הרשמה

ביקורת: Like a Dragon: Infinite Wealth - אלוהה וקוניצ'יווה

העברת המקל בין איצ'יבאן לקיריו מקבלת את מלוא תשומת הלב בכותר החדש בסדרת Like a Draon, בואו לקרוא מה חשבנו עליו!

  • PC
  • Playstation 5
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 25/01/2024

וגם דני טריחו כאן

אני לא מאמין שאנחנו פה, השנה היא 2024 ועברנו לא מעט בכלל בשנה האחרונה, אבל אם יש משהו שכן אפשר להגיד באופן חיובי על 2023 היא שהייתה לנו שנה מפוצצת בכל טוב מבחינת גיימינג. אם יש משהו שלא ציפיתי לו בחודש ינואר, הוא להתחיל כבר עם הפצצה של משחקים שלא רק יכולים לקבל את תואר משחק התפקידים של השנה, אלא גם את תואר משחק השנה (אני מבטיח שאני לא מגזים). אחד מהמשחקים האלה הוא Like a Dragon: Infinite Wealth, שמגיע אלינו כ-4 שנים אחרי המשחק האחרון בסדרת Like a Dragon. אז מה קיבלנו בחבילה המיוחדת הזאת? הנה דעתי על המשחק. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

והלב, הוא רוצה אל אמא

אם יש משהו שסדרת המשחקים הזאת אוהבת לעשות בהרבה מהמשחקים שלה, היא לזרוק את הגיבור שלנו מעמדה נוחה, כל הדרך אל התחתית על מנת שנבנה את הדרך חזרה למעלה. המשחק הוא המשך ישיר למשחק האחרון, השנה היא 2022 וקסוגה איצ'יבן (Kasuga Ichiban) מצליח להתקיים באופן עצמאי ביוקוהמה, הוא מצליח להחזיק את החיים שלו בשתי ידיו ועושה רושם שהחיים סוף סוף מתחילים לחייך לכיוון שלו. אבל הכל מתחיל להשתנות בין רגע, אהבת חייו דוחה אותו, העבודה זרקה אותו ובעקבות קמפיין אינטרנטי שקרי, המעמד שלו בתור הגיבור של יוקוהמה נזרק לפח, הוא מאבד את הכל וחוזר לרחובות שמהם הצליח לצמוח.

הסיפור שלנו, כמו המשחק הקודם, זורק אותנו לרחובות שונים לחלוטין מאלו שמוכרים לנו והרחק בים אל הוואי. בתפנית עלילתית מאוד מפתיעה, איצ'יבן מגלה כי אמא שלו שנטשה אותו לאחר הלידה שלו, עדיין בחיים בניגוד למה שחשב בעבר, היא חיה בהוואי ולפני שהיא עלולה למות, איצ'יבן מקבל הזדמנות ללכת ולפגוש אותה פעם אחת ואחרונה כל עוד היא בחיים. אבל עם איצ'יבן, כמו כל נחיתה שיכולה להיות רכה, הנחיתה מרגישה קצת כמו נחיתת אונס, נסיעת המונית הראשונה שלו כבר מסתיימת באיומי אקדח, הוא מצליח לעצבן את המאפיה המקומית, וכאשר הוא מצליח להגיע לכתובת הבית של אימו, הוא נשדד מכל הרכוש שלו ונזרק ערום אל החוף של הוואי (כן כן, אותה הסצינה שאתם כבר מכירים מהטריילר למעלה).

העלילה של Infinite Wealth, בצורה שמזכירה עוד יותר את משחקי הסדרה שאנחנו אוהבים, מטלטלת אותנו מקצה לקצה בצורה דרמטית, ה-highs וה-lows מתרחשים יחסית מהר, עושה רושם כמעט שכל פעם שיש לאיצ'יבן תקווה במשהו, הוא מצליח לאבד אותה אבל מקבל אותה שוב ממשהו אחר וחוזר חלילה. קאסט הדמויות של המשחק, בדומה (וכמעט זהה לחלוטין) הוא די רחב ומתרחב, אנחנו אומנם מתחילים עם אותה החבורה המוכרת והאהובה של המשחק הקודם (אני חייב לציין שלקרוא לאחד Yakuza 7: Like a Dragon ולפתע אנחנו ב-Like a Dragon: Infinite Wealth, מצליח לבלבל אותי מאוד) אך עם דף כמעט חלק לחלוטין, אנחנו מקבלים את ילד הזהב של הסדרה, קיריו קאזומה (Kiryo Kazuma), כדמות ראשית כמעט ישר עם המעבר להוואי ואיתו עוד שתי דמויות חדשות לחלוטין שאנחנו אפילו לא מכירים, אבל איך שנתקדם עם המשחק, כולם מוצאים את דרכם להוואי אחרי איצ'יבן.

הדמויות המוכרות והאהובות שלנו מהמשחק הקודם חוזרות במלוא הכח, אבל דמותו של קיריו חוזרת מעט חלשה עם המאבק האישי שלה, מאחר והוא צריך להתמודד עם הסרטן שגילו אצלו לאורך המשחק (מה שגורר יותר מדי פעמים שבהם איצ'יבן מתחיל לדאוג לקיריו), כמה עוד הוא מסוגל לשמור על הטייטל שלו כאגדת הדרקון של בית דוג'ימה? מדובר במשחק הראשון שעל מנת באמת להבין את העלילה שלו במלואה, צריך לשחק משחק ספין אוף כדי לדעת מה הרקע לכך שקיריו בכלל מופיע במשחק ועוד בהוואי מכל המקומות, The Man Who Erased His Name הוא לא משחק ראשי בסדרה וקצת מכניס אותנו לטריטוריה דומה לזאת של Kingdom Hearts כאשר כל משחק צדדי הוא הכרחי לעלילה הראשית ולהבין מה קורה בה.

חברים הם משפחה

להבדיל מהמשחק הקודם בסדרה, אנחנו לא רצים לטריטוריה חדשה מבחינת המשחקיות, המשחק שומר על תצורת משחק התפקידים, טריטוריה שמשחק שני, כבר לא חדשה עבור הסדרה, אבל כמובן שכל זה מגיע עם שיפורים משל עצמו. אז השינוי הראשון שמאוד בולט הוא שלדמויות שלנו יש מרחב נדידה שבו הם יכולים לטייל לפני שהם מבצעים שימוש בתור שלהם, המיקום של הדמות לעומת הסביבה שלה חשוב לביצוע פעולות מסויימות, במיוחד כשזה מגיע לקבוצות גדולות של אויבים, השחקן מסוגל להעיף את האויבים אחד על השני על מנת ליצור תגובת שרשרת (דבר שקיצר לי לא מעט קרבות בכלל), בנוסף אפשר להעיף את האויב לעבר דמות בקבוצה מה שיגרום להן בתגובה גם להשלים מכה על האויב.

לפני שאני נוגע גם בעבודות שגם כן קשורות באופן ישיר למערכת הקרב, אני רוצה לציין גם את מערכת ה-Bonding של המשחק. היא שופרה במובנים מסויימים ובאחרים היא טיפה סתמית עד כדי מבזבזת זמן לשם ביזבוז זמן, הדבר הראשון הוא שאנחנו לא נעולים ל-5 רמות של חברות, אבל ככל שנקדם את רמת החברות עם דמות מסויימת, הדמות תוכל לבצע פעולות שונות עם איצ'יבן במהלך קרב. רמת החברות עם דמות מסויימת ככל שתהיה גבוהה יותר, תפתח אינטרקציות שונות עם הדמות במהלך קרב כאשר היא יכולה להשלים פעולות על אויבים, למשל כאשר אחת הדמויות בקבוצה שלנו מצליחה להפיל דמות אויב, דמות אחרת שאיתה פיתחנו חברות ברמה גבוהה, יכולה באופן רנדומלי לרוץ אליה ולתת לה מכה נוספת.

עכשיו אגע בעבודות השונות שאיצ'יבן והחברים יכולים לקבל. בנוסף לעבודות היחודיות של כל דמות (וכמובן שקיריו הוא Dragon of Dojima, איך לא), אנחנו מקבלים סט עבודות די חדש. הפעם הוא לא מגיע מ-Hello Work שדרכו החלפנו עבודות אלא בסוכנות נסיעות שמסדרת פעילויות שונות לתיירים, אבל כל אחת מעירה בחבורה שלנו כשרונות שונים. בדומה למשחק הקודם, לכל עבודה יש סט סקילים משלה, אבל הפעם גם קיימת מערכת ירושה שמאפשרת לדמויות לשאול סקילים שונים מהעבודות השונות של הדמויות, ככל שהרמה של העבודה שלנו תהיה גבוהה יותר, כך יהיו יותר סקילים שזמינים עבור הדמויות שלנו. החולשה היחידה שנשארה היא שאת העבודה ניתן לשנות אך ורק במקום שבו אנחנו יכולים לקבל עבודות.

מערכת קרב בצד, המשחק מבצע כמה שינויי QoL עבור דברים שונים כמו מערכת הסיור. אציין שהמפה של יוקוהמה מאוד פתוחה בהתחלה, מה שנתן תחושה קצת שקרית שבו אני לא צריך לטור את המפה על מנת לפתוח אזורים שונים למעבר מהיר אליהן, אבל ברגע שמגיעים להוואי אנחנו חוזרים לפתוח את המפה פעם נוספת מסוג של ערפל שמכסה אותה. אציין כמובן לטובה דברים ששופרו כמו העובדה שיותר לא צריך לרוץ ממקום למקום כי אנחנו גם מקבלים סגוויי (Segway) לסייר איתו בהוואי, מה שמאפשר לשחקן לסייר ביותר קלות מנקודה לנקודה ועושה זאת בצורה כמעט אוטומטית לחלוטין.

חופשה באי בודד

במשחק Infinite Wealth, כמו כל משחק Yakuza אחר בסדרה, יש שלל פעילויות שונות שניתן לעשות מסביב לעיר ובחיי שלא חסר כלום. לעיתים אני תוהה מתי יגמר לסטודיו RGG כל הרעיונות לכל הפעילויות השונות שאפשר לעשות במשחק, כי כמות ה-mini games השונים שקיימת במשחק היא גדולה למדי ולא מעט מהם יכלו להיות משחקים בזכות עצמם. אין לי מושג מתי או איך הספיקו לפתח את כל זה, אבל אני מסיר את הכובע שלי בפני הסטודיו המפתח. דבר ראשון, לא מעט מה-sub stories עם פתח לדברים שונים שאפשר לעשות במשחק, הראשון הוא משחק קטן שבדומה לאיסוף פחיות ופקקים שהיו במשחק הקודם, מאפשר לאיצ'יבן לעבוד במשלוחים על מנת להרוויח קצת כסף שאיך לא, תמיד חסר בתחילת המשחק.

המיני גיימס הבאים שאנחנו מקבלים במהלך העלילה הראשית, וכמעט כואב לי לקרוא להם מיני בכלל, הם הדמיה כמעט שלמה למשחק פוקימון מלא בתוך Infinite Wealth יחד עם רפרנסים שלא יביישו אף מעריץ של easter eggs ואפשר לכתוב כמעט ביקורת שלמה רק עליו. הפוקימונים שלנו הם המשך לרפרנס מהמשחק הקודם שנקרא סוג'ימון (Sujimon), ובשונה מיוקוהמה שבהם איצ'יבן רק אוסף מידע עליהם, בהוואי יש ליגה שלמה עם דרגות ומאמנים שמתפקדים כמו מכונות במשחק פוקימון רגיל. את הסוג'ימונים אפשר לאסוף או במכונת גאצ'ה שמפוזרות בכל הוואי, או לנסות לשחד אותן בצורה שקצת מזכירה משחקי Shin Megami ברמה מסויימת, יחד עם מערכת קרב שבהחלט מזכירה יותר משחק Shin Megami מאשר משחק פוקימון כאשר מדובר בקרב של 3 על 3 יחד עם 3 סוג'ימונים רזרבים בכל קרב נתון.

מיני גיים נוסף וכנראה הגדול ביותר שיש למשחק להציע הוא האי המבודד שממזבלה, אנחנו צריכים להפוך אותו ליעד החופשה האולטימטיבי עבור תיירים. המשחק מזכיר מעט את Animal Crossing ולא רק בגלל שצריך לפנות מלא זבל מהאי (בין אם מדובר בעצים שצריך לכרות או אבנים שצריך לשבור וזבל לפנות), אלא בגלל שאנחנו כמעט חופשיים לבנות אי שלם בעצמנו ולפתוח אותו הלאה ולהפוך אותו למקום מושלם ולדאוג לתיירים, ככל שנתקדם, כך נוכל לפתח אי גדול ויפה יותר. בצורה דומה, איצ'יבן גם יכול לפתוח מתכונים לבניה של דברים שונים באי, כמו רהיטים שונים וקישוטים לאי ואפילו מבנים שונים על מנת להעסיק את התיירים בזמן השהיה שלהם באי. באותו זמן איצ'יבן גם צריך להגן על האי מפני חבורה של אנשים שאחראים להיות האי מזבלה אחת גדולה, לא מדובר באותה מערכת הקרב של המשחק עצמו אלא בסוג של מערכת קרב שמזכירה רק טיפה את ה-Brawl מהמשחקים הישנים אבל היא מאוד בסיסית בהשוואה אליה.

לסיום אתלונן על שני דברים די גדולים. דבר שמאוד הצליח להוציא אותי לעיתים מהחוויה של המשחק זה הדיבוב האנגלי שלו, גם כאשר משחקים ביפנית לעיתים אי אפשר לחמוק מכך, המשחק מביא קאסט שחקנים די רחב אבל הרבה מהדיבוב באנגלית פשוט נשמע דרמטי בצורה שלפעמים אפילו נשמעת דרמטית יותר ממה שאני רגיל מדיבוב באנגלית למשחקים יפנים. מדובר בסדרה שעד למשחק הקודם בה, לא היה קיים בשפה חוץ מיפנית ואולי היה עדיף ככה. עוד דבר אחד ודי משמעותי, ועליו אולי צריך להשקיע כתבה, הוא העובדה שה-NG+ של המשחק נעול מאחורי DLC. איך הגענו למצב שבו Sega מנסה לנעול פיצ'ר יחסית בסיסי של משחקים כיום מאחורי הרחבה בתשלום אני לא אבין, לא רק זה הוא גם מתומחר בצורה חזירית במיוחד. לא אבין את זה לעולם ועוד יותר אקווה ששחקנים הצביעו בארנק כשקנו את המשחק ולא קנו את ה-ultimate edition על מנת לא לעודד את התרגיל הזה פעם נוספת.

השורה התחתונה

Like a Dragon Infinite Wealth הוא אולי ההעברת המקל הכי ברורה שהסדרה עשתה בין קיריו לאיצ'יבן. הילד המוזהב של הסדרה קיריו זוכה להרפתקאה שלמה יחד עם הגיבור החדש שלנו, ואומנם חשבתי שהמשחק הקודם בסדרה כבר עשה את העבודה שלו בנושא, אבל קיבלנו סאגה שלמה שדואגת להעברת המקל להתבצע בצורה הרבה יותר ברורה. העלילה היא רכבת הרים שלמה של רגשות, עליות ומורדות וריגושים חדשים בסדרה שגידלה זקן לא קטן בכלל וממשיכה להמציא את עצמה מחדש, גם כאשר היא לא מוכנה לוותר על העבר שלה באופן מוחלט. אני לא יודע איך המשחק הבא של הסדרה עלול להיראות אבל אני כרגיל לא יודע איך הם מתעלים על מה שהם הראו פה ויש לסטודיו נעליים גדולות למלא.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
Xbox Series X

הטוב

  • עלילה טובה
  • מיני גיימס רבים ועמוקים במיוחד
  • קאסט דמויות רחב ומעניין
  • עבודות חדשות ומערכת ירושה
  • מערכת קרב משופרת

הרע

  • הדיבוב האנגלי מזעזע
  • NG+ נעול מאחורי רכישת הרחבה

ודני טרחו

  • מקבל מאצ'טות כנשק, יש יותר אייקוני מזה?
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:28 29.03.2024 | אלמוג אלמוג (אורח)

    לדעתי, לרשום שמגלים לקיריו שיש לו סרטן זה קצת ספוילר. אומנם זה לא כזה ביג דיל אבל חושב שזה משהו שהיה אפשר לא לרשום.

  2. 2

       | פורסם ע"י