הרשמה

החידוש הגדול של The Finals בכלל לא קשור למשחקיות, והוא שנוי במחלוקת

הסטודיו השוודי נקלע לפיאסקו של ממש למרות ההשקה המוצלחת של המשחק הראשון שלהם, ואי אפשר שלא להעלות את הנושא לדיון

עוד שביתה?

באמצע השנה הוליווד כולה הושבתה מהתנגשות חזיתית בין האולפנים לשחקנים והכותבים לגבי השפעות הבינה המלאכותית על תעשיית הסרטים. כעת, ובלי שום התראה מוקדמת יש להגיד, תעשיית הגיימינג נכנסת לאותו הלופ בעקבות הודעה של מפתחי משחק האונליין החדש והמוצלח The Finals לפיה הקריינים במשחק הוקלטו לכמה סשנים בודדים ומשם השתמשו בסטודיו ב-AI כדי להשלים את שאר המשפטים. קשה להגיד מה יהיו ההשלכות של ההחלטה הזאת, אבל העובדה שמדובר בסטודיו חדש וקטן יחסית נותנת לתעשיית הגיימינג לדון בנושא מבלי ההשפעה של חברת ענק - ונראה שבקרוב גם הן יצטרכו לקבל החלטות.

אני כבר אעשה משהו לא שגרתי ואגיד שיוטיובר בשם Skill Up סיקר את הנושא בצורה הרבה יותר טובה ממה שאני אוכל - ולמי שמבין אנגלית אני לגמרי מציע לראות את הסרטון המצורף מהדקה 21:58 ועד 26:50. בשורה התחתונה, אחרי שכמה שחקנים הביעו את דעתם ברשתות החברתיות לגבי הקריינים המעצבנים לטענתם של המשחק, Embark Studios העומדים מאחוריו הודיעו כי חלק מהמשפטים נוצרו בידי בינה מלאכותית אך מבוססים על קולות של אנשים אמיתיים. הדבר גרר ביקורת ואש ממדבבים, שביקרו את ההחלטה שמן הסתם מסכנת את עבודתם. הסטודיו הגיב שמטרת העל היא לחלוטין לא להפסיק להשתמש במדבבים, וההחלטה התקבלה מפני שבינה מלאכותית עוזרת להם ליצור משפטים מדוייקים לכל אירוע ויותר אפקטיבית כי היא מהירה יותר להשתלה במשחק. מאז המון מדבבים הביעו את התסכול שלהם מהתגובה ברשתות החברתיות והוסיפו שלרוב המדבבים יש אמצעים מקצועיים בבית להקליט משפטים מהר והבעיות יכולות להיפטר בכמה שעות בלבד, דבר שמספר גורמים רשמיים אישרו.

ראוי לציין שלפחות הסיבה הראשונה שהחברה ציינה כטענה לקבלת ההחלטה לא ממש משתלמת, והתגובות המנותקות של הקריינים הן כרגע החסרון הכי גדול שהרוב המוחלט מסכימים שיש למשחק הנהדר הזה. חוץ מהחידוש הזה המשחק מציג משחקיות נהדרת וטכנולוגיית הרס סביבתי חדשנית, המשתמשת בסרברים עצמם לקליטת הרס הסביבה. קטונתי להבין את המשמעות הטכנולוגית של חידוש כזה - אך בפועל מדובר בהחלטה שעובדת להם וזוכה להמון שבחים ובצדק משחקנים שכבר התמכרו למשחק האונליין. בחזרה לנושא הכתבה, התגובות הקשות שמקבלת המפתחת יגרמו לדעתי לחברות הגדולות לפחות בזמן הקרוב להמנע ממעבר לבינה מלאכותית, אך זמני לוקליזציה ארוכים וככל הנראה גם תקציבים גבוהים לנושא ידחקו את תעשיית הגיימינג בסופו של דבר לשקול ולדון ברצינות את המעבר ל-AI. כרגע, ההחלטה הזאת לגמרי פתחה את האופציה לדיון נקי יחסית עליה, ונשמח לדעת מה דעתכם בתגובות.

 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    07:37 31.12.2023 | siegfried siegfried

    הדבר העיקרי ש-ai עושה זה לחסוך כסף לחברות גדולות. עכשיו הם לא צריכים להעסיק אמנים ומדבבים ובקרוב גם מלחינים. תקראו לי זקן מריר אבל העתיד של הבידור נראה עגום.

  2. 2

       | פורסם ע"י