הרשמה

ביקורת: WD_Black SN850 for PlayStation

צריכים לשדרג את האחסון על ה-PS5 שלכם? בואו לקרוא על אחת האופציות הכי פופולריות בשוק ולשמוע מה חשבנו על פתרון האחסון של Western Digital!

אהיה הכי כן איתכם בעולם: זו כנראה האופציה הטובה ביותר מבחינת SSD עבור ה-PlayStation שלכם - גם אם המחיר יכול להיות יקר מאוד

המוצר סופק לנו לביקורת על ידי Western Digital, תודה רבה!

את כתבת משחקי החודש שלי כבר קראתם? אם כן אז אתם בטח יודעים שהחודש (ובואו נודה באמת גם חודש הבא), עומדים להיות סופר עמוסים מבחינת משחקים שצפוים להגיע לקונסולות שלנו: משחקי NBA ו-"FIFA" חדשים, השיבה של Mortal Kombat בדמות MK1, ההרחבה הגדולה ל-Cyberpunk 2077 ועוד. עם כל הכבוד לכוח וליכולות של ה-PS5 (שאפילו השתדרגו קצת מאז הביקורת שלי למכשיר), האחסון שלו הוא נקודה כואבת - נקודה שהרבה חברות ובפרט, חברת Western Digital, מנסות לפתור. בואו נראה האם כונן ה-WD_Black SN850 המותאם ל-PlayStation באמת עושה את העבודה כמו שצריך.

מה באריזה?

כמו עם הרבה כוננים שמשווקים את עצמם ישירות ל-PS5, גם כאן ה-WD_Black SN850 מגיע עם כל מה שנצטרך בפועל מכונן שכזה: בנוסף לכונן הרגיל (אלינו הגיעה הגרסה של ה-1TB, למרות שקיימת גם גרסה של 2TB), וחוברת המתייחסת לכל נושא האחריות של המוצר (אחריות לחמש שנים שזה יפה דווקא), Western Digital דאגו להרכיב מראש Heatsink משלהם על הכונן עצמו שמותאם ל-PCIe Gen 4 (וגם לדורות קודמים).

כל מי שרכש כונן SSD לאחרונה יודע שזה לא מובן מאליו ושברוב המוחלט של המקרים כוננים יוכלו להימכר עם או בלי Heatsink ייעודי, אבל Western Digital לא באמת השאירו ברירה לרוכשים של הגרסה ל-PlayStation. אני תמיד בעד חופש בחירה לרוכשים, אבל בהתחשב בעובדה שחלק נכבד משחקני הקונסולות לא מגיע מהעולם הזה זה נחמד לראות ש-WD דאגו להם לכל מה שהם צריכים ישר מהקופסה.

משהו נחמד ששווה לומר על האחסון הזה הוא שהוא מגיע גם עם תאורת RGB. היא עובדת רק ב-Windows 10 ו-11, אבל זה לא באמת משנה שהיא לא עובדת ב-PS5 כי אתם ממילא לא רואים את האחסון ברגע שאתם סוגרים את האריזה. אגב, אני אנצל את הביקורת הזאת כדי לתקן עוולה מהביקורת הקודמת שלי לכונן SSD ל-PS5: לא באמת הסברתי איך אתם פותחים את הקונסולה, רק שלחתי אתכם לעמוד של סוני. למזלי, בן מהערוץ Gamey כבר עשה סרטון מפורט, בכלל בהקשרי ניקיון ה-PS5, אז אתם יכולים לראות שם איך אתם מגיעים לחלק של ה-SSD (הצד השני שהוא מנקה שהוא גם הצד היחיד שתצטרכו לפתוח).

ביצועים על ה-PS5 ובדיקת טמפרטורה

כרגיל עם הבדיקות מהסוג הזה אנחנו הולכים לבדוק שני דברים: הראשון הוא מה המהירות המקסימלית שה-PS5 מציג באתחול הראשוני והשני הוא איכות החיים של המשחקים השונים בזמן משחק בהם. שוב, לא יהיו כאן מספרים כי אין באמת מה למדוד, השאלה היא אם יש תקיעות, בעיות, מידע מזובל ועוד. רשימת המשחקים שבדקתי עליהם את הכונן שונה הפעם וכוללת את המשחקים הבאים:

  • Ratchet and Clank: Rift Apart
  • Hogwarts Legacy
  • The Elder Scrolls V: Skyrim
  • Returnal

במקרה של כל המשחקים בדקתי את ההבדל בין זמני הטעינה שלהם על הכונן לבין זמני הטעינה שלהם על ה-SSD של סוני. כרגיל וכמו שציפיתי, אין שום הבדל מבחינת משחקיות או זמני טעינה. כל זמני הטעינה שבדקתי היו זהים עד כדי טווח טעות. הנ"ל נכון לגבי משחקים יותר כבדים כמו Ratchet and Clank ו-Hogwarts ונכון גם למשחקים שצריכים לטעון הרבה מודים כמו Skyrim לדוגמא. למרות שכן היה משהו נחמד שראיתי ששווה לציין.

זמן העברת משחקים מה-SSD הפנימי של ה-PS5 ל-SSD של Western Digital היה משמעותית יותר מהר. אני מתכוון לממש משמעותי. העברה של Skyrim לכונן הפנימי של ה-PS5 לצורך בדיקת זמני טעינה לקחה לי כדקה בסך הכל ל-15 ג'יגה. לא נורא במיוחד בהתחשב בניסיון שלי, אבל גם לא מדהים. העברה חזור לכונן ה-SSD של WD לקחה לי 13 שניות - כמעט על השנייה. זה אומר המון דברים בהקשרי שמירת תמונות וסרטונים על המכשיר או הזמן שייקח לכם לעדכן משחק כלשהו עם המון עדכונים (כן אני מסתכל עלייך Call of Duty למה ציפית).

הודות ל-JSAUX ולדוק שלהם (תודה רבה שוב על האופציה לסקר אותו!) יכלתי גם לבדוק את המכשיר על המחשב האישי שלי. לא בהקשרי ביצועים, זה כבר ביססנו בפסקאות הקודמות שהוא עושה את העבודה שלו ומעבר לכך, אלא ברמת החום שהמכשיר פולט יחד עם ה-Heatsink. כאן התוצאות היו טיפה מאכזבות: בשיא שלו גם Windows וגם OHM הראו לי 78 מעלות על ה-SSD. חשוב לומר שלא דחקתי אותו לקצה אלא השתמשתי בו בצורה סבירה, כך שזה לא קרוב לשיא שלו שאמור להיות אזור ה-85+ מעלות, אבל זה עדיין חם יותר ממה שציפיתי ממנו. בכל מקרה, אני לא צופה בעיות גדולות מהצד של הסוני, זה רק עוד אספקט של הביקורת שאני חשבתי שיהיה נחמד לדבר עליו ולספר עליו לכם.

השורה התחתונה

אם אתם רוצים לשדרג את האחסון של ה-PS5 שלכם ואתם רוצים לחסוך קצת בכסף, אז כן, יש פתרונות זולים יותר מהפתרון של WD_Black, שיכול גם להגיע למחיר של 600 ש"ח וצפונה. אבל אני אהיה הכי כן איתכם בעולם: זו כנראה האופציה הטובה ביותר מבחינת SSD עבור ה-PlayStation שלכם. נכון, ככונן למחשב אתם תוכלו למצוא אופציות טובות דומות ולחסוך קצת על Heatsink צד ג', אבל המשחקים האחרונים שיצאו למחשב האישי הוכיחו לנו עד כמה SSD טוב הוא הכרחי למשחקי AAA בדור החדש שאנחנו נכנסים אליו. עם Heatsink מובנה וביצועים סופר תחרותיים (שבמקומות מסוימים אפילו עוקפים את האחסון של ה-PS5 עצמו), כונן ה-SSD של Western Digital הוא באמת הטוב שהכסף שלכם יכול לקנות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • ביצועים פנטסטיים, מהטובים שבדקתי על PS5
  • מגיע עם Heatsink מורכב וחוסך עוד התקנה
  • אחריות ארוכה (מניח שזה חשוב לחלקכם במוצר)

הרע

  • מחיר פרימיום עבור המוצר

והמוסתר

  • אני בטוח שיש שם חגיגה של צבעים בתוך ה-PS5 עכשיו.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י