הרשמה

חיישן הדופק של נינטנדו עובד על אור

Siliconera מצאו את הפטנטים של נינטנדו שמבהירים איך אמור החיישן הקרדיו-וסקולארי שלה, ה-"Vitality Sensor", לעבוד.

החיישן נחשף לראשונה על ידי סאטורו איוואטה, מנכ"ל נינטנדו, ב-E3 של 2009, והוצג כתוספת ל-Wiimote שתמדוד את הדופק של השחקן ועוד כמה פרמטרים שקשורים למערכת הדם, ותוכל לדווח עליהם לשחקן ולהשתמש בהם כקלט למטרות שליטה במשחק.

ה-VS היה אמור לחזור ב-E3 2010, אבל בנינטנדו החליטו בסופו של דבר שלא להציג אותו שם, כאשר הסיבה הרשמית שניתנה היא ש"התערוכה היא לא המקום האופטימלי להציג בו חיישן שנועד לעזור לאנשים להירגע".

אז איך הוא עובד? לפי הפטנטים שחפרו ב-Siliconera, ה-VS מתלבש על אצבעו של השחקן ויורה מצד אחד קרן אור בתחום האינפרה-אדום אל חיישן אינפרה-אדום בצד השני. כמות האור שתעבור את האצבע ותגיע אל החיישן תשתנה כל הזמן בהתאם לכמות ההמוגלובין שבדמו של השחקן, שמושפע מקצב הדופק שלו - דופק מהיר יותר, יותר המוגלובין, פחות אור בחיישן.

ממדידת הדופק תוכל נינטנדו להפיק נתוני משנה, כמו האם השחקן כרגע נושף או שואף, ומהו קצב הנשימה שלו. במסגרת רישום הפטנט מופיעה דוגמה למשחק שבו השחקן צריך לשלוט בקצב הנשימה שלו כדי לתמרן דמות במערה - נשיפה משחררת את הדמות ונותנת לה לצנוח, שאיפה מעניקה לה כוח עילוי.

תגובות

  1. 1

    12:16 10.10.2010 | Remember Remember

    HO SHIT

  2. 2

    15:20 10.10.2010 | yosi yosi (אורח)

    ?!

  3. 3

    15:20 10.10.2010 | yosi yosi (אורח)

    ?!

  4. 4

    15:33 10.10.2010 | mgs freak mgs freak (אורח)

    נו, אז זה המכשיר למדידת חמצן בדם משולב עם מכשיר ביו פידבק.

  5. 5

    15:33 10.10.2010 | mgs freak mgs freak (אורח)

    נו, אז זה המכשיר למדידת חמצן בדם משולב עם מכשיר ביו פידבק.

  6. 6

    15:39 10.10.2010 | hh hh (אורח)

    אני כבר מדמיין תביעות על כך שמישהו נחנק כי הוא היה צריך לעצור את הנשימה במשחק.

  7. 7

    15:39 10.10.2010 | hh hh (אורח)

    אני כבר מדמיין תביעות על כך שמישהו נחנק כי הוא היה צריך לעצור את הנשימה במשחק.

  8. 8

    16:18 10.10.2010 | Itay_pro Itay_pro

    זה לא באמת עובד על אור
    זה כמו להגיד ששלט עובד על אור
    אבל בהחלט מעניין

  9. 9

    16:43 10.10.2010 | avki avki

    אני יכול לדמיין שימושים הרבה יותר יעילים למשחקיות בכל הקשור לאינטרקציה של המשחק עם השחק.
    לדוגמא: חיסלת גל אויבים והדופק שלך עדיין סדיר? כנראה שהמשחק צריך להזרים כמויות אויבים גדולות בהרבה. מין מנגנון רמת קושי דינמי ביחס לביצועי (ומצבו הנפשי והפיזי של) השחקן.

  10. 10

    17:39 10.10.2010 | עומר עומר (אורח)

    הרעיון שלך באמת גדול במשחקי arena ובמשחקים כמו LFD2

  11. 11

    17:39 10.10.2010 | עומר עומר (אורח)

    הרעיון שלך באמת גדול במשחקי arena ובמשחקים כמו LFD2

  12. 12

    18:43 10.10.2010 | ududy ududy

    אפשר במשחקי אימה לגרום לכך שהראיה של הדמות תטשטש או שהתנועות שלה יהפכו פחות מדויקות כשהשחקן לחוץ, וכך להכריח אותו לשלוט בקצב הלב שלו... אבל אני שואל את עצמי אם זה לא ילמד בסופו של דבר שחקנים להיות אדישים, שזו בוודאי לא כוונתו של מוצר בידורי כמו משחק...

  13. 13

    19:59 10.10.2010 | יעקוב יעקוב (אורח)

    זה בעצם קפנומטר משולב בשלט? חחח מעניין

  14. 14

    19:59 10.10.2010 | יעקוב יעקוב (אורח)

    זה בעצם קפנומטר משולב בשלט? חחח מעניין

  15. 15

    12:46 11.10.2010 | vvvvv vvvvv (אורח)

    רגע לי עודף המוגלובין בדם, זה לא אמור להשפיע או להפריע לחיישן?

  16. 16

    12:46 11.10.2010 | vvvvv vvvvv (אורח)

    רגע לי עודף המוגלובין בדם, זה לא אמור להשפיע או להפריע לחיישן?

  17. 17

    12:58 11.10.2010 | ududy ududy

    הוא עובד על שינויים בריכוז החלבון, לא על כמויות מוחלטות, כך שיכול להיות שזה לא יפריע.

  18. 18

       | פורסם ע"י  

     

יש להתחבר כדי להגיב בדיון