הרשמה

בליזארד תובעת יוצרי צ'יטים

האם זו חברה שאנחנו רוצים לתת לה את הכסף שלנו?

לאחרונה שמענו שבליזארד לא מסתפקת בהעפת צ'יטרים במולטיפלייר של Starcraft 2, אלא מתייחסת באותה חומרה גם לשחקנים שמרמים במשחק הסינגלפלייר שלהם.

נראה שזה לא מספיק לאקטיביז'ן-בליזארד, והחברה הגישה תביעה לבית משפט בלוס אנג'לס כנגד שלושת המתכנתים שאחראים לצ'יטים, אותם היא מזהה לפי כינויי הרשת שלהם, Permaphrost, Cranix ו-Linuxawesome.

בליזארד מאשימה את השלושה בהפרת זכויות היוצרים שלה בכך ש"ברגע ששחקנים מורידים, מתקינים ומשתמשים בהאקים, הם מעתיקים חומר שמור בזכויות יוצרים של Starcraft 2 לתוך ה-RAM של המחשב שלהם, מעבר למה שמותר לפי הסכם המשתמש".

כן, לפי בליזארד זה לא חוקי להעתיק חלקים מסויימים מהתוכנה שקניתם לתוך זכרון המחשב שלכם, בלי קשר לשימוש שאתם עושים בהם - ומי יודע? בית המשפט האמריקאי עוד יכול להסכים איתה.

 עכשיו, יכול להיות שבליזארד רודפת פה אחרי אנשים מסיבות טובות - להגן על קהילת השחקנים ועל חוויית המשחק אונליין. אבל הכיוון שהם הולכים עליו, אם צרכנים ישתפו פעולה איתו, יהפוך את כולנו לאסירים על המחשבים שלנו, שלא מסוגלים לעשות דבר עם המחשב שלהם מחוץ לגבולות השימוש הצרים שיאשרו לנו יצרני מערכת ההפעלה והתוכנות.

 

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    03:54 17.10.2010 | אני אני (אורח)

    כן, בהחלט, ללא ספק...
    נמאס כבר מההתייפיפות הזו, הם חברה מסחרית, בסופו של דבר הם מוציאים מוצר לשוק ועל זה אני משלם להם, לא על אידיאלים כאלה או אחרים...
    זה המוצר שלהם, הם לא מעוניינים שיופצו למשחקים שלהם צ'יטים, לפי החוק והסכם המשתמש אסור לפתח למשחקים האלה צ'יטים, האנשים האלה הפרו את ההסכם ועברו על החוק, אז שיתבעו אותם.
    אתם ממש דו פרצופיים! מה זו צריכה להיות התת כותרת הזו? "האם זו חברה שאנחנו רוצים לתת לה את הכסף שלנו"? אז מה אתם עושים בעצם מעודדים פיראטיות? אז מה הסיפור עם כל כתבות האנטי פיראטיות שלכם? אולי פשוט תפרסמו פה לינקים ישירים להורדה של משחקי בליזארד? מה, יש משחקים שמותר לגנוב ויש כאלה שלא? ואל תגידו "זו לא הכוונה" כי זו בדיוק הכוונה. מחר יצא דיאבלו 3 אתם חושבים שהכתבה הזו תגרום למרד צרכנים שישב בבית ולא יקנה ולא יוריד? לא! אתם מחממים את הציבור כדי להתחיל להוריד משחקים של בליזארד. בדיוק אותו סיפור עם אקטיוויזן. אתם יכולים להאשים רק את עצמכם על התגובות המזעזעות בסגנון "שימות בובי קוטיק" או "מעכשיו אני מוריד את כל משחקי אקטיוויז'ן" נתתם לגיטימציה לפיראטיות, אני מקווה שאתם גאים בעצמכם.
    בכל מקרה, אם נחזור להתחלת ההודעה, יש חוק, ויש הסכם משתמש. מי שעובר עליו לא צריך לצפות שלא יקרה לו כלום, וגם אתם צריכים לצאת מבועת ה"מגיע לנו הכל" שנכנסתם אליה...

  2. 2

    06:32 17.10.2010 | אני אני (אורח)

    שילכו לעזאזל מה הם מחזיקים אותנו כמו באסירים

  3. 3

    07:05 17.10.2010 | Shmati Shmati

    האפל של משחקי המחשב.

  4. 4

    07:22 17.10.2010 | ratty ratty (אורח)

    זה טוב שבליזרד שמה לב לקבוצות של הצ'יטרים במולטיפלייר אבל לדעתי לפחות זה מטומטם לרדוף אחרי הצ'יטרים בסינגלפלייר כי יש אנשים שצריכים אותם כי הם לא טובים מספיק כדי להינות מהסינגלפלייר בלעדייהם

  5. 5

    07:37 17.10.2010 | מיסטר בלאט מיסטר בלאט (אורח)

    הם מנסים להפוך את המחשב - מבחינת משחקים לפחות לקונסולה ולהגביל את המשתמש לעשות מה שהם רוצים בלי אפשרות למודינג או קונפיגורציות - אז שילכו לעזאזל

  6. 6

    08:27 17.10.2010 | adivel adivel

    הלוואי שהיו עוד חברות שהיו עושים כמוהם, כך היה אפשר להנות יותר במולטי של משחקים אחרים בלי שאיזה רמאי אחד ידע תמיד איפה אתה נמצא.

    ובשביל הסינגל - יש לו מערכת צ'טים מובנית משלו, למה הם צריכים להוריד האקים מבחוץ? זה פשוט טמטום!

  7. 7

    08:53 17.10.2010 | ברק מספר חזק ברק מספר חזק (אורח)

    מסכים עם 1
    תתביש לך אודי!

  8. 8

    08:59 17.10.2010 | OrelMac OrelMac (אורח)

    כן... תודה רבה לכם בליזארד,
    ובכן, אני שם עליכם ז*ן,
    תלמדו שמחיר מופקע ויחס ירוד גוררים פיראטיות.

  9. 9

    09:06 17.10.2010 | מדה מדה (אורח)

    על המחיר המופקע אני מסכים אבל זה לגיטימי לחלוטין לתבוע אנשים שלא עומדים בהסכם משתמש שכולם עושים עליו i agree בהתחלה להתעלם מזה ולעשות מה שאתה רוצה זה לא לעניין כשאתה קונה משהו אתה קונה את האפשרות לעשות את מה שהחוק\הסכם המשתמש מאפשר לך...
    אני אתן לך דוגמא קיצונית, אם נניח תלך לארה"ב ותקנה שם נשק שזה חוקי ותשלם ואז תחליט לפוצץ למישהו את המוח ואז תגיד
    "מי אתם שתגידו לי מה לעשות עם הנשק שאני קניתי!" זה לא הגיוני אתה קונה את הזכויות שלך לעשות שימוש כזה וכזה במוצר כמו שמפורט בהסכם משתמש .. לא טוב אל תקנה

  10. 10

    09:16 17.10.2010 | DrizziTx DrizziTx

    ברמה העקרונית מי שחותם על הסכם אכן מחוייב, אבל מישהו ממכם קרא הסכם כלשהו לאחרונה? זה כל כך ארוך, מפולפל ולא נוח לקריאה שאתה לא תמיד מבין מה רוצים ממך, אז כן, אני חושב שאם חתמת על הסכם אתה מחוייב, אבל באותה נשימה, כל החברות (זה לא רק עולם המשחקים) צריכות להוציא הסכם קריא... והאמת , הייתי תובע אותם בחזרה על זה... אולי אפילו תביעה ייצוגית, משהו בסיגנון של "תביעה בגין הסכם בעל התפלפלות משפטית שמונעת מהצרכן הבנה נוחה ופשוטה של ההסכם" ...

    איך לכתוב את זה קריא וברור? שהם ישברו את הראש, אני כצרכן צריך לקבל משהו ברור, הבעיה שכולם, הצרכנים, אדישים עד שזה הופך לנורמה ואז נהיה בעיה להילחם בזה.

  11. 11

    09:24 17.10.2010 | ududy ududy

    ומה אם היה כתוב בחוזה רכישת הטלוויזיה שלך שאתה חייב לתלות אותה בסלון? גם אז זה היה נראה לך סביר? חברות התוכנה מנסות לשנות בעזרת ההסכמים הללו את הסטטוס-קוו שקיים בין זכויות היצרן לזכויות הצרכן, ולדחוף לשליטה מלאה שלהן במוצר ובדרך השימוש בו, גם לאחר שקנית אותו. יש פה נושאים עקרוניים שצריכים לעמוד לדיון ציבורי ומשפטי, לא כאלה שהגיוני שיכתיבו אותם כותבי ה-EULA במחלקות המשפטיות של חברות מסחריות.

  12. 12

    09:41 17.10.2010 | ברק מיכאל שמואל ברק מיכאל שמואל

    מסכים עם 1, רוב הכתבות והכותרות מעודדות אנשים להוריד משחקים ולא לקנות, אני לא מבין מה הבעיה, הם עברו על החוק אז הם צריכים לשלם על זה..ואני בטוח ש90% מהאנשים לא קוראים את ה eula, חוזה..הסכם משתמש או כל דבר אחר, ופשוט עושים מה שבא להם, וחבל.

    וdrizziTx לטבוע בחזרה לא יעשה כלום, זה כל ההגיון פה, שזה יהיה ארוך ומנוסח משפטית, שכאשר צריך להגיע לבית משפט זה יהיה בניסוח שאתה קראתה, ובגלל שאתה לא הבנתה זו תיהיה בעיה שלך ובית המשפט יזכה אותם, זה כל ההגיון וככה זה צריך ליהיות.

    וududy זה הקטע, אתה חותם / לוחץ על זה שאתה מסכים, ואם זה לא מתאים לך או לכל אחד אחר אז אתה לא חייב לקנות, לא לוחצים עליך לקנות, זה שאתה רוצה ולא מוכן להסכים איתם זה ממש בעיה שלך, כי בסופו של דבר הם לא ישנו את זה.

  13. 13

    09:41 17.10.2010 | ET2k ET2k

    טריינר בסך הכול משנה ערכים בזיכרון. כנראה שהזיכרון של בליזארד לא משהו... :-P

  14. 14

    09:45 17.10.2010 | ET2k ET2k

    ואגב - אפילו אם נניח שהם שמו איזה תמונה בתוך הצ'יטר או הטריינר או מה שזה לא יהיה, התביעה כאן היא מהסיבה הלא נכונה.

    ידעתם שגם נינטנדו רצתה לתבוע איזה אתר ששם תמונות מהמשחק שלה לפני שהוא יצא לשוק?!

  15. 15

    09:56 17.10.2010 | b b (אורח)

    שמעתי על התביעה הזאת, לפי מה שהבנתי אותם יוצרי trainers או מה שלא יהיה מכרו את מה שהם עשו בכסף, מה שהופך את זה ללגיטימי, אבל האם אני טועה?

  16. 16

    10:00 17.10.2010 | ududy ududy

    בואו נבהיר כמה דברים, כי אנשים כאן מסיטים את הדיון מהנושא האמיתי: ראשית, אף אחד כאן לא קרא לפיראטיות. מי שלא אוהב את מה שבליזארד עושה, כמוני, צריך לבחור עם הארנק שלו ולהשקיע במשחקים של חברות אחרות, לא שלה. זה לא אומר שהוא צריך לשחק בגרסאות פיראטיות של משחקים שלה. שנית, ה-EULA לא קדושים ואין להם תוקף אוטומטי של חוק. ההסכמים הללו בוטלו לא פעם - בהחלט לא תמיד, אבל ביותר ממקרה אחד - על ידי בית המשפט כנוגדים זכויות צרכן בסיסיות.

    העניין שצריך להתייחס אליו הוא רצונן של חברות כמו אקטיביז'ן לשלוט בשימוש שלכם במוצר, להכריח אתכם להיות מחוברים תמיד ולבדוק איך אתם משחקים, כך שהם יוכלו להגביל אתכם לתוכן בתשלום. לוקחים מכם, בשלבים, זכות שהייתה מובנת מאליה לשחקני מחשב בשלושת העשורים האחרונים - לשנות את המשחק, לשחק בו איך שאתם רוצים, להתקין לו טלאים ומודים של הקהילה - וחלקכם, נראה, פועה בהנאה.

  17. 17

    10:24 17.10.2010 | בתגובה ל-16 בתגובה ל-16 (אורח)

    לגביי החלק האחרון שבו אמרת "זכות שהייתה מובנת מאליה לשחקני מחשבי בשלושת העשורים האחרונים"

    אחד, אני מסכים איתך ורק חשוב להזכיר שהקהילה בעצם אחראית על במשחקים שבאו אחרי הטלאים והמודים שהיא פיתחה, חלק מהקהילה הזו הצטרפה לקהילת הפיתוח בשלב מסויים ותרמה רעיונות ויצירתיות. אני אפילו נוטה להמר שחלק גדול מקהילת המפתחים בכל החברות הגדולות התחילו כגיימרים שפיתחו טלאים ומודים וכד'.

    הבעייה היא לא החברות המפתחות, הבעייה היא אנשי הכסף, רודפי הבצע, חברות השיווק וההפצה. הם הבעייה, בובי קוטיק לא כתב שורת קוד אחת בחייו העלובים.

    בקיצור חבר'ה, האחריות היא עליכם וזכות ההצבעה היחידה שלכם היא הארנק.

    אני כבר מזמן לא קונה ולא אקנה שום משחק COD , לא אקנה שום דבר שיצא מ-UBISOFT.

  18. 18

    11:05 17.10.2010 | DareDevil DareDevil

    1 למגיב הראשון.

  19. 19

    13:16 17.10.2010 | אני אני (אורח)

    ל-16
    אולי עמוק בלב אתה באמת לא רוצה לעודד פיראטיות, אבל אודי, אתה צריך להיות ממש תמים כדי לחשוב שזה לא מוביל לזה ב-99% (אם לא 100%) מהמקרים.
    כשזה נוגע למשחקים אתה לא יכול להגיד "להשקיע במשחקים של חברות אחרות, לא שלה" כי משחק זה לא משהו שאתה קונה אחד ממנו וזהו, אתה לא צריך יותר. נניח כשמדובר בטלפונים אני שונא את ההגבלות של אפל, אז אני קונה אנדרואיד, וזהו, אני לא צריך עוד טלפון.
    גם אם מישהו יוציא 2000 שקל היום על מגוון משחקים של מגוון חברות שהן לא בליזארד, מחר בליזארד יוציאו את דיאבלו שלוש, או את הגזעים הנוספים של סטארקראפט 2, והכתבה שלך תגרום לאדם הזה להוריד אותם במקום לקנות.
    בוא נסכם את זה ככה, בעשרות כתבות נגד פיראטיות שפרסמתם באתר זה אין לי ספק שלא הצלחתם לשכנע פיראט אחד להפסיק לגנוב ולהתחיל לקנות. בכתבה אחת עם תת כותרת כזו אני יודע שהצלחת להפוך כמה אנשים הגונים לגנבים, לפחות כשמדובר בבליזארד.
    המשחקים של בליזארד תמיד היו מהמעולים בשוק, ובשל כך תמיד יהיו בראש טבלת המכירות להרבה זמן, חבל לי לראות ניסיון פרובוקציה זול כזה ששמבוסס על הדעה שלך לגבי מה צריך להיות מותר ואסור במשחקי מחשב...

  20. 20

    13:23 17.10.2010 | ududy ududy

    19, אתה כנראה בעל אינטרס - קשור לאחת המפיצות, נגיד - או פאנבוי של בליזארד, כי מה שאתה אומר הוא: תנו לחברות ל*פוק אתכם בתחת או שאתם מעודדים פיראטיות. זו דמגוגיה וצביעות ותו לא. יש פה גם צד של צרכנים, וגם לו יש זכויות (כמו למשל לא לתת כסף לחברות שמגבילות את צעדיו) - אבל כנראה שאתה לא שייך אליו.

  21. 21

    14:12 17.10.2010 | לא יאמן לא יאמן (אורח)

    מה נסגר איתם? זה כבר הופך לבדיחה אחת גדולה.
    לא האמנתי שזה יכול להגיע לזה. כנראה הסרטון הזה צודק:

  22. 22

    15:12 17.10.2010 | אציו אציו (אורח)

    לאחר שקראתי את התגובות שלכם ובגלל שרובם הם יותר מ-7 משפטים בערך נמאס לי לקרוא אותם אז פשוט בו נסכם את זה בשתי מילים
    "בליזארד המניאקית!!!"

  23. 23

    16:19 17.10.2010 | [blackStar [blackStar

    תכלס הם די צודקים. בגלל שמדובר במשחק שהרמה שלך מושפעת גם ממשחק בקמפיין, אנשים יכולים לרמות בקמפיין ולהפוך לאלופים במולטי.
    אבל, בכך זאת זה די מעצבן שהם חוסמים אנשים על זה.
    הפתרון הוא שבמשחקים בהם בם מרמים, לא לתת להם נקודות, כך שאם הם ירמו, הם סתם יבזבזו את הזמן שלהם.

  24. 24

    16:51 17.10.2010 | Detective100 Detective100 (אורח)

    אני קודם כול רוצה להגיד בנוגע לדף שבו כולם אומרים I agree בלי לשים לב.

    אוקי, אז נכון שרשום איך להשתמש במוצר, ואמרתם שאם אתם לא אוהבים את הזכות שימוש לא לקנות, אבל רגע!

    אנחנו קודם משלמים, ורק אחר כך מביאים לנו את הדף הזה... רק אומר...

    אבל לעזאזל, אם אתה קונה משחק - אתה אמור להיות רשאי לעשות אם זה מה שאתה רוצה כול עוד זה לא פוגע בחברה עצמה ו\או באיכות המשחק (כמו שעלולים להשתמש בצ'יטים במולטיפלייר - למרות ששחקנים יכולים לרצות לעשות קרב עם צ'יטים מסיבה מסויימת) - כול מוצר שאתה קונה אמור להיות כמו פלסטלינה, שכול עוד זה לא פוגע בחברה או במישהו, אתה רשאי לעשות עם הפלטסלינה מה שאתה רוצה.

    בנוגע למודים וטלאים, אני יודע שיש חברות שלוקחות את זה קשה כי זה כמו העתקה, אבל אפשר לעשות בכלל מן דבר מיוחד שבו אתה יכול לעשות את המודם \ טלאי שלך, בצורה שרק מי שקנה את המשחק יכול להשתמש במודם :O.

  25. 25

    18:12 17.10.2010 | Eli_king Eli_king (אורח)

    כל הכבוד בליזארד! אני משחק בBATTLE.NET כבר שנתיים ובזמן האחרון אני לא משחק BNET כי זה פשוט מעצבן שיש כמויות מטורפות של האקרים ( וגם דיליי.... XD) טבלו בזה!!

  26. 26

    18:16 17.10.2010 | 26 הבילתי מעורער 26 הבילתי מעורער (אורח)

    מסכים לחלוטין עם 1

  27. 27

    18:26 17.10.2010 | ברק מיכאל שמואל ברק מיכאל שמואל

    24 כבר הרבה זמן יש את "הדף ההסכמיות" באינטרנט, כשאתה קונה תסתכל על בג האריזה ותראה שנותנים קישור על זה...

  28. 28

    19:29 17.10.2010 | og333555 og333555

    אני תמיד אהבתי את בליזארד, אבל הפעם היא הלכה צעד אחד יותר מידי. זה לא מתאים לה והיא חייבת לשנות תדמית מיד ואם היא לא תעשה את זה ותלך אחרי אקטוויז'ן אז היא הסוף תהפוף להיות אקטוויז'ן.

  29. 29

    22:19 17.10.2010 | סס סס (אורח)

    11 זה לא הגיוני אבל זה מה יש... שקניית את הטלוויזיה התחייבת לשים אותה בסלון ולכן הטלוויזיה חייבת להיות בסלון.
    לא מתאים לך אל תקנה.

  30. 30

    22:33 17.10.2010 | סס סס (אורח)

    ואודי הנה שאלה בשבילך? האם צ'יט שמאפשר לעלות רמות ב WoW בקצב מטורף(או בכל משחק מןלטי מרובה משתתפים לצורך העינין) הוא צ'יט שאסור להשתמש בו? הרי הוא משפיע אך ורק על השחקן שלך בלבד ואיננו משפיע על אף אחד מהשחקנים שבסביבתך! אבל נדמה שכל השחקנים שמשתמשים בצ'יטים כאלו במשחקי רשת חוטפים באנים על ימין ועל שמאל האם גם זאת הפרה של "זכויות הצרכן הבסיסיות"...

  31. 31

    23:35 17.10.2010 | MB7 MB7

    כול הכבוד לבליזארד.
    אבל אני לא מסכים עם המשפט ""האם זו חברה שאנחנו רוצים לתת לה את הכסף שלנו"?" - מהסיבה הפשוטה שבאמת..אנחנו פה בישראל..לא אלה שמחזיקים את החברה בחיים מבחינה כלכלית אז רדו מהעץ הזה.

  32. 32

    23:54 17.10.2010 | זה שמבועת מהתגובות זה שמבועת מהתגובות (אורח)

    אנשים, מה עובר עליכם? עכשיו אני מבין למה מעשים דרקוניים כאלה מקבלים לגיטימציה בעולם. או שאתם סתומים ולא הבנתם כלום, או שחונכתם לקבל את הקיים ולשתוק. שתי האפשרויות חמורות באותה מידה.
    חשבו לרגע אילו השלכות יכולות להיות מהמשך הגישה הזו מצד בעלות זכויות. קודם מחייבים חיבור אינטרנט כדי להתקין משחקים, לאחר מכן מגבילים את מספר ההתקנות של משחקים ל-X פעמים, אחר כך מחייבים גישה קבועה לאינטרנט כדי לשחק במשחקים, ואז אוסרים להשתמש בטריינרים אפילו בקמפיינים לשחקן יחיד. אתם לא רואים את המגמה כאן? נראה לכם לגיטימי הכיוון אליה היא מתקדמת?
    אני לא ארחיב מעבר לכך בנושא, כאן מגיע תורכם לגבש דעה. מה שכן, אם עדיין תגיעו לאותה דעה אחרי חשיבה מעמיקה, אז אתם באמת מקרה אבוד, והמצב רק ילך וידרדר. במצב כזה, מי יודע למה נגיע...

  33. 33

    00:18 18.10.2010 | סס סס (אורח)

    32 אתה באמת מטומטם, מלבד העובדה שאתה צר אופקים וחושב שכל מי שדעתו שונה משלך טיפש, ובכלל אתה לא מבין את ההבדל בין הדוגמאות שהבאת: כל הדברים הללו נעשו במטרה למגר את הפירטיות ותו לו (עבד, לא עבד, זה כבר דיון שונה לגמרי)

    ההקים לסינגל הם דבר שונה לגמרי(קרא תגובה 30 ותגיד לי אם אני טועה)

  34. 34

    01:28 18.10.2010 | Neith Neith (אורח)

    בתור אחד שזכה בבטא קיי של SC2 בזמנו דרך התחרות שלכם פה בויגיימס(זאת אומרת בעל הרבה מאוד משחקים מקוריים). ולאחר שקראתי את התגובה שלך אודי למגיב מס 19 , צר לי להגיד, אתה כנראה לא ממש יודע לקבל ביקורת. מה שעוד , סביר להניח שאם אהבת את דיאבלו 2 ו1 אתה תקנה גם את ה3 מתי שהוא יצא מבלי שום קשר לכתבה שלך. אלה אם כן אתה אחד מנחברי הסגולה( אם כן סלח לי על ההכללה). מה שאני באמת מנסה להעביר שעורך מאגזין לא אמור להגיב כמו ילד בן 12 ... ובטח לא לנסות להסיט את הקוראים של המאגזין שלו רק בגלל דעתך בלבד. אתה צריך להיות תמים אם עד עכשיו לא ההבנת שכתבות כגון אלה לא ממש "מעבירות" אנשים לצד שלך( וכן זה הצד שלך כי בתכלס אני לא חושב שזה מפריע לכל כך הרבה אנשים). הדבר היחיד שהן עושות זה מנפחות את התגובות לכתבה ובכך הופכות את האתר לפופלרי יותר. די דומה לעורך דין הנכשל שכל הזמן מנסה לתבוע יוצרי משחקים, הוא יודע שהוא לא יצליח , אבל פירסום זה יביא לו(כי אין דבר כזה פירסום רע).

  35. 35

    04:07 18.10.2010 | eliya45 eliya45

    אני אדין לא מבין מה הקטע של אלה שמרמים בסינגלפלייר שלהם כאילו באמת? תאשו טובה זה לא כיף כך אין קושי אין מטרה אין כלום...
    בקשר לפירטיות . אני לא יכול להגיד שאני לא מבין את הפירטים הישראליים כאילו לשלם 400 שקל למישחק אקסבוקס מיסכן...גנבים...

  36. 36

    06:46 18.10.2010 | ududy ududy

    30, אין בכלל אנלוגיה. אף אחד לא משחק WoW לבד על השרת, אבל יש אנשים שמשחקים Starcraft 2 בשביל הסינגלפלייר. כפי שנאמר כאן כבר מספר פעמים, בליזארד יכולה לדאוג ששימוש בצ'יטים חיצוניים לא יעניק לשחקן ניקוד, בדיוק כפי ששימוש בצ'יטים שלה מנטרל את מערכת הניקוד. במקום זה היא בחרה להתייחס למי שמפעיל צ'יטים בסינגל כפושע.

  37. 37

    07:49 18.10.2010 | ududy ududy

    בעצם, 30, אני מתחרט על דברי. האנלוגיה שלך מצויינת - בגלל שזה בדיוק מה שאקטיביז'ן-בליזארד רוצה לעשות: להפוך את כל המשחקים ל-WoW - ששחקנים יהיו מחוברים תמיד לשרתים שלה, בתנאים שלה ובדמי מנוי חודשיים\שנתיים. זה יהיה נוח לרוב האנשים, כרגיל, ולכן זה יתפוס, אבל זה יקח הרבה מהחופש ששחקני PC גדלו עליו.

  38. 38

    09:39 18.10.2010 | סס סס (אורח)

    37 אתה צודק... האנלוגיה שלי באמת מצוינת (מעכשיו אולי כדאי להחליף את המילה wow עם המילה guildwars2 שבשתיהן המערכות האלה עובדות אותו דבר ולגבי 36)
    PVE משול לסינגל כי אתה יכול לעשות אותו עם עצמך
    וpvp משול למולטי כי אתה לא...
    (ובנימה אישית: אני שמח שבליזזארד מעיפים את האנשים האלה... עם מישהו מסתכל בםורומים שלהם מידי פעם יוכל למצוא אשכולי תלונות על כל מיני שחקים שמשחקים רק בשביל האציוומנטים, שמעצם נכנסים למשחקים ויוצאים רק כדי לקבל את הנקודות... אז כן אני כן שמח שבליזזארד מעיפה אנשים כאלה)

  39. 39

    11:07 18.10.2010 | קולה קולה (אורח)

    thats lame..
    במקום לתכנת את המשחק כמו שצריך ולחסום את ההאקים (ועל הדרך לתקן גם את כל הבאגים במשחק..) הם הולכים ותובעים את האנשים שמוצאים את הפירצות בקוד שלהם. אני מתחיל להצטער שקניתי את זה ועד כמה שהמשחק אדיר אני בספק אם אני אקנה את ההמשכים

  40. 40

    11:08 18.10.2010 | tal_sarid tal_sarid

    במולטי אני מבין וזה אפילו נכון לעשות. אבל בסינגל זה לא מזיק לאף אחד הם קצת הגזימו נראה לי.

  41. 41

    11:46 18.10.2010 | אני אני (אורח)

    ל-20
    אודי, אין לי אינטרס כלכלי, או מכל סוג אחר, וכן, אני כנראה קצת פאנבוי של בליזארד (עוד מימי הויקינגים האבודים)
    אבל כל זה לא קשור לדעה שלי בנושא (חשבתי ככה גם בימים ש EA הייתה ה"שטן" ובימים שאקטיוויז'ן היו השטן, לא רק היום על בליזארד) אני לא מגדיר את הצעדים של חברות המשחקים כ"לבצע מעשים מגונים בעכוז כזה או אחר" אני מקבל אותם כמה שהם. האם אני אוהב את מה שהם עושים? יש להם מעט רעיונות טובים, אבל לרוב (כמו במקרה הזה) אני חושב שהם נטפלים לקטנות וזה לא נחמד מצידם. לעבור מ"לא נחמד" לחרם זה ממש מוגזם לדעתי... ממש ממש ממש ממש מוגזם לדעתי.
    בסופו של דבר, האם SC2 הוא משחק טוב או לא? האם הוא שווה את הכסף שדורשים עליו? יש שיגידו כן ויש שיגידו לא, אבל זו השאלה היחידה שאתה צריך לשאול כשאתה רוצה לקנות משחק! לא מדברים פה על סוגיית "אני לא אקנה את השמפו הזה כי החברה מבצעת ניסויים בבעלי חיים" אתה מציע חרם על חברה רק כי הם מציעים לך מוצר אבל דורשים ממך לקבל אותו כמו שהוא בלי שינויים שהם לא מאשרים! זו לא סיבה לחרם! אתה יכול לשבת פה ולהגיד ששילמת כסף על המשחק ומותר לך לעשות איתו מה שאתה רוצה, וזה עדיין נכון, כל עוד תשמור את זה לעצמך. אם אתה רוצה לעשות לעצמך תאטרון בובות על המסך מתי שאתה מקרין סרט בסלון שלך תרגיש חופשי, אבל אל תחרים בית קולנוע כי יסלקו אותך מהאולם אחרי שתעשה את זה בפומבי! אתה לא קנית את המשחק, אתה שילמת על הזכות לשחק בו ולהנות ממנו במסגרת הכללים שהוכתבו לך. אז אם אתה יוצר צ'יטים להנאתך, ובלי האופציה הזו אתה באמת לא תהנה מהמשחק, אז באמת לא כדאי לך לקנות אותו. אבל אם אתה נהנה מהמשחק, לא יוצר (או יודע איך אפילו) צ'יטים, לא משתמש אפילו בצ'יטים שיצרו אחרים, להחרים אותו מהסיבה הזו זה פשוט לא הגיוני.
    ובסופו של דבר, אולי אתה חזק מספיק למנוע מעצמך משחק שאתה נהנה ממנו בגלל אידיאולוגיה שלא משפיעה עליך בכלל, הרוב המוחלט של הציבור לא חזק מספיק, ואולי בזכותך הם באמת לא יקנו את המשחק, אבל הם יורידו...
    ולזה התכוונתי, לא אמרתי שצריך לשבת ולשתוק כמו שאתה הבנת אותי, יש דרכים "להחרים" חברה שמגבילה אותך, ובאחת ההודעות הקודמות שלי נתתי דוגמה את אפל נגד אנדרואיד, ואני שייך למחנה אנדרואיד, ותאמין לי שאפשר להציג חברה כמגבילה ולמנוע מאנשים לקנות את המוצרים שלה גם בלי ללבות שנאה, שזה מה שאתה עושה פה... אתה מתחיל גל של אנשים שיתחילו להשתמש במשפטים כמו "שימות מנכ"ל בליזארד" או "ימח שמם" או "אמן שיפשטו רגל" וכולי וכולי... חושב שאני טועה? חושב שאני מגזים? תפתח את אחת הידיעות הישנות באתר על בובי קוטיק ועל שערוריית modern warfare 2 והחברה שפיתחה אותו... תקרא את התגובות שם...

  42. 42

    15:13 18.10.2010 | זה שמבועת מהתגובות זה שמבועת מהתגובות (אורח)

    33, כאן מגיעה הטעות שלך, וכנראה גם של הרבה אחרים. כל הדברים שציינתי בתגובה 32 הם דברים שנעשים על ידי המפיצות תוך שימוש בזכויות היוצרים שלהן כתירוץ. השימוש בזכויות היוצרים יצא מכל שליטה, וזה הדבר היחיד עליו אני מוחה.
    ה"השתלטות" הזו על חיי הלקוח, גם אם היא נובעת מפירטיות או לא, פוגעת בזכויות הלקוח בלבד. העובדה שהפירטים בכל מקרה מסירים את כל המערכות הטיפשיות האלו ממשחקים היא בכלל לא העיקר. הבעיה האמיתית היא שהמפיצות מרגישות שיש להן זכות מלאה לכפות כללים כל כך נוקשים ומגוחכים על לקוחותיהן, ועוד לקבל על כך לגיטימציה.
    המושג "זכויות יוצרים" הפך בשנים האחרונות למסחטת כסף של מוצרים, קיים אך ורק כדי להוציא כל אגורה אפשרית ממוצר. יותר מזה, הוא הפך לתירוץ שמאפשר למפיצות לעשות כל העולה על רוחן (כמו לחסום משתמשים שמשחקים עם טריינרים בסינגלפלייר), בלי להתחשב כלל בזכויות הלקוח. אני לא יודע מה איתך, אבל אני מוחה על קיום הרעיון שלמפיצות יש זכות לעשות לי, כלקוח, מה שבא להן, מתי שבא להן ומאיזו סיבה שבא להן. אני קניתי את המוצר, הוא רכוש שלי, שימות העולם, אני אעשה איתו מה שבא לי.

  43. 43

    15:42 18.10.2010 | Neith Neith (אורח)

    מעניין אותי לדעת איפה היו ויגיימס עם הכתבות שנאה שלהם כאשר הוציאו את WOW ,הרי אסור למכור שם חשבונות כי הם בכלל לא שייכים לנו , אלה לבלייזרד , מה זה שונה בדיוק מהמקרה הזה? אבל מה ... אז לא היה גל של חברות משחקים שעושות דברים לא צודקים, אז אי היה אפשר לתפוס את גל ה"פופלריות" הנוכחי על ידי השצמת חברות ולזכות בעוד קצת פרסום.

    ורק עוד דבר אחד אחרון להוסיף היות ואודי לא מגיב לדברים המעניינים באמת... זה שאם בליזארד יפשטו את הרגל או משהו בסגנון, אתם חושבים שבאמת יהיה אכפת לנו מזה? לא, מה שכן , אנחנו נפסיד את המשחקים הכי איכותים שיוצאים לשוק ואשכרה שווים את הכסף שרוצים עליהם. אבל האם אודי יחשוב על זה? לא ... כי עדיף להשמיץ בלי לחשוב.
    אהה וכן , אודי , פאנבוי של בלייז אני לא , אני מעריך את העבודה שלהם לא פחות מכל אחד אחר. זה היה למקרה שאם כן תגיב אז שלא תתפס על קטנות ותיתן לעצמך לגטימציה להתעלם מהתגובה הזאת לגמרי , כמו שעשית למגיב מס 19.

  44. 44

    15:50 18.10.2010 | גל גל (אורח)

    ציטוט: "האם זו חברה שאנחנו רוצים לתת לה את הכסף שלנו?"
    תגובה: לא רק שאני רוצה לתת לה את הכסף שלי, אם חברות נוספות יצאו במהלך דומה אולי אני אתחיל לרצות לתת כסף גם להן.

  45. 45

    16:20 18.10.2010 | סס סס (אורח)

    ל-42 אתה עדיין צריך לעשות את ההפרדה... אם היו גונבים לך את הפרנסה היית עוצר את זה, לגיטימי.(שום נושאי חזירות קפיליסטיט לכוארה, כסף זה כסף)
    טריינרים לא פוגעים להם בפרנסה, בשביל זה קרא תגובה 30.

  46. 46

    16:44 18.10.2010 | ToMuSH ToMuSH

    "יהפוך את כולנו לאסירים על המחשבים שלנו, שלא מסוגלים לעשות דבר עם המחשב שלהם מחוץ לגבולות השימוש הצרים שיאשרו לנו יצרני מערכת ההפעלה והתוכנות."

    איך אתם אוהבים פה ב- Vgames מלודרמטיות.

  47. 47

    09:27 19.10.2010 | עופר ש עופר ש (אורח)

    כמו כל תעשייה שגודלת גם תעשיית המשחקים התחילה להשתגע במיוחד חברות גדולות שלא מוצאות פתרון עם המתכנתים שלהן איך פותרים את העניין של הצ'יטים ואז הן מתנהגות (כיביכול בשימוש בחוק) כמו גנגסטריות.

    עכשיו החברה האלה כמו שהבנתי עוד שילמו על המשחק הנ"ל אני מאמין כמה מאות דולרים במרוצת השנים , ועוד בליזארד בגלל רצון של אותם צ'טרים לחקור את היכולות שלהם טוענת שהם עשו שימוש בלתי ראוי בתוכנה שלהם .

    זה דומה לזה שאני יקנה מחשב יחליף לו נניח כ מסך ואז המוכר יתבע אותי בבית משפט ששיניתי לו את היצירה שהוא בנה.

  48. 48

    11:11 19.10.2010 | yoni0505 yoni0505

    מי שואל אותם איך לשחק בסינגל פלייר?
    להשתמש בצ'יטים בסינגל פלייר לא פוגע באף אחד!

    ולבן אדם מותר לעשות מה שהוא רוצה עם המידע שיש לו על המחשב כל עוד זה לא משפיע על מחשבים של אנשים אחרים.

  49. 49

    15:11 19.10.2010 | סס סס (אורח)

    לא 47 זה כמו שתקנה כרטיס מסךף תעשה לו overcloacking ואז שהוא יהרס תבקש מהיצרן חדש.
    48 יש צ'יטים לבסינגל, אלה נותנים נקודות, קרא תגובה 30

  50. 50

    10:25 21.10.2010 | x x (אורח)

    ל-42, על איזה חוקים מגוחכים ונוקשים אתה מדבר?
    לא נראה לי בכלל אתה קראת את הסכם, מדובר על זכויות יוצרים כמו במוזיקה או בספרות.
    לפי מה שהבנתי הצ'יטים אמנם היו בסינגל, אבל אפשרו לאותם שחקנים לצבור נקודות Achiv - מה שנותן להם בונוסים במולטי... אז למעשה הם כן מרמים אנשים במולטי.
    והתביעה היא כנראה להפוך את אותם נתבעים לדוגמה, כמו שאקטיויז'ן תבעו לפני כמה חודשים בעלי שרת פירטי של WOW...
    אף אחד לא ייהפך ל"אסיר", כמו שברמת העקרון להוריד סרט או אלבום זה לא חוקי אבל מקובל, כך גם כאן - צריך ליצור תקדימים. 

  51. 51

    14:06 21.10.2010 | lalalala lalalala (אורח)

    חח זה נראה כמו תחרות מי יכול לכתוב הכי הרבה שורות XD

  52. 52

    21:12 21.10.2010 | בחור חכם בחור חכם (אורח)

    "בליזארד תובעת יוצרי צ'יטים
    האם זו חברה שאנחנו רוצים לתת לה את הכסף שלנו?"

    בהחלט כן! צ'יטרים זה חרא, וכל הכבוד לבליזארד על המהלך הזה, אני רק מצדיע לבליזארד על מה שהיא עושה לגבי העניין, כל הכבוד להם, רק מוכיחים כמה הם טובים.

  53. 53

       | פורסם ע"י