הרשמה

מראה שחורה: איגוד השחקנים מצטרף לשביתה בהוליווד בעקבות הצעה מטורללת

הכתבת אחד באפריל שלנו לא הייתה הזויה כמו זו

תרחיש אחרית הימים?

הוליווד נכנסה בפעם הראשונה מאז 1960 לשביתה כוללת של איגוד השחקנים והתסריטאים גם כן, דבר שנגזר ממנו הפסקת כל פעילות רגילה של התעשייה מצילומים של סרטים כמו "דדפול 3" ושיווק של סרטים כמו "אופנהיימר". שביתות בהוליווד נעות בין שעות ספורות למספר חודשים, והאחת הזאת צפויה להיות אחת הקשות שידעה התעשייה - כי בניגוד לסתם אי הסכמות על שכר, מדובר בתנאים של הכנסת בינה מלאכותית (AI) לתעשייה וכל מה שנגזר ממנה. ומן הסתם, מדובר כאן על תרחישים שמרגישים בדיוניים ושאפילו התעסקו בהם בעונה האחרונה של מראה שחורה.

איגוד התסריטאים שובת כבר 11 שבועות מסיבות ברורות של תנאי העסקה מחשש להשתלטות של בינה מלאכותית על תחום הכתיבה. השביתה כללה הפסקה של חדרי כתיבה לסדרות מתוסרטות כגון העונה השישית של "קוברה קאי", ואי הגעה של תסריטאים לסט צילומים כמו ב"דדפול 3". בדרך כלל תסריטאים נמצאים במקום כדי לשנות שורות שפחות עובדות ולכן גם זאת פגיעה קשה בתכנים עצמם. לפי דיווח בהוליווד הכוונה של האולפנים הגדולים הייתה "להמשיך בשביתה עד שהתסריטאים יאבדו את הדירות שלהם" ומשם לצאת למסע ומתן חדש, רק שאתמול החליטו איגוד השחקנים להצטרף לשביתה, וכאן הסיפור מסתבך אפילו יותר.

באיגוד השחקנים חברים 160 אלף שחקנים בפרופיל נמוך ועד שמות כמו טום קרוז ומרגו רובי. כשהאיגוד יוצא לשביתה, לכל השחקנים אסור להצטלם או להופיע בשיווק של תכנים שכבר הופקו - מה שגרם ישירות לביטול צילומים של מספר פרוייקטים, הפסקת הגעת השחקנים לשיווק של סרטים ואפילו סיטואציה בה כלל השחקנים של הסרט המצופה "אופנהיימר" יצאו באמצע אירוע הבכורה העולמי כדי להצטרף לשביתה. האיגוד יצא לשביתה אחרי שהאולפנים טענו כי הציעו לאיגוד תנאים "חסרי תקדים" שתבטיח את שכרם גם כשישלבו בינה מלכותית, אך האיגוד לא קיבל אותה ופירט מה כללה ההצעה. לפי הארגון, ההצעה איפשרה לאולפנים לסרוק את פניהם של השחקנים, לקבל שכר על יום עבודה אחד ולהשתמש בדמותם לנצח, ללא הוקרה או תגמול כלשהו מעבר למה שצויין.

נזכיר שרק לפני חודש הפרק הראשון של העונה החמישית של מראה שחורה הראה סיטואציה בה השחקנית סלמה הייק (Salma Hayek) נאלצת להתמודד עם שימוש בדמותה על ידי האולפנים עם בינה מלכותית בסצנות שלא לטעמה בכלל. ללא ספק מדובר בתרחיש חסר תקדים במידה ובאמת זו הייתה ההצעה - וצריך לציין שעל פי התגובה של אולפני הטלוויזיה אין שום הכחשה שאכן ההצעה כללה שימוש בדמות השחקנים לנצח. אנחנו משערים שהתעשייה בדרך לדחיות רבות של סרטים וסדרות, ומעניין אותנו לדעת מה דעתכם על הנושא. מוזמנים לשתף כאן בתגובות.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י