הרשמה

ביקורת: Horizon Forbidden West גרסת ה-PC - אלופי הפורטים

אלוי חוזרת ל-PC עם הפורט של Nixxes ל-Horizon Forbidden West! בואו לקרוא האם מדובר בעוד הצלחה של סוני על ה-PC!

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 21/03/2024

הדבר היחיד שאני מצטער עליו עם הפורט הזה הוא שאני לא אסקר כאן את גרסת ה-PC של Ghost of Tsushima שמגיעה במאי - שגם עליה Nixxes עובדת. ביצוע פנטסטי של צוות פנטסטי.

עותק סיקור סופק לנו על ידי ישפאר וסוני אירופה, תודה רבה!

וואי אני ממש אתגעגע לביקורות האלה. כאילו, אני אתגעגע לכל הביקורות שעשיתי - במיוחד אם מדובר במשחקים או סדרות שיקרות לליבי, כמו נגיד Paper Mario שייצא במאי וגרם לי לצווח בלייב בדיירקט בו הוא הוכרז, או Visions of Mana שיגיע בקיץ הקרוב. מצד שני, אם הייתי צריך לעשות טיים ליין של האירועים המרכזיים שלי כאן באתר, אני חושב שהביקורת שלי ל-God of War על המחשב האישי הייתה בה.

כבר היה לנו פורט של משחק של סוני ל-PC, אבל לראות מותג שכל-כך מזוהה עם PlayStation נוחת על המחשב האישי היה סוריאליסטי למדי. מאותו היום לפני שנתיים, אנחנו נמצאים ברצף אדיר של פורטים למשחקי PS4 ו-PS5 במחשבים האישיים שלנו, ולמרות נפילה אחת בדמות גרסת ה-PC של The Last of Us Part 1 (שכבר תוקנה מאז), רוב הפורטים שקיבלנו היו פשוט מעולים. האם Horizon Forbidden West Complete Edition שהגיע למחשב האישי החודש נכנס לרשימת הפורטים הטובים? אני אחסוך לכם את הביקורת כבר מעכשיו ואגיד שכן, רק בואו נראה עד כמה.

יופי של פורט - עם יופי של פיצ'רים

כרגיל עם הביקורות שלי לפורטים של משחקי PS על ה-PC, אני עומד להתעלם מהסיפור והמשחקיות, אלא אם יהיה שינוי משמעותי או משהו ששווה להתייחס אליו. אני יודע, מי מכם שלא שיחק במשחק המקורי אולי יצטרך קצת קונטקסט כדי להבין אם הוא בכלל ירצה לשחק במשחק הזה, אבל הביקורות האלה מתייחסות יותר לאיכות הפורט ואם יש בו בעיות אופטימיזציה או בהגדרות. אגב - אתם תמיד יכולים ללכת לקרוא את הביקורת שלי למשחק שהכנתי בפברואר 2022, הוא יספק לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על המשחק של Guerrilla Games.

אני יכול להרגיע כבר מעכשיו את כל מי שחושש או לא ראה כלום לגבי הפורט הזה: זו הגרסה הכי יפה של המשחק הכי יפה על ה-PS5. אני חושב שרק Avatar של Ubisoft מצליח להגיע לרמת יופי שכזו בעולם פתוח. המפתחים ידעו לאיזו פלטפורמה הם נכנסים והחליטו לאפשר לכולנו להעיף את ההגדרות לשמיים ולהציג לנו תמונה פשוט מהממת. מהבדיקות שעשיתי בעין, זה נראה שגרסת ה-PC מצליחה לספק טקסטורות ותאורה יותר מרשימה (בעיקר בגזרת הצללים). אני עדיין ראיתי פה ושם את אותם הארטיפקטים מהמשחק המקורי (כמו פוליגונים של אור שמופיעים לשבריר שנייה במפגש של חלקיקים כמו שלג ואבק עם אור חזק מאוד), אבל זה עדיין פשוט מדהים.

גרסת ה-PC החדשה הזאת גם יודעת לנצל את כל היכולות האחרות שעבודה מול מחשב אישי וכרטיסים גרפיים ייעודיים יכולה לספק לשחקן: התמיכה ב-DLSS נראית לעין ומאוד חשובה, כשהמשחק מנצל את טכנולוגיית DLSS 3 ו-DLAA כדי לספק יופי של פתרון Upsampling למשתמש. אני שיחקתי את רוב הביקורת על ה-3080Ti שלי ב-1600p עם DLSS במצב Quality וכל ההגדרות על מקסימום. המשחק נראה נהדר ונע בין 60 ל-70 פריימים לשנייה באופן קבוע עם נפילות מעטות מתחת ל-60. אני מניח שאם הייתי מוריד את הטקסטורות ל-High במקום Very High הייתי רואה עוד קפיצה קטנה בממוצע הכללי של ה-FPS שלי.

הפורט החדש, כיאה לשאר המשחקים של סוני על ה-PC לאחרונה, תומך בעכבר ומקלדת בצורה מלאה, עם אופציות ל-Keybinding על כל הפיצ'רים השונים של התפקוד של אלוי - דבר שהוא קריטי למשחק בו הדמות שלכם תצטרך לכוון חץ וקשת ב-80 אחוז מהזמן שלה. המשחק גם תומך בשליטה עם DualSense, למי שרוצה את חווית ה-PS5 המלאה. תוסיפו לכל אלה תמיכה ב-Ultrawide ו-Triple Monitor ואני תוהה מה היה אפשר עוד לבקש. הם אפילו מראים בלייב שינויים בהגדרות הגרפיות הרבות שיש במשחק -  תוך כדי כשאתם עושים אותם, כך שתוכלו לכוונן את ההגדרות לפי איך שאתם אוהבים בלייב, לפני שאתם מאשרים וחוזרים לשחק. 

אתם מקבלים כאן את המשחק המלא, עם ה-DLC הגדול שלו, תמיכה מלאה במלא פיצ'רים כמו FSR, DLSS, XeSS, DLAA ועוד, תמיכה במגוון רחב של סטאפים - בין אם מדובר בכמה מסכים או במסך עם טכנולוגיית VRR ש-Framerate לא מוגבל ייהנה ממנו, המשחק דואג לעדכן ולבנות את רוב השיידרים שלו מראש כך שאין כמעט Stuttering בתמונה או נפילות ביצועים קשות (אגב, על CPU טוב, בניית השיידרים הזו גם לא לוקחת המון זמן - עוד בונוס), ואם כל אלו לא הספיקו: האופטימיזציה של המשחק פנומנלית - כפי שתראו בחלק הבא של הביקורת.

מסע נייד

אני חושב שהחלק הכי מרשים עם הפורט הזה עומד להפתיע אתכם: לא מדובר ביכולות הגרפיות המשופרות, לא מדובר בהגדרות הגרפיות שמצליחות להוציא עוד טיפה מהמשחק הנפלא הזה. הרגע בו הכי התרשמתי מהעבודה שנעשתה על הפורט הזה, הייתה בשנייה שהפעלתי אותו על ה-Steam Deck OLED שלי. שלא תטעו, המשחק היה צריך לרדת להגדרות Medium-Low והייתי צריך להפעיל טכנולוגיית Upscaling (בחרתי דווקא ב-XeSS כי זה משחק עם המון תנועה ו-FSR 2.2 קצת הורס את התמונה בתזוזה מהירה), אבל בתכל'ס? המשחק עובד נהדר.

להיות מסוגל לשחק משחק שכזה ב-30-40 פריימים לשנייה זה פשוט תענוג - גם אם יש נפילות מועטות ורגעיות מתחת ל-30 - בעיקר עם איך שהמשחק נראה על המכשיר. אם הייתי רוצה, הייתי יכול להוריד אפילו עוד יותר את ההגדרות וכבר להתחיל לגרד את ה-60 פריימים לשנייה, אבל אז המשחק כבר נראה הרבה פחות טוב. מצד שני, כיף שיש את האופציה. על מכשירים חזקים יותר כמו ה-ROG Ally המצב אפילו יותר טוב: בנוסף לריצה מעולה עם הגדרות Medium, היכולת למשוך את הקונסולה ל-30W כבר נותן ביצועים טובים בהרבה בזמן חיבור לחשמל. זה פשוט כיף לראות משחק שכזה מצליח להיראות טוב ולרוץ טוב במצב נייד והיכולת לקחת אותו איתי לכל מקום היא בהחלט מבורכת.

השורה התחתונה

אז מסתבר שהנפילה הרגעית של הפורטים של משחקי ה-PlayStation ל-PC לא הייתה עניין של אופטימיזציה לא מספיקה - זה היה עניין של למי מביאים את המושכות. Nixxes מוכיחה את עצמה שוב כאחת הרכישות המוצלחות ביותר של סוני, עם עוד פורט פשוט לא ייאמן למשחק מהמם שעד כה ישב רק על קונסולות PlayStation. כמות ההגדרות יפה מאוד והתמיכה בפיצ'רים כמו DLSS ו-Ultrawide היא מבורכת, אבל זאת דווקא האופטימיזציה שהמפתחים ב-Nixxes עשו למשחק הזה שכל-כך מרשימה אותי. היכולת לשחק משחק שכזה על מכשירים כמו ה-ASUS ROG Ally ואפילו ה-Steam Deck OLED שלי בצורה מעולה היא לא פחות ממפילה לסת. הדבר היחיד שאני מצטער עליו עם הפורט הזה הוא שאני לא אסקר כאן את גרסת ה-PC של Ghost of Tsushima שמגיעה במאי - שגם עליה Nixxes עובדת. ביצוע פנטסטי של צוות פנטסטי. רוצו לשחק אם עוד לא שיחקתם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • הגרסה היפה ביותר של אחד המשחקים המרהיבים על ה-PS5
  • סט רחב מאוד של פיצ'רים והגדרות גרפיות
  • יכולת קאסטומיזציה רבה בשליטה בעכבר ומקלדת
  • אופטימיזציה נהדרת על מכשירים ניידים

הרע

  • עדיין קיימים גליצ'ים גרפיים קלים פה ושם

והיעד הבא

  • צושימה, הנה אנחנו באים.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:08 30.03.2024 | שמוליק שמוליק (אורח)

    אז תסקר במקום אחר העקר שתסקר, לא חסר מקומות לסקר בהם

  2. 2

       | פורסם ע"י