הרשמה

"אמרו לי לא": יורג נוימן חושף איך שיחת טלפון אחת מסוני עשתה היסטוריה

סוני ומטוסים, זה כן הולך ביחד
ad banner

על MFS והדרך שעבר המשחק מאסון ההשקה ועד לנחיתה המושלמת

בראיון בלעדי ומפתיע, יורג נוימן, האיש שמאחורי Microsoft Flight Simulator, מספק הצצה נדירה לדרמה שהתחוללה מאחורי הקלעים של מעבר המשחק ל-PS5. בניגוד להנחות הרווחות, זה לא היה מהלך עסקי מחושב של מיקרוסופט מהרגע הראשון. למעשה, כשנוימן הציע את הרעיון לבכירי אקסבוקס לפני כשנתיים וחצי, התשובה שקיבל הייתה קצרה וחותכת: "לא".

אבל השינוי הגיע מכיוון בלתי צפוי לחלוטין. בכיר בסוני, שגדל על סימולטורים של טיסה, פנה באופן אישי לנשיא מיקרוסופט וביקש להביא את הסימולטור לקונסולה שלהם. "הוא פשוט חשב שזו תהיה תוספת נהדרת למכשיר", מספר נוימן. הפניה הזו גרמה לשינוי הרבה יותר גדןל, ונוימן מאמין כיום כי הרגע הזה היה "יריית הפתיחה" שהחלה את המפולת של משחקי Xbox שמגיעים לפלטפורמות מתחרות.

למעשה, זו אינה הפעם הראשונה שאהבה לתעופה מעצבת את עתיד הפלייסטיישן. כבר בשנות ה-90, נוריו אוגה (Norio Ohga), נשיא סוני דאז וטייס חובב בעצמו, היה זה שהתעקש על עיצוב השלט המקורי עם ה"ידיות" המפורסמות. בעוד ההנהלה רצתה שלט שטוח כמו של המתחרים, אוגה אישר את העיצוב החדשני דווקא כי הוא הזכיר לו הגה של מטוס (Yoke) והרגיש לו טבעי יותר לאחיזה. נוימן חשף גם פרטים טכניים מרתקים על ההחלטה לפתח את FS 2024 כמשחק חדש לגמרי. הסיבה המרכזית הייתה בעיית האחסון: עם כמות התוכן המטורפת והגרפיקה המשופרת, התקנת המשחק המלאה הייתה מגיעה לנפח מפלצתי של כ-1 טרה-בייט. הפתרון היה מעבר ארכיטקטוני ל"לקוח רזה" (Thin Client), המזרים את רוב העולם מהענן בזמן אמת.

ad banner

אבל לחדשנות הזו היה מחיר כבד. השקת המשחק בנובמבר 2024 נרשמה בהיסטוריה כ"חוויה איומה", כפי שנוימן עצמו מודה ביושר. הבעיה לא הייתה בקוד המשחק, אלא בתשתית הנתונים שקרסה תחת עומס בלתי נתפס של כ-100 מיליארד בקשות ביום הראשון בלבד, מה שהוביל לקריסות ולמסכי טעינה אינסופיים.

כעת, שנה אחרי, הסיפור שונה לגמרי. בעזרת חברת Climax Studios, המשחק הותאם בצורה מושלמת ל-PS5, כולל תמיכה בפיצ'רים ייחודיים כמו הרגשת חיספוס הגלגלים על המסלול דרך הרטט בשלט ה-DualSense, ואפילו קולות פקחי הטיסה שבוקעים מהרמקול של השלט. היציבות הטכנית שוחזרה לחלוטין, מצב הקריירה פורח, והחזון של נוימן סוף סוף מתגשם.

ad banner

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י