקרב של Survivor לוקחת את כל מה שהיה פשוט מצויין במערכת המוכרת של Fallen Order ושיפרה אותה פי כמה וכמה. קאל כעת יכול להשתמש ב-5 סוגים שונים של סגנונות לחימה, אשר נעים בין חרב יחידה, חרב כפולה, שתי חרבות, חרב עם אקדח וחרב ה-Crossguard שמזוהה עם דמותו של קיילו רן. לכל סגנון לחימה יש את עץ היכולות הייעודי לו, ולאחר כמה שעות משחק כבר תבינו טוב מאוד לאיזה סגנון אתם יותר מתחברים ויותר נהנים להשתמש בו. נכון, יש סיטואציות ואויבים מסוימים שיהיה לכם קל יותר להתמודד איתם עם סגנונות מסוימים, אבל אני נהניתי במיוחד להשתמש בסגנונות שהרגישו לי הכי מתגמלים, ונראו הכי מגניבים.

אל סגנונות הלחימה מתווספים גם יכולות Force חדשות. אחד הדברים שהמשחק עושה ועושה בצורה חכמה הוא העובדה שקאל הוא כעת אביר ג'דיי מנוסה. הוא היה פדוואן במשחק הראשון, אך הוא התבגר מאז, התחזק ולמד יותר על היכולות שלו - וזה בא לידי ביטוי במשחק הזה. כשתתחילו את המשחק, הוא לא יקח לכם את כל מה שעבדתם קשה להשיג במשחק הראשון, אלא יזכיר לכם שאתם יכולים לעשות אותם כבר בשלב הטוטוריאל. במקום לגרום לכם להתחיל מאפס, הוא נותן לכם להרגיש שאתם רק לומדים ומתחזקים יותר ויותר עם יכולות חדשות ומהנות מאוד לשימוש.

וזה בסופו של דבר מה שהופך את המערכת הזו לכל כך מתגמלת - אתם לא נעולים לדרך אחת מסוימת לשחק, בדיוק כמו שהקאל שלכם לא נעול למראה מסוים. העולם נתון לרשותכם, אתם מחליטים איך להתמודד עם האתגרים שלו, בקצב שלכם ובצורה שהכי כיף לכם לעשות אותה, והמשחק מצטיין בזה.

תקראו ל-R2-D2, יש פה משחק שצריך לתקן

הגענו לחלק שהכי כואב לי לדבר עליו - המצב הטכני של המשחק הזה. בזמן ההשקה, Survivor היה עמוס בבאגים, גליצ'ים וביצועים מחפירים שגרמו לו להרגיש כמו משחק ששייך לדור הקודם. שיחקתי בו על הפלייסטיישן 5, ואני יכול להגיד שכמות הפריימים לעיתים היו נופלים מתחת ל-30 ואפילו 20 באזורים העמוסים יותר שלו. המשחק הזה באופן חד משמעי לא היה אמור להיות מושק במצב הזה, והוא גרע באופן משמעותי מחווית המשחק שלי ולהנאה ממנו.

חודשיים אחרי ההשקה שלו, המצב לא השתנה כל כך. הבאגים ברובם נעלמו, אך המשחק עדיין לא מצליח לספק כמות פריימים משביעת רצון, מן הסתם על מצב ה"ביצועים" שלו. וחבל, כי מאוד נהניתי משאר האלמנטים שיש לו להציע, אבל העובדה שהמשחק הושק כך במקום לקבל עוד כמה חודשים של ליטוש השאירו טעם רע מאוד בפה שלי.

השורה התחתונה

Star Wars Jedi: Survivor הוא המשך ראוי לקודמו ואחד ממשחקי מלחמת הכוכבים ביותר מהנים שיצא לי לשחק בהם. יש לו עלילה מקורית מעולה ומערכת קרב, חקירה ועולם נפלאים, אך אל תצפו לקבל כמות פריימים שתצליח להעביר בצורה טובה את המשחק הזה. הגרפיקה שלו יפהפייה, אבל כשאתם נמצאים תוך כדי תנועה בעולם שלו, הוא מציג את הפגמים שלו ומאבד הרבה מהיופי שלו. תנו להם כמה חודשים לטפל בבעיות שלו, ואז תנו לו את הצ'אנס שמגיע לו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • עלילה מקורית, מפתיעה ומרעננת
  • כוכבים חדשים מלאים באפשרויות חקירה
  • אפשרויות עיצוב נרחבות
  • מערכת קרב ויכולות עמוקות, מתגמלות וייחודיות

הרע

  • הביצועים של המשחק גורעים משמעותית מכל מה שטוב

ואוגדו בוגדו:

  • אלוהים אדירים, הוא חזר
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:24 18.06.2023 | מנחם מנחם (אורח)

    זה מה שבדיוק תכננתי , לתת לו כמה חודשים ואז לרכוש אותו.
    אולי בסביבות נובמבר - עד אז אני מאמין שיתוקנו רוב הבעיות.
    וזה אגב מה שעשיתי עם סייברפאנק שהיה גרוע ביום השקתו.
    לצערנו בימים האלה זה מה שצריך ונכון לעשות - לקנות משחקים חצי שנה-שנה לאחר השקתם
    וגם מבחינת יוקר המחיה זה משתלם כי המחיר יורד בחצי...

  2. 2

       | פורסם ע"י