הרשמה

ביקורת: Monster Hunter Rise - מתקפת הטיטאנים

אחד המשחקים הגדולים של מרץ סוף סוף נחת על ה-Switch! בואו לקרוא מה שמואל חשב על Monster Hunter Rise!

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 26/03/2021

עם תוספות נהדרות למשחקיות, מפלצות חדשות ומסקרנות, פסקול נהדר וגרפיקה נהדרת על ה-Switch מדובר במועמד רציני לתואר משחק השנה של ה-Switch לשנת 2021.

עותק סיקור סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

זהו, זה סוף סוף קרה: ה-Nintendo Switch, אחת הקונסולות המצליחות בהיסטוריה והקונסולה שממשיכה לשבור את השיאים של עצמה ביפן, מקבלת משחק Monster Hunter משלה. עם כל הכבוד ל-Monster Hunter Generations Ultimate שהגיע לקונסולה ב-2018, שחקני ה-Switch הסתכלו על שחקני ה-PS4, ה-Xbox One וה-PC שקיבלו את Monster Hunter World בקנאה, ורק רצו לדעת מתי הם יקבלו משחק Monster Hunter חדש משלהם. אז עכשיו - כשהרגע הזה כאן, הגיע הזמן לבדוק האם Monster Hunter Rise ראוי לשמו והוא אכן מעלה את הסדרה הזו לגבהים חדשים.

הקדש את לבך - למען קאמורה

מעגל המשחקיות המרכזי של Monster Hunter Rise לא שונה מזה של משחקים אחרים בסדרה: אתם מתחילים בכפר קטן בשם Kamura כשבדיוק קיבלתם את האישור הרשמי וכעת אתם נחשבים לציידים מן המניין. אתם מקבלים את העוזרים שלכם, הנשקים הראשונים שלכם ומתחילים לקבל משימות של ציד מפלצות מחוץ לכפר שלכם - בין אם כדי להגן על התושבים בכפר שלכם, לאסוף ציוד כדי להשיג עוד נשקים ושריון או סתם בשביל הכיף שבציד.

הסיפור הגדול המניע את המשחק הוא גם כן פשוט מאוד: כל הסימנים מראים כי The Rampage (ההשתוללות), אירוע הרסני בו מפלצות גדולות תקפו את הכפר הקטן של Kamura בכמה גלים עומד לחזור לראשונה מזה 50 שנה. זקן השבט ואחד הלוחמים הגדולים של הכפר (שלחם גם באירוע המקורי) מטיל על הצייד הצעיר את המשימה להתכונן לאירוע הבא בעזרת ביצוע משימות בכפר. המשימות נעות בין איסוף חפצים בשביל התושבים השונים ועד ציד מפלצות של ממש. האם הסיפור הזה טוב, מפתיע או עמוק במיוחד? לא ממש - Monster Hunter World שיצא לפניו דיי מאפיל עליו בקטגוריה הזו, אבל הוא עושה את העבודה שלו ונותן קונטקסט לציד המפלצות השונות והמשימות שתבצעו במשחק.

מה שכן, המשחק החזיר את החלוקה בין משימות כפר למשימות של ה-Hunter's Hub. בעוד שלאנשים ששיחקו במשחקים כמו Monster Hunter Generations ההפרדה הזו לא תפריע במיוחד, אבל היא אולי תרגיש מוזרה ולא טבעית לאנשים ששיחקו במשחק כמו Monster Hunter World - משהו שאני מניח שהוא נכון להרבה מאלו שמתעניינים ב-Monster Hunter Rise. לפני שתתחילו כל משימה, אתם תוכלו להסתובב בכפר הקטן שלכם ולבקר מוכרים ונפחים שיעזרו לכם במשימות הבאות שלכם: כמו בכל משחק Monster Hunter, תוכלו למצוא את הנפח שיעזור לכם לשדרג את הנשקים שלכם ולהשיג נשקים חדשים אחרי עוד ציד מוצלח, את המוכר שייתן לכם את השיקויים שאתם צריכים כדי להישאר בחיים בזמן הציד ואת השפית שיחד עם עוזריה יכינו לכם מאכלים שיתנו לכם בוסט לכל מיני יכולות שונות.

אחד הדברים שמאוד לא אהבתי ב-Monster Hunter World היה Astera - הכפר הגדול מאוד של המשחק. אני יכול להבין אנשים שאהבו אותו, אבל בעיניי זה היה פשוט יותר מדי - יותר מדי לאן ללכת, יותר מדי פיזור של דברים והרבה יותר מדי קומות. לכן, זה לא אמור להפתיע אתכם שאני ממש מחבב את הגודל הקטן והקומפקטי של Kamura ב-Monster Hunter Rise - הכל נמצא במרחק נגיעה והליכה קצרה, מבלי להתעסק עם זמני טעינה כלשהם, או יותר מדי אזורים שצריך לעבור ביניהם (למרות שאלו עדיין קיימים פה ושם). הכפר של המשחק באמת יצר אצלי אווירה מרגיעה, ביתית ומחבקת בין ציד לציד ובעיניי זה פיצ'ר אייקוני שמשחק בסדרת Monster Hunter צריך שיהיה לו (יש עוד סיבה שהכפר הרגיע אותי כל-כך, אבל אגיע אליה בהמשך).

הם הטרף ואנחנו הציידים

עם כל הכבוד למשימות האיסוף והלחימה ביצורים הקטנים, אנשים מגיעים למשחק מסיבה אחת בלבד: קרבות מול מפלצות ענקיות, מאיימות ומסוכנות. למזלכם, Monster Hunter Rise נותן לכם שלל כלים כדי להתמודד מול המפלצות האלה - הרבה יותר מבמשחק רגיל. אני אתחיל עם הדברים המוכרים: בדומה ל-World, גם כאן המפה אמנם מחולקת לאזורים, אבל אין זמני טעינה בין אזור לאזור וניתן לעבור בין כולם באופן ישיר. המפות ב-Rise, בעודן מרשימות מאוד, מעט קטנות יותר אבל את מה שהמשחק מאבד בשטח שלו הוא משלים בגובה שלו.

Rise, כשמו כן הוא, שם דגש אדיר על ורטיקליות - בין עם עוד המון מקומות לטפס בהם, או ההוספה של כלי נוסף בו הציידים יכולים להשתמש בשם "Wirebugs". עם החרקים הזוהרים הללו השחקן יכול לטפס לאן שירצה ולהגיע לגבהים חדשים - תרתי משמע. הנ"ל גם אומר שלראשונה במשחק Monster Hunter אנחנו יכולים להגיע פחות או יותר לאן שנרצה במפה והמפתחים ידעו את זה: היו כמה אזורים בהם מצאתי כמה דברים ממש שווים בזכות זה שטיפסתי גבוה לאיזה מקום שבמשחקי עבר לא הייתי בכלל חולם לטפס אליו. זה נחמד לראות מפתחים מוסיפים אלמנט חדש ומתגמלים את השחקן על שימוש יצירתי בו.

ואם כבר הזכרתי אלמנט חדש, התעכבתי מספיק עם הדיבור על הנושא הזה והגיע הזמן להעלות אותו: ההוספה של ה-Palamutes היא הדבר הכי טוב שקרה לסדרת Monster Hunter, נקודה. ההחלטה על ה-Palamutes, אותם כלבים שאנו מקבלים בתחילת המשחק היא כל-כך גאונית ומשפרת את המשחק בכל-כך הרבה דרכים, שאני באמת מופתע שזה לא קרה קודם לכן. ה-Palamutes אולי לא יכולים לרפא אתכם בזמן הקרב כמו ה-Palicos, החתולים המוכרים שמצטרפים אלינו לציד גם במשחק הזה, אבל אתם יכולים לרכב עליהם והתוספת הקטנה הזו היא לא פחות ממושלמת.

המשחק נהייה פשוט הרבה יותר מהיר ומרדף אחרי מפלצות פצועות כבר לא מרגיש כמו בזבוז זמן במהלך משימה, אלא עיכוב קל שאפשר להשלים בצורה מהירה. אם כל זה לא הספיק, אז בחלק גדול מהאביזרים שלכם תוכלו להשתמש גם תוך כדי רכיבה אז תוכלו להתכונן לסיבוב הבא מול המפלצת תוך כדי הרדיפה אחריה. מעטים הדברים שמרשימים אותי כמו כיבוד הזמן של השחקן והפיצ'ר הקטן הזה עושה את זה בצורה נהדרת.

סגל המפלצות עצמו נע בין המפלצות המוכרות כמו Kulu-Ya-Ku ו-Mizutsune שחוזרים אלינו ממשחקים קודמים, לבין מפלצות חדשות ומסקרנות כמו ה-Bishaten המסקרן שמשתמש בפירות כבנשק וה-Magnamalo המאיים (זה שמופיע על הקאבר של המשחק אגב). בסך הכל יש במשחק הזה 61 מפלצות בלבד - מספר משמעותית יותר נמוך מה-94 של Monster Hunter World + Iceborne, אבל חשוב לזכור שני דברים: הראשון הוא שהקרבות במשחק הזה עדיין מאתגרים וכיפיים, אז ייקח לכם דיי הרבה זמן עד שתסיימו להילחם בכל המפלצות שיש למשחק הזה להציע. השני הוא שאנחנו רק בהשקה, וכמו שאני מכיר את Capcom, אנחנו נקבל עוד מפלצות בעדכונים כאלה ואחרים בהמשך השנה הקרובה (Monster Hunter World הושק רק עם 54 מפלצות, אז שוב - זה לא נורא בכלל).

אתם תוכלו להשתמש באחד מתוך ארבעה עשר כלי נשק מסוגים שונים, כשרובם מעניינים וכיפיים לשימוש. כיאה לרוב משחקי Monster Hunter, גם כאן כמעט כל סגנון משחק מיוצג בצורה נאמנה: המהיר והעצבני, האיטי והמתודי או אלו שמעדיפים לירות מרחוק. המועדפים עליי תמיד יהיו החרבות הכפולים שגורמים לי להרגיש כמו לוחם מ-Attack on Titan (ומכאן גם התמה לכל הביקורת). המשחק החדש הוסיף גם יכולות חדשות לכל נשק, כשחלק מהיכולות הללו קשורות ישירות ל-Wirebugs.

חלק מהמתקפות עם נשקים מסוימים גם יכולות לעזור לכם להמם את המפלצת כדי שתוכלו לרכב עליה ולהילחם במפלצת אחרת. בעוד שהקונספט הזה של רכיבה על גבי מפלצת הוא לא זר לסדרה, רכיבה על מפלצות מקבלת בוסט רציני במשחק הזה, כשאנחנו יכולים לזוז עם המפלצות פחות או יותר לכל מקום על המפה, ולפעמים יהיה עדיף לנו ללכת ולהמם מפלצת אחרת מזו שאנחנו צדים כדי להשתמש בה ולעשות נזק רב למפלצת שאנחנו כן רוצים לחסל.

כפי שניתן לקרוא ולראות, המשחקיות של Monster Hunter Rise עובדת נהדר בתוך הקרבות מול המפלצות ומחוץ לקרבות הללו. הפיצ'רים החדשים שנוספו למשחק מתווספים לשיפורי איכות החיים מ-World ובונים עליהם בצורה שגורמת למשחק להרגיש מהיר יותר, זורם יותר וקצבי יותר מאשר משחקים קודמים בסדרה. וזה בלי שבכלל נגעתי במוד המשחק החדש ש-Rise הציג לסדרת Monster Hunter.

שומרים על הבית - עם החברים

המוד הזה הוא כמובן ה-Rampage שהזכרתי בתחילת הביקורת. משימות ה-Rampage עובדות בצורה שונה לחלוטין: כאן המפלצות מגיעות אליכם בגלים, כשעליכם להגן על שני שערים מפני התקפה של מפלצות גדולות. לפני כל גל יהיה לכם זמן להכין את ההגנות שלכם ולהציב נשקים אוטומטיים, מלכודות מתפוצצות או לזמן לוחמים שיעזרו לכם בזמן הקרב נגד המפלצות הגדולות. המפלצות מחולקות לכמה סוגים, כשיש כאלו שיגיעו לתקוף ישירות את השערים עצמם, בעוד שמפלצות אחרות ילכו ויתקפו ישירות את השחקן ואת ההגנות שהוא הציב.

לבד, ה-Rampage הוא מוד טקטי מאוד ומשעשע מאוד, למרות שאני יכול להבין את אלו שלא יתחברו אליו. מצאתי את עצמי נע ברחבי המפה ומנסה לעשות שלושה או ארבעה דברים בו זמנית כדי לשרוד את המתקפה חסרת התקדים של המפלצות. זה מוד חמוד מאוד לבד, אבל הוא הרבה יותר כיף עם חברים. מה שגם מעביר אותי בצורה חלקה לדבר על האונליין של המשחק ובגזרה הזו אין לי יותר מדי מה לומר - Capcom עשתה עבודה מצוינת בגזרה הזו.

קל מאוד לחפש משחקים עם אנשים רנדומליים ברשת, כמעט ולא היו לי לאגים בזמן משחק, גם עם אנשים מיפן או ארה"ב ובין אם היה מדובר בציד מפלצות או ב-Rampage, זה תמיד היה נראה שהצורה בה Monster Hunter Rise בנוי מעודדת עבודת צוות ודאגה אחד לשני - גם בלי שתקשרנו בינינו. כמובן שהיה אפשר לדבר בטקסט אבל לרוב פשוט לא היינו צריכים את זה והעדפנו לתקשר עם מערכת ה-Poses של המשחק כדי לומר שלום או סתם לצחוק אחד עם השנייה.

היופי שבתוך ומחוץ לחומות

הזכרתי זאת בקטנה מוקדם יותר בביקורת, אבל Monster Hunter Rise הוא משחק יפה. יפה מאוד אפילו. ברמה כזו שאפשר לומר שהמשחק הראשון שמפותח לקונסולה על גבי מנוע ה-RE של החברה הוא הצלחה דיי מסחררת. בנוסף, הביצועים של המשחק יציבים ונעולים על 30 פריימים לשנייה, אז אני יותר ממרוצה. האם הוא יפה כמו Monster Hunter World? בואו לא נגזים - בכל זאת, מדובר במשחק ל-Switch (אולי כשהוא יגיע ל-PC במהלך 2022 יהיה על מה לדבר), אבל הוא בהחלט נראה פנומנלי יחסית לקונסולה עליה הוא נמצא. האזורים השונים, בין אם המדבריות, היערות או המרחבים המושלגים, כולם נראים נפלא. אבל אף אחד מהם לא מתקרב ליופי הפשוט מהמם של הכפר Kamura. ההשקעה בתאורה ובעיצוב של הכפר ניכרת וזה ללא ספק נמצא באחד מהמקומות הגבוהים כאחד הכפרים האהובים עליי בתולדות הסדרה. ואם זה לא הספיק, גם הפסקול של הכפר פנומנלי.

Kamura's Song of Purification, השיר שמתנגן בזמן שאתם מסתובבים בכפר, הוא אחד הטראקים הכי טובים בסדרת Monster Hunter לפי דעתי. בכלל, הפסקול של המשחק מצליח לאזן בין רגש ורוגע לאינטנסיביות ומתח בצורה נפלאה. אני מוריד את הכובע בפני סאטושי הורי, המלחין של המשחק - הוא עשה עבודה מפוארת על הפסקול הזה וזה המשחק השני על קונסולה של נינטנדו תוך חודשיים שכבר נכנס לרשימת פסקולי השנה שלי ל-2021. אני אשים כאן את השיר שדיברתי עליו כדי שתבינו למה אני מתכוון כשאני מדבר על הרמה של הפסקול הזה.

השורה התחתונה

Monster Hunter Rise הוא ההוכחה החיה שלפעמים פחות זה באמת יותר. המשחקיות הנהדרת מ-Monster Hunter World נשמרה, ובעוד שהמפות ב-Rise קטנות יותר, ההוספה של אלמנט הגובה גורם למשחק להרגיש מהיר יותר, קצבי יותר ואם לומר את האמת - טוב יותר ממה ש-World היה. בעוד ש-World הרגיש כמו קריצה של Capcom למערב, Rise מרגיש כמו האבולוציה האמיתית של הסדרה הזו: מפות קומפקטיות, אלמנטי תזוזה חדשים, ההוספה של ה-Palamutes שמגבירה עוד יותר את הקצב של המשחק ומוסיפה עוד נדבך טקטי למשחקיות וה-Rampage שנותן סגנון משחקיות חדש שעובד סבבה לבד ופשוט נפלא עם חברים.

והיו עוד המון דברים שלא דיברתי עליהם בכתבה הזו: אפשרויות הקאסטומיזציה המצוינות, עיצוב הנשקים הנהדר, העובדה שאתם מקבלים את כל העוזרים שלכם על ההתחלה בלי Cutscenesמיותרים, הסצנות הקטנות שמציגות לכם את המפלצות הגדולות שביפנית נשמעות כמו סצנות מתיאטרון נו יפני - באמת, יכולתי למלא 3000 מילים ויותר על הביקורת הזאת אבל אני פשוט אסכם ב: אלוהים - כמה שהוא כיף. זה ללא ספק אחד המשחקים הטובים על ה-Switch כיום, ומשחק ה-Monster Hunter שהגיע לשחקני הקונסולה הזו לקבל. תוסיפו לכך פסקול פשוט מדהים וגרפיקה נהדרת על הקונסולה הקטנה של נינטנדו ואנחנו מקבלים משחק שאפשר לומר עליו מבלי להתבלבל - מדובר במשחק חובה לחובבי הסדרה וז'אנר האקשן, מועמד רציני לתואר משחק השנה של ה-Switch לשנת 2021.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • משחקיות הבסיס של ציד מפלצות עובדת נהדר
  • התוספות החדשות של Rise רק משפרות את החוויה
  • ה-Rampage טוב - בעיקר עם חברים
  • פסקול אפי ומרגש בו זמנית
  • גרפיקה מעולה על ה-Switch
  • ביצועים יציבים כמעט לגמרי
  • האונליין עובד בצורה טובה מאוד

הרע

  • סיפור יחסית תפל ולא משמעותי או מרהיב

והגאנג

  • אני, האונדום, פניקס והוט-הוט הולכים לצוד מפלצות.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י