הרשמה

ביקורת: The Gray Man - דווקא לא כל כך אפור

נטפליקס ממשיכים במסע שלהם אל עבר עולם הקולנוע והפעם ביחד עם האחים רוסו המוצלחים. האם התוצר של השילוב גם מוצלח?

תאריך השקה: 22/07/2022

האחים רוסו מנסים את מזלם מחוץ לעולם הקומיקס, נטפליקס מנסים את מזלם עם סרט עתור תקציב וכריס אוונס מנסה שפם מול המצלמות

גישה מוקדמת לסרט ניתנה על ידי נטפליקס ישראל, תודה רבה!

האחים ג'ו ואנת'וני רוסו (Joe Russo ,Anthony J. Russo) הרוויחו ביושר מקום של כבוד אצל הקהל אחרי שהצליחו להשתלט על סרטים עתורי כוכבים, אפקטים ואקשן בצורה מופלאה בשני הסרטים האחרונים של הנוקמים, Endgame ו-Infinity War. קצת לפני שקיבלו שישה אבנים ואין ספור גיבורים להשתעשע איתם, הוכיחו האחים רוסו את עצמם באחד מסרטי גיבורי העל הטובים של העשור האחרון -  Captain America: The Winter Soldier שהיה יותר סרט בלשים מאשר גיבורי על. אם כך, לא היו אנשים יותר מתאימים לניסיון של Netflix ליצור סרט בלשים עתור תקציב מהאחים רוסו. עם כל צוות הכתיבה שעזר להם בנוקמים, וכמובן כריס אוונס (Chris Evans), הם ללא ספק מצליחים מספיק כדי להרוויח שוב את הזמן שלכם גם מחוץ לגבולות המסך הגדול והיקום הקולנועי של Marvel. הביקורת ללא ספוילרים - קראו בחופשיות!

לא כזה אפור

האיש האפור (The Gray Man) עוקב אחרי ריאן גוסלינג (Ryan Gosling) בתפקיד הסוכן סיירה שש, שכמו ששמו מרמז, הוא הסוכן השישי בתוכנית סודית של ה-CIA בה אסירים לשעבר נהפכים להיות סוכנים בשירות הביון. לאחר תקרית בה מוצא שש סיבה טובה לקום נגד מפקדיו, אנחנו נשלחים למשחק חתול ועכבר בין שש לבין לויד הנסן (Lloyd Hansen) סוכן לשעבר שכעת משרת את ה-CIA מבחוץ. למרות שבלי שום הפתעה אוונס בתפקיד הנסן הוא הדמות הכי מעניינת בסרט - וזה לגמרי בזכות הופעה נהדרת ובולטת גם מעבר לשפם שלו, למשחק הזה נזרקים עוד כמה שחקנים שחשוב להזכיר. אנה דה ארמס (Ana de Armas) בתפקיד הסוכנת דני מיראנדה (Dani Miranda) מתאחדת עם גוסלינג להופעה טובה קצת פחות מהקודמת שלהם ב-Blade Runner 2049, השחקן ההודי Dhanush בתפקיד רוצח שכיר שאחראי לכמה מהקרבות המרשימים שבסרט, וילדה בשם קלייר עליה שש צריך לשמור בחיים.

על הנייר קלייר אמורה להיות החלק הבאנלי שבסרט, אך דווקא היא והקשר שלה עם שש היו הדבר המרכזי שהניע את העלילה עבורי. הסיבה המרכזית לכך היא שלמרות שהדמויות בסרט לא מקבלות מספיק זמן או אירועי דגל כדי שיהיה לנו באמת אכפת מהם - השחקנית של קלייר כבר מתורגלת לגנוב את ההצגה גם במעט מאוד זמן ולכן משאירה רושם. אמנם עדיין ילדה, אך ג'וליה באטרס (Julia Butters) כבר הספיקה להרשים את כולם עם הופעה בלתי נשכחת כטרודי, הילדה מהסדרה על המערב הפרוע בהיו זמנים בהוליווד (Once Upon a Time in Hollywood). הקשר בינה לבין שש, כמו כל הקשרים בסרט, לא זוכה למספיק זמן מסך כדי שגם אנחנו הצופים ניקשר, אך הכתיבה הנהדרת של השיחות בין השניים והמשחק של שניהם מצליח למכור לנו מספיק טוב את הרצון שהם יתאחדו ובכך להשאיר אותנו בעלילה - משימה לא כל כך פשוטה.

הבעיה המרכזית בסרט היא שהעלילה מתקדמת בקצב בסדר גמור אך אף פעם לא עושה משהו מעניין במיוחד שיגרום לנו להשאב לסרט או להתעניין בדמויות. אם כך, מה כן ישמור על הקשב שלכם מופנה לסרט ולא לדפדף למשהו אחר בשירות הסטרימינג? אני שמח ששאלתם, כי רמת ההפקה בסרט ברמה כל כך גבוהה שתשכחו שאתם נמצאים בשירות סטרימינג.

אקשן למסך הגדול

ההישג הכי גדול של הסרט, פרט להחזרתו של גוסלינג הנהדר אחרי 4 שנים של פגרה, היא שהאקשן שלו ברמה הכי גבוהה שיש. האחים רוסו חוזרים לקרבות מקורקעים בלי כוחות על כמו שהראו שהם יודעים לצלם בחייל החורף, ואין סצנת אקשן אחת שתאכזב אתכם. באופן מצחיק, דווקא הסצנה עם הכי הרבה פיצוצים תפסה אותי הכי פחות, ולאו דווקא בגלל שהיא ברמה יותר נמוכה, אלא בגלל שקרבות הפנים מול פנים פשוט מצויינים. האקשן, שתופס את רוב זמן הריצה של הסרט (129 דק'), מקפיץ אותו מלהיות סתם עוד סרט בקטלוג של נטפליקס אל מעמד של צפייה מהנה שאני יכול בלב שלם להמליץ עליה גם בהשוואה לשאר סדרות סרטי המרגלים הגדולות. מדובר בהישג גדול לנטפליקס, שהצליחו להפיק סרט ברמה של המסך הגדול לכל דבר ועניין, ויהיה מעניין לראות איך הוא ישפיע על התוכניות העתידיות שלהם בתחום התוכן הקולנועי.

השורה התחתונה

The Gray Man הוא עוד סרט מרגלים בטון הרציני שתפס את הז'אנר, והוא לא משנה משחק בתחום הזה. סצנות אקשן ברמה גבוהה, משחק נהדר והשקעה מורגשת מצד ההפקה מצילים אותו מלהיות אפור לגמרי וממקמים אותו כגיימ-צ'יינג'ר רציני בתחום הקולנוע של נטפליקס, והוכחה לאחים רוסו שהם מוצלחים גם בלי אלים נורדים ומכשפים מיסטיים.

"האיש האפור" יהיה זמין לצפייה בשירות הסטרימינג Netflix ביום שישי הקרוב, ה-22 ביולי.

7
מתוך 10

הטוב

  • סצנות אקשן מצויינות
  • הופעות מעולות
  • חלק מהדיאלוגים פשוט נהדרים

הרע

  • עלילה לא מספיק מעניינת
  • הדמויות לא מקבלות מספיק זמן כדי שבאמת נקשר אליהן

והרפרנסים לישראל

  • אם מתישהו גם תצלמו בתל אביב, אנחנו ממש נשמח לארח את ראיין גוסלינג לראיון אצלנו
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י