הרשמה

ביקורת: Dragon Age Origins

משחק התפקידים הטוב ביותר ששיחקנו בו בשנים האחרונות !


 

מפתחת: Bioware
מפיצה: EA
תאריך יציאה: 6.11.09
פלטפורמות: PC, X360, PS3

Dragon Age: Origins הוא משחק התפקידים הטוב ביותר מאז... ובכן, הרבה שנים. אם אתם מחובבי הז'אנר, אתם פשוט תעשו טעות אם לא תשחקו בו, ועכשיו!

חובבי RPG למדו במהלך השנים לצפות לטוב ביותר מחברת BioWare כשזה מגיע למשחקי תפקידים. משחקים כמו Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Knights of the Old Republic ו- Mass Effect הם עדות לשליטתה של החברה בז'אנר הזה, והם גם הסיבה העיקרית לתקוות שמעורר The Old Rebublic, ה- MMORPG הבא של החברה.

אם להודות על האמת, בהתחלה חששנו ש- Dragon Age, המשחק החדש שפותח על ידי החברה כממשיכו הרוחני של Baldure's Gate האגדי, לא יצליח לעמוד בסטנדרט הגבוה של משחקי העבר. חשבנו ששימוש בגימיקים כמו אלימות ברוטאלית, דם שפוך ואפילו סקס מעידים על כך שהמשחק לא מספיק טוב כדי למכור את עצמו. וואו, כמה שאנחנו טעינו...

לא רק שמדובר במשחק תפקידים משובח וארוך, עמוק, עם עלילה סבוכה ודמויות מרתקות מכל עבר, כל המאפיינים שאנחנו תייגנו כ'גימיקים' התגלו כחלק אמיתי מהרצון של החברה ליצור משחק בוגר ואפל יותר. כנראה שקצת נמאס להם מעולמות טולקין צבעוניים וחמודים.

בעצם, סימן ההיכר הבטוח לאיכותו המופלאה של Dragon Age הוא שהייתי צריך לאזור את כל הכוח הנפשי שלי על מנת להתנתק ממנו ומהעולם הקסום של Ferelden ולכתוב את הביקורת הזו, שבסופה אני מתכוון לחזור אליו מיד.

הטוב
  • מערכת עיצוב דמויות עמוקה
  • עלילה מצויינת עם הרבה פיתולים בדרך
  • מאות שעות משחק בעולם מלא תוכן
  • מערכת קרבות טקטית מהנה
  • דיבוב ופסקול מעולים
הרע
  • מסכי טעינה תכופים
  • גליצ'ים פה ושם
והמטרה
  • לשרוף עשרות שעות מהחיים שלכם!

פרולוג

העלילה של  Dragon Age היא אחת מהנקודות הכי חזקות שלו, אם לא החזקה מביניהן. העלילה כתובה בצורה יוצאת דופן, מכילה המון דמויות, טוויסטים לא צפויים והכי חשוב – היא אמינה, עד כמה שאפשר, כמובן. היא מספרת על מערכות יחסים פנימיות, אינטראקציות בין גילדות ומלאכים, בגידות ואהבה. יש כאן הכל מהכל.

העלילה הראשית מספרת על ה- Grey Wardens, לוחמים שיוצאים להציל את העולם מתופעה שמתרחשת מדי כמה מאות שנים- ה- Blight. אינספור יצורי-חושך יוצאים מתוך האדמה, שם נקברו לצדו של שד נורא. זה כמובן לא דבר טוב, ואתם יוצאים לאחד את כל הגזעים וכל צבאות Ferelden לקרב נגד כוחות הרוע.

העלילה ואמינותן של הדמויות טובים עד כדי כך שתמשיכו לחשוב עליהן הרבה מעבר לשעות המשחק, מה שיפריע לכם להתרכז בדברים שהחברה שלכם מזמזמת לכם באוזן.

Ferelden, נעים להכיר

כבר בתפריט ההתקנה זכיתי לטעימה ראשונה מהמוזיקה התזמורתית המדהימה שהמשחק מציע, וכבר נכנסתי לאווירת ימי-הביניים.

העולם הדמיוני של Ferelden עמוס בדמויות מעניינות, כל אחת עם אישיות וסיפור חיים משלה, מרחבים, נופים וכמובן- הרבה דברים שתוכלו להרוג. כל אלה משתלבים בצורה יוצאת דופן בתוך עולם המשחק, ונהיים חלק מההרמוניה האופפת את כולו.

העומק של העולם אינו נעוץ רק בגודלו, בכמות הדמויות או בעלילה. מוטעמת כאן מערכת אקולוגית שלמה של דו-קיום בין כל היצורים, ואם תתעמקו מספיק תוכלו לגלות עוד ועוד עליה. למשל, תוכלו ללמוד על היחסים המיוחדים בין הטמפלרים לבין המכשפים ועל סודות יציקת המתכת של גילדת הגמדים. וכן, תצטרכו לקרא הרבה, הרבה מאוד במשחק הזה.

דבר אחד שלא הצחלתי להבין הוא למה המפתחים לא הכניסו מערכת דינאמית של יום ולילה לעולם המשחק. קצת מוזר שכל הזמן צהריים...

קלישאות להמונים

למרות כל הטוב וההנאה הטמועה כאן, אפילו כותר של BioWare אינו יכול להמלט מקלישאות האופפות משחקי תפקידים המתרחשים בימי הביניים.

קודם כל, המשחק עושה את הטעות הרגילה ומספר לנו כבר על ההתחלה שדמותנו היא היחידה שיכולה להציל את המצב, היא "הנבחר" ושטויות אחרות. המשחק היה יכול להיות הרבה יותר אמין ומשכנע לו היה הגיבור רק בורג קטן בעולם של פנטזיה, שהולך ותופס חשיבות ככל שהמשחק מתקדם.

בתחילת המשחק תוכלו לבחור בין לוחם, קוסם או נוכל (Rogue), כמובן. הגזעים הזמינים גם הם צפויים, ותוכלו לבחור בין בני אדם, גמדים ואלפים. אין ספק ש- Dragon Age הולך בתלם מוכר מאוד, וכך זה גם בהמשך. לפחות יש כאן דרקונים שאפשר להרוג, מה שחסר בלא מעט משחקי פנטזיה המתרחשים בעולם העתיק.

לדרך!

לאחר שתבחרו דמות ומקצוע תצאו לדרככם. אחד הדברים שמאוד אהבתי במשחק היא העובדה שלא תתחילו בתור אף-אחד, ניצול סערה או קלישאה אחרת, שאין לו שום ציוד או יכולות והוא צריך לטפס במעלה סולם הדרגות כדי להתלבש כמו בן אדם. לא, כאן אתם מתחילים כגיבור בעולם של גיבורים, חמושים ומצוידים בהתאם.

צריך להדגיש שלכל דמות במשחק סיפור התחלה משלה ונקודת התחלה שונה בעולם, כך שבערך בחצי השעה הראשונה תעקבו אחר עלילה ליניארית ייחודית לדמותכם עד שזו תתחבר לעלילה הראשית הרחבה יותר. אם תבחרו להתחיל את המשחק עם דמות אחרת, גם תחילת הסיפור תהיה שונה.

זה גם הזמן, פחות או יותר, שבו אתם מגלים שזה בכלל לא משחק לילדים. כמות הדם שנשפכת במשחק הזה לא נראתה מעולם. האלימות הברוטלית ומהלכי הסיום במיוחד זועקים "לגילאי 18+". וכמובן שאחרי הניסיון של Bioware עם סצינת הסקס המדוברת ב-Mass Effect, גם לכאן הכניסו החבר'ה הנחמדים סצינה כזו. אין מה לעשות, גברים יישארו גברים....

ארבעה חברים יצאו לדרך

כמובן שלא תוכלו להציל את העולם לבד, ועד מהרה תמצאו את עצמכם מלווים על ידי שלוש דמויות נוספות, או כלב. במסעותיכם תפגשו לא מעט דמויות שירצו או ישתכנעו להצטרף לשורותיכם, אך כמקובל במשחקי Bioware, רק שלושה יוכלו להתלוות אליכם בכל רגע נתון.

כל חבריכם ללחימה, בדומה לשאר הדמויות המאכלסות את העולם, הם בעלי אישיות משל עצמם, רצונות ושאיפות, ויש לזה השפעה על המשחק. למשל, דמות עם השקפת עולם של רוע לא תאהב לראות אתכם עוזרים לזקנים ללא תמורה, בעוד דמויות טובות ינטרו נגדכם טינה אם תתנהגו בצורה לא מוסרית. אתם תצטרכו לטפח ולשמר את היחסים עם הדמויות, אחרת הן יכולות לבחור לפרוש מהחבורה שלכם ואפילו לעבור לצד השני באמצע קרב.

יום הבחירה בחיים

המשחק כולל מערכת "טוב ורע" מצויינת, שבניגוד למשחקים קודמים של Bioware מוותרת על הנסיון להגיד לכם איזו בחירה היא "רעה" ואיזו "טובה". אין שום "קארמה" שתפגע, כך שבעצם אתם חופשיים לעשות מה שאתם רוצים- ולהתמודד עם ההשלכות.

מעשיכם והתנהגותכם תיזכר על ידי המקומיים ואף תתפשט בשמועות למקומות מרוחקים. למשל, אם תהיו מניאקים גמורים באחת העיירות הסמוכות לטירה, אולי בכלל לא תזכו להכנס בשעריה.

ככל שתתקדמו במשחק, להחלטות שתקבלו יהיה משקל רב יותר על חבריכם ללחימה, על הדמויות בעולם ועל עולם המשחק עצמו. תחליטו מתי לתקוף, תחליטו מי יחיה ומי ימות, ותחרצו את גורלן של ערים שלמות. לא מעט על הכתפיים, הא?

עולם של תוכן

זמן קצר לתוך המסע תשמחו לגלות שאתם לא תקועים עם אותה דמות משעממת איתה התחלתם. תוכלו לשדרג את היכולות שלה (בהתאם לקלאס אותו תשחקו, כמובן), תמצאו ותקנו ציוד טוב יותר ובכך תשנו גם את מראה החיצוני, והכי חשוב- תוכלו לבחור עוד שני קלאסים משניים. למשל, הנוכל יוכל להיות גם פייטן (Bard), ולוחם יכול להיות גם פלאדין.

בנוסף ללחימה ישנן כמה יכולות נוספות לדמויות, כגון רקיחת שיקויים, רעלים, מלכודות ועוד. בעזרת יכולות אלה והמרכיבים הנכונים תוכלו ליצור לעצמכם ציוד מיוחד וכמובן להשתמש בו במסעותיכם. אמנם תוכלו להסתדר מצויין גם בלי אף אחת המיכולות האלה, אך הן בהחלט יכולות להקל את המסע.

תשומת הלב לפרטים הקטנים היא זו שבאמת ממלאת את העולם, ומונעת ממנו מלהיראות ריק ונדוש. אזרחים יהיו עסוקים בשגרת יומם, חלקם ילכו לשדה לעבוד, חלקם ימצאו את מקומם בתפילה. אסירים ירצו את עונשם בכלובים ואבירים אמיצים יצאו להגן על תושבי ממלכתם. כל אלה מעצימים את הרגשת הפנטזיה וגורמים לעולם להיראות הרבה יותר חי.

האלימות, האלימות!

כל זה נחמד, אבל אנחנו פה בשביל לרצוח פיקסלים, נכון? מעולה!

מערכת הקרבות של Dragon Age מפתיעה לטובה, ולא רק תודות לכמות האלימות הנכבדת ונתזי הדם שיכסו לכם שלושת-רבעי מסך. רוב הלחימה מבוצעת בזמן אמת, כאשר אתם שולטים בכל רגע נתון על דמות אחת מתוך הארבעה, והשאר מצייתות לפקודות שהוגדרו מראש על ידיכם לפני כן. הבינה המלאכותית תעשה עבודה טובה מאוד כדי להשאיר את חבריכם בחיים ולגרום לעבודת צוות נאותה.

ברגע שתרצו לעצור את כל האקשן ולתכנן את המהלכים בראש שקט, כל מה שתצטרכו לעשות הוא ללחוץ על מקש אחד, והזמן יעצור מלכת. במחשב כל התהליך הזה הרבה יותר נוח הודות לאפשרות לעבור למבט-על, מה שנורא חסר בגרסאות לקונסולות.

תבינו, מערכת הקרבות בקונסולות שונה במקצת. היא מבוססת על זמן אמת יותר מאשר גרסאת המחשב. יהיה לכם תפריט-מהיר לבחירת סקילים ומערכת נעילה אוטומטית על אוייבים, מה שהופך את Dargon Age ליותר דומה למשחק אקשן מגוף שלישי, וגם רמת הקושי יורדת בצורה מורגשת.

בגרסת המחשב לכל קרב יש את הפוטנציאל להרוג אתכם אם לא תשימו לב לשנייה, או אם תטעו לחשוב שתוכלו לנצח קרבות באמצעות הנפות חוזרות של חרב. מי שחושב שכאן זה God of War ימצא את עצמו מהר מאוד על הרצפה עם גרזן בעין.

אבירים אותנתיים

כפי שבוודאי כבר ראיתם בתמונות ובסרטונים, המשחק נראה לא רע בכלל. לא אגזים ואומר שהוא נראה מצויין, כי הוא לא מושלם. בגרסאות לקונסולות במיוחד הטקסטורות מרוחות עד מאוד וקצב הפריימים צונח לעיתים תכופות מדי עד כדי קרטוע.

בגרסת המחשב, לעומת זאת, הדברים נראים הרבה יותר חד, אם כי עדיין חלק מהטקסטורות מטושטשות במקצת- וחבל, כי הוא היה צעד אחד משלמות.

הדמויות מנגד נראות מושלם, ומונפשות עוד יותר טוב, בדגש על הבעות הפנים. תוכלו להבין בדיוק איך כל דמות מרגישה לפי פניה ותרגישו כל פגיעה והנפת חרב לפי תנועת גופה של דמותכם. גם הדמויות הפחות אנושיות מונפשות מעולה, כאשר לכל אחת מהן כמה וכמה התקפות שונות, כך שלא תראו החלפת מהלומות חסרת כל ייחוד חוץ מהנזק הנגרם. האפקטים של הקסמים גם לא רעים בכלל, אם כי לפעמים מוגזמים מעט.

עיצוב עולם המשחק מצויין גם הוא, ולמרות שלרוב הוא לא כל כך פתוח וחסר גבולות כפי שהוא מתיימר להיות, עיצוב השלבים מכפה על עובדה זו ולפחות נותן תחושה של חופש. עם זאת, הרגשת הגודל העצום שהעולם מעביר מצויינת, ולא פעם פשוט תבהו בעמקים רחבי ידיים או בטירות מאסיביות על גבי צוקים (אגב, הן מבוססות על טירות אמיתיות מימי הביניים).

תלונה אחת שחוזרת על עצמה בפורומים באינטרנט הם זמני הטעינה הארוכים במיוחד. אני יכול להפריך טענה זו לפחות בגרסת המחשב- הטעינה אינה אורכת יותר מעשרים שניות בשום אופן. מצד שני, מסכי הטעינה תכופים למדי. בגרסת הקונסולות הם טיפה יותר ארוכים- אבל בהחלט אפשר לחיות איתם, גם אם אין ספק שזה גורע מהחוויה.

Hail, my lord!

אין לי מילים לתאר עד כמה סינמטיים ומרשימים נראים סרטוני המעבר במשחק. בחיי שאם הייתי יודע איך משתמשים בכל תוכנות העריכה המסובכות האלה הייתי מרכיב מהם סרט באורך מלא.

המשחק כולל כשלוש-עשרה שעות דיבוב, ואני יכול להשבע שכל חלקיק קטן ממנו מבוצע על ידי מדובב אחר. כאן לא תפגשו בדיבוב מונוטוני, משפטים שחוזרים על עצמם ואף לא בשני מבטאים דומים. כמובן שתתקלו בהרבה מבטא בריטי כבד, כי משום מה כל פעם שאנשים רואים אביר הם חושבים שהוא אנגלי....

גם המוזיקה התזמורתית הדינאמית שתשמעו מוקלטת ממיטב התזמורות ואופפת בצורה מצויינת את אווירת המשחק. היא תהיה עדינה ואיטית בזמן שתחקרו את העולם לרוחבו ותשתנה בצורה דראסטית כאשר יחל קרב. לחלק מהבוסים במשחק יש אפילו מוזיקה מיוחדת משלהם.

אגב, המוסיקה למשחק נוצרה על ידי ינון צור, המלחין הישראלי-לשעבר המוכשר עד דמעות שיצר את המוסיקה למשחקים רבים, ביניהם Fallout 3, Crysis ו- Prince of Persia.

השורה התחתונה

אנחנו לא נוהגים לעשות את זה לרוב, אבל את הציון ל- Dragon Age: Origins צריך לחלק לשניים- ציון אחד לגרסת הקונסולות ואחד לגרסת המחשב, שנראית ומשוחקת טוב יותר וכבר יש לה טלאי ראשוני שמתקן חלק ממעט הבעיות שיש במשחק. לפיכך, אם גרסת המחשב מקבלת ציון 96, גרסת הקונסולות צריכה לקבל באיזור ה- 92.

כך או כך, חובבי תפקידים ופנטזיה ימצאו כאן עולם ענק, מרתק ומעניין, עם המון עלילה, דמויות מגוונות ואקשן. מחכים לכם כחמישים שעות משחק בעלילה הראשית בלבד, ללא כל המשימות הצדדיות וכל שאר הדברים שאפשר לעשות במשחק. ואני בכלל לא מתחיל לדבר על התוכן הנוסף שזמין כבר להורדה מהאיטרנט, ועל המשימות שיפותחו באמצעות כלי הפיתוח של המשחק...

אני יכול להמשיך עוד ועוד, אבל נסכם כאן- כי אני רוצה לחזור ולהמשיך לשחק. אם אתם אוהבים משחקי תפקידים- אתם קונים את המשחק הזה, עכשיו.

- הדיון הרשמי למשחק בגרסת ה- Xbox, בו תמצאו את כל מה שאתם מחפשים

- שחקו בגרסה הדו-ממדית של Dragon Age

משחקיות – הקרבות מהנים, המשימות מעניינות
גרפיקה –  אנימציות מדהימות, טקסטורות מטושטשות בחלקן
סאונד ופסקול – דיבוב אלוהי, מוזיקה משובחת
טכני – יחסית הרבה מסכי טעינה, גליצ'ים מינוריים
אורך חיים – עשרות על גבי עשרות שעות עם אפשרות לשחק שוב
  מולטיפלייר – אין

ציון סופי: 96

מה חושבים מבקרים אחרים?

Eurogamer - ציון 8
IGN - ציון 9.0
Gamespot - ציון 9.5

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:58 14.11.2009 | Sai Sai (אורח)

    בהחלט משחק RPG מהנה מאוד, כבר כמעט שכחתי איך הז'אנר אמור להיראות עד שהוא הגיע. היו כבר RPS כמו פולאאוט ובורדרלאנדס בזמן האחרון, אבל RPG נטו - ועוד אחד טוב! כבר כמה שנים שלא שיחקתי.

  2. 2

    15:59 14.11.2009 | Mr. pip Mr. pip

    פעם ראשונה שמשחק מקבל פה שתי עשיריות!

  3. 3

    16:04 14.11.2009 | דודי דודי (אורח)

    משחק טוב

  4. 4

    16:08 14.11.2009 | HeavenTear HeavenTear

    הזמנתי תמשחק מראש ומהשישה בנובמבר שזה ניפתח לשאר העולם ועד לרגע זה שיחקתי כמה עשרות שעות לפחות,ללא ספק משחק הRPG הכי טוב שיצא השנה ואולי אי פעם

  5. 5

    16:11 14.11.2009 | Blackmore Blackmore

    בהחלט משחק מצוין, חבל שלא ציינת כמה שהמשחק אבל יחסית מופשט ושטחי ביחס לRPG אחרים, בעיקר של BIOWARE עצמה. כנראה כדי לא להעמיס לשחקני הקונסולות, משם בה הכסף, יותר מדי על הראש ;)

    אין ספק שזה אחד הRPGים היותר טובים בשנים האחרנות, אבל זה בעיקר כי כל הRPGים שיצאו בשנים האחרונות היו זבל. הרבה בחירות, אבל התוצאה בת'כלס, לא משנה לשום דבר. משחק טוב לשחק בו פעם או פעמיים אבל אחרי זה הוא לא שווה הרבה. לא מדובר במשחק שיזכר כמו הFALLOUTים הראשונים, NWN, או מה שלא יהיה.

    קיצר משחק שכיף לשחק בו אבל ללא ספק שם דיבוב וסצנות מעבר מגניבות לפני משחקיות באמת עמוקה שתגרום לראש לעבוד קצת יותר ומערכת קצת יותר מורכבת של בחירות שיש להן איזה אקפט אמיתי על המשחק.

  6. 6

    16:21 14.11.2009 | תולי חתולי תולי חתולי (אורח)

    סיימתי את המשחק כבר לפני בערך שבוע.

    אכן, המשחק ארוך מאוד, עמוק מאוד (אם יש לכם את הזמן והרצון-יש כל כך הרבה טקסטים וסיפורי עלילה ומשימות צדדיות שאתם יכולים לעשות שישרפו לכם את החיים), תוכן נוסף שאפשר להוריד אפילו או לבנות, מערכת טקטית ממש סוסה למלווים שלכם, המון סקילים ובילדים, אבל גם יש חלקים במשחק שהתאכזבתי.

    למשל, הבחירות שלכם לא באמת משפיעות על כלום. אני לא רוצה להרוס לכם, אז אני רק אסביר שבסוף המשחק יש שקופיות שמראות מה קרה בהתאם לכל הבחירות שעשיתם. זה לא באמת משפיע הרבה.
    או כשמגיעים לDenerim לדוגמא, בהתחלה חושבים שמגיעים לעיר ענקית. אבל זה בעצם רק Market קטן וכמה Alleys ופונדק פה וטירה שם, שמגיעים אליהם רק ישר דרך הMinimap וזה לא שממש הולכים לשם. גם בכלל, יש הרגשה שהערים הגדולות ריקות לגמרי כשמגיעים אליהן, זה משהו שממש ממש הפריע לי. מגיעים אל מקום שאמור להיות מלא באנשים\אלפים\גמדים, ורואים רק פה ושם ואולי איזה תריסר NPCs שעומדים לאווירה בכל אזור.

    גם התאכזבתי כי חשבתי שהסיפורי Origin ממש משפיעים על הכל, אבל זה לא ממש נכון. זה בערך חצי שעה-שעה (אם ממש מתעכבים על הכל) כל סיפור דמות, ואז כל המשחק הוא בערך אותו דבר עם כמה שורות טקסט שונות פה או שם.אבל אני מוכרח להגיד שאם מסתכלים על הז'אנר ועל מה שהוא מציע, ללא ספק Dragon Age הוא בין הטובים של השנים האחרונות, למרות האכזבות שלי. אולי אם היה להם יותר זמן?

  7. 7

    16:25 14.11.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    אני שמח שהמשחק קיבל ציון טוב! קניתי אותו אתמול (הוא עדיין לא הגיע) וכרגע נראה שהוא השקעה בטוחה ואף מעבר לכך...
    יופי שהתחלתם לעשות הרבה ביקורות, נמאס מכתבות חסרות פואנטה פה ושם וסרטונים אידיוטיים..

  8. 8

    16:40 14.11.2009 | sharinox sharinox

    נראה משחק מעולה, הוא יכול להיות ממש אטרקטיבי וגם מושך אותי קצת אבל אני יודע שתפקידים זה לא ממש הז'אנר שלי! : ( לא פעם ראשונה שאני רואה ציון כמו 96 הוא קיבל אותו באתרי גיימינג רבים : )

  9. 9

    16:55 14.11.2009 | הט הט (אורח)

    ביקורת יפה אבל לדעתי הציון יותר מדי גבוה!
    יותר מדי!!!

  10. 10

    16:59 14.11.2009 | הכול טוב הכול טוב (אורח)

    שמעו המשחק מדהים
    אבל על טכני הייתי נותן לו 6-7
    זמני טעינה מטורפים
    ויש הרבה כאלו
    זה מציק ברמות
    זה יכול להיות זמני טעינה של דקה-2
    ואחרי 3 דקות עוד פעם טעינה ארוכה

  11. 11

    17:17 14.11.2009 | mizel102 mizel102

    dragon age
    dragon age
    הילדים נהנים משחקים בdragon age
    ומצטלמים עם dragon.

  12. 12

    17:36 14.11.2009 | MUZIMUZI MUZIMUZI

    לא יצא לי לשחק בו אבל מהסירטונים ביוטיוב הוא לא נראה כזה טוב מה הוא באמת ככ טוב =P?

  13. 13

    17:54 14.11.2009 |  (אורח)

    R-P-G! משגר רקטות חחחה סתם.

  14. 14

    18:00 14.11.2009 | סתם אחד. סתם אחד. (אורח)

    Dragon Age הוא ללא ספק משחק התפקידים הטוב ביותר ששיחקתי בשנים האחרונות.
    קניתי אותו לפני ארבעה ימים וכבר שיחקתי שלושים שעות.
    אני שמח שהתחלתם לכתוב יותר ביקורות והכל, אבל תנסו לשמור על רמה, הביקורת הזו הייתה ברמה הרבה יותר נמוכה מן האחרות.

  15. 15

    18:01 14.11.2009 | david221 david221 (אורח)

    מתייי הוא כבר יצאה אני עיבדתי את תחושת הזמן חח סתם אגב משחק בין הטובים שראיתי במשחקי התפקידים
    קונה על בטוח!!!

  16. 16

    18:02 14.11.2009 | ArchPsion ArchPsion

    משחקי תפקידים (ולצורך העניין גם משחקי אסטרטגיה) לעולם יהיו טובים יותר על המחשב מאשר בקונסולות...
    אני לא מאמין שהפרש של 4 נקודות זה הכל... צריך להיות לפחות הפרש של 10 נקודות בין גרסת המחשב לקונסולות.... אבל זו דעתי רק...

  17. 17

    18:10 14.11.2009 |  (אורח)

    RPG! משגר רקטות חחחה סתם:).

  18. 18

    18:11 14.11.2009 | 17 ו13 17 ו13 (אורח)

    מה קשור המשגר רקטות?

  19. 19

    18:20 14.11.2009 | Marvin Marvin

    היורש הרוחני של Baldur's Gate.

    באמת לא צריך להוסיף על המשפט הזה כלום.

  20. 20

    19:17 14.11.2009 | sharinox sharinox (אורח)

    לא קונה כי אין מולטיפלייר אז אין סיבה לבזבז כסף, יש הורדה מצויינת למשחק הזה... מוריד! : )

  21. 21

    19:33 14.11.2009 | סתם אחד. סתם אחד. (אורח)

    20-Dragon age יכול לספק לך יותר מ100 שעות משחק, 70 לקמפיין שבא איתו ועוד הרבה שעות כתוצאה מתוכן של שחקנים.
    הרבה יותר מהרבה משחקים עם מולטפלייר שאני מכיר.

  22. 22

    19:42 14.11.2009 | cog4 cog4

    אני קונה מחר!!! משחק אדיר!!!

  23. 23

    19:52 14.11.2009 | .oN .oN

    משחק מעולה, למרות שיחסית אליי אני משחק בו המון, אני חושב שאני רק בהתחלה.

  24. 24

    20:05 14.11.2009 | .. .. (אורח)

    משחק RPG מצוי ומסריח לא מבין מה אתם מתלהבים.

  25. 25

    20:07 14.11.2009 | Pilat Pilat

    איך הגרפיקה 9???
    חוץ מהדמויות(שהן בסדר), הכל נע בין לא משהו, למזעזע.

  26. 26

    20:08 14.11.2009 | Elessar Elessar

    משחק מעולה. ביקורת מצוינת גם היא.

  27. 27

    20:29 14.11.2009 | DareDevil DareDevil

    אחד המשחקים, אני כבר אחרי 40 שעות משחק, ולא יכול להפסיק.

  28. 28

    20:32 14.11.2009 | אביב אביב (אורח)

    איך כתבת ביקורת גם למחשב וגם לקונסולות?

    אל תגיד לי שקנית אותו פעמיים!!

  29. 29

    20:54 14.11.2009 | sharinox sharinox

    ל-21 נו זו הסיבה ששווה לי להוריד אותו : )

  30. 30

    21:26 14.11.2009 | סתם אחד. סתם אחד. (אורח)

    חבל שיש אנשים כמוך 29, באמת חבל.

  31. 31

    21:32 14.11.2009 | sharinox sharinox

    ל-30, אני קונה משחקים, אבל אני לא ממש אוהב תפקידים אני רוצה לנסות אותו אולי אני גם אותו לא יוהב, למה לי לבזבז כסף? אתה המנכל של EA שזה אכפת לך כלכך? אתה לא מקבל על זה כסף נכון? ושנינו יודעם שהכסף הזה לא מגיע לEA בזמן האחרון כי הם זבלים! יש משחקים שאני מוריד אותם בצורה לא חוקית ואני אוהב אותם אז אני קונה מקורי, פה גם אין מולטיפלייר אז זה לא ימנע ממני להינות גם בגירסא הפרוצה נכון? אני לא יודע מה איתך אבל לי יש יותר מידי משחקים ברשימת הקניות שלי, אין לי כסף לקנות כל משחק, לפעמים נאלצים להוריד, גם אתה מוריד משחקים על תנסה לעבוד עלי!

  32. 32

    21:41 14.11.2009 | אה? אה? (אורח)

    ל31 אין לך כסף, אל תקנה אבל גם אל תוריד אל מי אתה מנסה לעבוד? סתם פיראט מסכן אם אותם תירוצים כמו כולם

  33. 33

    21:44 14.11.2009 | T.O.B T.O.B

    אחח אם רק היה קישור לכתבה שכולם אמרו שהוא הולך לאכזב שהגרפיקה נראית על הפנים אבל אני כתבתי שמה תגובה חברה זה bioware אני סומך אליהם ותראו את זה עכשיו...

  34. 34

    21:46 14.11.2009 | T.O.B T.O.B

    אה מסתבר שאפשר
    http://www.vgames.co.il/article/2685.html

  35. 35

    21:52 14.11.2009 | RoiMaKaYeS RoiMaKaYeS

    34 חבל שלא דיברת על מיליון דולר P:

    משחק פצצה

  36. 36

    22:12 14.11.2009 | דודידו דודידו (אורח)

    ציפיתי מהמשחק הזה להרבה, אבל נחשו מה-התאכזבתי.
    זה לא שהוא לא משחק טוב, הוא פשוט לא טוב מספיק בשביל להתבלט מעל רבים אחרים.

    תאכלס, שמתי את THE WITCHER כמדד אם המשחק הוא טוב.
    למה? כי THE WITCHER הוא לדעתי הטופ של משחקי תפקידים כיום-וקיוויתי שתהיה לו תחרות.
    לא היו לי אשליות, ידעתי שהסיכויים שהמשחק יעקוף את הוויטצ'ר לא גבוהים, אבל התאכזבתי לגלות שהליגות שונות לגמרי!

    שוב, שלא תבינו לא נכון, זה לא שדרגון אייג' הוא משחק גרוע, הייתי אפילו אומר שהוא משחק מומלץ לכל חובבי הז'אנר-פשוט אל תצפו ממנו ליותר מדי.

    אה, ובנוגע לגרפיקה-בהחלט לא 9!
    חוץ מפנים (טוב נו... גם כמה תלבושות שהוחלט להשקיע בהן...), כמה אנימציות ולפעמים נופים, המשחק נראה כאילו נלקח ישירות מ-2004, ואני משחק על הדרישות הכי גבוהות שיש.

  37. 37

    22:18 14.11.2009 | BlueNosE BlueNosE

    vGames היקרים,

    אני שמח לראות שחזרתם למתכונת של כתיבת כתבות.
    אמנם זה לא הדבר הכי רווחי שאתם יכולים לעשות, אבל התמדה בפרסום כתבות שומרת על האיכות והרמה הגבוהה של האתר, ושומרת חלקה יפה גם לכאלו שיותר "הארדקור" בגיימינג אם אפשר לומר את זה ככה.

    ישר כוח!

  38. 38

    22:42 14.11.2009 | סתם אחד. סתם אחד. (אורח)

    sharinox-כבר שנתיים לא הורדתי שום משחק (כלומר, מהיום שהחלטתי שאני מפסיק להיות פיראט).
    אם יש משחק שאני לא בטוח לגביו אני מחכה למבצע או מוריד את הדמו, התירוצים שלך פשוט מעוררי רחמים.
    36-עניין של טעם, לדעתי Dragon Age הרבה יותר מThe witcher

  39. 39

    23:09 14.11.2009 | זאוס השני זאוס השני

    באמת כל הכבוד שחזרתם לכתוב כתבות רציניות,
    זה באמת היה חסר מאוד.

    בכל מקרה, לגבי המשחק, אז הוא באמת היורש של באלדורס גייט?

  40. 40

    23:12 14.11.2009 | eitanash1 eitanash1

    בהחלט משחק אדיר! אבל ממש אופן החשיבה על הסטורי לין, ההפתעות , הזרימה, ההמשכיות , המזימות והערמומיות ! פשוט משחק מושלם!
    הגירסא למחשב מועדפת לדעתי.!
    כל חובב הז'אנר חייב לנסות!

  41. 41

    23:17 14.11.2009 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    39-לדעתי, כן.

  42. 42

    00:45 15.11.2009 | סתם עוד אחד סתם עוד אחד (אורח)

    חבל שיש אנשים כמוך 30, באמת חבל.

  43. 43

    01:09 15.11.2009 | DareDevil DareDevil

    הרבה, אבל הרבה יותר טוב מוויטצ'ר..
    וויטצ'ר כבר לא המדד, דרגון אייג' קבע אמת מידה חדשה.

  44. 44

    01:36 15.11.2009 | InterAl InterAl

    BG/PST הם המדד ל-RPG איכותי, ו-DA לא מגרד את הקרסוליים שלהם בכל מה שקשור לעלילה, אווירה, קווסטים, עיצוב שלבים וחקירה של העולם. משחק טוב, אבל מאכזב ביחס להבטחות הרבות.

  45. 45

    03:18 15.11.2009 | א א (אורח)

    @36:

    תודה על המידע. אני גם מתייחס ככה ל-WITCHER, כי זה באמת הכי טוב שהיה, בתחום ה-RPG, מאז KOTOR (וכנראה עדיין מחזיק בתואר).

    אכשיו אני אחכה למבצע, אין לאן למהר, אבל בכל זאת כנראה שווה, כמו שאתה מתאר את זה :)

  46. 46

    06:18 15.11.2009 | mele mele

    משחק מדהים, אחד המשחקים הראשונים שיצא לי להנות מהם בהרבה. משחק בו עד היום

  47. 47

    07:43 15.11.2009 | sharinox sharinox

    ל-38 כן אני פיראט! ואני קונה משחקים בקושי! יש לך עם זה בעיה? מה אכפת לך? זה שאני יקנה זה ינפח לך את האגו? די לחוש לך אתה תבזבז כסף על משחקים, למה אתה חושב שכסף יש לי רק למשחקים? אני רוצה לשחק ויש הורדה למה שאני לא יוריד? עכשיו לך למעורה שממנה זחלתה!

  48. 48

    08:38 15.11.2009 | maxy16 maxy16 (אורח)

    (כן, זה שוב אני לשעבר מגיימר)
    שמעתי שהמשחק מצוין אבל לא הבנתי איך פועלת מע' הקרבות. האם זה כמו ב- KOTOR שבו עוצרים את המשחק, מתכננים את המהלכים הבאים ואז הדמות תבצע כל אחד מהר או שזה כמו ב- MASS EFFECT שאפשר לתכן מהלכים מסוימים ע"י עצירת המשחק אבל גם מבצעים בעצמנו את הירי (כמו ב- OBLIVION)?

  49. 49

    08:59 15.11.2009 | מניסיוני האישי מניסיוני האישי (אורח)

    לפי דעתי אלה הדברים היחדים שטעונים שיפור במשחק(מחוויתי בגירסת המחשב):
    1. הסרטונים שהם בעצם לא גיימפלי(ורובם גיימפליי) ברזולוציה נמוכה ומטושטשת.
    2. בדיאלוגים, הרבה מהאנימציות לא עוברות בצורה חלקה בין משפט למשפט, ובכך נוצר מצב בו הדמות המדברת "משתגרת" סנטימטרים אחדים אחרי סיום כל משפט והתחלת משפט חדש.
    3. קצת התאכזבתי שב-BioWare לא החליטו לעבוד בשיטה בה בחרו לעבוד במשחק Mass Effect 2 בכל הקשר לדיאלוגים. שם הדיאלוגים מאוד זורמים, ומבוצעים ברובם בתנועות גנריות מסוימות, כגון: הליכה, יריה, נסיעה, ועוד.
    4. המשחק קצת מעצבן בכל הקשור ל-Talents, Spells, Abilities ו-Attributes. אי אפשר לאפס את רובם, וחלקם הגדול מיותר לחלוטין. היו המון פעמים בהן אמרתי לעצמי: "שניה, זה גרוע, אבל זה ממש גרוע, אז נלך עם הגרוע". בניגוד למשחקים אחרים, כמו WoW, בהם בכל נקודה צריך להתלבט כי כל האפשרויות ממש טובות.
    5. רמה מקסימלית - 25. נכון שקשה לעלות רמות, אבל הייתי מצפה ממשחק תפקידים לתת יותר מרחב תמרון. לעשות את הרמה המקסימלית יותר גבוה(לפחות 50), ולעשות את קבלת ה-XP קלה יותר. כך הם יכלו לתת לנו אפשרות לשפר סקילים קיימים, ולא לאלץ אותנו לבחור בסקילים חדשים ולפעמים מיותרים כדי להגיע לסקיל טוב. בכלל, שיטת ה"מיני עץ" עם סקילים(ולא Abilities) לא כל כך מסתדרת.
    6. חבל שהסיפור כה ברור וידוע מראש. בעקרון, מתחחלת המשחק, אפשר כבר לדעת איך המשחק יתפתח - אתה מתחיל כיחיד שיכול להציל את המצב, אתה הולך לכל מני Factions כדי לבקש את עזרתם בקרב, בכל אחד מה-Faction אליהם תגיע תהיה בעיה שתצטרך לפתור ורק אם תפתור אותה ה-Faction המסוים יעזור לך, אחרי שאוספת את כולם יש איזה טוויסט קטן, ולבסוף - הקרב הגדול. אפשר לדעת את כל אלה אחרי פחות או יותר שעה וחצי מתחילת המשחק. זה עצוב, כי עם כל ההיסטוריה שבנו לעולם המשחק, קצת עצוב שהחוויה לינארית וצפויה.
    7. הגרפיקה. תראו, הגרפיקה לא רעה, אך בהחלט לא מושלמת. אפילו Mass Effect הראשון נראה טוב יותר, והייתי מצפה מהם להשתפר אחרי מספר שנים, ולא ללכת אחורה. חלק מן הטקסטורות בעלות רזולוציה ממש נמוכה, גופם ופניהם של הדמויות במשחק נראים כאילו עסויים מפלסטיק, הדמויות לא מתלכלכות או נפצעות וזיאלית(חוץ מהדם המגוכח המכסה את גופם אחרי כל קרב, ושתמיד נראה אותו הדבר), ועוד מספר דברים שקצת מאכזבים.
    8. העולם לא פתוח ומלא מסכי טעינה. הייתי מצפה מהם לבנות עולם רחב אופקים, כמו של Oblivion, ולהיפטר מכל מסכי הטעינה המיותרים הללו.
    9. אין פיזיקה. עולם המשחק דומם בצורה יוצאת דופן. אי אפשר להזיז או להפיל דברים, אי אפשר סתם לקחת שטויות, אי אפשר לעלות על דברים או לשבת עליהם, דריכה על חול לא תעשה אבק, ודריכה בשלג לא תגרום לרגלי הדמויות לשקוע, אין רוח בעצים ובבגדים, ואין עוד הרבה דברים שמונעים מהעולם להיות דינאמי וחי כמו שהייתם מצפים ממשחק תפקידים שרוצה להעביר חוויה אינטנסיבית, עמוקה ואפית.
    10. אין חיים בעולם. כל ה-NPCs עומדים באותו מקום, בלי לזוז, לאכול, לשתות או לדבר, רובם אומרים את אותו דיאלוג שוב ושוב אם פונים אליהם, חלקם חסרי פרופורציות בעליל, ועוד דברים רבים הגורמים להם להיראות כמו רובוטים. חבל...
    11. אין מחזור יום ולילה, ומזג האוויר דומם לחלוטין. ציפיתי לסופות ברקים, לשקיעות, לימים יפים וללילות סוערים(מבחינת מזג האוויר, כן?). קיבלתי עולם בלי שעון או זמן, שמזג באוויר בו קבוע מראש בכל זמן נתון. לא שזה רע, כמובן, אני מסכים מאוד שבמצבים מסוימים מזגי אוויר כאלה או אחרים יותר מתאימים או שעות יום מסוימות תורמות יותר לעלילה, אבל באמת, בכל הפעמים בהן סתם מסתובבים חסרי מעש, למה אי אפשר שמזג האוויר ישתנה, או שיגיע כבר הלילה?
    12. אי אפשר לשחות או לקפוץ. חבל, היה יכול להיות נחמד.
    13. קירות בלתי נראים מפה ועד אילת(אם אתם במקרה גרים באילת, אז בשבילכם זה מפה ועד קריית שמונה).

    טוב, הגזמתי מאוד עם אורך ההודעה. לא שמתי לב שרשמתי כל כך הרבה ברבע שעה. בכל מקרה, יש עוד כמה דברים שהייתי מציע ליוצרי המשחק לשפר במשחק ההמשך(וכדאי מאוד שיהיה), אבל למען כולנו, ובמיוחד הידיים שלי, אני אעצור כאן. אני מקווה שזה בכלל יכנס לתגובה אחת.
    רק שתבינו, יש המון דברים מדהימים ויוצאים מן בכלל במשחק, אבל לרשום אותם היה לוקח עוד כמה אלפי מילים. קחו את זה ככה - הייתי נותן למשחק 8.7 מתוך 10. למה הורדתי 1.3? בדיוק בגלל הדברים בציינתי הנ"ל, שרובם הגדול טכני לגמרי.

    עכשיו אני אקרא את הביקורת. אפילו לא טרחתי לקרוא את דעתו של יובל על המשחק.

  50. 50

    09:03 15.11.2009 | מניסיוני האישי מניסיוני האישי (אורח)

    בתיקון לתגובתי הקודמת(מספר 50), התכוונתי לרשום "דעתו של אלכס", ולא "של יובל" בשורה האחרונה. רואים? עוד הוכחה שלא קראתי את הביקורת.

  51. 51

    11:04 15.11.2009 | shaby shaby

    אני חושב שמערכת הקרבות מאוד קשה, אפילו ברמה הנורמלית, המשחק מאוד קשה :(

    אבל אני נורא נהנה מכל השאר, משחק פיצוץ

  52. 52

    15:22 15.11.2009 | ... ... (אורח)

    משחק מסרייייייחחחחחחח

  53. 53

    18:29 15.11.2009 | Blackmore Blackmore

    52 - דווקא אחד הדברים שיותר אהבתי. מי שחדש לRPG, בחיי שאין לי מושג איך הוא יעבור אפילו את הקרבות הראשונים (ההגנה של REDCLIFFE מהזומבים שיוצאים מהאגם למשל)

  54. 54

    20:49 15.11.2009 | lior lior (אורח)

    הסירטון הראשון היה העתק מושלם של שר הטבעות

  55. 55

    21:22 15.11.2009 | סתם אחד. סתם אחד. (אורח)

    54-כן, זה באמת קרב קשה, במיוחד עם כל הקסמים ההתקפיים שלך מתמקדים בקרח P:

  56. 56

    01:52 16.11.2009 | GooDay4U GooDay4U

    50 - חלק מהחסרונות שציינת מופיעים כיתרונות בביקורת של אלכס.

  57. 57

    08:35 16.11.2009 | maxy16 maxy16 (אורח)

    מישהו יכול לענות לי על השאלה? תגובה מס' 49. שאלה בקשר למע' הקרבות

  58. 58

    16:55 16.11.2009 | מניסיון מניסיון (אורח)

    ל50 וואו ממש השקעת! כל הכבוד!

  59. 59

    21:18 16.11.2009 | יא אללה יא אללה (אורח)

    מה מה כל כך טוב בזה
    משחק גרוע ביותר, פשוט עלוב שאנשים מתלהבים מזה זה כמו שמתלהבים ממשחקי פוקימון חדשים אפילו שכולם אותו דבר
    סתם משחק שדומה מידי לסגנון פריסטון טייל או משהו

  60. 60

    17:42 17.11.2009 | חומוס חומוס (אורח)

    ח-מ-ו-ס

  61. 61

    20:44 19.11.2009 | חומסמסמס חומסמסמס (אורח)

    וואו 96 זה יומר מwarfare2

  62. 62

    22:41 19.11.2009 | יובל יובל (אורח)

    לריב בין הפיראטיות לקניה הרגילה תקשיבו ל"פיראט" תחשוב שאבא שלך עובד בEA והוא לא מרוויח כסף אז הוא לא יכול להשקיע במשחק הבא אתה תוריד משחק אז לEA לא יהיה כסף להשקיע במשחק הבא אבל אני גם מבין אותו במחירים היום בארץ שלא יורדיםהוא צודק זה מוגזם לקנות משחק למחשב ב220 שקל או לדור הבא ב400ו... שקל זה תלוי במה אתה בוחר אתה מעדיף לקנות משחק בין 220 ל480 שקל אז EA תשקיע במחשק הבא או שאתה מעדיף להוריד את המשחק ולא לשלם מחיר כזה מוגזם!!!

  63. 63

    17:37 22.11.2009 | היהודי הנצחי היהודי הנצחי (אורח)

    לא צריך להוסיף הרבה על תגובתו שך מספר 50
    מה שביאס אותי זה שהמשחק קצר מדי לדעתי, סיימתי אותו בשבוע.
    לכל המתלוננים על קושי המשחק, הוא לא כזה קשה, לאחר ששיחקתי בבלדורז גט 2.פשוט צריך הרבה סבלנות.

  64. 64

    13:32 02.12.2009 | NosNos22 NosNos22

    איך שקראתי את הביקורת לפני שבוע אמרתי שזה משחק חובה לקנייה אז קניתי, אבל כמה שהתברר לי שהטענה שבתקופה האחרונה המשחקים הם אובררייטד היא נכונה.... זה לא שהמשחק לא טוב אלא שהציון הגבוהה כלכך לא מגיע לו.
    מבחינת הגרפיקה המשחק מאכזב, במבט עילי זוועה רק אם עושים זום אז המצב משתפר. המשחקיות דומה מאד ל DRAKENSANG והייתי אפילו אומר "מושאלת" ממנו. המוזיקה טובה אבל לפעמים מציקה במיוחד כשלא רוצים לשמוע ועושים PAUSE או ESC ועדיין יש את הקולות של נהמות הכלבים המפריעות וכד".
    נקודות האור הטובות במשחק הן כרגיל העלילה בה מצטיינת BIOWARE והדיבוב המצויין שגם כן כרגיל למשחקיה של BIOWARE
    בקשר למשחקיות הדעות יהיו חלוקות אבל הרוב יאהב את המשחק שדומה לסרט אקשן כמו רוב המשחקים בתקופה האחרונה.

    בקיצור אני הולך לדבוק בהורדה של משחקים ובדיקתם אם הם טובים ורק אז לקנות, ולא באמת שזה לא תירוץ, אם הם טובים אז אני קונה!

  65. 65

    22:22 10.12.2009 | אלי אלי (אורח)

    כרגע סיימתי אותו.... שישים שעות של בריחה לפרלדן... אני כבר מתגעגע לאליסטר...

    חובה לקנות למי שמתגעגע לבלאדורס גייט

  66. 66

    21:30 31.01.2010 | אחד שיודע אחד שיודע (אורח)

    אין לי מושג למה אבל המשחק קצת שיעמם אותי......בדרך כלל אני אוהב משחקים כאלה אבל זה כאילו שדוחפים דברים וחסרים דברים

  67. 67

    18:20 01.03.2010 | נת-אל נת-אל (אורח)

    אך מורדים את המשחק..........................

  68. 68

    20:58 09.05.2010 | Azar Azar (אורח)

    התמכרתי למשחק !
    הוא אדיר
    יש אפשרות לשחוק באינטרנט ביחד עם אנשים אחרים איכשהו?

  69. 69

    18:40 29.06.2010 | Golan Golan (אורח)

    The Witcher עולה על המשחק הזה בהרבה מאוד מאפיינים
    גרפיקה 9??? המשחק נראה רע..

  70. 70

    13:56 06.08.2010 | 2eitaking0 2eitaking0 (אורח)

    כל מי שאומר שהמשחק הזה הוא גרוע הוא @!#$%@@!@$^!!!
    לכו לעזעזל זה המשחק תפקידים הכי טוב שיצא בעשור האחרון!!!

  71. 71

    14:38 14.04.2011 | wtf wtf (אורח)

    this game sucks ass!!!

  72. 72

    14:39 14.04.2011 | שככfafwe שככfafwe (אורח)

    אחד ממשחקי הRPG הכי טובים ששיחקתי.

  73. 73

    14:40 14.04.2011 | 241fsd 241fsd (אורח)

    חבורה של מתלהבים. RPG חרא. אתם רוצים RPG טוב. קנו את מאס אפקט 2.

  74. 74

    14:57 27.04.2011 | rfasfd rfasfd (אורח)

    משחק נוראי. משעמם רצח. ואני דווקא אוהב את הז'אנר הזה. הדיבורים במשחק הזה פשוט חסרי תועלת.הם לא תורמים בשום דרך לעלילה. אני רק מקווה שmass effect 2 לא יאכז כמו החרא הזה!

  75. 75

    15:04 27.04.2011 | לא משנה שמות לא משנה שמות (אורח)

    מסכים אם התגובה האחרונה. למשחק הזה היה פוטנציאל אדיר להצליח. לצערי הרב המפתחים bioware לא השתמשו בשכל שלהם. הדיבורים לא תורמים לעלילה בכלל. הקרבות בצורה מפתיעה די טובים רק חבל שהם תופסים רק 20 אחוז מהמשחק. קיצר חרא של משחק. תחקו לmass effect 2 ואני מבטיח לכם שלא תתאכזבו.

  76. 76

       | פורסם ע"י