הרשמה

ביקורת: נאקלס - חבל שזו לא סדרה על נאקלס

בואו לקרוא על הפשלה הראשונה בסדרת הסרטים של סוניק

תאריך השקה: 25/04/2024

רצינו ממש שזה יגמר אחרת

גישה מוקדמת לסדרה ניתנה לנו ע"י חברת Paramount, תודה רבה!

בעולם בו יש הסכמה כוללת על כך שקיים שיפור משמעותי באדפטציות של משחקי מחשב לסדרות טלוויזיה והסרטים המבוססים על משחקים בקושי מצליחים לעמוד בסטנדרטים או להמשיך לסרט שני, סדרת הסרטים של סוניק בולטת במיוחד. הם אמנם לא הכי טובים שיש, אבל מצליחים לתפוס אווירה כיפית ועושים כבוד לדמויות האהובות תוך כדי סיפוק רוב קשת הגילאים של מעריצי הסדרה. כדי לנצל את אותו מומנטום של סדרות טלוויזיה, החליטו מפתחי המותג כי לפני הסרט השלישי נקבל סדרה העוקבת אחרי אחת מדמויות הצד הפופולאריות ביותר של עולם הגיימינג - נאקלס (Knuckles). הסדרה כביכול עוקבת אחריי הקיפוד האדום, אך בפועל הוא בקושי מופיע והשחקן המרכזי הוא בעצם ווייד, דמות מבלי יותר מדי עומק שהופיע בסרטים. הרעיון של לתת לדמות מקום מרכזי בסדרה תוך כדי שאנחנו שומעים עוד מאידריס אלבה (Idris Elba) בתור נאקלס נשמע נהדר על הנייר, אך הביצוע כל כך כושל שעדיף לכם לחסוך את הממש מעט קשר שיהיה בין הסדרה לסוניק 3 ופשוט לחכות לסרט. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

אפילו לא הצל של סוניק

על הטרגדיה ש"נאקלס" לא עוסקת כמעט בכלל בדמותו של נאקלס ידברו עוד הרבה, כמה גרועה העלילה שמחליפה את הפוטנציאל לסדרה כזאת ישכחו תוך יום - ומה שישאר זו סדרה שעושה המון כבוד לבאולינג ושני סצנות באמת מעולות שבאות בפרקים 3 ו-4. בסדרה, ווייד צריך לזכות באליפות הבאולינג השנתית כדי להרשים את אביו שברח בשביל קריירה כספורטאי הגדול ביותר בתחום הבאולינג. העלילה הזאת יותר בצד מנאקלס בפרקים הראשונים, וממצה את הפוטנציאל החבוי שבה בפרק 5 שמכיל קטעים די אדירים מהתחרות. חוץ מהבאולינג, גם זמן המסך של נאקלס עצמו מנוצל היטב, ולמרות שהוא כמעט ולא מופיע, אידריס אלבה כנאקלס הוא לגמרי הנקודת זכות הטובה ביותר לסדרה.

שני הדברים הטובים האלה, ביחד עם שתי הסצנות שציינתי, חיים בסדרה בצל קו העלילה המרכזי - שפשוט נכשל בכל דרך. חיי המשפחה של ווייד נכנסים להיות החלק המרכזי בפרק 3, ומאז נוגעים כמעט בכל סצנה פרט לנבלים הסופר מיותרים של הסדרה. אותם חיי משפחה אמנם אמורים להציג את ווייד כבחור מביך, אך הם כתובים כל כך רע שהמטרה לא עוברת והתוצאה היא שכל הסדרה פשוט מביכה. אחותו של ווייד היא נקודת שפל במיוחד עם בדיחות FBI נדושות ולא מצחיקות וטקסטים שבשיא הרצינות ילד בן 6 כתב לאיך שיחות של מבוגרים מתרחשות.

ואפילו לא ספייר

הלוואי והייתי יכול להגן על נאקלס. הבחירה בשם "ארוחת השבת" לפרק השלישי, העובדה שהוא דמות הצד האהובה עליי מסוניק וגם כמה סצנות באמת מעולות שכאן גרמו לי לרצות להגן על הסדרה או לפחות לגרום לאנשים להחשף לכמה הדמות מגניבה וכמה אלבה טוב בלדבב אותה. הסדרה הזאת היא לגמרי לא זה. גם בהתחשב בעובדה שנעשתה לקהל ילדותי, הסדרה לוקחת כמה בחירות הרבה יותר מדי ילדותיות שמעלות תהיות על קהל היעד שלה. הנבלים לצורך העניין מעולם לא מרגישים מהותיים לעלילה, והקרב הסופי ביניהם כל כך מעפן שגם לילד בגיל 6 ימאס ממנו.

גם שאר הקרבות לא מרגישים טוב בכלל, ולא מכילות שום מהלך שאזכור או קטע שאחזור לראות אותו. הסדרה נופלת ליותר מדי קטעים שלא משאירים ספק מהיכן ההשראה אליהם הגיעה, וזה מאוד בעייתי כשהמקור עשה כבר גרסה יותר טובה למה שראינו כאן. זה לא רק חוסר במקוריות, זו עצלנות בחלק מהסצנות שנדבקת גם לרמת המשחק של השחקנים או לסינמטוגרפיה וגורמת לתוצר שירגיש מאוד לא אפוי גם לילדים שביסודי. מכיוון שאין דיבוב לעברית, קשה להמליץ על הסדרה למישהו ולכן אמליץ לבני גילי שאוהבים את המותג לחפש ביוטיוב שתי סצינות שאכתוב עליהן בכתבה יותר מפורטת במקום שמגיע להן - בנפרד משאר הסדרה.

6 הפרקים של "נאקלס" יהיו זמינים לצפייה בשירות +Paramount ב-25 באפריל. כרגע לא ידוע אם הסדרה נרכשה לשידור בישראל.

השורה התחתונה

אין שום דרך נוחה או חוקית לראות את "נאקלס" בארץ - והיא לחלוטין לא שווה את הזמן בלשבור את הראש איך לצפות בה. יש לה שני קטעים שאראה ביו-טיוב פעם ב.. - אך הסיבות לראות את כל השאר הן או כדי להבין את גודל הפשלה או אם במקרה ידבבו את הסדרה לעברית ואז לשים אותה לילדים ממש קטנים.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

4
מתוך 10

הטוב

  • אידריס אלבה כנאקלס עדיין ליהוק מושלם ומרהיב במעט סצנות שהוא מקבל
  • חלק קטן מהקטעים עובדים
  • עלילת הבאולינג לא לגמרי רעה ומכילה כמה רגעים מצחיקים

הרע

  • העלילה של המשפחה לא עובדת
  • מעבר לילדותית, היא פתטית בהרבה מאוד סצנות
  • רוב הסדרה מרגישה מיותרת 
  • נעה בקצב מאוד משעמם עד הפרק החמישי

והבה נגילה:

  • ונשמחה בסוניק 3
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י