הרשמה

ביקורת: Fallout - מלחמה אף פעם לא משתנה, איכות של אדפטציות גיימינג כן

האמת היא - שהסדרה הזאת תקנה אתכם ישר מההתחלה.

תאריך השקה: 11/04/2024

בואו לגלות מה חשבנו על Fallout, האדפטצייה של אמזון למשחקי התפקידים האייקונים

גישה מוקדמת לסדרה ניתנה לנו ע"י אמזון, תודה רבה!

אני אהיה הראשון שיגיד שטבעות הכוח (The Rings of Power) לא הייתה אפילו חצי מהלהיט שב-Amazon קיוו שהיא תהיה, אני גם אהיה הראשון להגיד ש-The Boys דשדשה בעונה האחרונה שלה - ולכבוד הוא לי להיות הראשון שאומר לכם שלמרות כל מה שציינתי, לשירות הסטרימינג Prime Video של אמזון אין שום סיבה לחשוש - יש להם להיט היסטרי ביד עם פולאאוט (Fallout).

הסדרה החדשה של ג'ונתן נולאן (Jonathan Nolan), "אח של", שעשה את Westworld נוצרה בשיתוף עמוק עם Bethesda Game Studios שפיתחה את סדרת המשחקים והובילה אותה (ביחד עם Obsidian Entertainment שפיתחו את Fallout: New Vegas) לסטטוס הגבוה ביותר שיש בעולם הגיימינג. לקראת השקת הסדרה, נולאן סיפר כי היא התכוונה רק לעמוד בשם של המותג ולהוות מעין Fallout 5. למרות שהמון אדפטציות גיימינג נכשלו בה, על המשימה הקשוחה הזאת "פולאאוט" מסמנת וי כבר בפרקים הראשונים ומשם היא ממשיכה לדהור לא רק להיות הסדרה הכי טובה של Amazon מאז העונות הראשונות של The Boys או לעמוד באותה רמה של העונה הראשונה של Westworld - היא פשוט עומדת בפני עצמה כאחת הסדרות הטובות ביותר של הזמן האחרון, והמעטות מתחילת העשור הנוכחי שאני יכול להגיד בלב שלם שהן חובה. הביקורת נטולת ספוילרים, קראו בחופשיות!

הטובה, הרע, התם וזה שנפל עליו אטום

לסדרה יש ארבע דמויות מרכזיות שאפשר בקלות לקטלג כנגד ארבעת הבנים של חג הפסח המתקרב, ואת ההזדמנות הזאת אני לא יכול לפספס ביחד עם המלצה חמה לראות את הסדרה בימי החופשה שלכם. לוסי, אותה משחקת בהופעה אייקונית שארחיב עליה אחר כך אלה פארנל (Ella Purnell) - הטובה. לוסי היא מעין נאפו-בייבי מפוצצת בערכים, כשרון ומעלות טובות שחיה כל חייה ב-Vault 33, אחת מהכספות הרבות ביקום של "פולאאוט" ששימשו את עשירי העולם ומשפחותיהם כמחסה מפני השואה הגרעינית שנגרמה כתוצאה מהמלחמה הגדולה. כיאה לכל כספת, גם ל-33 יש קטע מוזר - שיהיה מאוד מצחיק לישראלים כי מדובר באותו הקונספט בדיוק של סדרת הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" עם דיירים מכספת אחרת שנמצאת בסמוך ל-33. לאחר נקודת מפנה שאין טעם להרוס, לוסי יוצאת בפעם הראשונה בחייה לשממה הפוסט-אפוקליפטית למשימה שתעמיד את כל מה שלמדה מהעולם האידיאלי בו היא חיה בסימן שאלה מטלטל.

"הרע" - וולטון גוגינס (Walton Goggins) המשחק דמות מוטנט בשם The Ghoul שהיה פעם בן אדם בשם קופר הווארד ובעקבות הקרינה השתנה. עם הופעה באמת לא נורמאלית של גוגינס הסדרה משתמשת ב-Ghoul כדי לספק קטעי אקשן מגניבים, ללמוד עוד על העולם שהיה לפני וכמובן לגלות עד כמה בדיוק רע העולם שאחרי. התם - ארון מותן (Aaron Moten) המשחק את מקסימוס, חייל צעיר בגוף צבאי פוסט אפוקליפטי בשם ה-Brotherhood of Steel שמלא בתקווה יום אחד להיחשב כאביר ולשרת את ה-Brotherhood באחת מחליפות הכוח המיוחדות שלהן. בסופו של דבר, כל הדמויות ולמעשה כל העולם של הסדרה נמצא במרדף אחרי מדען שמחזיק בכוח לשנות את השממה שנהפכה מלוס אנג'לס המופצצת באטום של שנת 2296, ומכאן האחד שנפל עליו אטום. השממה היא ללא ספק דמות בסדרה. הכתיבה משלבת את אותה יצירתיות ביזארית, הומור מוזר וצ'ארם שיש לסדרת המשחקים ויוצרת עולם מיוחד שפשוט מרענן לראות אותו פועל הן בעלילה הראשית והן עם דמויות הצד.

רמת ההפקה הבאמת חסרת תקדים ביחס לאדפטציות גיימינג שיש לסדרה מגבירה את התחושה שהעולם באמת חי, ותצליח לספק מעריצים עם המון אזכורים והמון רגעי שיא מרגשים למי שבקיא במשחקים אפילו בצורה שטחית. למעשה, הכתיבה של הסדרה כל כך טובה שהיא תצליח לגרום לכל מי שנכנס אליה להתאהב בעולם של פולאאוט, ואין לי ספק שסדרת המשחקים תקבל בוסט עצום מההישגים שהגיעו אליהם כאן. הבעיה היחידה שתהיה עם סדרת המשחקים היא שאת הדמות שלך אתה יכול לעצב, ועם ההופעה המטורפת של פארנל בתור לוסי כאן אני לא יכול לדמיין מישהו שיצליח לעצב את ה-Vault Dweller שלו לא בדמותה. פארנל קולעת בכל ביט שיכול להיות, ולוקחת את העלילה הגם ככה מעניינת של הדמות 20 צעדים קדימה. עם הניואנסים הנכונים, הטוויסטים המצויינים והעולם הסופר יצירתי של הסדרה פארנל וגוגינס שניהם תופסים את רוב זמן המסך ומקדמים את העלילה בקצב אדיר שמושלם לעיתים קרובות עד לפרק סיום שהשאיר אותי צורח.

שאר הדמויות, מקסימוס וחלק מעלילות הצד שנפגוש בלוס אנג'לס, לא זוכות ליציבות הזאת ומקרטעות מספר פעמים. הם אמנם לא רבים, אבל אי אפשר לטעון שמדובר במוצר מושלם עם כמה קטעים שנמרחים סתם בהצגת העולם וכמה חלקים ביזאריים מידי שרוב הקהל פשוט לא יבין אם יש להם בכלל חשיבות וימשיך ביחד עם לוסי או קופר אל עבר הטוויסט המשוגע הבא. אותם קטעים שמרגישים טיפה סתמיים מידי אולי יתבררו כמשמעותיים בעונות הבאות, אבל לכרגע אי אפשר לעבור אותם באופן חלק. למרות זאת חשוב להגיד שמדובר באמת בכמות קטנה של קטעים, ולכן הם לא יותר ממעין באמפרים קטנים בנסיעה של העלילה אל עבר רגעי השיא המטורפים שלה. לסדרה מספר דמויות משנה שאחת מהן קצת מעל השאר, אך את העלילה שלה אני מעדיף לשמור לכם בסוד. זמן המסך שלה זהה למקסימוס ולמען האמת גם היא לא מגיעה לרמת השלמות בעלילה של לוסי והווארד, אבל הטוויסטים שלה כל כך מעניינים שתהנו ממנה בוודאות.

עולם חדש

תראו, זה היה ניכר מהטריילרים, זה היה ברור כששמענו את המשפט "כולם רוצים להציל את העולם, הם רק לא מסכימים על איך" וזה גם ניחוש קל מדי כשהשם נולאן מוצמד לפרוייקט כלשהו, אך אני חייב לציין שוב שרמת ההפקה של הסדרה היא נקודת מפנה כשזה נוגע לאדפטציות גיימינג. מהכתיבה שמקפידה על כבוד למותג ואין כל ספק שעברה בקרת איכות סופר קפדנית אצל Bethesda לפני שאושרה, לסטים השונים בהם הסדרה מצולמת וגם לדרך הצילום עצמה בעיקר בסצנות האקשן וכמובן לתלבושות והאפקטים - הכל כאן צועק מקצוענות ששנים קיווינו לה בתחום עיבודי לייב אקשן למשחקי מחשב. אני לא יכול להדגיש לאיזה דיוק הסדרה מגיעה עם המושג Fallout 5 ברגעים מסויימים, בעיקר בפרק הסיום שהצליח לחבר לי בפעם הראשונה בין התחושה שמרגישים בסוף של משחק לבין התחושה שמרגישים בסוף של סרט/סדרה. אני אחכה לראות את התגובות באינטרנט, אבל לפחות לי היה מדובר באירוע חסר תקדים שהשאיר אותי כמעט בלי קול בשניות האחרונות של העונה.

למרות שאני נותן כאן דגש מוצדק על אקורד הסיום, חשוב לי גם להדגיש שהסדרה פשוט תפסה את המהות הפילוסופית של סדרת המשחקים בהרבה מאוד מובנים גם ברגעים הפחות מלאי אקשן שלה, ומצליחה להעביר את העולם בצורה שעוד לא הרגשתי מעיבודים למשחקים עד כה. הזכרתי כבר את המשפט שנאמר בטריילר והרבה נופפו בו ברשתות החברתיות כהוכחה שהסדרה אכן מבינה את המשחק - ואני שמח להגיד שיש עוד כל כך הרבה רגעים שמדגישים את זה. שוב, יש גם רגעים שלא ממש שם, והם הציקו לי שהרגשתי יותר בנוח עם דירוג של 9 מאשר 9.5, אך הם כקליפת השום בהשפעה על התחושה הסופית שתצאו ממנה מהסדרה, והחיוך שלא עזב לי את הפנים מתחילת הקרדיטים של פרק הסיום ועד עכשיו.

השורה התחתונה

לשניה לא דמיינתי שאני אוהב את "פולאאוט" כמו שאהבתי אותה. כתיבה שנונה, רגעי שיא מעולים, טוויסטים מסקרנים שנעים בקצב טוב וגולת הכותרת -  דמויות ראשיות שעומדות להפוך לאייקוניות, כל אלה תופסים את מהות המשחקים ודורסים ביחד כמה רגעים שלא עומדים באותו הסטנדרט אל עבר פרק סיום שהשאיר אותי עם טעם של עוד בגרון חסר קול מהצרחות שהוא הוציא ממני.

8 הפרקים של "פולאאוט" יהיו זמינים לצפייה בשירות Prime Video ב-11.4 בישראל

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • דמויות ראשיות שידברו עליהן שנים
  • הופעות מצויינות של כל הקאסט
  • כתיבה סופר יצירתית שתופסת את המהות של סדרת המשחקים
  • פרק סיום מטורף לחלוטין
  • עלילה נהדרת שמנגישה את העולם הביזארי של הסדרה

הרע

  • חלק מהשוטים נמרחים מדי כדי לבנות עולם
  • למרות שהביזאריות מבורכת, חלק ממש קטן מהקאטים הרגישו מוזרים מדי

והאמת היא:

  • שהסדרה הזאת תקנה אתכם כבר בהתחלה
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:22 14.04.2024 | Big Danny K Big Danny K

    EPIC!!!!

  2. 2

    12:13 15.04.2024 | סדרה מעולה! סדרה מעולה! (אורח)

    סיימתי עכשיו. סדרה חובה לאוהבי המותג FALLOUT אבל לא רק. התפאורה מעולה, היו לא מעט מקומות שישר זיהיתי מהמשחק עוד לפני שנאמר איפה הן.
    מוזיקה כמובן נלקחה מהמשחקים ושולבה בצורה טובה מאוד.
    עלילה טובה. אפילו טובה מאוד (לעומת עלילות המשחקים). היו טובות ממנה אבל לא הרבה.

    חסרונות - היתה מרוויחה מעוד כמה פרקים. חלק מהשינויים קורים מהר מדי כי פשוט אין זמן.
    חורי עלילה, גם בהתרחשויות ובעיקר במוטיבציה והבחירות שחלק מהדמויות עושות.
    החסרון הכי גדול - מקסימוס. דמות שכתובה לא משהו ומבוצעת איום ונורא. אין לי מושג מי בחר את השחקן הזה אבל הוא פשוט גרוע לתפקיד. גם ה"רומן" מרגיש מאוד כפוי.

    והבייס - הטיזר בדמות הסצנה האחרונה בעונה מראה שהיוצרים יודעים בדיוק מה אוהבי הסדרה רוצים.

  3. 3

    04:02 19.04.2024 | Bear Bear (אורח)

    פעם ראשונה שנהניתי מקולנוע שמבוסס על משחק!

  4. 4

       | פורסם ע"י