הרשמה

ביקורת: The Boys - עונה 3 - ככה לא בונים עונה

אוי, זה לא היה צריך להיגמר ככה

תאריך השקה: 08/07/2022

אחרי שתי עונות מפוצצות, "הבנים" חוזרת השנה עם כל הקאסט וחיזוק מפתיע בדמותו של סולדג'ר בוי. בואו לגלות מה חשבנו על העונה השלישית.

שתי העונות הראשונות של הבנים ("The Boys") נתנו משב רוח מרענן לז'אנר גיבורי העל, והיו דוגמא ומופת לסדרות אחרות בסגנון. אמנם ההשפעה שלה על עולם הקולנוע של גיבורי העל עוד לא מורגשת, אך במסך הקטן כבר ניתן היה לראות ניצוצות של שינוי לכיוון העוקצני של הסדרה ב-Peacemaker המעולה בתחילת השנה. כשבפעם הראשונה יש לה תחרות רצינית, הגיעה הבנים לעוד עונה בה הקאסט הנהדר שלה מותח את גבולות הז'אנר לקצה, והפעם עם שחקן אורח בדמותו של ג'נסן אקלס (Jensen Ackles) שנותן הופעה בלתי נשכחת. לצערנו ולצערם של אותו קאסט, הרבה מכל הטוב בעונה הזאת מהול בהחלטות מוזרות, שמהן גם הומלאנדר (Homelander) לא היה מצליח לצאת בשקט. הנה מה שחשבתי על העונה השלישית של The Boys. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

הנשר, החייל וילד הפלא מחולון

מי שראה את הסדרה ויצא לו לדבר עליה עם אנשים, בטח שם לב לדמות אחת ושחקן אחד שכולם מזכירים בראש ובראשונה - והוא אקלס בתפקיד סולדג'ר בוי (Soldier Boy). כן כן, גם עוד עונה מצויינת של אנטוני סטאר (Antony Starr) בתפקיד הומלאנדר לא הצליחה לעצור מאקלס לגנוב כל רגע שהוא נמצא בו - ובכך גם את העונה עצמה. גם לו חוזרות הרבה מהטעויות שחוזרות לאורך כל קווי העלילה ועליהן אדבר בהמשך, אבל הוא מדלג עליהן בעזרת כריזמה באמת יוצאת דופן. הוא כמובן לא היחיד שנותן הופעה טובה, כולם טובים עד מצויינים בתפקידם, אבל לחלק מהדמויות לא הייתה ברירה אלא לרדת לבינוניות בגלל כיוון לא ברור לעונה.

עם זאת, רוב הדמויות האלו כן זוכות לרגעי שיא נהדרים. אמנם הדרך בה מגיעים לרגעים האלה לא חלקה, אבל יש כמה רגעי שיא ששום דבר לא יכול לגרוע מהם. רובם המוחלט מגיע בפרק השיא של העונה "Herogasm" - שבאופן מפתיע ובלי הרבה ספויילרים לא כל כך מבחיל כמו שחשבו שיהיה, אלא רווי רגעי דמויות מעולים שגרמו לנו להעריך דמויות כמו בוצ'ר (Butcher) או סטארלייט (Starlight) אפילו יותר. מילה טובה גם מגיעה לבחירת השירים בעונה, שסיפקה לנו גם סצנות אקשן מעולות ואפילו מחזמר אחד חמוד, כולם בהובלתה של קארן פוקהארה (Karen Fukuhara) הנהדרת והאחרון בשיתוף עם ילד הפלא מחולון - תומר קאפון (Tomer Capone).

מהנה מאוד, עם לא מעט בעיות

אין דרך פשוטה להגיד את זה, אבל חייבים להודות - הרבה בעונה הזאת פשוט היה לא טוב. אם לנסות לשים אצבע על מה שלא עבד, הדבר המרכזי שחוזר בין כל הדמויות הוא העבודה שרוב האירועים המשמעותיים וההחלטות שהן מקבלות מגיעות ללא כל הכנה מראש ויוצרות מצב בו קשה לנו כצופים להבין למה אנחנו רואים מה שאנחנו רואים על המסך, ופוגעות בדיעבד בסצינות שבאו לפני ובנו לתוצאה אחרת לגמרי. כדי להמנע מספויילרים לא אפרט אילו החלטות, אבל לדעתי גם מי שממש אהב את העונה האחרונה ובייחוד את הפרק האחרון הרגיש שחלק מהדברים שם נעשו בדיוק בצורה הזו. ההבדל הגדול בין המעשים שהדמויות מחליטות לעשות לבין השיחות שהיו להן לפני פוגע בדיעבד בחלק מהסצנות הטובות בעונה הזאת - והחלטה ספציפית שממש שנויה במחלוקת בפרק האחרון פוגעת אפילו בשיחה הכי טובה באותו פרק, שקוראת ממש כמה סצנות לפני.

מילא הבעיה הייתה נגמרת בשיחות, אלא במקרה של דמות אחת מסויימת היא פוגעת בקו עלילה שלם ומעניין שבסוף לא מוביל לשום דבר. אותו קו עלילה נותן גם רקע נוסף לדמות, ולוקח חלק נכבד מזמן המסך של הפרק הלפני האחרון, מה שגורם להחלטה המוזרה שמתקבלת בפרק האחרון לפגוע באופן ישיר בכל מה שנבנה עם הדמות. חלק מהדמויות אכן ניצלו מההחלטות האלה, אך במחיר של להיות נשכחות או יותר גרוע - לעשות מעגלים סביב אותה נקודה ובעצם לא להתקדם בכלל כל העונה. דמות אחת ספציפית ממש הפתיעה אותי שקיבלה חלק כל כך קטן העונה, מה שגרם לי לגחך באיזה אופן מוזר היא חוזרת לשנייה בסוף.

השורה התחתונה

עם כמה שאהבתי את העונות הקודמות והכיוון של הסדרה והדמויות, קשה לי להגיד את האמת. לא נהנתי מכל העונה השלישית של "הבנים". באותה מידה שאהבתי חלק מהסצנות, לא יכולתי לסבול סצנות אחרות, ובחלקן פשוט לא הבנתי למה קורה מה שקורה. הקאסט המעולה של הסדרה מצליח לבלוט לטובה גם ברגעים שהתסריט לא עוזר להם בכלל, וג'נסן אקלס ישאיר לכולם טעם לוואי חיובי עם רצון לעוד, אך הדרך השנויה במחלות שבה העונה נבנתה גורמת לה ליפול מהסטנדרט הגבוה שהציבו העונות הראשונות.

שלושת העונות של The Boys זמינות לצפייה בשירות Amazon Prime Video.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

7
מתוך 10

הטוב

  • ג'נסן אקלס בתפקיד סולדג'ר בוי. וואו.
  • גם שאר הקאסט עושה עבודה נהדרת
  • סצנות אקשן מצויינות
  • הסטייל של הסדרה עדיין מעולה

הרע

  • כמה החלטות בלתי הגיוניות ...
  • .. שפוגעות בדיעבד בקטעים שבאו לפני
  • חלק מהעלילות מרגישות תקועות במקום

והבריטי

  • אוי.
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י