הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion 7i

קיבלנו לידינו את מפלצת הגיימינג החדשה מבית לנובו. רוצים לדעת עד כמה היא חזקה? כל הפרטים בביקורת המלאה

תאריך השקה: 25/08/2020

האם ספינת הדגל החדשה של לנובו מספקת את הסחורה?

גילוי נאות: המוצר סופק באדיבות לנובו ישראל

לפטופ גיימינג. שני הדברים האלו הולכים יחד? בבואי לכתוב ביקורת על לפטופ הגיימינג החדש של לנובו (LENOVO) הייתי ספקן. נכון, שוק מחשבי הגיימינג הניידים חווה צמיחה בשנים האחרונות כאשר יותר ויותר יצרניות רוצות לנגוס בנתח השוק אך אני נותרתי ספקן. מה אגיד לכם, הספק התפוגג לו מהר משחשבתי.

מה בקופסה?

כשקיבלתי לידי את מארז הקרטון לא היה לי מושג מה הוא יכיל בתוכו. לא חיפשתי את הדגם הספציפי טרם הביקורת ובשל כך חיכתה לי הפתעה לא קטנה בכלל. המארז הכיל בתוכו את לפטופ הגיימינג המתקדם ביותר של חברת לנובו, הלוא הוא ה-Lenovo Legion 7i. הדגם הנכנס מחליף את דגם ה-Y740 משנה שעברה ואמור לספק ביצועים טובים יותר ושיפור בכל אספקט. רמז, הוא הצליח ובגדול.

לחצתי על כפתור ההדלקה, המקלדת המלאה האירה בשלל צבעים ובמהרה הבנתי שנפל לידי המפרט המקסימלי של הדגם הנוכחי. מפרט זה אינו מבייש מחשבי דסקטופ מושקעים וכולל את התצורה הבאה:

כפי שניתן לראות מהמפרט, לנובו לא חסכה בשום רכיב ומכוונת גבוה לקהל יעד של גיימרים מקצועיים שמעדיפים מסכי 144 הרץ ומעלה על מסכי 4K, וזאת כפועל יוצא של פריימים לשנייה אל מול איכות התמונה. 
מכיוון שאת מרבית שעות הגיימינג שלי אני מעביר מול הפלייסטיישן 4, עניין אותי מאוד להתנסות בחוויית הגיימינג בלפטופ שהוא כל כך עוצמתי. ובכן, בהחלט מדובר בחוויה.

עיצוב ואיכות בנייה

המחשב עצמו מגיע בגוון שחור מט, עם לוגו גדול של LEGION על גב המסך. החומר ממנו בנוי המחשב הוא אלומיניום כאשר משולב בו פלסטיק בצדי ובאחורי המחשב. בדרך כלל במחשבי גיימינג קיים עיצוב אגרסיבי שמשדר לכל הסביבה שמדובר במחשב גיימינג לבל מישהו יחשוב אחרת. לנובו בחרה בעיצוב שונה מהמקובל והלכה על עיצוב מאוד סולידי פרט לגרילים המיועדים לאוורור. באופן אישי אהבתי מאוד את הבחירה בעיצוב זה ובחרה בקו סולידי ומעודן יותר. כנראה אחת המטרות של לנובו הייתה שהמחשב ישמש ליותר ממחשב גיימינג אלא לשימוש משולב והעיצוב בהחלט ממחיש זאת. מי שבכל זאת מעדיף למשוך קצת יותר תשומת לב ישמח לגלות שלנובו לא שכחה אותו. כאשר מפעילים את המחשב הוא מתעורר לחיים בפסי לד צבעוניים שמקיפים אותו במעין טבעת צבעונית, תוך שהמקלדת "מנגנת" בכל צבעי הקשת. אני באופן אישי כיביתי את הפיצ'ר הזה מהר מאוד משום שכל אובייקט צבעוני הוא בעל פוטנציאל חבלה גדול מאוד על-ידי בתי התינוקת. איכות החומרים מצוינת אם כי יש שילוב של פלסטיק במקומות מסוימים, דבר שקצת פוגע בתחושת היוקרתיות של המחשב. כמו כן, פתאום צץ לו איזה בורג שהתברג לו החוצה מתחתית המחשב – בהחלט לא משהו נפוץ וקצת מוזר בעיניי.

מבחינת גודל ומשקל, המחשב שוקל כ-2.25 ק"ג, שזה קצת יותר מרוב המתחרים, אך לא מדובר כאן במשקולת שתקשה על ההתניידות. עובי המחשב הוא כמעט 20 מילימטר מה שמרחיק אותו מעולם ה-ULTRABOOK אך שוב, לא מקשה במיוחד על הניידות.

המקלדת היא מקלדת מלאה, דבר שצרכנים רבים מעדיפים. אורך לחיצת המקשים הוא קצר, דבר שמקל מאוד על ההקלדה. מבחינת גיימינג, המקלדת יכולה להרגיש קצת צפופה ולא מן הנמנע שרבים מרוכשי המחשב יחברו אליו מקלדת גיימינג מקצועית. בנוסף למקשים, המקלדת עצמה מוארת בטווח RGB מלא וניתנת לתכנות, כך שכל אחד יוכל למצוא את התאורה המתאימה לאווירה ולשימושים שהוא עושה במחשב. לדוגמה, במשחק Warzone הארתי רק את המקשים הרלוונטיים דבר שהקל על השימוש במקלדת. עם זאת, מדובר לדעתי קצת בגימיק וגיימרים מקצועיים מן הסתם אינם צריכים מקשים מוארים מתוכנתים על מנת שהדבר ישפר את רמת הביצועים שלהם. בסך הכל המקלדת היא נוחה ובנויה היטב אם כי יש משתמשים שימצאו אותה קצת צפופה.

לעומת המקלדת, משטח העכבר הרגיש לי כלוקה בחסר. בתור משתמש שרגיל לעבוד על Macbook, החיסרון של ה-Legion מורגש היטב. דבר ראשון הוא גודלו הקטן של המשטח. אני לא מצליח להבין למה בחרה לנובו במשטח כה קטן בעוד שיש עוד הרבה מקום פיזי שהיה ניתן להשתמש בו בכדי להגדיל את המשטח. בנוסף לגודלו הקטן של המשטח, הוא גם לא מגיב מספיק טוב. מצאתי את עצמי לא פעם ולא פעמיים לוחץ על המשטח מבלי שזה יגיב. נכון ששום גיימר לא ישתמש במשטח כלל אלא יחבר עכבר גיימינג חיצוני אך לנובו עדיין יכלו לעשות עבודה טובה יותר.

מבחינת חיבורים פיזיים, יש לנו לא מעט כאלה שפזורים מאחור ומהצדדים: שני חיבורי USB 3, שני חיבורי USB-c שיכולים לשמש כ-Display port או Thunderbolt 3, חיבור HDMI 2.0, חיבור Ethernet 1000mb, שקע אזניות 3.5 וכן חיבור למנעול Kensington. כמו כן יש תמיכה בתקן החדש של Wi-Fi 802.11ax, Bluetooth 5.0 , שני רמקולים בעלי תמיכה בתקן דולבי אטמוס ומצלמת רשת HD. פרט לכניסת כרטיסי זיכרון וקורא טביעות אצבע יש תמיכה מאוד רחבה בכל התקן שרק נראה לנכון לחבר למחשב. אהבתי מאוד את הכיתוב מעל כל כניסה, מה שמקל על החיבור של ההתקנים השונים. אלו הפרטים הקטנים שעושים את ההבדל.

מצלמת המחשב ממוקמת בקצה העליון של המסך וניתן לסגור אותה בנגיעה קלה, מה שמקל על תחושת הפרטיות. המיקרופון עשה עבודה טובה ושמעו אותי בצורה ברורה ובהירה במהלך שיחות הזום. הרמקולים ממוצעים אך חסרי עומק ובאס כמו ברוב המכריע של הניידים.

איכות תצוגה

מסך המחשב הוא בעל פאנל IPS ורזולוציה מקסימלית של 1080P. תדר הריענון של המסך הוא 144hz (קיים גם דגם עם קצב רענון של 244) והוא מגיע בתצורת 16:9 כמקובל כיום. למסך צפיפות פיקסלים של 142ppi, משמע שבמרחק צפייה סביר יהיה קשה עד בלתי אפשרי להבחין בפיקסלים בודדים. עצמת התאורה של המסך יכולה להגיע ל-400 ניטס (NITS) ואף מעלה מכך, כלומר לספק בהירות גבוהה מאוד שיכולה להתמודד עם תנאי תאורה לא פשוטים. בשל פאנל ה-IPS, זוויות הצפייה של המסך מצוינות ולא מורגשים עיוותים כאשר בוהים בו מהצד, תרחיש שגם ככה פחות נפוץ למשתמש. גיימרים ישמחו לשמוע שהמסך תומך בטכנולוגיית Gsync שמסנכרנת את תדר הריענון של המסך מול הפריימים שמגיעים מכרטיס המסך וכך נמנעת תופעת "קריעת המסך" ומושגת תמונה חלקה יותר. המסך עצמו מרשים מאוד גם בהשוואה למסכים אחרים שמציגים רזולוציות גבוהות בהרבה. הצבעים נראים מצוין, החדות גבוהה וכך גם הבהירות. בהחלט מדובר במסך מצוין שכל מה שתזרקו עליו ייראה נפלא.

מבחני ביצועים

את מבחני הביצועים חילקתי לשלוש, ביצועי מערכת כלליים, ביצועי מערכת במשחקים וכן ביצועי כונן אחסון.

ביצועים כלליים:

PC MARK 10:

מבחן ביצועים שבודק ביצועים כלליים של המחשב

ZIP-7:

מבחן זה בודק את כוח המחשב מבחינת דחיסה וחילוץ של קבצים מקובץ דחוס

:Speedometer

מבחן זה מטרתו לבחון את תגובתיות המחשב לדפי אינטרנט ואפליקציות רשת

:WebXprt

מבחן זה בודק את יכולת המחשב בהרצה של אפליקציות רשת מבוססות HTML5 ו-JS

:Cinebench 20

מבחן שבודק את ביצועי המעבד

 

ביצועי גיימינג

:Futuremark 3d Mark

מבחן שבודק את ביצועי המחשב בחישובי גרפיקה מורכבים וגיימינג

 

:Metro Exodus

 

:Shadow of Tomb Raider

 

:Hitman

 

:Call of Duty Warzone

 

 

ביצועי אחסון

מעיון בתוצאות ניתן לראות שהמפרט המפלצתי של המחשב בהחלט מספק ביצועים שמזניקים אותו לראש הרשימה בכל האמור למחשבי גיימינג ניידים. הדור האחרון של מעבד ה-i9 מציג ביצועים מצוינים ובשילוב עם כונן SSD מהיר וכרטיס המסך החזק מדובר במפלצת ביצועים. גיימרים, המהווים את קהל היעד המרכזי אליו מכוונת לנובו, בהחלט לא יתאכזבו. מי שחפצה נפשו בלפטופ שמריץ משחקי מולטי פלייר תחרותיים בקצב פריימים גבוה בהחלט יבוא על סיפוקו. לסיכום המבחנים, המחשב מספק ביצועים מדהימים בכל מדדי השימושים, החל משימוש משרדי וגלישה באינטרנט, וכלה בגיימינג ופעולות עתירות משאבים אחרות.

סוללה

בדגם הנבחן, Lenovo הגדילה את הספק הסוללה מ-50 וואט ל-80 וואט. כמו כן, נוספה יכולת שמבטיחה טעינה ל-50% תוך כחצי שעה בלבד. בנוסף, כיאה ללפטופ עם כרטיס מסך של NVIDIA, קיימת תמיכה בטכנולוגיות Optimus. טכנולוגיה זו מדלגת בזמן אמת בין השימוש בכרטיס המסך הבסיסי לבין כרטיס המסך הייעודי וכך נחסך לנו זמן סוללה יקר. לדוגמה, כאשר נשחק במשחק תובעני אז מן הסתם שהכרטיס מסך הייעודי יכנס לפעולה. לעומת זאת, כשנרענן את אתר האינטרנט של האוניברסיטה בכדי לראות אם התפרסמו ציונים או שנתקענו עוד שנה, אז כרטיס המסך המובנה הוא זה שייקח את המושכות.

זמן הסוללה של המחשב נמדד כאשר רמת הבהירות היא על 50% ואין תוכנות שפתוחות ברקע. בשימוש משרדי רגיל, שכולל גלישה באינטרנט במספר רב של לשוניות (מעל 20), עבודה באאוטלוק ויישומי אופיס שונים, נמדד זמן סוללה של 3 וחצי שעות. מבחן נוסף כלל ניגון מדיה בלופ באמצעות נגן VLC. זמן הסוללה של ניגון סרט עמד על קצת יותר מ-4 וחצי שעות. תוצאות המבחן מראות שלא מדובר כאן בסוס עבודה שאפשר להטעין בלילה ולהשתמש בו יום שלם ללא צורך בהטענה. למרות זאת, בהתחשב ברכיבים השונים שצורכים כמות חשמל בלתי מבוטלת זמן הסוללה הוא סביר בהחלט. רק אל תשכחו מטען.

רעש, פליטת חום וקירור

כשמדובר במחשבי גיימינג שארוזים בתוך לפטופ, קיים קושי מובנה לקרר אותם ביעילות תוך כדי שמירה על רמת רעש סבירה. חמש דקות לתוך Warzone המאווררים כבר עבדו בכל הכוח והמחשב אכן התחמם. כדי לקרר את המחשב, לנובו פיתחה פתרון קירור שעושה שימוש בשני מאווררים חזקים שדוחפים את האוויר במהירות דרך תעלות קירור ייעודיות. רעש המאווררים היה סביר בהחלט, ביחוד שמתחשבים בעובדה שיש צורך לסלק לא מעט חום שמופץ מהרכיבים המפלצתיים שבו.

גוף המחשב כן התחמם אך לא לרמה בה החום הפריע לשימוש שוטף בו. כל עוד לא מניחים את המחשב ישירות על הברכיים (למה לעשות את זה בכל מקרה?) אז אין שום בעיה להשתמש בו לצרכי גיימינג לאורך שעות. אמנם לא מדובר במחשב חרישי אך בהתחשב בעובדה שיש רכיבים מפלצתיים שזקוקים לקירור נעשתה כאן עבודה מצוינת בכל הקשור לרעש ופליטת החום.

השורה התחתונה

מעטים המקרים בהם נתקלים במוצר שגורם לך להעריך את המחשבה ועבודת התכנון שהושקעו בו. עוד יוצר מעטים המקרים בהם עבודת הביצוע היא כה מהודקת ומדוקדקת. ניכר שלנובו לא התפשרה בשום אספקט של המוצר וצלחה את עבודת התכנון וגם את הביצוע. איכות הבנייה מצוינת, יש מספיק חיבורים לכל התקן, מקלדת מצוינת הניתנת לתכנות, מסך מרהיב באיכותו וכמובן הטופ שניתן לשלב כיום מבחינת רכיבים פנימיים. נכון שיש מספר נפילות קטנות כמו משטח העכבר הלא מספק, זמן הסוללה הקצר ורזולוציית המסך שלא תספק את כולם. עם זאת, חסרונות אלה הם באמת מינוריים לעומת שלל היתרונות והיכולות של המחשב. ראוי לציין שעיצוב המחשב הוא סולידי ולא מצועצע דבר שמוסיף לדעתי הרבה נקודות וקורץ למשתמשים עסקיים שהם גם גיימרים בזמנם הפנוי ולא רוצים להתפשר. כאשר מוסיפים לכל אלו את נוחות העבודה, התפעול והביצועים העילאיים מקבלים חבילה שלמה ומהודקת.

מבחינת המחיר, המחשב הנבדק הוא ספינת הדגל של לנובו ובעל המפרט הגבוה ביותר שניתן לקבל בדגם זה. דגם הבסיס של הלפטופ משווק עם מעבד i7 ,16GB DDR4, 512GB SSD וכרטיס מסך Nvidia Geforce RTX 2060. על מפרט הבסיס תידרשו לשלם כ-9200₪. למפרט הנבחן עדיין לא קיים תמחור מדויק אך לנובו ישראל מעריכה אותו ב-15,000₪. 

מצד אחד, בהחלט לא מדובר בסכום שסביר לצרכן הממוצע. מצד שני זהו המחיר של מוצר פרמיום המוביל את הקטגוריה בבטחה. מי שיבחר לרכוש את המחשב יקבל את הטופ של הטופ מבחינת ביצועים, איכות בנייה, קישוריות ומסך. אם חפצה נפשכם בנייד הגיימינג הטוב ביותר שיש כיום בשוק ואתם מוכנים לפתוח את הארנק - המחשב של לנובו תהיה הבחירה הטובה ביותר.

 

9
מתוך 10

הטוב

  • איכות מסך מצוינת
  • ביצועים מעולים
  • איכות בנייה טובה מאוד
  • כמות חיבורים והתקנים מספקת

הרע

  • משטח עכבר קטן
  • זמן סוללה קצר
  • מחיר גבוה

והלגיון

  • ברוכים הבאים ללגיון הגיימרים
צבי ספיר - כתב תוכן

צבי ספיר - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4

בחיים לא תנצחו אותי ב: FIFA, Warzone

המשחק שהגדיר לי את הילדות: UFO ,God of War ,Heretic, Dune

כשאני לא משחק אני: חושב על לשחק

מסר לעולם: The right man in the wrong place can make all the difference in the world.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:59 25.08.2020 | WarFox89 WarFox89

    ביקורת מאוד מעניינת. תודה.
    בהחלט מדובר במפלצת רצינית אבל המחיר של 15K גרם לי להתגלגל מצחוק על הרצפה כאשר במחיר הזה אפשר להרכיב מפרט הרבה יותר רציני למחשב נייח ועוד עם RTX2080TI בפנים. כל זאת כמובן בלי להיתיחס עוד לחסרונות הכללים של מחשב נייד כמו המחסור באפשרות שדרוג, התאמה אישית, סוללה, רעש והתחממות וכו'...

  2. 2

    18:51 25.08.2020 | nakiii nakiii

    זה לא בשביל קאזואל כמונו... זה לגיימר תחרותי שלוקח מחשב איתו

  3. 3

    18:53 25.08.2020 | FlyingSaucer FlyingSaucer

    אחלה סקירה!
    אהבתי את החלק של המבחני ביצועים עם הנתונים, בהחלט מפרט מפלצתי.

  4. 4

    21:49 25.08.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    אני רוצה לציין שבתור בן אדם עם לפטופ גיימינג רציני, אני בהחלט אוהב את הכוח שיש לי במחשב 15.6 אינץ' שלי. לי היה מזל והוא עלה לי יחסית זול, אבל למי שרוצה חיית עבודה שאפשר גם אשכרה לעבוד איתה כי נוח לקחת אותה ממקום למקום, לפטופי גיימינג - בעיקר כאלה שהם יחסים קלים ודקים, (אנחנו כבר לא ב-2012), בהחלט עושים את העבודה.

    מה שכן, כל הנושא של השדרוג מחייב אותך כשחקן להוציא כסף על הדבר הכי חם או הכי קרוב לחם שיש כרגע בשוק (אני עם 2070), כי לא תוכל להחליף כרטיס מסך או מעבד בכלל. זאת השקעה ארוכת טווח, מן הסתם.

  5. 5

    23:59 25.08.2020 | elad9219 elad9219

    WarFox89 מסכים איתך, ככה זה. מחשב שהוא כבר מגיע ''מוכן'' ואתה לא יכול להרכיב את המפרט שלו, הוא אף פעם לא יהיה אידיאלי ותמיד יהיה יקר בהרבה ממה שהיית יכול להרכיב וזה לא מנוצל כמו שצריך. אבל כשזה לפטופ אין מה לעשות, רק למצוא משהו עם מפרט שיתאים לך כמה שיותר טוב ביחס למחיר והכל.

    ואישית כנראה שלא הייתי משקיע בכל מקרה בלפטופ גיימינג. אצלי הגיימינג זה משהו שאני אוהב להגיע הביתה ולשחק בבית, קשה לי לחשוב על לשחק משחקים רציניים נגיד כמו אססינס קריד או RDR כשאני במקומות אחרים. אבל זו רק דעתי האישית.

  6. 6

       | פורסם ע"י