הרשמה

סיכום העונה - ליגת CS

ליגת CS ישראל - סיכום עונה ראשונה

המפתיעה והמאכזבת, שחקן העונה והקבוצה הבעייתית - כל מה שרציתם לדעת על העונה הראשונה של ליגת CS.

ליגת CS העונה הייתה הלב של הליגות שמפעיל אתר ESL בישראל. ההצלחה של הסקצייה הזו נעוצה כמובן במספר השחקנים והקבוצות שעדיין גדול בהרבה משאר הסקציות אף במשחקים חדשים כמו MW2. סיבה נוספת - הצופים. ליגת CS יוצרת עניין רב לא רק בקרב השחקנים שמשתתפים בליגות אלא גם בין השחקנים בליגות הנמוכות או שחקני פאבליק ששואפים יום אחד להגיע לרמה של השחקנים בליגות הבכירות. בחלק מהמשחקים נרשמו "פיקים" של מאות צופים בשידורי המשחקים וכמעט בכל משחק, נכחו עשרות צופים.

הכרזת הקבוצות הזוכות / הטבלה הסופית

תסריט צפוי מראש

את האליפות, כצפוי, לקחה הקבוצה עליה הימרו מרבית הגולשים ואף השחקנים - קבוצת x4ckers. הדומיננטיות של הקבוצה אפשרה לה לנצח את רוב המשחקים ללא קושי של ממש ואת הובלת הטבלה הקבוצה תפסה עוד בשלבים מוקדמים אי שם בתחילת אפריל. ככה זה כשיש לקבוצה אחת סגל שחקנים ברמה גבוהה כל כך ובנוסף לזה, גם מנהל המשחק הטוב ביותר בארץ נכון לרגע זה - רן "nek" חאיק.

אז המקום הראשון, אכן צפוי מראש. אנו מברכים את הקבוצה על זכייתה ב - 2500 ש"ח ומצפים לראותה בעונה ה- 2 ממשיכה לשחק טוב, לפחות כמו בעונה שהסתיימה. כאן, התסריט שכולנו צפינו מראש מסתיים. שאר המקומות בטבלה לא קיימים באף טופס של אף אחד...

שחקן העונה

היו כמה שחקנים שבלטו העונה והתחרו על המשבצת הזו. אך, אנו בחרנו בשחקן שהביא במו מקלדתו (מבלי לפגוע בשאר שחקני הקבוצה ששיחקו מצויין) את קבוצתו אל צמרת הטבלה. בחרנו גם להתעלם מקריאות הבוז של חלק מהצופים והטענות שהשחקן כביכול לא משחק בצורה כשרה. אצלנו, עד שלא הוכחה אשמתו של שחקן, כולם צדיקים. כן כן... שחקן העונה שלנו הוא - asking. אין הרבה שחקנים בארץ שיכולים לקחת קבוצה על הגב שלהם אל המקום השני בטבלה ומרחק נגיעה מהאליפות. זכותכם למחות ולא להסכים - זו הבחירה שלנו!

המפתיעה

בקטגוריה הזו, ללא ספק, אנו בוחרים בקבוצה שסיימה במקום השני עם ניקוד זהה לזו של האלופה - קבוצת Nanx והייתה רחוקה ראונדים בודדים מהאליפות.

קבוצת Nanxs התחילה את דרכה במוקדמות בבית קל ועלתה מהמקום הראשון. במשחקה הראשון בליגה, עדיין כקבוצת intake, הפסידה בתוצאה צורמת לקבוצת x4ckers. התבוסה זעזעה את הקבוצה שערכה שינויים מרחיקי לכת. מנהלי הקבוצה החליט לצאת מארגון intake, שינו שת שמם ל-Nanxs, החליפו מספר שחקנים ומאז, משחק אחר משחק, מוכיחה הקבוצה שהזעזוע עשה את שלו. מאז אותו הפסד, הקבוצה דרסה כל קבוצה שהתמודדה נגדה בליגה (9 ניצחונות רצופים)

אנו מברכים את הקבוצה על עונה נפלאה ועל זכייתה ב-1500 ש"ח. נתראה בעונה הבאה.

קבלי ח"ח

אם יש קבוצה שראוייה להערכה על הדרך בה שיחקה בליגה, הרי שזו קבוצת Reach4Perfection. ניכר בקבוצה ששחקניה לקחו ברצינות את הליגה והשקיעו בכל הרבדים החל בשמירה על סגל יציב והרכב קבוע ועד למשחקי אימון אותם קיימה לפני ואחרי משחקים רישמיים. דוגמא ומופת לקבוצות ששואפות להגיע לאן שהוא בליגות ספורט אלקטרוני.

אנו מברכים את הקבוצה על זכייתה ב- 1000 ש"ח ומצפים לראותה גם בעונה הבאה ממשיכה ללמד את כולנו כיצד יש לשחק בליגות לקבוצות מתקדמות. אין לנו ספק שההתמדה וההשקעה שלכם תשתלם בסופו של דבר. אתם ה-N1 שלנו.

המאכזבת

נאלצנו לעשות בחירה קשה בין המאכזבות של הליגה ולא חסר כאלו. יהיו שיגידו שקבוצת ELEmentals אכזבה ויהיו שיגידו שקבוצת eSrael היא המאכזבת. הבחירה שלנו אולי קצת תפתיע אתכם ולא כל כך צפוייה - קבוצת il.finest !

אז למה מאכזבת בעצם? הקבוצה סיימה את הליגה עם 7 ניצחונות ו-3 הפסדים ובמקום הרביעי המכובד. הסיבה שבגינה בחרנו בה למאכזבת לא נעוצה בניקוד או במספר הניצחונות באופן ישיר אלא בהתנהלות של הקבוצה החל מהרגע הראשון כבר במשחקה הראשון (נגד קבוצת R4D) הקבוצה אכזבה ולא הגיעה למשחק בגלל בעיות סגל. בעיות סגל היו לקבוצה גם לאורך כל הדרך. למעשה, קבוצת il.finest השתמשה במחליפים יותר מכל קבוצה אחרת ורשימת השינויים שעשתה לאורך הליגה, ארוכה כגלות.

כך לא מתארגנים לליגה. קבוצה שרוצה לשחק בליגה כזו, לא יכולה להרשות לעצמה ביזיון שכזה. את ההתארגנות יש לעשות לפני פתיחת הליגה ולא תוך כדי משחקים. אז נכון שישנן קבוצות נוספות שהתפרקו ולא החזיקו מעמד עד לסיום אך כגודל הציפיות כך גודל האכזבות. il.finest פיתחה אצל כולנו ציפיות גדולות לאחר שאת המוקדמות למרות מיקומה בבית הקשה ביותר סיימה ראשונה ללא הפסדים. אנו יותר ממליצים לראשי הקבוצה להערך היטב לקראת פתיחת העונה ה-2. אנו מצפים לראותכם מפיקים את הלקחים ונלחמים על מקום גבוה יותר שאתם תהיו ראויים לו עם קצת יותר רצינות.

אין כמו טכני

במקום החמישי בטבלה התמקמה לה בשקט בשקט ומבלי שנרגיש קבוצת Anonymous.  הקבוצה הצליחה לחלוף על פני קבוצות טובות ממנה לאחר שבירת שיא גינס (סתם, לא בדקנו) בניצחונות טכניים בעונה אחת. (לא באשמתה כמובן אבל עדיין...) מתוך 5 ניצחונות, 4 ניצחונות נסגרו כניצחונות טכניים. לעונה ה-2 הקבוצה חדרה למרות יכולת לא טובה. אנו ממליצים לקבוצה לנצל את עונת המלפפונים ולחזק את הסגל משמעותית כך שיוכל להתמודד נגד אריות הליגה. טכני לא יכול להיות דרך חיים בסופו של דבר אלא אם אתם בקטע של אלקטרוניקה ומחשבים.

הבעייתית

לא רצינו לבחור בכותרת קשה יותר (כמו לוזרית או משהו בסגנון) על מנת לשמור כל כבודם של השחקנים. אך, אם יש קבוצה שפספסה בגדול הזדמנות לתקוע יתד בליגת המתקדמים ולהרוויח נקודות כבוד רבות, זוהי קבוצת m1xz0r. קבוצה זו איבדה אין ספור נקודות ומשחקים עקב אי שמירה על נהלי וחוקי הליגה, בעיקר באי הפעלת האקוויטס ואי העלאת הקבצים לאחר המשחק. בשיא הרצינות, לו הקבוצה הייתה קצת יותר רצינית ושומרת על חוקים, אי אפשר לדעת איפה היא הייתה מסיימת וכעת, רוב הסיכויים שאת ליגת המתקדמים בעונה ה-2 היא תראה בסלון. פשוט חבל!

לסיכום

למרות תוצאות ומיקום סופי צפוי פחות או יותר, ליגת המתקדמים של CS בעונה הראשונה, הוכיחה שיש מקום לליגות אטרקטיביות בארץ ושאנו רק בתחילת הדרך. המשחקים המעניינים, התוצאות הצמודות, הצופים הרבים והמתיחות התחרותית רק יתעצמו עם פתיחת העונה ה-2. כעת נותר רק להמתין להכרזה הרישמית של אתר ESL עם הפרטים על העונה הבאה שצפויה להפתח בחודש הקרוב עם פרסים של 10000 ש"ח!

עולות ויורדות

עדיין לא הוכרזו היורדות לליגת החובבנים ולא אלו שיעלו מליגת החובבנים אל העונה השנייה. לפני כשבוע, הוכרז באתר על הארכת הלאדר. על פי הנאמר שם, לא ברור כמה יעלו וכמה ירדו אך לקבוצות בלאדר, לא נותר זמו רב לסגור 15 משחקים שהם מינימום כדי להעפיל אל ליגת המתקדמים.

לפני שניפרד, אנו נשמח לשמוע את דעת הקהל בנוגע לבחירות שעשינו ולראות את מי אתם בוחרים לקטגוריות שהוצגו בכתבה.

שלום ולהתראות!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:59 02.06.2010 | dale~ dale~

    מה זאת אומרת מהסלון?
    בתור לידר של קבוצת m1xz0r היה לנו בעיות עם השחקנים שברחו לנו באמצע ולא רצו לעלות אקוויטס, לא תהיה בעיה כזאת שוב.

    32 קבוצות היו בחובבנים נכון? - 16 היו במתקדמים נכון? (4 מהם פרשו\העיפו אותם) - 8 קבוצות בפרו., ואנחנו מקום 8, זה אומר שאנחנו עולים נכון? .

  2. 2

    14:18 02.06.2010 | sashajke sashajke

    NANXS#

  3. 3

    14:46 02.06.2010 | איתמר ברזנר איתמר ברזנר

    :-)

  4. 4

    15:14 02.06.2010 | Yev Yev

    כל הכבוד,
    איזה השקעה.
    מזל טוב לכל הקבוצות המנצחות.

  5. 5

    15:24 02.06.2010 | rescloN rescloN (אורח)

    מגיע לx4ckers לזכות,
    שחקנים על רמה...

  6. 6

    16:20 02.06.2010 | bsph bsph

    אכן אכזבנו הליגה נקווה בהמשך שיהיה בסדר

  7. 7

    17:13 02.06.2010 | Korenov Korenov

    עקצתם קצת יותר מידי על הטכני . קצת הגזמתם .
    הייתה ליגה מצויינת .
    ברכות לזוכים , ול NANXS שבאמת הפתיע !
    נתראה בעונה הבאה .

  8. 8

    19:14 02.06.2010 | holtex holtex

    אחלה כתבה תודה עמוס

  9. 9

    19:25 02.06.2010 | vesslan vesslan (אורח)

    מה מאכזבת Il.finest חחחחחחח
    יש קבוצות פה שמשחקות כמה חודשים ביחד ולא סיימו טופ 3
    ומשחקים עם ספונס תחת אירגונים גדולים , אתה קורא למיקס
    שאין לנו 5 שחקנים קבועים מאכזב? מי שבונט משחק ...

  10. 10

    00:29 03.06.2010 | zloof1 zloof1

    עונה טובה מקווה שהעונה הבאה תיהיה מוקדם יותר מהמצופה

  11. 11

    00:57 03.06.2010 | wisdom wisdom

    HHHHHHHHH iL.FINEST HHHHHHHH

  12. 12

    03:30 03.06.2010 | bsph bsph

    vesslan תן להם לרשום אחי אני זורם איתם חחחחחחח

  13. 13

       | פורסם ע"י