הרשמה

ביקורת: 'X-Men 97 (שלושה פרקים ראשונים) - טעם של פעם

בביקורת הסדרה הראשונה והאחרונה של שמואל ב-Vgames, שמואל יצא לבדוק את סדרת ההמשך לסדרת האנימציה האייקונית משנת 92! בואו לקרוא מה הוא חשב על 'X-Men 97 (ביקורת נטולת ספוילרים!)

בעוד שיש בעיות קצב פה ושם, הסדרה החדשה הצליחה להיות מרתקת ולעשות משהו שסדרות פעם היו חייבות לעשות: לגרום לי לרצות עוד ולחכות עד לפרק הבא

היכולת לצפות בפרקים הראשונים מוקדם סופקה לנו על ידי דיסני ישראל, תודה רבה!

כן, כמו שהכותרת מציינת זאת תהייה הפעם הראשונה שאני עושה ביקורת סדרה ב-7 וחצי שנים שאני כותב פה. בהתחשב בתזמון, זה גם אומר שזאת תהייה הביקורת האחרונה שלי לסדרה כלשהי. לא כי אני לא אצפה בסדרה החדשה של Marvel Animations כשהיא תגיע אלינו ב-20 במרץ, אלא כי כנראה לא יהיה לי זמן לעשות את זה עם כל הביקורות שאני רוצה לעבוד עליהן ולהוציא (בכל זאת, אני מבקר משחקים בראש ובראשונה). מצד שני, אם אתם חושבים שאני אוותר על היכולת לצפות מוקדם ולהביא ביקורת על 'X-Men 97, סדרת ההמשך לקלאסיקה שגדלתי עליה בתור ילד שצפה בערוץ הראשון - זה ממש לא עומד לקרות. ברוכים הבאים לביקורת שלי ל-'X-Men 97, עומד להיות מיוחד (כמו מוטנטים).

.X-Men... Assemble

הסדרה ממשיכה את הסיפור המקורי של הסדרה שסיימה את עונתה החמישית והאחרונה בספטמבר 1997 (ועל כן גם שמה, 'X-Men 97). צ'ארלס אקסווייר מת ועכשיו ה-X-Men, חבורת המוטנטים שפועלים יחד כדי לעזור לאנושות ולחבר בין מוטנטים לבין בני-אדם רגילים, צריכים להבין איך ממשיכים בלעדיו ואיך ממשיכים את דרכו ומכבדים את זכרו. שלושת הפרקים הראשונים שיצא לי להסתכל עליהם עושים בדיוק את זה: סקוט סאמרז מנסה להיות המנהיג האמיץ, תוך כדי שהוא וג'ין גריי מנסים להקים משפחה, סטורם מנסה לקחת על עצמה את התפקיד הנשי החזק בבית הספר למוטנטים, וכל זה בזמן שכוח חדש נגד מוטנטים עולה ומנסה לתפוס ולהרוג כמה שיותר מוטנטים.

אני משתדל לא להיכנס לספוילרים יותר מדי, בין היתר כי הסיפור באמת נחמד מאוד. אני ממש נהניתי לצפות בפרקים הראשונים, כשהדיאלוגים בין הדמויות השונות הרגישו נכונות לתקופתן. לרוב הייתי אומר את זה במובן השלילי של הביטוי, אבל כאן אני ממש נהניתי מהקיטש הכמעט מוגזם שהיו בכמה דיאלוגים בין דמויות בסדרה הזאת. במובן הזה, זוהי סדרה שדווקא מרגישה מרעננת בנוף: יותר מדי סדרות מנסות להתחכם עם הדיאלוגים ויוצרות סדרות שכל סצנה בין שני אנשים הוא מונולוג ארוך מאוד. כאן זה לא באמת המצב ואני ממש שמח לראות את זה. הדיבוב של הדמויות השונות גם כן נהדר: לריי צ'ייס (נוקטיס מ-Final Fantasy XV), ג'ניפר הייל (המפקדת שפרד מ-Mass Effect) ושאר הצוות היו נעליים ענקיות להיכנס אליהן והם עשו זאת בגבורה. הדיאלוגים הועברו בצורה טובה מאוד ובצורה אמינה מאוד.

אני גם מאוד אהבתי לראות כמה מהדיאלוגים בסדרה הזאת הכילו נשים בתפקידי כוח, או נשים שמדברות עם נשים. לרוב לא אכפת לי מהדברים האלה, אבל סצנות שלמות שמובלות על ידי דמויות כמו ג'ין גריי, סטורם, רוג, ג'ובילי ועוד היו חריגות מספיק בנוף הסדרות והסרטים בשביל להעיר על זה וזה היה כיף לראות עד כמה זה לא מאולץ כשכותבים סדרה נכון. בכלל, היה בפרקים הראשונים דגש מטורף על דמויות שבקושי קיבלו מקום בסדרה המקורית כמו רוג וגאמביט נניח שמקבלים את "טיפול הדמות הראשית". אני פשוט נהניתי לצפות בסדרה ולראות את הדמויות הללו מקבלות סיפורים שאני מכיר מקומיקסים שקראתי, כששוב - זה לא הרגיש מאולץ. חוסר האילוץ הזה בסדרה שגורם לו להרגיש כמו המשך ישיר ואמיתי לסדרה המקורית עם ספינים מודרניים היה כיף.

מוזר זה לא בהכרח רע

האנימציות של הסדרה הזאת יחסית טובות, למרות שכן יש פה עניין שחוזר באנימציות דו-ממדיות שקשור לתנועות גוף: ריקודים נראים מוזר, נגיעות קלות ומוטוריקה עדינה נראים מוזר, אבל זה משהו שאני יכול לקבל - בעיקר כי הקרבות בסדרה הזאת לא רעים בכלל. יש בפרקים הראשונים כמה וכמה קרבות והאנימציות שלהן בגדול נראו מאוד טוב. הסדרה גם עושה מאמץ להראות דברים מיוחדים ומגניבים כמו את גאמביט רוכב על וולברין ומשתמש בכוחות שלו כדי להפוך את הסכינים האייקוניות שלו לסכינים מתפוצצות. אלו היו רגעים מאוד כיפיים. העיצוב של הדמויות גם נעשה בצורה נהדרת, אני חושב שהבחירה לחדש דמויות מסוימות כמו סטורם ומורף עובדות לטובתן עם עיצוב יפה יותר ומודרני יותר (ובמקרה של מורף גם מתאים יותר).

עוד משהו שהיה מאוד כיף הוא הפתיח של הסדרה. תראו, כל מה שכתבתי קודם זה טוב ויפה, אבל אם הם היו מפשלים עם הפתיח של הסדרה, הייתי נותן לה 2 ואומר לכם ללחוץ על Skip Intro באפליקציה ואז לא לצפות בסדרה עצמה. מה שהיוצרים הוכיחו עם הפתיח של הסדרה הוא שהם פשוט מבינים את המעריצים של הסדרה המקורית ואת אלו שיצפו בסדרת ההמשך. מוזיקת הפתיח קיבלה מודרניזציה מהממת עם כלים נוספים שרק מוסיפים למוזיקה המדהימה כשהפתיח של כל פרק גם יודע לספר את הסיפור של הפרקים הקודמים (שכמובן נפתחים עם "בפרקים הקודמים של X-Men...") ואת הסיפור של הפרק שעומד להגיע. זה פתיח שצריך להעיף לו את כפתור ה-Skip Intro כי הוא פשוט לא נחוץ. אם כבר שפשוט יוציאו סדרת צד שהיא פשוט כל הפתיחים של כל הפרקים בסדרה.

אם תשימו לב, תראו שדאגתי שהביקורת תהייה נטולת ספוילרים לחלוטין, כל הפרטים כאן היו ידועים לנו מראש מהטריילרים וממידע שקיבלנו מדיסני ומראיונות של היוצרים של הסדרה (בו ד'מאיו שכבר פוטר ממארוול מסיבה לא ידועה...). מצד שני, אני מרגיש צורך לציין שהפרק השלישי הרגיש לי מאוד מפוזר ומאוד מהיר. זאת הייתה הפעם הראשונה שהייתה לי בעיה עם הקצב של הסדרה. אני כותב את כל זה עם כוכבית, בין היתר כי זה היה הפרק השלישי והאחרון שהיה פתוח לי. יכול להיות שהקצב של הפרק הזה מהיר כי פרקים 4 ו-5 היו צריכים שיקרו הרבה דברים בפרקים הקודמים כדי להוריד את הקצב קצת. עדיין, זה משהו שהיה לי חשוב לציין למקרה ואתם תוהים אם העלייה בקצב האירועים בפרק הזה היא משהו שאתם מדמיינים או לא.

השורה התחתונה

אם אני צריך לסכם את שלושת הפרקים הראשונים של 'X-Men 97, הדבר הראשון שהייתי חושב עליו הוא המילה "פוטנציאל". זה ממש מרענן לראות סדרה של מארוול שלא קשורה לאיזה יקום גדול, או חלק מסיפור ענק, אלא מספרת סיפור קטן יותר, מחובר בינו לבין עצמו ועם דמויות שכיף לצפות בהן וקל להתחבר אליהן. אני מאוד אהבתי את הדגש על דמויות נוספות כמו גאמביט ורוג, הדיאלוגים היו קיטשיים וקרינג'יים בדיוק במידה הנכונה כדי להרגיש נוסטלגיים והסיפור - גם אם נהייה מפוזר בפרק השלישי - הצליח להיות מרתק ולעשות משהו שסדרות פעם היו חייבות לעשות: לגרום לי לרצות עוד ולחכות עד לפרק הבא. תוסיפו לכך את הפתיח שמכניס אתכם לעניינים ואת העובדה שפרקים מתחילים ומסתיימים בצורה שמעודדת המשך צפייה ואתם מקבלים יופי של סדרה לצפות בה אם גדלתם על אותה סדרה מקורית ואייקונית ברצועת השידורים של זאפ בערוץ הראשון. 

עד כאן ביקורת הסדרה הראשונה והאחרונה שלי באתר: דור/גיא, אם אתם מקבלים חבילה של X-Men מדיסני פלוס שתגיע אליי הביתה ואם אתם לא מתחילים את הביקורת לסדרה המלאה עם המשפט "בפרקים הקודמים של Vgames..." אין לכם מה לדבר איתי. אוהב אתכם ואוהב את X-Men.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10

הטוב

  • נאמן למקור עליו הוא מתבסס - בלי לפחד ממודרניות
  • הסיפור טוב - גם אם מתפזר קצת בפרק השלישי
  • הפתיח אדיר אדיר אדיר. נחיתה מושלמת
  • עיצוב הדמויות מעולה

הרע

  • אנימציות לא אחידות באיכות שלהן

והפתיח

  • כבר אמרתי שהוא אדיר?
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    22:31 20.03.2024 | צופה אדוק צופה אדוק (אורח)

    גם אני גדלתי על הסדרה כילד. האמת? ציפיתי ליותר.
    שני הפרקים הראשונים מרגישים כמו שני הפרקים הראשונים של הסדרה המקורית, פחות אפויים. לא אמור לקרות בסדרה שבנויה כבר ורק צריך להמשיך.
    היו בכיף יכולים לוותר על כמה דברים מעצבנים מהמקורית (הפומפוזיות של סופה פשוט עולה על העצבים) אבל השאירו.
    יש לי תחושה שלוקחים את גמביט לכיוון קצת פחות טוב וחבל. לדעתי רוב הצופים התגעגעו אליו במיוחד, בעיקר כי הוא לא הופיע בשום סרט.
    לגבי "טיפול הדמות הראשית" - מצטער, אבל נראה לי שאתה לא כל כך זוכר את הסדרה המקורית. גמביט ובעיקר רוז קיבלו כמה וכמה פרקים שהוקדשו רק להם.
    לגבי מוזיקת הפתיחה - כל המוסיף גורע. המקורית עדיפה.

    בלי לספיילר - השינוי שדמות מסויימת עוברת שם הוא בלתי אמין, בלשון המעטה.

    נראה איך ימשיך.

  2. 2

    10:54 29.03.2024 | צופה אדוק בינתיים צופה אדוק בינתיים (אורח)

    הפרק השלישי ממש מקושקש. נראה איך ימשיך.

  3. 3

       | פורסם ע"י