הרשמה

ראש בראש: לגו Fortnite הוא יריית הפתיחה של מלחמה בין Epic לרובלוקס

היריבות הלא סמויה בין שני המשחקים עולה שלב, ואתם עוד עומדים לשמוע על זה הרבה מהילדים שלכם

יש מכות, יאללה באלגן

אחרי שנים שלמות בהן המשחק הנמכר ביותר בכל הזמנים Minecraft (מעל כבר 300 מיליון יחידות) שלט לחלוטין בשוק הילדים, שני משחקים אחרים החלו להשתלט על נתח נכבד בשוק. הראשון, פורטנייט (Fortnite), להיט הבאטל רויאל של Epic Games שנהפך להיות תופעה גדולה הרבה יותר מהז'אנר שהוא שייך אליו, ורובלוקס (Roblox) MMORPG שלמעשה קיים כבר מ-2006, באופי שלו יותר קרוב למיינקראפט ומסתמך בעיקר על מיני-משחקים שחלקם גם יוצרים ילדים בעצמם ומקבלים עליהם כסף במנגון שמקבל המון ביקורת. רק השבוע יצא לי ללמד בחטיבת ביניים ולדבר עם ילדים שהוציאו על הרובלוקס מאות שקלים, מבלי בכלל לשחק במשחק הבסיס אלא רק להשתמש בו כפלטפורמה לשחק במיני משחקים שיוצרים אנשים מרחבי העולם. אפיק כנראה הבינו שזה מנגון ששווה ליישם בדרך כלשהי, והשבוע אנחנו נראה את הצעדים הראשונים שהחברה תעשה דרך פורטנייט כדי להלחם בתופעה הזו. 

באירוע בו גם הראפר אמינם הופיע, בחרו בפורטנייט להתעסק בחצי הראשון שלו (ניתן לראות מהדקה הרביעית עד הדקה השמינית בסרטון את הכל) דווקא בעתיד שלה ובמהלכים הראשונים שלה במלחמה נגד רובלוקס. שלושת הצעדים הראשונים מגיעים ממש בסוף השבוע הקרוב, והם מעניינים במיוחד.

הראשון, לגו פורטנייט, הוא מצב משחק חדש לגמרי והכותרת המרכזית. המצב מתואר כהרפתקת השרדות-בנייה, מלאה בגרסאות לגו לסקינים שקיימים בפורטנייט. עוד מידע לא סופק כרגע למצב הלגו אך לא נצטרך לחכות הרבה עד שנדע האם הוא מכוון יותר ליצירת בניות או שהוא יהיה דומה למשחק הבסיס. המצב יושק ב-7 בדצמבר וכבר עכשיו אפשר לראות את מאות דמויות הלגו שיצרו בנתיים באופן דיגיטלי למשחק. בנושא קצת אחר אבל קשור, כרגע חברת לגו לא הכריזה על בניות פיזיות, וחובבי הגיימינג יאלצו בנתיים להסתפק בבניות של מריו, סוניק וממש בקרוב גם Animal Crossing.

הפרוייקטים השני והשלישי שהוכרזו כבר לגמרי נוטים יותר לכיוון ה"מיני-משחקים" של רובלוקס, רק שהפעם לא פותחו בידי ילדים. הראשון, Rocket Racing, הוא משחק מירוצים חדש מהיוצרים של - נחשתם נכון, פסיוניקס (Psyonix) המפתחת של Rocket League. המצב נראה דומה יותר למשחקי Hot Wheels מאשר למריו קארט, וכבר חטף ביקורת ממעריצי החברה כי מכיל רק 4 מתוך 1400 המכוניות שיש ל-Rocket League להציע. טריילר רשמי למצב יעלה בטקס פרסי המשחקים בלילה שבין חמישי לשישי. האחרון מבין השלוש הוא משחק קצב מהמפתחים של Rockband בשם Fortnite Festival. המיני-משחק הזה דומה לכל שאר משחקי הקצב הישנים, ויושק לפחות עם שירים של The weekend למרות שאנחנו מצפים לשמוע על עוד אמנים בימים הקרובים, ואולי אפילו על אריאנה גראנדה שכבר הופיעה במשחק. הוא יצא ב-9 בדצמבר, במה שיחתום שלושה ימים די מפוצצים ואולי אפילו גורליים בשביל אפיק.

העובדה שאפיק תלחם ישירות ברובלוקס הייתה מונחת לכולנו מתחת לאף, כי כבר בהכרזת השותפות בין אפיק ללגו החברות ציינו כי השותפות נועדה "ליצירת מקום בטוח לילדים במטאוורס". עוד לא ידוע על הצעדים הבאים של שתי החברות, אך ידוע כי שתיהן מתכננות עוד כמה מהלכים ביחד. בנתיים, אנחנו בחרנו את הצד של הילדים, ונקווה כי באמת יצליחו ליצור להם מקום בטוח ברשת מבלי השטויות שהולכות כרגע בעיקר ברובלוקס.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:49 05.02.2024 | אלון חברה אלון חברה (אורח)

    ואווווו מטורף כתבה מענינת מאד

  2. 2

       | פורסם ע"י