הרשמה

ביקורת: Microsoft Flight Simulator - טיסה לדור הבא

סימולטור הטיסה של מיקרוסופט סוף סוף בחוץ! בואו לקרוא את הביקורת של שמואל על המשחק החדש!

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 18/08/2020

מיקרוסופט עשתה עבודה מצוינת ביצירת משחק שמהווה ההצצה הראשונה שלנו אל איך הדור הבא אמור להיראות ולהרגיש.

עותק סיקור סופק לנו על ידי מיקרוסופט ישראל, תודה רבה!

אם הייתם מדברים עם שמואל של 2019, והייתם אומרים לו שהוא יישב ויכתוב סיקור שלם ל-Microsoft Flight Simulator הוא היה צוחק לכם בפנים. אבל 2020 היא באמת שנה מאוד מוזרה, וההגעה של רועי יחד עם כמות המידע הפסיכית שהוא שפך לנו פה על המשחק הובילה לכך שסימולטור הטיסה החדש של מיקרוסופט והסטודיו Asobo, הפך להיות אחד המשחקים הכי מצופים שלנו השנה. אז אחרי גישה מוקדמת למשחק שהולידה סדרת טיסות מרהיבות של רועי ברחבי העולם, אני גם זכיתי לקחת את המשחק לסיבוב (או טיסה ליתר דיוק). בתור מישהו שמגיע בלי שום זיקה למשחקי סימולטור טיסה (אפילו ב-"כוכב כחול" לא שיחקתי), האם המשחק הזה הצליח להרשים אותי אחרי הכל, או שמא מדובר ברעש וצלצולים מצד מיקרוסופט? הדקו חגורות, אנחנו ממריאים.

המראה חלקה

כבר מגודל ההורדה של Microsoft Flight Simulator (הורדה של כ-100 ג'יגה, או עדכון אחד של Call of Duty: Modern Warfare), אפשר להבין שמדובר במשחק ששואף גבוה מאוד ולא מתבייש לציין זאת. המשחק האחרון בסדרת משחקי הסימולטור טיסה של מיקרוסופט הוא משחק ענק, גם בכמות האחסון שהוא ידרוש מכם וגם מבחינת ההיקף שלו: הרגע הראשון שהמשחק נפתח הוא גם הרגע בו המשחק התחיל לכוונן איתי את חוויית המשחק שלי. אחד הדברים הראשונים שממש הפתיעו אותי לטובה הייתה העובדה שעוד לפני שאפילו הרמנו מטוס אחד מהקרקע, המשחק נתן לי לכוונן את ההגדרות הראשוניות שלי. ההגדרות הגרפיות של המשחק, הגדרות סיוע של ה-AI במשחק בזמן הטיסה ועוד.

אם כבר נגענו בכל הנוגע לסיוע של ה-AI בזמן הטיסה: אין לי מושג קלוש לגבי הטסת מטוסים. אפילו לא קרוב לזה. למזלי, המשחק דאג להוסיף Tutorial שלם שמסביר את כל מה שצריך לדעת כדי להטיס מטוסים במשחק. זה כולל: מידע ואימונים לגבי המראות ונחיתות, שמירה על גובה נכון וייצוב המטוס באוויר, שמירה על מהירות קבועה והיכולת לפנות מבלי לצלול למטה, הסבר על זרמי אוויר ותנועת מטוסים בשמיים ועוד. אם אתם קוראים את זה עכשיו ותוהים לעצמכם: "וואו זה נשמע מאוד ריאליסטי", אז זהו, שכן. המפתחים של המשחק בסטודיו אסובו הביאו את המשחק לכזאת רמה של ריאליזם שזה פשוט מדהים. מרמת הדיוק במטוסים השונים, בצורת השליטה והמהירות שלהם באוויר, לשינויים במזג האוויר ואיך שהם משפיעים על המטוס שלכם, הרעשים של המנוע ושל הגשם דופק על חלון תא הטייס - הכל מיוצג כאן בצורה מדהימה.

המוד הרגיל והמרכזי של המשחק מאפשר לכם לבחור נמל תעופה להמראה ונקודת סיום בה תנחתו, כשמדובר בעצם בכל מקום בעולם. תוכלו לבחור גם את מזג האוויר שאיתו תמריאו, את כלי הטיס שתשתמשו בו (המשחק הבסיסי מכיל 20 מטוסים מסוגים שונים) ומכאן השמיים הם ליטרלי הגבול: אתם יכולים להיות כמו רועי שלנו ולתור את ארץ ישראל לאורכה או לרוחבה, בניסיון לחפש ולצלם את האזור שאתם גרים בו, לבחור לעשות טיסות קצרות מסביב לאזורים מוכרים ומפורסמים כמו הטאג' מאהל, הקולוסיאום או פסל החירות, ואפילו לעשות טיסה ארוכה ורגועה מאזור אחד בעולם לאזור שני. המשחק אפילו מציג לכם נקודות חשובות ומעניינות על המפה כולל השם שלהן.

אבל כולנו יודעים שהריאליזם של המשחק בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר בעזרת היכולת לקחת מידע משרתי מיקרוסופט ובפרט מ-Bing Maps על מנת ליצור תמונה תלת מימדית של העולם שמתחתינו בכל רגע נתון. ערים גדולות כמו רומא, ניו-יורק, דובאי ואפילו תל-אביב מופיעות כאן במלוא הדרן, מכוניות ייסעו על הכבישים המהירים שיהיו מתחתינו, חיות פרא יופיעו בערבות של אפריקה ועוד. לא הכל מושלם כאן ואני באמת אגע בזה בהמשך, אבל הרוב המוחלט של המשחק נראה פשוט מדהים. המשחק אפילו מודע לכך ומאפשר לכם לשנות את זוויות הצילום של המטוס ואפילו להקפיא את המטוס באוויר בעזרת פיצ'ר ה-"Active Pause" שבפועל מתפקד כמו סוג של Photo mode, כדי שתוכלו לצלם את השוט המושלם הזה של המטוס שלכם ממריא בשקיעה/זריחה.

החוכמה של המשחק והריאליזם שבו גם מתבטאים בעובדה שניתן לבצע שינויים בתנאי הטיסה תוך כדי הטיסה שלכם כשהחלק הכי טוב בזה הוא שהשינויים האלה הם איטרטיביים, כלומר, השינויים מתווספים אחד לשני ולא נעלמים ומופיעים פשוט ככה. זה יכול לאפשר לכם להוריד גשם ברגע אחד, ואז להחזיר את מזג האוויר להיות שמשי. התוצאה? יום שמש יפהפה עם מסלול המראה רטוב מהגשם שעכשיו ירד. שוב, אני חייב לציין את זה: אני לא שיחקתי במשחקי סימולטור טיסה למעט איזה Flight Simulator ממש ישן (לא זוכר את השנה אפילו), אז כל זה היה חדש לי, אבל באמת - אלו הנגיעות הקטנות האלה גורמות למשחק להרגיש כמו משהו שנוכל לחוות בחיים האמיתיים ולא עוד משחק טיסה כמו כולם.

טיסה נעימה

לצערי לא חוויתי את המשחק עם בקר טיסה ופאנל מתגים, אז אני לא קיבלתי את חווית הטיסה המלאה מבחינת השליטה במטוס, אבל כחלק מכמות הקאסטומיזציה העצומה במשחק, אתם יכולים להגדיר את המקשים השונים בצורה שתהייה נוחה לכם לטיסה, עד כדי רמת הרגישות של הלחיצות שלכם. המשחק כן מכוון למשחק עם בקר טיסה, כך שאם יש לכם קצת כסף פנוי להוציא על זה אני בטוח שזה ישפר עוד יותר את החוויה שלכם מהמשחק. אם יש משהו שלא צריך לשנות ולהוסיף כדי לשפר את המשחק זה התפריטים השונים ומצבי המשחק הנוספים, כי כאן פשוט נעשתה עבודה פנומנלית.

התפריט של המשחק נוח לקריאה, נעים לעין ופשוט נהדר לשימוש. לא קורה לי הרבה בביקורות שאני משבח את אלמנט ה-UX, או User Experience (חווית משתמש), אבל זה באמת ראוי לציון לשבח. הכל נמצא במקום הנכון, הכפתורים גדולים ומזמינים, דברים שנעשה בהם שימוש תכוף מופיעים קודם ובגדול ולא מתחבאים מאחורי איזשהו תפריט אחר - פשוט מעוצב בצורה נהדרת. וכמובן, כפי שהזכרתי קודם, מצבי המשחק השונים של Microsoft Flight Simulator גם מעולים ומזכירים לנו שאחרי הכל, מדובר בסופו של דבר במשחק מחשב.

אז בנוסף למצב ה-Tutorial הנהדר שהזכרתי קודם, המשחק גם נותן אופציה של אתגרים שהשחקן יוכל לבצע. בין אם מדובר באתגר שבועי של נחיתה בכל מיני תנאים וכל מיני סיטואציות, או אתגר טיסה למרחקים ארוכים עם תשומת לב קפדנית יותר לעוד כלי טיס באוויר. האתגרים הללו, בעוד שלא מתאימים לאדם מתחיל כמוני, מספקים עוד אלמנט תחרותי וכיפי לאנשים שקנו את המשחק כי הם מחפשים את הריגוש שבטיסה וכבר יודעים איך הסימולטורים האלה עובדים. מכיוון שהאתגרים הללו אמורים להשתנות כל הזמן, זה גם אומר שתמיד יהיה משהו חדש לשחקנים לנסות במשחק, בין אם מדובר באנשים שרק עכשיו הבינו את הבסיס של טיסה חלקה מנקודה A לנקודה B, או טייסים מנוסים שחייבים לעשות Barrel Roll באמצע הטיסה שלהם.

לבסוף, למשחק יש גם אלמנט מולטיפלייר שמתחלק לשלושה סוגים: "Live Players" הוא המוד שמדמה הכי הרבה את המציאות - במוד הזה אין לכם אופציה לשחק עם מזג האוויר יותר מדי ואתם תיתקלו בכל השחקנים שגם הפעילו את המוד הזה. זה מומלץ מאוד לאנשים שרוצים לחוות את עולם הטיסה מא' ועד ת', אבל פחות לאנשים שרוצים לצלם תמונות ולהשתעשע עם המטוס באוויר. המוד השני, "All Players" יציג את כל השחקנים הקרובים אליכם שמשחקים כרגע. ממה שהבנתי מדובר במצב זהה ל-"Live Players" רק במוד הזה יש אופציה לשחק עם דברים כמו שעה ומזג אוויר. המוד השלישי הוא "Group Only", בו תוכלו לטוס עם חבריכם בשמיים ולעשות מה שבא לכם. כרגע אין אופציה לשיתוף תא הטייס עם עוד חבר שזה חבל, אבל אני מניח שזה רק עניין של זמן עד שהם יכניסו מוד שכזה.

נחיתה קשוחה (אבל מוצלחת)

אבל לא הכל ורוד במשחק החדש של מיקרוסופט, כשיש לו כמה בעיות שרובן קשורות בכמה הוא שאפתני ולאיזו רמה הוא מכוון. הבעיה הראשונה והכי נראית לעין היא בכמה שהמשחק הזה ידרוש מהמחשבים שלכם. Microsoft Flight Simulator הוא משחק כבד. כבד מאוד אפילו. גם על המחשב שלי עם ה-RTX 2070 שלי אני בקושי מצליח להגיע ל-60 פריימים לשנייה ברזולוציית 1080p רק בהגדרות High End (אחד מתחת להגדרות הכי גבוהות), ומדובר במחשב שמצליח להחזיק את Red Dead Redemption 2 כשרוב ההגדרות על אולטרה ב-60 פריימים לשנייה. אם להיות לגמרי כנה, לא ברור לי איך ה-Xbox One X אמור להריץ את המשחק הזה (או אפילו להתיימר להריץ).

המשחק הזה מקדים את זמנו, בזה אין לי ספק בכלל. אני חושב שכדי לשחק את המשחק באמת כמו שצריך, ברזולוציית 4K עם 60 פריימים לשנייה ומעלה בהגדרות הכי גבוהות, נצטרך את הדור הבא של כרטיסי המסך לכל הפחות (ואולי לתת ל-Xbox Series X את חמת הספק ולראות איך הוא מתמודד עם המשחק). בנוסף, בתור מישהו שלא בורך בתשתית פייבר בבית, אני מצאתי את עצמי מתמודד עם תקיעות של המשחק, בעיקר באזורים עם הרבה בניינים כמו ניו-יורק לדוגמא. התקיעות הללו הן חד פעמיות ולא קבועות, כך שחווית הטיסה שלי לא נפגעה מהן, אבל זה בהחלט משהו שצריך לציין. בנוסף, המשחק נותן את האופציה להגביל את הזרמת המידע כדי למנוע מצבים כאלה, אבל בהתחשב בכמה יפה המשחק הזה כשהוא כן עובד עם חיבור לשרתי מיקרוסופט, אני העדפתי לחיות עם התקיעות הללו.

עוד משהו שחשוב לציין (ועלה לא מעט בסרטונים שלנו), הוא כל עניין הצנזורה. כמו שציינתי קודם לכן, מיקרוסופט משתמשת ב-Bing Maps כדי להציג לנו את העולם בצורה הטובה והמדויקת ביותר שהוא יכול. בעוד שברוב האזורים בעולם המשחק באמת עושה את העבודה בצורה מדהימה, במקומות בהן יש צנזורה על מה המפות של Bing יכולות להראות, אנחנו מקבלים תמונה לא מדויקת של העולם שמתחתינו, מה שגורם לדברים כמו בניינים ואפילו מבנים מפורסמים מסוימים להיות מוצגים באיכות ירודה יחסית וקצת פוגם בחוויה הכללית של המשחק. פלאי הטבע ובניינים גדולים ומפורסמים עדיין מוצגים בצורה טובה לרוב, כך שאילו מכם שחוששים לגבי הדבר הזה יכולים להיות רגועים לרוב.

השורה התחתונה

וואו וואו ועוד פעם וואו. Microsoft Flight Simulator 2020 פשוט הקדים את זמנו בצורה שבאמת אי אפשר לתאר במילים. כשאנשים מדברים על הדור הבא בגיימינג, על גרפיקה משופרת ועל תוכן שלא יכלנו להשיג בעבר - על זה הם מדברים. כמות המטוסים המטורפת, הריאליזם שבהטסתם, שלבי הלמידה והאתגרים שידברו על חובבי המטוסים והסימולטורים וגולת הכותרת: השילוב בין Bing Maps לטכנולוגיית ה-AI של המשחק שמאפשרת לנו לטוס ברחבי העולם ולראות את כל המקומות שאנחנו מכירים ואוהבים והאפשרות להגיע למקומות שלא חשבנו שנוכל להגיע אליהם בעבר.

זה נכון שיש בעיות פה ושם, ודברים כמו הצנזורה של מדינות מסוימות ואלגוריתם הצגת בניינים לא מדויק יכולים לגרום למפה להיראות רע לעיתים, אבל מצד שני - הפוטנציאל במשחק הזה הוא פשוט עצום, גם ברמת ההנאה של השחקן וכן - גם ברמת היכולת של המשחק להוות כלי חינוכי של ממש. אם אתם חובבי טיסה, חובבי טיולים ומקומות בעולם או שאתם באמת רוצים להרגיש ולראות איך משחק של הדור הבא באמת - אבל באמת - אמור להיראות: Microsoft Flight Simulator הוא המשחק שלכם.

ולחשוב שעד שרועי חזר לאתר לא רציתי לגעת בו בכלל.

9.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • גרפיקה עוצרת נשימה ובנייה כמעט מדויקת של העולם שלנו
  • מצבי משחק שמדברים לטייסים וותיקים וחדשים כאחד
  • מצב למידה נהדר וכיפי
  • עיצוב סאונד מצוין וריאליסטי
  • המשחק הראשון שבאמת מרגיש כמו משחק של הדור הבא

הרע

  • תקיעות קטנות במהלך טעינה של מקומות שונים/שינויי מז"א
  • הצנזורה על Bing Maps יכולה לגרום למקומות מסוימים להיראות רע

והטיסה

  • אם לא נטוס בגלל הקורונה, לפחות יש לנו את זה, לא?
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    01:04 23.08.2020 | elad9219 elad9219

    אז קצת צחקתם עליי ששאלתי בתגובות כל פעם למה כמעט לא מזכירים את המשחק\ סימולטור הזה, אבל אני שמח שעכשיו מדברים עליו פה המון. כנראה שצדקתי.
    לדעתי באמת מדובר במוצר מהפכני בעולם הטכנולוגיה. ועוד ייצאו לזה המון שיפורים, פאצ'ים ומלא דברים שישפרו אותו עוד. מאמין שגם הביצועים למחשב ישתפרו עם הזמן, וגם מחשבים פחות חזקים יחסית יוכלו להתמודד איתו בצורה טובה יותר.

    כבר הזמנתי בקר טיסה לא זול למשחק מארה''ב. לא יכול כבר לחכות שיגיע.

  2. 2

    19:25 23.08.2020 | WarFox89 WarFox89

    לא זכור לי שמישהו צחק עליך אלעד. אמרו לך פשוט שמשחקי סימולטורים לא מעניינים הרבה אנשים במיוחד בישראל ושום דבר לא השתנה מאז. המשחק הזה באמת אגדי ומאוד מוצלח ואני מבין את ההתלהבות שלך ממנו ואני שמח שיש לך משהו מעניין וכיפי לשחק בו. יחד עם זאת, אני לדוגמא לא מוצא הרבה דברים מעניינים בו אבל יכול להיות שזה בגלל שאני לא אוהב סימולטורים ולא מתעניין כל כך בתעופה בפרט. זה עדיין לא אומר שהמשחק לא טוב או לא ראוי לשבח. הישג טכנולוגי מאוד מרשים.

  3. 3

    20:54 24.08.2020 | Sagigs Sagigs

    איך פאטצ׳ים ותוספים יגרמו למשחק לרוץ מהר וחלק יותר ?

  4. 4

    23:04 24.08.2020 | elad9219 elad9219

    WarFox89 סתם, התכוונתי במובן של התייחסתם לזה כמוצר נישה, וזה מה שאני מנסה להגיד. עד היום רוב הסימולטורים למיניהם באמת היו מוצרים שמיועדים לאוכלוסיה מאוד מצומצת שאוהבת את זה, וגם רוב האנשים שמגדירים את עצמם כגיימרים, בד''כ לא יתחברו לזה.
    אבל במקרה הזה זה שונה, זה לא מוצר נישה ומיועד לשוק רחב בהרבה, לכל מי שבעצם אוהב גיימינג, וגם כאלה שלא. זה לא פחות משחק מאשר סימולטור קלאסי שאתה צריך להיות חצי טייס כדי להבין מה לעשות. מבחינתי זה חלום שאפשר לטוס בכל העולם וממש לראות לעומק אתרים וערים מפורסמות בעולם, משהו שלא היה עד היום.ו-Sagigs, התכוונתי שייצאו עדכונים של מייקרוסופט שסביר להניח ישפרו את המשחק מבחינת זה שירוץ חלק יותר וטוב יותר. פאטצ'ים ותוספים ישדרגו את הסימלטור בזה שיוסיפו עוד המון תוכן.

  5. 5

    15:30 25.08.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    וואלה לא התביישתי לומר את זה בביקורת ואני לא מתבייש לומר את זה גם עכשיו: לא שמתי על המשחק הזה בעבר ואני לגמרי מודה בטעות שלי. אני עדיין מוצא את עצמי משחק בו וטס ממקום למקום גם בזמני הפנוי (למרות שיש לי ביקורות אחרות לעבוד עליהן), פשוט כי אני לא מפסיק להתפעל מהפלא הטכנולוגי הזה.

    אגב, אם יש לכם Xbox Game Pass הוא זמין שם, אז אפילו לא צריך לקנות אותו במיוחד. בהחלט שווה לנסות אם יש לכם את הכוח סוס לזה.

  6. 6

    23:54 25.08.2020 | elad9219 elad9219

    וואלה שמואל, ממש כיף לקרוא את התגובה שלך.
    אני מחכה כמו ילד שיגיע לי כבר מארה''ב היוק והמצערת שהזמנתי, אחרי זה ארכוש את המשחק. בינתיים אני לא מפסיק לצפות בקטעי וידאו וכל מיני דברים מהסימולטור.

  7. 7

    16:31 07.10.2020 | snaveh1 snaveh1

    הי,
    יש למישהו המלצה על בקר טיסה?

  8. 8

       | פורסם ע"י