הרשמה

ממשלת סין בדרכה להעביר חוקים חדשים על תעשיית המשחקים הסינית

הזרקור הסיני מופנה לתעשיית המשחקים (שוב)

הרגולטור הסיני רוצה להעביר שורה של חוקים שישנו דרמטית את התעשייה

טיוטה חדשה שהגיש הממשל הסיני עוסק ברגולציה חדשה על תעשיית המשחקים הסינית, אשר מגבילה משמעותית את החברות בפעילות מכירה במשחקי אונליין. לפי הטיוטה החדשה, חברות משחקים בסין לא יוכלו לתת בונוסים על כניסה יומית למשחק ולא יוכלו לתת בונוסים על רכישה ראשונה. כמו כן, אסור להן למכור Loot Boxes לקטינים מתחת לגיל 18 ואף אסור לתת טיפים גדולים לסטרימרים של משחקי אונליין.

הסיבה לכך נעוצה לכאורה בביקוש של העם הסיני להכפפת רגולציה על המודלים הטורפניים שחברות משתמשות, מודלים שגם חלק מהשחקנים במערב היו שמחים שיעלמו מחיינו. אבל אל דאגה, את הדבר הזה לא נייבא למערב במהירות כל כך. חלק טוענים כי המטרה של זה היא הניסיון של סין לשלוט יותר על חיי האזרחים על ידי קיצוץ התרבות והזמן הפנוי. התשובה הנכונה כנראה לא תיוודע לעולם.

בינתיים, חברות המשחקים הסיניות איבדו כשמונים מיליארד דולר מערכן בסוף השבוע כתוצאה מהפחד של המשקיעים. חברות כמו Tencent ו-NetEase מסתמכות בעיקר על הכנסות ממשחקים כאלו והשינויים המוצעים עלולים לפגוע להן בשורת הרווח. בינתיים מיהרו החברות להרגיע כי רוב הרגולציות כבר מיושמות וכי מדובר בעיקר בריענון של הנהלים יותר מאשר נהלים חדשים. כזכור, בשנת 2021, הרגולטור הסיני הכריז על הגבלות קשות לקטינים מתחת לגיל 18 וצמצם את שעות המשחק שלהם לכדי כמה שעות בשבוע. כיום הוא מתכנן להשית עוד הגבלות על צעירים ובוגרים כאחד.

שוק המשחקים הסיני עומד על כחמישים מיליארד דולר בשנה והוא מהווה כרבע מתעשיית המשחקים כולה. השוק הנמצא בעיקר במשחקי אונליין ובעיקר במשחקים בנייד, ורשימת ההגבלות שפורסמה עלולה לפגוע משמעותית בשוק ובצמיחה העיתידית שלו. חשוב לציין שההגבלות הללו עדיין מוגדרות כטיוטה ובהחלט יתכן שנראה שינויים בנוסח הסופי. יחד עם זאת, כנראה שהרגולטור בהחלט מתכוון לעשות סדר בתחום הזה. בצד החיובי, הרגולטור הסיני מוסיף הסדרה של אישורי משחקים מצידו. בסין, כל משחק חייב לעבור אישור של הממשל הסיני כדי לראות שהוא עומד בסטנדרטים של האומה. בשנים האחרונות נרשמה סחבת משמעותית בנושא ומשחקים רבים "נתקעו" בצנרת של הרגולטור, לפעמים אף חודשים ויותר. כעת, מתחייב הרגולטור הסיני לאשר או לאסור כל משחק שמגיע בתוך 60 יום. בנוסף לכך, הרגולטור אישר 40 משחקים לאחרונה, אולי כדי לרצות את חברות המשחקים.

הרגולציה רלוונטית לכל המשחקים שמשווקים בסין, כולל משחקים מערביים. אך עם זאת, כמות המשחקים המערביים בשוק הסיני אינה גדולה ולא נראה שמישהו במערב יעשה שינויים משמעותיים למשחקים שלו. אל תצפו מ-EA לוותר על Loot Boxes, וספרו לנו בתגובות מה דעתכם!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י