הרשמה

ביקורת: Monster Hunter Rise: Sunbreak - בוקר ציח וצד

שמואל צד המון מפלצות בהרחבה החדשה של Monster Hunter Rise, בואו לקרוא מה הוא חשב עליה!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 30/06/2022

אם אתם חובבים של Monster Hunter Rise באמת שאין לי עוד איך להמליץ לכם על ההרחבה הזו. היא בדרגת חובת קנייה בשלב הזה

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

אחד ממשחקי השנה שעברה היה ללא ספק Monster Hunter Rise. אחרי האכזבה היחסית שלי מ-Monster Hunter World, שפשוט לא הצלחתי להיכנס אליו כמו עם המשחקים הקודמים בסדרה, הגיע אלינו Monster Hunter Rise שפשוט הטיס את הפופולריות של המותג חזרה לשמיים וביסס את עצמו מהר מאוד כאחד ממשחקי ה-Nintendo Switch הטובים ביותר והיפים ביותר שיצאו אי פעם לקונסולה. מאז כבר הספקנו לקבל שני דברים גדולים שקשורים למשחק: ראשונה היא גרסת ה-PC של המשחק שמביאה איתה טקסטורות משופרות, רזולוציה גבוהה יותר וכמובן - משחקיות של 60 פריימים לשנייה. השנייה היא במה שנעסוק בו היום: ההרחבה החדשה והגדולה של המשחק - Sunbreak. אז האם ההרחבה החדשה תצליח איפה ש-Iceborne גם כן הצליח?

יוצאים להפלגה עם Sunbreak ספנות

הסיפור של Monster Hunter Rise: Sunbreak ממשיך בדיוק איפה שהמשחק המקורי הסתיים, כשאחרי משימת הסיפור האחרונה, אנחנו מקבלים קריאת מצוקה מיבשת רחוקה שנקראת "הממלכה" או "The Kingdom", כשהם נאלצים להתמודד עם השתגעות של המפלצות השונות באזור שלהם שמאיימת לכלות את כל היבשת. הסיפור קצת מזכיר את זה של Monster Hunter Stories 2 בכמה מובנים והוא באמת נחמד - לא מטורף יותר מדי והדמויות השונות דיי לא מעניינות, אבל אלו הסצנות הסינמטיות בין משימות מרכזיות שעשויות ממש טוב ואני ממש נהניתי מהן. אגב, אני עדיין בשוק מאיך שהמשחק נראה על ה-Nintendo Switch והעובדה שהוא עדיין מצליח לרוץ ב-30 פריימים לשנייה כל הזמן.

הסיבה שאני מדבר קודם על הסיפור היא כפולה: הדבר הראשון שצריך להבהיר כאן הוא שהסיפור של Sunbreak נפתח רק אחרי שאתם מסיימים את הסיפור של המשחק הרגיל. המשחק רק יצא בשנה שעברה אז אני לא עומד לספיילר כאן מה זה אומר, אבל לכל מי שמשחק, שתדעו שאתם צריכים לסיים את משימת הסיפור האחרונה של Monster Hunter Rise ורק אז תיפתח בפניכם האופציה להתחיל עם כל מה שיש ל-Sunbreak להציע לכם. הסיבה השנייה היא כדי שאני אוכל לומר כמה מילים על "העיירה" החדשה שלנו: Elgado.

אני מת על ה-Hub החדש. שלא תבינו לא נכון, הכפר קאמורה הוא עדיין האזור האהוב עליי מבחינת Hub לשחקן, כשהמוזיקה שבו (במיוחד עכשיו עם רצועות הרמיקס לכבוד הקיץ), העיצוב שלו והרוגע שהוא משרה על השחקן הם נהדרים. מצד שני, Elgado כל-כך קטן וקומפקטי והכל כל-כך קרוב אחד לשני שזה מרגיש פשוט פרקטי בהרבה. אני לוקח משימה מהגברת הנחמדה, הולך איזה חמישה צעדים ימינה לקחת Dango בשביל בוסטים ליכולות שלי, הולך עשרה צעדים שמאלה כדי לראות אם אני יכול לשדרג נשקים או כדי להחליף שריון, לוחץ ZR - במשימה. לא צריך ללחוץ על כפתור ה-"-" בשלט ואז לחפש לאן אתה רוצה ללכת, הכל נמצא קרוב ומחובר אחד לשני. אני באמת אוהב את זה.

רוצה להיות המאסטר!

טוב סיימנו לדבר על החלקים הפחות מרהיבים, בואו נצלול אל תוך המשחקיות. הדבר הראשון שנפתח לנו עם ההרחבה החדשה (אחרי כל האקספוזיציה והסיפור שכולל כמה דמויות משניות מהמשחק המקורי שמקבלות קצת יותר רקע ועומק), הוא ה-Master Rank - סולם דרגות המשימות החדש של Sunbreak. הדרגה החדשה שמדיחה את ה-High Rank כדרגה הגבוהה ביותר, מביאה יחד איתה משימות דומות למשימות שכבר הכרנו מהמשחק המקורי וכוללות ציד או תפיסה של מפלצות גדולות ומאיימות, רק שהפעם המפלצות חזקות יותר, אכזריות יותר והביאו איתן גם חברות חדשות לבראנץ' שישי שלהן.

ההרחבה החדשה מוסיפה 13 מפלצות חדשות, כשעוד יגיעו בהמשך בעדכונים. המפלצות החדשות מתחלקות לוואריאציות מעניינות על מפלצות קיימות, כמו למשל Aurora Somnacanth, שמתפקד כמפלצת המים והשינה המתסכלת מהמשחק המקורי, רק עם טוויסט של קרח הפעם, או Magma Almudron שיפתיע אנשים עם מתקפות המאגמה שלו שמחליפות את הבוץ. המשחק גם מחזיר כמה מפלצות מוכרות מהעבר: היה נחמד מאוד לראות משימה עם Astalos מ-Generations Ultimate למשל. החלק האחרון הוא מפלצות חדשות באמת המופיעות פעם ראשונה במשחק: Lunagaron, Garangolm ו-Malzeno האימתני.

שלושת המפלצות הללו אכזריות, מעוצבות נהדר ומשחקות נפלא. עם כל הכבוד לקרב נגד Malzeno, אני חושב ש-Lunagaron הוא האהוב עליי מבין מפלצות ההרחבה החדשה. משהו בטלפיים של קרח שהוא חותך איתן את האוויר וקפיצות הקרח שהוא עושה - כל זה פשוט מדבר אליי. אגב, משהו שהזכרתי קודם ממש בקטנה: משימות ה-Master Rank קשות הרבה יותר ממה שאתם מצפים. זה חשוב להבהיר כי אני לדוגמא זלזלתי בהן בהתחלה והלכתי לעשות אותן עם ציוד ה-High Rank הרגיל שהיה לי - אל תעשו את הטעות הזאת.

תנצלו את ה-Master Rank כדי להכין שריון Master Rank חדש לדמות שלכם, תשיגו את ה-Talismans עם ה-Rarity הגבוה יותר וכמובן - תכינו את הנשקים החזקים יותר כדי שתוכלו לעשות יותר נזק, ולסיים עם המשימות כמה שיותר מהר. חשוב לציין כי גם המשימות עם המפלצות המוכרות נהיו קשות יותר, כשהמפלצות אגרסיביות יותר ועושה הרבה יותר נזק ממה שאתם מצפים. תבואו מוכנים לכל היתקלות ותלמדו להכיר את המפות של המשחק - כולל החדשות.

ואם כבר הזכרתי אותן: המפות החדשות נהדרות: מפת הג'ונגל, אהובתי משכבר, חוזרת אלינו אחרי היעדרות שהרגישה ארוכה יותר ממה שהיא באמת והיא נראית פשוט מקסים (אגב, אולי זה כי לא שיחקתי ב-Frontier, אבל יש מצב שזאת הפעם הראשונה שהג'ונגל היא מפה מחוברת? תגידו לי בתגובות אם אני צודק או לא). מפת המצודה (או ה-Citadel), חדשה לחלוטין והיא נהדרת גם מבחינת העיצוב וגם מבחינת המראה. באמת הייתה חסרה לי מפה עם לוק של ימי הביניים, עם מבנים ישנים ומתפרקים, מגדלי שמירה שניתן להרוס ותחושה של עולם הרוס שרק מחכה שבני אדם (וחתולים וכלבים) יבקרו בו שוב. שתי המפות מכילות סודות, קיצורי דרך ואפילו שינויים מעניינים שזולגים למפות אחרות במשחק.

יש עוד תוכן?!

כן! אני בעצמי הייתי מופתע! יחד עם משימות ה-Master Rank וכל הנשקים ופיסות השריון שהן מביאות לשולחן, המשחק גם מציג לנו את משימות ה-Follower: משימות Master Rank שבהן אתם ועוד כמה דמויות מהעולם של Elgado תצאו ביחד למשימה ותצודו ביחד מפלצת. כן כן, לראשונה ב-Monster Hunter Rise אתם מקבלים חוויית מולטיפלייר במצב שחקן יחיד. בעוד שחלק ממשימות ה-Follower הן משימות מוגדרות בו אתם תצאו לציד רק עם דמות אחת שמבקשת מכם לעשות משהו, בחלקן אתם תוכלו לצאת עם פארטי של ממש וכמה דמויות שונות תצטרפנה אליכם למסע ציד משובח שלא היה מבייש מסע עם חברים (רק בלי היכולת לצעוק אחד על השני בדיסקורד).

קיים עוד סוג אחד של משימות שנפתח בשלב הרבה יותר מאוחר בסיפור אז אני לא אגע בו כרגע ובמקום זאת אדבר על משהו אחר שיעזור לכם לנצח את המפלצות המאיימות של ה-Master Rank: היכולות החדשות. כפי שחלקכם אולי ראיתם, Sunbreak החליט לשבור קצת את התבנית ולאפשר לשחקנים להחליף בין שני סטים שונים של יכולות עבור כל נשק. בחלק גדול מהמקרים, סט היכולות החדש משנה לחלוטין את איך שהמשחק יתנהל ואת הגישה של השחקן לכל קרב.

אני לדוגמא שחקן Dual Blades מושבע (לא סתם אני עוסק ביום יום במסדי נתונים, או DataBases). עד כה, הגישה המרכזית שלי הייתה: תפעיל Demon Mode, תרוץ למפלצת, תעלה לאוויר בעזרת לחיצה על A, תשתמש ביכולת האווירית של ה-Dual Blades, תצעק סאסאגיו, תנצח. עכשיו אני יכול פשוט להחליף ליכולת שמאפשרת לי להשתמש ב-Silkbands שלי כדי להשתגר בצורה סופר מהירה למפלצת תוך כדי התקפה שלה ולהתחיל קומבו. אני אפילו יכול לשלב אותה עם יכולת ה-Side Slash החדשה ובכך להפוך לשד משחת גם על הקרקע.

יש כאן עוד המון דברים שלא נגעתי בהם בהרחבה הזאת (המוזיקה למשל שהיא לא באותה רמה כמו של המשחק המקורי, אבל מכילה את אחת הגרסאות הכי טובות של Proof of a Hero), אבל בסופו של דבר אלה השינוים הקטנים האלה, התוספות המעניינות הללו למשחקיות, שמשפרות את החוויה וגורמת לי באמת להרגיש כאילו אני מקבל כאן איזושהי חוויה מוכרת, אבל שונה. כזאת שאני מרגיש בה בבית, אבל בבית אחרי שניקו וסידרו לי אותו כמה שעות טובות. הניסויים האלה עם הנשקים החדשים והיכולות החדשות, העובדה שבמשימות Follower מי שאתם מגיעים איתם יכולים להשתלט על מפלצות אחרות ולבוא לתקוף את המפלצת שאתם תוקפים כרגע, תוך כדי שהם מתנצלים על העיכוב - אני באמת אוהב את מה שההרחבה הזאת עושה ואת ההרחבה עצמה.

השורה התחתונה

כמה אני אוהב את Sunbreak, אתם שואלים? הייתי מוכן להכניס את השורה מהשיר של נונו שאני באמת לא סובל כמשחק מילים בכותרת של הביקורת רק כדי לתת לו כותרת טובה. זה כמה אהבתי את ההרחבה הזאת. Sunbreak עושה בפועל את מה שכל הרחבה עושה וצריכה לעשות: נותנת לשחקנים שסיימו את המשחק המקורי עוד מהמשחק המצוין, עם מפלצות חדשות, נשקים חדשים, פיסות שריון חדשות, סיפור חדש, מפות חדשות ואפשרויות חדשות לשחק את המשחק במצב שחקן יחיד - הן ברמת עיצוב המשימות והן ברמת מכניקות הקרב והשליטה של השחקן.

אני בטוח שיהיו אנשים שיתרעמו על כך שחבילת DLC למשחק עולה כמעט כמו משחק מלא, אבל זו באמת הרחבה מהסוג שהיינו מקבלים פעם: אלו 40 דולר שנותנים לכם לפחות עוד כמה עשרות שעות טובות אם לא יותר מזה כדי להשיג את כל הנשקים שאתם רוצים ולחוות את כל המשימות החדשות (חוץ מזה שב-Sunbreak לבדו יש הרבה יותר תוכן מכמה משחקי נינטנדו שיצאו בזמן האחרון ועלו 60 דולר). ואם כל זה לא הספיק לכם: האם כבר הזכרתי את העובדה שהמשחק עומד לקבל עוד תוכן בהמשך השנה בדמות מפלצות חדשות בחינם אין-כסף אל תוך 2023? אם אתם חובבים של Monster Hunter Rise באמת שאין לי עוד איך להמליץ לכם על ההרחבה הזו. היא בדרגת חובת קנייה בשלב הזה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • עוד מאותו המשחק המוכר והאהוב
  • משימות ה-Master Rank מספקות עוד אתגר לשחקן
  • המפלצות החדשות פשוט נהדרות
  • הסקילים החדשים יכולים לשנות לחלוטין את סטייל המשחק
  • משימות ה-Follower מספקות יופי של חווית מולטי בשחקן יחיד

הרע

  • הפסקול נופל מזה של Monster Hunter Rise
  • הייתי שמח ליותר מפלצות חדשות ופחות התמקדות בקיימות

וה-Survey Corps

  • כן הדמות שלי עדיין טסה באוויר עם שתי חרבות כמו דמות מ-Attack of Titan. אם זה לא שבור, אין מה לתקן.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י