הרשמה

ביקורת: Tekken 8 - המלך השמיני

תביאו חברים, תגיעו למגרש - יש מכות. בואו לקרוא את הביקורת שלנו ל-Tekken 8!

  • PC
  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 26/01/2024

אין הרבה משחקים שמגיעים עם כל-כך הרבה הייפ שמתגלה כמוצדק מאין כמוהו. עבודה מדהימה של האראדה והצוות שלו על משחק לחימה פשוט מדהים לכל סוגי השחקנים

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

אחד המשחקים הכי מצופים לשנת 2023 היה Tekken 8. כן, אני יודע שהוא לא יצא ב-2023, אבל באמת ציפינו שהמשחק שהיה נראה כל-כך טוב בתקופות הבטא הסגורות יגיע אלינו עוד בשנה שעברה. היינו צריכים לחכות עוד חודש בסך הכל מאז סוף השנה שעברה והנה הוא כאן: המשחק השמיני בסדרת Tekken המרכזית שמגיע אלינו כמעט עשור לאחר ההשקה המקורית של Tekken 7 לארקיידים ברחבי אסיה. למשחק יש המון הייפ שסובב סביבו, השאלה היא האם הוא מוצדק. התשובה היא בעיקרון כן, אבל לא לא משלמים לי כאן באתר כדי שאני אעצור כאן. זאת אחת הביקורות הגדולות ביותר שכתבתי לאתר ואני מקווה שתיהנו ממנה כמו שאני נהניתי לכתוב אותה!

סיפור מוגזם, במובן החיובי ביותר

נתחיל קודם כל ממצב הסיפור של המשחק, שבהיעדר מילים יותר מדויקות אומר: הוא פשוט היסטרי. המשחק ממשיך את הסיפור של Tekken 7, ונפתח כשקאזויה מישימה, שבדיוק ניצח וחיסל סופית את אביו, הייהאצ'י מישימה, נלחם עכשיו בבנו, ג'ין קאזאמה. הסיפור מתמקד בעיקר בכל המאבק של ג'ין נגד גן השד שנמצא בתוכו שבצד כוח עצום, גם מוביל לאובדן שליטה לפעמים. ג'ין כבר ניסה בעבר להילחם ביצרים שלו אבל עכשיו, עם הכוח האדיר של קאזויה וחוסר האמפתיה שלו לחולשה אנושית, הוא צריך ללמוד לשלוט בכוח שלו כדי שהוא יוכל לנצח את אביו אחת ולתמיד.

בסך הכל, זה מצב סיפור נהדר בעיניי. אני שם את הפרזנטציה המהממת והגרפיקה המטורפת בצד, כי להם כבר ציפיתי מהטריילרים ומתקופות הבטא של המשחק. הוא היה נראה מהמם אז והוא נראה עוד יותר מהמם בתוצאה הסופית. ההתמקדות שלי היא דווקא בשיגעון של מצב המשחק הזה והעובדה שהוא מתחבר לצד ההיסטרי והמטומטם כאחד של סדרת Tekken. תסמכו על Tekken שיהיו היחידים שמסוגלים ליצור מצב סיפור בו יש לנו אדם אחד שמסוגל להרוס צבאות במו ידיו (וגם עושה את זה), ואז ישר אחרי זה מכריז על טורניר לחימה כלל עולמי.

הסיפור נע בקצב נהדר, מכיל מלא אלמנטים שונים כמו קרבות רגילים, קרבות Gauntlet בהם נילחם במספר אויבים בבת אחת, קרבות בוסים שממש לא ציפיתי להם (ואני גם בחרתי לא לשים תמונות שלהם כאן) ואפילו רפרנס ל-Tekken Force, מצב ה-Beat 'em Up האייקוני של Tekken 3 שמאז הופיע בעוד משחקים בצורות שונות. זה מצב סיפור שנועד לאנשים שמכירים את המותג והמשחקים בסדרה ולא מתבייש לתת לנו סיטואציות הזויות שנראות כאילו שייכות לסדרת אנימה מז'אנר סדרות השונן בהן לוחם אדיר צריך להציל את העולם מנבל גנרי כלשהו. הקרב האחרון ממש מציג את זה בצורה נפלאה.

לאלו שסיימו את הקרב האחרון והדיי מטורף הזה של הסיפור מחכים ה-Character Episode - כמו מיני מצב ארקייד שלוקח אותנו לסיפורים קצרים שיש לכל אחת מהדמויות. לרוב הסיפורים הללו ינועו סביב טורניר כלשהו או רצף של קרבות שבסופם נקבל סצנת סיום בדומה לסיום של מצב ארקייד סטנדרטי. הקווסטים הקטנים האלה מתפקדים כמו מיני מצב ארקייד שזה ממש נחמד לאלו שמצד אחד אין להם כוח למצב ארקייד רגיל ומצד שני הם רוצים לחוות סיפורים יותר ממוקדים מדמויות שלא היה להם הרבה משקל בסיפור של Tekken 8 כמו קינג, סטיב או לירוי.

להביא שחקנים חדשים...

לאלו שסיימו את הסיפור ועשו את הסיפורים הקצרים של כל דמות (והארקייד הרגיל פחות מדבר אליהם), מחכה מוד ה-Arcade Quest, מוד הסינגל המאסיבי השלישי של המשחק. במוד הזה אתם תבנו דמות משלכם שתנסה להגיע לטופ העולמי של Tekken בכך שהיא תעבור בארקיידים ברחבי העולם, תילחם עם לוחמים שונים ולבסוף תתחרה על תואר שחקן/ית ה-Tekken הטוב/ה ביותר בעולם בתחרות המרכזית של המשחק. המוד הזה טוב מאוד - לא רק כי הוא מעביר את אחת החוויות הכי כיפיות במשחקי לחימה, שאנחנו כישראלים אולי פחות חווים בגלל איך שסצנת הגיימינג נראית כאן בארץ - אלא גם כי זאת אחת מצורות הטוטוריאל הטובות ביותר שראיתי במשחקי לחימה מזה המון שנים.

כל אחד מהארקיידים בהם תבקרו יתחיל באותה הצורה: דמות בשם Max (אני מאוד מקווה שזה רפרנס למקסימילאן דוד) תלמד אתכם איזו מכניקה חדשה וחשובה ל-Tekken. אזור אחד יסביר לכם על מכניקות בסיסיות, האזור הבא יוסיף גם הסברים וטוטוריאל על Air Combos ו-Tornados והאזור שאחריו בכלל יתמקד בכל אלמנט ה-Heat System והצורה בה הוא הופך את המשחק לאגרסיבי יותר, עם פחות תגמול על תנועה במרחב וספייסינג נכון ומדוד והרבה יותר תגמול על התקפות לא פוסקות ושימוש נכון במד החדש הזה שנוסף למשחק בנוסף ל-Rage Art.

אזורים מתקדמים ידברו כבר על פאנישים (מלשון "להעניש"), חסימות, תפיסות, קומבואים ועוד. המון זמן לא ראיתי מצב טוטוריאל שמצליח לא להרגיש כמו אחד שכזה. הרעיון הזה של מצב סינגל פלייר מיוחד עם סיפור משל עצמו, אירועים משל עצמו כמו טורנירים וקרבות מיוחדים שגם מצליח להסביר לשחקן מכניקות בסיסיות בטקן עם הדמויות שהוא בחר לשחק איתן - זה באמת נהדר בעיניי ורק ממשיך את התמה החיובית של משחקים מהתקופה האחרונה של הבאת שחקנים חדשים בצורה אורגנית למשחק שלכם עם הקלה של מכניקות מסוימות ושיפור תהליך הלמידה בטכניקות מיוחדות (דבר ש-MK1 לצערי לא השכיל לעשות כל-כך טוב).

...ולהשאיר אותם בפנים

אחד הדברים שמצב ה-Arcade Quest פותח לכם הוא מנגנון ה-Super Ghost Battles. למי מכם שעוקב אחרינו ברשתות החברתיות, כנראה כבר יצא לכם לראות אותי מסביר עליו טיפה, אבל אני חייב להרחיב עליו עוד בביקורת כי הוא מדהים בעיניי. המנגנון הזה מאפשר לכם לקחת דמות ולעשות Mirror Match עם AI שילמד איך לשחק וישתפר ממשחק למשחק. ה-AI ילמד קומבואים, יבין מתי הוא צריך לחסום ולהעניש ומתי הוא צריך להיות אגרסיבי יותר. בהתחלה ה-AI יהיה דיי טיפש, אבל באיזשהו שלב זה יגיע למצב שה-AI מתחיל לנצח יותר ויותר משחקים.

בשלב הזה, אתם תוכלו לשבת ולהתחיל לשנות את המשחק שלכם כדי לפתור את הבעיות שה-AI (או יותר נכון לומר - אתם) מציג לכם. המצב הזה יוצר היזון חוזר שרק משפר אתכם יותר ויותר וגורם לכם ללכת ולהתאמן על קומבואים חדשים ופאנישים והגנה ואגרסיביות ועוד. יותר מזה: אתם יכולים ללכת ולהילחם ב-Ghost הזה עם דמויות אחרות שלכם ובכך ללמוד איך דמויות אחרות יכולות לנצל פרצות בהגנות/התקפות שלכם. זה מנגנון ג-א-ו-נ-י שאני לא יכול להלל מספיק. הוא משנה בצורה מהממת את איך שאני מתאמן בטקן ומוביל למשחקים טובים יותר שלי עם דמויות שאני בדרך כלל לא משחק איתן כמו ג'ין וקינג לדוגמא.

 

המשחק גם מאפשר לנו להוריד Ghosts של אנשים אחרים ברשת, כולל שחקנים חזקים ושחקנים ממצב האונליין בו אגע עוד מעט. זה מאפשר לנו להתנסות עוד עם סגנונות משחק שהפסדנו להם בעבר. אני לדוגמא מתקשה עם אגרסיביות יתר בשילוב עם מיקס-אפים (כלומר קומבואים שיכולים להתחיל מגבוה או נמוך, מה שגורם לי לנחש הרבה). קיימים Ghosts שאני יכול להוריד של שחקנים שהם מאוד אגרסיביים ובכך מאפשר לי להתאמן בצורה מבוקרת וממוקדת על AI שלא מפסיק לנסות ולעשות לי Rush Downs ולהפעיל עליי לחץ מתמיד. נהדר, נהדר, נהדר.

גם מנגנון ה-Replay קיבל בוסט של ממש: למי שלא הכיר, מנגנון ה-Replay של Tekken 7 איפשר לשחקנים לצפות בהמון משחקים קודמים שלהם, כשהמשחק שמר כל משחק ששיחקתם עד גבול מאוד גבוה. ממשחקי Quick Match ועד משחקי Ranked, כדי שתוכלו לצפות וללמוד מה עשיתם נכון ובעיקר מה עשיתם לא נכון. מנגנון ה-Replay הזה חוזר, רק שהפעם המשחק עוצר בנקודות מסוימות כדי לתת לשחקן טיפים ואפשרויות למה הוא יכל לעשות אחרת. זה מנגנון נפלא לשחקנים חדשים שצריכים ללמוד את הפאנישים של דמויות מסוימות, איזה קומבואים כדאי להם לעשות ועוד. אני אפילו יותר אוהב את העובדה שזה אופציונאלי, כך שמי שרוצה פשוט להקליט או לצפות במשחק שלו, יכול לעשות את זה גם כן.

לאלו שרוצים להשתעשע קצת, מוד ה-Tekken Ball חזר והוא משוגע בדיוק כמו שתיארתי לעצמי שהוא יהיה. המוד שמשלב בין טקן לבין כדורעף חופים הוא לא פחות מהיסטרי, כשקרבות נגד המחשב יכולים להגיע לרמת אינטנסיביות שלא ציפיתי לה - כמו גם לרמות הומור שלא ציפיתי להן. באותה הנשימה: האם אני קצת מתוסכל מזה ש-Tekken Force חזר רק למצב הסיפור? קצת, אבל אני עוד מאמין שיגיע אלינו מוד רשמי שכזה בעתיד - או לפחות רוצה להאמין.

מילה אחרונה על המשחקיות ושיטת האימונים של המשחק: האגרסיביות שהזכרתי בחלק הקודם של הביקורת היא חרב פיפיות. מצד אחד היא יוצרת מצבים הרבה יותר נוחים לשחקנים חדשים לקאונטרים ופאנישרים (תחשבו על Heat כ-Power Crush/Armored Attack בחינם), אבל מצד שני יש כאן הרבה אלמנטים שזזים אחורה כתוצאה מכך כמו תנועה במרחב, הבנת התנועות של היריב ותגובות בהתאם. מניח שזה יאוזן יותר ככל שהזמן יעבור, אבל בינתיים - שחקנים שמשחקים הרבה זמן ישמחו לשמוע שעכשיו המשחק מכיל Frame Data מההשקה, ככה שלא נצטרך לחכות שזה יתווסף ב-Season Pass כמו שקרה עם Tekken 7. זה יאפשר לשחקנים שבאמת נשארו במשחק ללמוד קצת יותר טוב על היתרונות וחסרונות של כל קומבו ומתקפה שלהם.

רק רשת

ניגע קצת במצב האונליין עכשיו כי כאן יש לי סייג מאוד חריף שאולי נובע מהתקופה בה שיחקתי ב-Tekken 8. אני ישבתי וקראתי חלק מהתלונות של שחקנים ברשת ובחדשות על כך שמצב האונליין של Tekken 8 סובל מלאגים ובעיות במקומות מסוימים. אני יכול לומר שביותר מ-20 שעות משחק, בעיקר על גרסת ה-PC (וגרסת ה-PS5), אני יכול לדווח שכמעט ולא היו לי לאגים או משחקים קטועים. בזכות האופציה של Rollback Netcode שקיימת מההתחלה, גם משחקים עם שחקנים רחוקים יחסית מארצות הברית ואסיה הרגישו טוב מאוד והיו כמעט נטולי בעיות.

בנוסף לא התקשיתי למצוא משחקים. שוב, גם הפעם - למעט אירועים חריגים שאני יכול לספור על יד אחת, מצאתי משחקים באופן דיי מהיר ודיי תדיר, כשלא חיכיתי יותר מחצי דקה בממוצע למציאת משחק ב-Ranked ודקה בממוצע במצב רגיל (יש הרבה יותר שחקנים ב-Ranked ב-Tekken מאשר ב-Street Fighter...). האם זה פשוט עניין של מזל? כנראה שלא - ממש יום אחרי ההשקה כבר נעשו המון תיקונים לשרתים כדי שיוכלו להכיל את כמות השחקנים והתדירות של המשחקים הללו, אז אפשר לזקוף את זה יותר לזכות גילוי בעיות ותחזוקה שלהם מצד הצוות. מצד שני, אם אתם עדיין חווים בעיות, שווה לציין שאני מחובר בכבל עם המחשב (למרות שכמובן שבדקתי גם חיבור Wi-Fi וגם כאן החוויה הייתה נהדרת באונליין).

 

ה-Tekken Lounge היא עוד דרך לחוות את האונליין של המשחק. ה-Lounge יאפשר לדמות שבניתם במצב ה-Arcade Quest להסתובב בחדרים שונים בשרת, לדבר עם שחקנים דרך צ'אט, להיפגש ולהילחם מול אנשים ועוד. אגב, אם אני מבין נכון, לשחק Tekken Ball באונליין אפשר רק דרך ה-Lounge שזה טיפה מעפן. אם מישהו מכיר דרך לעשות את זה באמצעות מנגנון הסשנים המעולה שמאפשר לכם ליצור חדרים ולהזמין אנשים לטורנירים פרטיים עם חוקים שאתם קובעים, בבקשה תגידו לי בתגובות כאן או ברשתות החברתיות. אבל קצת סטיתי מהנושא: בסופו של יום, מצב האונליין של Tekken 8 משובח הן מהבחינה הטכנית והן מהבחינה החברתית.

איזונים וחרבות

לא מאמין שעברנו כמעט ביקורת שלמה בלי לגעת בכלל בסגל הדמויות הענק של המשחק הזה. 32 דמויות יהיו זמינות בהשקה של המשחק, כשהעונה הראשונה תוסיף לנו עוד 4 דמויות לפחות (בתשלום כמובן). הרוסטר של הדמויות מלא באייקונים של הסדרה, מקאזויה וג'ין שהביאו לנו את הסיפור המשוגע ביותר בעולם משחקי הלחימה, עד לשאו-יו, פנדה, קינג וסטיב פוקס הנהדרים. המשחק גם מחזיר לנו דמויות אהובות כמו רייבן שלא היה קיים ב-Tekken 6. אפשרויות הקאסטומיזציה רבות, למרות שחסרים לי כמה בגדים ותלבושות מהמשחק הקודם שהייתי שמח לשים על הדמויות שלי. מצד שני, אני לא יכול לומר שאני לא נהנה להלביש את הדמויות שלי בצורה הזויה וללכת להילחם נגד אנשים ברשת.

בעוד שאני קצת מצטער שאין לנו הרבה דמויות חדשות, כל דמות חדשה שהוסיפו מהממת. אזוסנה הפרוויאנית, מלכת הקפה, מציגה לנו משחקיות שמתבבסת על Parry והתחמקויות בריקוד ובאנרגיות, ויקטור הצרפתי לוקח את המשחקיות של רייבן ומוסיף לה עידון, תחכום ושני סכיני קאראמביט מגניבים. מעל כולן עומדת ריינה - שבהיעדר הייהאצ'י, מביאה לנו משחקיות בסגנון מישימה לכל מי שהתגעגע לזקן המשוגע יורה הברקים של הסדרה ומשלבת אותה עם גלגלונים והתעמלות. העיצוב החדש של כל הדמויות ב-Tekken 8 מדהים, בין אם מדובר בדמויות הישנות או בדמויות החדשות שלנו.

כאן גם מגיעה בעצם הטענה היחידה שיש לי נגד המשחק הזה: רוסטר הדמויות לא מרגיש מאוזן. רגע אחדד: הסגל לא מאוזן מספיק. יש לנו הרבה דמויות שהן דמויות שמשתמשות ביכולות של טלפורטינג, נשקים כמו רובים וחרבות ועוד שטיקים וטריקים. בדיוק כמו אקומה ב-Tekken 7, גם כאן אני חושב שזה לא עושה חסד למשחק הזה. בניגוד ללוחם האיום מ-Street Fighter, כאן הדמויות לפחות נפתחות להמון קומבואים והמון עונשים כתוצאה מניצול לרעה של המערכות הללו, אבל זה עדיין משהו שאני אשמח אם בדמויות העתידיות יהיה לנו קצת פחות ממנו. יותר דמויות שמתבססות על אמנויות לחימה, כמו אדי גורדו שמגיע אלינו באביב, בבקשה.

עובד טוב ונשמע טוב

נסיים עם התייחסות לקונסולות השונות ולגרסת ה-PC עליה שיחקתי את רוב הביקורת. המשחק על הקונסולות השונות עובד מצוין, אין לי מה להוסיף על מה שאמרו רבים וטובים ממני. המשחק נראה מדהים על ה-PS5 וה-Xbox Series X, כשגם ה-Series S מצליח להפתיע עם איך שהוא נראה ומתמודד עם המשחק. במהלך הכמה שעות הבודדות ששיחקתי על ה-PS5, המשחק לא הציג שום ירידות פריימים, איטיות או בעיות כאלה ואחרות ששווה לציין כאן בביקורת - באמת גרסה מהממת ובחירה מעולה של המפתחים להתמקד בקונסולות הדור הנוכחי. גרסת ה-PC לא שונה מהן בגזרה הזאת - אם כבר היא מעצימה את הדגש שהמפתחים שמו על ביצועים גם על גרסת ה-PC.

 

בנוסף לרשימת הגדרות דיי רחבה שמאפשרת לשחקנים ממגוון רחב של מחשבים והעדפות לשחק במשחק, המשחק מנצל את אחד המנעדים הרחבים ביותר שראיתי לטכנולוגיות Upscaling שקיימות כרגע בשוק. שחקנים יכולים להשתמש ב-FSR 1.1, FSR 2.0, XeSS, DLSS, TSR ועוד רבים וטובים כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר ולאיזון בין ביצועים לבין מראה. בכתבה נוספת שאני רוצה להכין בהמשך, אגע ב-DLSS בצורה יותר רחבה ובעיקר באיך הוא מאפשר לשחקנים עם כרטיסי Nvidia להגיע למשחק ב-60 פריימים לשנייה כמו שאנחנו אמורים לשחק משחקי לחימה, גם במחשבים חלשים יותר וסדרת ה-20XX, מבלי להתפשר על איכות התמונה יותר מדי.

כל מה שציינתי קודם גם אומר שהמשחק מצליח להגיע ל-60 ולשמור על 60 פריימים לשנייה גם על הקונסולות הניידות שלי. השימוש ב-FSR ו-TSR נותן למכשירים כמו ה-ROG Ally ואפילו יותר חשוב, ה-Steam Deck OLED, את מרחב הנשימה הזה שהם צריכים כדי להגיע ולשמור על הביצועים הכל-כך חשובים האלה בגזרת כוח נמוכה שכזו. ההגדרות הללו איפשרו לי להתאמן על קומבואים של קינג וג'ין גם בהסעה בדרך הביתה מהעבודה בצורה נוחה ונהדרת.

הפסקולים של משחקי טקן תמיד היו משהו מיוחד ואני שמח לבשר שהמשחק הזה ממש לא שונה בגזרה הזאת. המוזיקה מחולקת לפי הזירות השונות ואני חושב שלמעט הזירה של Rebel Hanger, אין פה רצועה שלא באמת אהבתי. Celebration on the Seine פשוט אדיר וממש נותן וייבים של מסיבה, Into the Stratosphere שמופיע גם במצב הסיפור הוא בפועל מוזיקת קרב של אנימה במלוא הדרה, Arena היא מוזיקת טקן מודרנית קלאסית שמלאה בהייפ וב-Ortiz Farm התאהבתי יותר משהתאהבתי באזוסנה עצמה. פסקול מהמם שיגיע לו מקום של כבוד בסוף השנה. אגב למי שרוצה - קיים גם Jukebox במשחק שמאפשר לכם להקשיב לפלייליסטים של משחקים קודמים בזמן הקרבות שלכם ובתפריט הראשי שזאת גם אופציה נהדרת (למרות שהייתי שמח לשליטה גדולה יותר על אילו רצועות יופעלו ומתי).

השורה התחתונה

אין הרבה משחקים שמגיעים עם כל-כך הרבה הייפ שמתגלה כמוצדק מאין כמוהו. Tekken 8 לוקח את סדרת משחקי טקן ומצליח בבת אחת להפוך אותה לנגישה יותר לשחקנים חדשים, עם מכניקות תזוזה משופרות וביצוע קל יותר ומופשט יותר של טכניקות מתקדמות, ומהצד השני לא מוותר על התחכום והמורכבות של הסדרה בכך שהוא פותח אפשרויות חדשות למשחק ברמות הגבוהות עם מנגנון ה-Heat החדש והיכולות שהוא מביא לשחקנים כמו ה-Heat Smash, ה-Heat Dash או השיפורים השונים למתקפות של דמויות מסוימות שגורמות למשחק הזה להיות הרבה יותר מ-Tekken 7.5.

לכל אלו מצטרף מצב סיפור פשוט היסטרי (מהטובים בשנים האחרונות בסדרה), מצבי סינגל פלייר נהדרים נוספים כמו ה-Arcade Quest ו-Tekken Ball שחוזר אלינו, אונליין משובח עם Rollback Netcode מהשנייה הראשונה לקרבות נהדרים, קאסטומיזציה רחבה לדמויות שלנו בדומה למשחקים קודמים ויופי של גרסת PC עם אפשרויות גרפיות רבות שמאפשרות לי לשחק את המשחק גם על ה-Steam Deck וה-ROG Ally. אני אשים בצד את מה שאני חושב על ריבוי הדמויות עם טלפורטינג ונשקים בתור שחקן Tekken ותיק יחסית ואתמקד רגע בכך ש-Tekken 8 הוא משחק לחימה פשוט מדהים לכל סוגי השחקנים.

נכון, Tekken 8 לא מושלם: האקסטרה אגרסיביות שלו באה על חשבון חשיבות התנועה במרחב (לפחות בהשקה), אבל זה משהו שיכול וכנראה יתוקן באיזונים עתידיים. מה שכן, גם עם זה, בעיניי Capcom צריכה לשלוח פרחים ל-Bandai Namco על כך שהיא לא הוציאה את המשחק הזה בשנה שעברה, אחרת אולי היה לנו מלך משחקי לחימה אחר ב-2023. עבודה מדהימה של האראדה והצוות שלו. כמו שאמרתי קודם, אני מאוד נהניתי לכתוב את הביקורת ולסקר את Tekken 8. הכתבה הראשונה שלי באתר הייתה על משחקי לחימה ואני נורא שמח לראות כמה התחום התפתח בתקופתי כעיתונאי בתחום. אני באמת מרגיש מבורך כתוצאה מכך.*

*נכתב בעודי צורח את נשמתי אחרי שנתקעתי בעוד בלנדר תפיסות של King.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • אחד המשחקים היפים ביותר בסדרה
  • מצב סיפור מעולה ומשוגע בו-זמנית
  • מצב ה-Arcade Quest הוא טוטוריאל נהדר לחדשים
  • Tekken Ball משלים חווית סינגל פלייר נהדרת
  • האונליין של המשחק עובד טוב ומאוד מהנה
  • אפשרויות קאסטומיזציה רבות ומשעשעות לדמויות שלנו
  • פסקול פנטסטי שמכניס למוד של קרב
  • המשחקיות החדשה אגרסיבית ומלאת הייפ

הרע

  • יותר מדי דמויות גימיקיות - אשמח ליותר לוחמים ב-DLC

וטיפה

  • כאילו... בואו פשוט נשים אותה במשחק.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:29 02.02.2024 | siegfried siegfried

    קצת חבל לי שטקן השמיט לחלוטין את הרצינות וה"אדג'יות" שהייתה לו בימי ה-PS1 ו-PS2, עכשיו הוא לא שונה משאר המשחקים בז'אנר שמנסים להיות כמו אנימה/שונן. גם מה שהיה מגניב בטקן זה שלכל אחד היה את האינטרס שלו להילחם, עכשיו בסיפור הרוסטר מתחלק ל"צוות הטוב" ו"צוות הרשע" פחות או יותר וכולם מכירים אחד את השני כאילו זה בית ספר תיכון.
    ואף פעם לא אהבתי את ה-rage arts, הם משנים (לרעה) את הגיימפלי ליותר תזזיתי ופחות אסטרטגי.
    זהו, הייתי צריך להוציא קצת קיטור.

  2. 2

       | פורסם ע"י