הרשמה

ביקורת: WWE 2K24 - סוף הסיפור

חג רסלמאניה שמח! שמואל מגיע אלינו עם הביקורת שלו ל-WWE 2K24, בואו לקרוא מה הוא חשב על המשחק!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 08/03/2024

אין חדש תחת השמש - זהו עוד משחק WWE 2K מעולה, בסדרה שנהייתה יציבה כמו סלע ומביאה לנו את משחק ההיאבקות הטוב ביותר שקיים כיום בשוק.

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

אז כנראה שחזרנו לפורמט של משחקים שנתיים אני מבין. בדיוק כמו NBA 2K ו-EA Sports FC, גם ב-WWE מנצלים את תקופת רסלמאניה (סיום העונה שלהם פחות או יותר), כדי להביא לנו את המשחק החדש בסדרת משחקי WWE 2K שלה. המשחק החדש מתמקד הפעם בקודי רודס וסיום הסיפור שלו, כמו גם בחגיגות 40 שנים לאירוע ההיאבקות הגדול ביותר של החברה, וכנראה בעולם כולו. בואו נראה מה התווסף למשחק החדש והאם השינויים והתוספות השונות באמת משפרים את חוויית המשחק.

תצוגת בני האלמוות

נתחיל עם כל נושא ה-WrestleMania Showcase: בכל אחד מהמשחקים האחרונים שיצאו קיבלנו מצב משחק ייעודי להיסטוריה של מתאבק. לפני שנתיים זה היה ריי מיסטריו ובשנה שעברה עברנו את ההיסטוריה של ג'ון סינה. השנה החברה החליטה לתת את אור הזרקורים דווקא לרסלמאניה - האירוע הגדול ביותר שלה. זה רק הגיוני: רסלמאניה חוגג 40 שנים מאז היווסדו, כשמשנה לשנה האירוע הזה נהייה גדול יותר ובומבסטי יותר. מה שציינתי עכשיו זו גם הסיבה ללמה אני כל-כך אהבתי את ה-Showcase הזה ספציפית.

עם כל הכבוד לאירועים הגדולים שיש לנו היום, לראות את המשחק שם דגש על קרבות כמו של ריקי סטימבוט נגד מאצ'ו מן רנדי סאבאג', ברט הארט נגד רודי פייפר או ריק רוד נגד הלוחם האולטימטיבי היה ממש מקסים בעיניי. אלו קרבות ישנים יותר מתקופה אחרת, אבל זאת הייתה גם תקופה בחברה עם אנשים שבאמת האמינו בפרסונות הללו וראו דרך התסרוט, אל תוך הנשמה של הדמויות הענקיות שהלכו מכות בתוך הזירה. זה לא שונה בעיניי מאנשים שנכנסים חזק למשחקי הכס וצועקים על ג'ופרי כל פעם שהוא מופיע על המסך - זאת הייתה התקופה ההיא.

חוץ מאלו כמובן שיש פה קרבות אדירים אחרים כמו המפגש המדהים בין ברט הארט לסטון קולד סטיב אוסטין, הקרב המרגש בין אנדרטייקר לשון מייקלז, המאסטרפיס בין קרט אנגל לאדי גררו ברסלמאניה 20 ועוד. אני חושב שכל הבחירות כאן היו טובות מאוד, אבל אני הייתי מוסיף עוד כמה קרבות: האלק הוגן נגד דה רוק ברסלמאניה 18 היה אחד הקרבות הטובים בתולדות המותג הזה והקרב בין האנדרטייקר לטריפל אייץ' ברסלמאניה 28 סימן סיום עידן לרבים מחובבי הז'אנר. היה מקום להוסיף אותם והם היו משפרים עוד יותר את החוויה של Showcase מדהים גם ככה.

אני רוצה לחדד שיש פה לא מעט דברים שחשבתי שהם מוזרים (גם אם הם הגיוניים בסופו של דבר), כמו הטשטוש של הפרצופים של השופטים הישנים, הלוגואים השונים והוויתור על פרשנות תוך כדי ובמהלך הקרבות. חלק מהרגעים שהם שמו פה אייקוניים בין היתר בגלל התגובות של השדרים והפרשנים והיה אפשר לעשות קצת מאמץ, לשלם למי שצריך ולאפשר לנו לשמוע את התגובות של השדרים מאותה התקופה. בנוסף, אפשר להפסיק עם כל המשימות בתוך הקרבות? זה הגיוני כשככה הלכו הקרבות המקוריים כמו אצל ריי מיסטריו נניח, אבל שני ה-Showcases האחרונים פשוט שלחו אותנו לעשות משימות תוך כדי הקרב, שזה לא כיף, בלשון המעטה.

מישהו שלח לי תוספות קטנות

מבחינת משחקיות, WWE 2K24 ממשיך את הקו של המשחקים הקודמים מאז 2K22: משחקיות יותר ארקיידית, עם מכניקות שקל להבין ולהיכנס אליהן כדי להתחיל להילחם. המשחק מכיל מכה חלשה, מכה חזקה ותפיסה. מקש המשולש על ה-PS5 הוא מקש ההגנה/Reversal של המשחק. גם מצב ה-Showcase וגם מצב ה-MyRise (עוד עליו בהמשך), עושים עבודה טובה בלהזכיר מהלכים ומכניקות יותר מסובכים לשחקנים מתקדמים כמו הצבת היריב על החבל העליון על מנת לבצע מתקפה משם או גרירה של היריב למקומות שונים בזירה ומחוצה לה.

השינויים במשחקיות הם מינוריים ונועדו בעיקר לתת עוד פיצ'רים וחוויה מלאה יותר לשחקן ולמעריץ של היאבקות מקצועית. הדבר הראשון שנתקלים בו הוא כמובן האופציה להוסיף שופט אורח שיכול להיות מתאבק. לשופט הזה יש אופציה להשפיע על הקרב בצורה שהוא רואה לנכון, כשאתם בתור שחקנים תוכלו לבצע ספירה מהירה, להתמהמה עם הספירה, לתקוף מתאבקים אחרים ואפילו להעיף מנהלים או חבר קבוצה כראות עיניכם. משהו נחמד ששמתי לב אליו ומעניין אותי לשמוע מכם אם זה נכון: כשהשופט האורח קשור לקבוצה מסוימת (נגיד The Bloodline של רומן ריינס), והוא משוחק על ידי המחשב, הוא יעדיף לתת יתרון לקבוצה ממנה הוא מגיע. יכול להיות שאני סתם הזיתי את זה, אבל אם זה המצב - זה נהדר.

המשחק גם הוסיף סוגי משחק חוזרים כמו קרב ארון קבורה וקרב אמבולנס שזה תמיד נחמד לראות במשחק היאבקות. מנגנון משחקיות חדש הוא ה-Blow by Blow: לכל האוהדים של הרגעים האלה בזמן קרב כשהמתאבקים שולחים אגרופים אחד לשני לפי הסדר - זה המיני משחק בשבילכם. אני אהבתי שזה לא משחק קצב פשוט, אלא יש בו מקום גם להימור כשהמשחק מאפשר לכם ללחוץ על המקש בנקודה אחרת עם הרבה יותר מקום לטעויות כדי לקבל יתרון של ממש בקרב. חוץ מכל אלו יש לנו שיפורים קטנים לאנימציות, לטקסטורות השונות ולגרפיקה (צבע פנים שנמחק בזמן הקרב, דם שנשאר על הזירה ועוד) ושיפורי QoL כמו למשל בחירה אוטומטית של מנהלים וחברי קבוצה שקשורים לדמות שבחרתם כדי שייכנסו יחד איתכם.

עדיין משחק ההיאבקות הטוב ביותר

שאר החבילה גם כן נהדרת: מוד ה-MyRise חוזר עם שני סיפורים פנטסטיים. זה באמת נראה שמשנה לשנה היכולת של המפתחים והמעצבים של המשחק לספר סיפור אלטרנטיבי עם הדמויות השונות ב-WWE רק עולה ועולה. סיפור ה-Undisputed יוציא את רומן ריינס להוליווד בזמן שהדמות שניצור מנסה להגיע לשיא הענק של רומן ריינס ובכך לגרום ל-Tribal Chief להכיר בו אחרי שהנ"ל היה האחראי הישיר לזכייה שלו בתואר. סיפור ה-Unleashed ייקח אותנו מסצנת האינדי ישירות ל-WWE כשהמתאבקת שלנו תילחם על המקום שלה בסגל של החברה הענקית. הדיבוב טוב, השתלשלות האירועים טובה ובפעם הראשונה מזה המון זמן: לבחירות שלי היו סוג של משמעות. יכלתי להיות נבל או גיבור, או ללכת בנתיבים שונים בקריירה. הסיום כנראה היה נשאר זהה, אבל זה היה מאוד נחמד.

מוד היצירה במשחק גם מדהים ופשוט ממשיך להשתכלל ממשחק למשחק. בנוסף לטקסטורות טובות יותרֲ ואנימציות טובות יותר, גם מנגנון הביגוד קיבל שיפורים קלים שמאפשרים לאנשים ליצור את הדמויות האהובות עליהם ולתת לאנשים אחרים להוריד אותם. כמו שאמרתי ב-2K23 וב-2K22: בסופו של דבר, אני אוהב את המשחקים האלה כי הם מאפשרים לי לעשות קרבות מיוחדים עם כל מיני מתאבקים שונים. קני אומגה נגד רומן ריינס, קאזוצ'יקה אוקאדה נגד סת' רולינז, אנדרטייקר נגד סטינג - אני יכול לעשות הכל ואז לקחת את הדמויות האלה איתי ל-MyRise או למודי ה-Single Player האחרים שיש במשחק. זה באמת משחק ההיאבקות המושלם במובן הזה.

מצב MyGM עדיין נהדר וכיפי, אין לי המון מה להוסיף עליו - אם אהבתם את המוד בשנה שעברה, אתם תמותו על המוד גם השנה. אני אתעלם ברשותכם מכל המודים שקשורים במנגנון המיקרו-רכישות כמו MyFaction. גם כי אני מבוגר מדי מכדי לבזבז את הזמן שלי על הדברים האלה וגם כי - וזה דווקא חשוב מאוד וחיובי מאוד - המשחק עצמו לא שם עליהם דגש גדול מדי. למרות שהמשחק בהחלט זורק נוטיפיקציות על קנייה של קלפים והנחות ב-Packs, זה נראה שהוא דווקא מבין שהוא צריך לשים דגש על המודים הנוספים ואני מת על זה. אני חושב שזאת גישה שמשחקי NBA 2K צריכים לאמץ - יותר דגש על המשחקיות וההיסטוריה של המותג, פחות קנייה של VC וחפיסות קלפים.

השורה התחתונה

אין חדש תחת השמש - זהו עוד משחק WWE 2K מעולה, בסדרה שנהייתה יציבה כמו סלע. התוספות החדשות כמו שופטים אורחים או Blow by blow לא משפרות בצורה דרמטית את המשחק, אבל הן כן מוסיפות עוד קצת מהדרמטיות שספורט בידורי חי ונושם עליה. תוסיפו לכך את ה-Showcase הכי טוב שהיה לנו עד כה במשחקי WWE ומנגנון יצירת דמויות שרק ממשיך להתעצם ולהיות אפילו משוגע יותר מהרגיל, ואתם מקבלים עוד משחק בסדרה שהיא כבר מזמן הפכה למשחק ההיאבקות הטוב ביותר שקיים כיום בשוק. אני בהחלט חושב שיש מקום לשיפורים בתחום ה-Showcase במשחק הבא עם דגש על קרבות ולא על משימות שונות בכל קרב, אבל לעכשיו? לך תסיים את הסיפור קודי.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • משחק היאבקות כיפי וקל למשחק
  • מצב ה-MyRise נהדר ומספר סיפורים נהדרים
  • מנגנון יצירת המתאבק הכי טוב בשוק
  • חזרה של מצבי משחק כיפיים ומעניינים
  • תוספות קטנות שמשפרות את החוויה עוד יותר

הרע

  • מוד ה-Showcase הוא מהטובים שהיו, אבל עדיין מתמקד במשימות ופחות בסיפורים עצמם
  • כמה באגים ובעיות קטנות בזמן המשחק

והשושלת

  • מישהו בכלל יכול לעצור את 2K בשלב הזה?
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י