הרשמה

פאכטר מגן על אקטיביז'ן ו-Black Ops

בנוגע לתלונה שארגון Gamers' Voice הבריטי הגיש כנגד אקטיביז'ן, בטענה שגרסאות ה-PC וה-PS3 של Black Ops עדיין פגומות באופן מהותי, שלושה חודשים לאחר צאת המשחק, האנליסט מייקל פאכטר - שחשבנו שתפקידו הוא לנתח וליעץ, לא להיות צד במאבקי צרכן-יצרן - החליט לתקוף בחזרה בשם אדוניו.

בין השאר הוא מאשים את Gamers' Voice שהם "בכיינים" ומאיים שאם הממשלה הבריטית תחקור את הנושא, אקטיביז'ן צריכה לשקול להפסיק לשווק את המוצרים שלה שם.

הטיעונים של פאכטר כנגד לגיטימיות התלונה הם כדלהלן (מודגשים), עם הערות שלי אחרי כל טיעון:

  • כדי לתבוע חברה על הבאת מוצר לא תקין לשוק, המוצר צריך להיות פגום באופן מהותי, זאת אומרת "לא בטוח, לא בריאותי או לא תואם את יעודו". פאכטר לא מתייחס לטענה של Gamers' Voice, לפיה משחק שנמכר על סמך משחקיות המולטיפלייר שלו, ואשר רבים מרוכשיו לא מסוגלים ליהנות מרכיב משחק זה, הוא אכן "לא תואם את יעודו".
  • פאכטר ממליץ לארגוני צרכנות בתחום לא לפנות לממשלה או לערכאות משפטיות, מאחר ו"אין להם סיכוי נגד הכסף של אקטיביז'ן, שיכולה להרשות לעצמה לגרור את הדיון שנים". במקום זה הוא ממליץ פשוט לא לקנות את מוצריה של חברה שנכוותה עם מוצריה בעבר. עצה מצויינת, ללא ספק, אבל לא ברור למה לא לנקוט בכל הכלים שעומדים לרשות הצרכן במאבק לא שווה שכזה.
  • הרבה משחקים, אם לא כולם, מגיעים עם באגים לשוק. Fallout: New Vegas, למשל, הושק לאחרונה עם רשימה ארוכה של באגים, בהם באגים חמורים. למה Gamers' Voice לא תבעו במקרה הזה? לא ברור איך הטענה הזאת רלבנטית. אם התרגלנו לסטנדרטים נמוכים בתעשיית הגיימינג, האם זו סיבה לא לנסות לתקן את הנושא, בין השאר על ידי עשיית דוגמה מאחד המוצרים הבעייתיים הבולטים ביותר שניתן למצוא? Gamers' Voice הוא ארגון קטן, וצריך לבחור את המטרה האופטימלית מבחינתו - הוא לא יכול להגיש תלונה כנגד כל משחק שיוצא עם באגים הורסי משחק. דבר נוסף שהוא לא לוקח בחשבון - היחס של היצרן לצרכניו ותלונותיהם. לא זכור לי ש-Bethesda או Obsidian אי פעם אמרו לצרכן שהתלונן על בעיות ב-Fallout ש"זו במילא זכותנו לנטרל את החלקים הבעייתיים של המשחק בכל רגע שנראה לנכון, אז אין לך מה להתלונן בנושא" (ראו את הידיעה שמדווחת בדיוק על תגובה כזו של אקטיביז'ן).
  • לבסוף, פאכטר מציג ים סטטיסטיקות שמראות את הכמות העצומה של שעות משחק ב-Black Ops מסביב לעולם, כסוג של הוכחה לכך שהוא עובד היטב בעבור רוב האנשים. הטיעון הנ"ל סובל מפגם רציני, מאחר ואין בו השוואה בין נתוני ה-360 וה-PS3, שדווקא היו יכולים - אולי - להראות ששחקני PS3 או PC משחקים הרבה פחות במולטיפלייר מאשר שחקני ה-360, בדיוק בגלל הבעיות בהם נתקל אחוז כזה או אחר מהם. אנחנו יודעים שהמשחק פופולרי, אנחנו יודעים שהמולטיפלייר של ה-360 עובד היטב - לא על זה הוגשה התלונה.

קריאה נוספת:
- Gamers' Voice עונים לפאכטר
- פאכטר מגיב לתגובה ודבק בעמדותיו

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:13 26.01.2011 | Shmati Shmati

    למה לעזאזל הוא נכנס לוויכוח הזה? למה זה טוב?

  2. 2

    18:18 26.01.2011 | edenn edenn

    סתם FANBOY.

  3. 3

    18:20 26.01.2011 | עידן זיירמן עידן זיירמן (אורח)

    התפקיד היחיד של פאצ'טר זה לתפוס כותרות באתרי משחקים ברחבי העולם בלי להגיד משהו חכם או מעניין במיוחד - במקרה הטוב סתם תחזיות עם האמינות של תחזית אסטרולוגית שבועית. ומה אתם יודעים, הולך לו.

  4. 4

    18:24 26.01.2011 | בהמה בהמה (אורח)

    למה הוא נכנס לוויכוח? כי הליצן הזה מקבל כסף על היותו "מוביל דעת קהל"...

  5. 5

    18:29 26.01.2011 | לshmati לshmati (אורח)

    כי משלמים לו על זה

  6. 6

    18:43 26.01.2011 | snake snake (אורח)

    "הרבה משחקים, אם לא כולם, מגיעים עם באגים לשוק. Fallout: New Vegas, למשל, הושק לאחרונה עם רשימה ארוכה של באגים, בהם באגים חמורים. למה Gamers' Voice לא תבעו במקרה הזה?"

    הוא אדיוט

    אקטוויזון לא לוקחת אחריות לתקן באגים, ו- Bethesda או Obsidian אמרו שזאת האחריות שלהם. אקטויזון אפילו מאיימת על אנשים בנושאים כאלה.

    מזה החוצפה הזאת, נמאס מבחברה המאפנה הזאת.

  7. 7

    18:48 26.01.2011 | tt tt (אורח)

    You are right

  8. 8

    19:03 26.01.2011 | ברק מיכאל שמואל ברק מיכאל שמואל

    שהאקטיביז'ן יפלו, סתם חרא חברה.

  9. 9

    19:51 26.01.2011 | Itaibigplanet Itaibigplanet

    טוב לפחות לFallout יש פאצ'ים ועדכונים לעומת COD...
    יש לי את גרסת הPS3 ולפעמים יש בעיות ניתוק מעצבנות

  10. 10

    20:19 26.01.2011 | orokusaky orokusaky (אורח)

    כתיבה מעולה. לא אכפת לי שיגנו עליהם-אם מעורבים בענין טיעונים קונקרטיים.

  11. 11

    20:20 26.01.2011 | מולטפלייר ממש מעפן בPC מולטפלייר ממש מעפן בPC (אורח)

    גם הקודם לא היה להיט בכלל... חבל, בהתחשב בעובדה שהמשחק שעשה את אקטיוויזין הוא MW הראשון, שהקהילה הכי רצינית שלו הייתה - איך לא, על הPC

    לגבי הטענות מול Bethesda, חברה שלא רק מתקנת משחקים עם אין ספור פאטצ'ים היא גם מאשפרת למודרים לעשות זאת אם הם לא מרוצים ממה שהם ביצעו - הדוגמא הטובה ביותר לזה היא אובליוויון.

    קיצר אקטיווזין חבורה של חארות = משחק של שעה ורבע עם תקציב של פי כמה וכמה ממשחקים של Bethesda שמספקים הרבה יותר שעות ולא יורקים לשחקנים בפנים

  12. 12

    20:43 26.01.2011 | חומי חומי (אורח)

    אני השנה אוותר על משחקים מהמפיצה הזו. עד שאני ארגע.

  13. 13

    22:22 26.01.2011 | royliidoli royliidoli

    פשוט בושה שחברה שחושבת שבגלל שיש לה שם ויש לה כסף יכולה לעשות מה שברצונה אם COD MW 3 לא יהיה לפחות בממוצע ציונים של 9.4 הם יכולים לשכוח ממני כלקוח ואני חושב שאם הזמן כל העולם ישכח מהם "כי לעלות לוקח הרבה זמן אבל לרדת אפשר בשניה" (המשחק האחרון הרס את שמם הטוב והתגובות שלהם לתלונות עוד יותר במקום להוציא פאצים שיסדרו את הטעויות שלהם כי בסה"כ כל אחד טועה ועושה טעויות הם מתנצחים על 3 שעות עבודה לעובד) פשוט בושההההה!!!!

  14. 14

    22:25 26.01.2011 | royliidoli royliidoli

    (המשך) אשר בסופו של דבר ה3 שעות עבודה האלו לעובד יכולם רק לעזור להם לשפר את השם וגם לתת להם עוד סיבות למה הם יכולים להעלות את מחיר המוצר ולהרוויח עוד אך במקום זאת הם אוהבים להיות סתם שוויצרים וכמו שאומרים "כל ביטצ' בן יומו"

  15. 15

    17:27 27.01.2011 | GDI GDI

    הגענו לרף חדש בכעס על אקטי.זה מכעיס אותי עוד יותר משנה שעברה.

    במיוחד האיום של אי שיווק בבריטניה במקרה ויחקרו את המקרה.
    זה בכלל חוקי?! פאכטר-יש דבר שנקרא הפרעה לתהליך המשפט-למה אקטיווישיין יכולים להרגיש כמו דיקטטורים ומותר להם חופשי לעבור על החוק?

    החדשות הטובות שאולי סוף סוף ניפתר מהם,במקרה ויוחלט שהם עושים יותר מדי....צפצוף על החוק.

    חוץ מזה איום כזה אומר שיש להם (כרגיל) משהו להסתיר.הוא יודע שחקירה עלולה להביא לנפילה גדולה לאמפריית הרשע שהם עמלו קשות לבנייתה.

    (מסכן בובי,כל האנשים שרמס,החוקים שהתעלם,החוסר האהבה ש"פירגן",השנא הוירטואלית לטוטאלריזם ורוסים,הפעולה בפועל כמו משטר טוטאלי.אחרי כל ה"טוב" שהוא נתן זה מה שמחזירים לו)

  16. 16

    23:24 28.01.2011 | COD BO gamer COD BO gamer (אורח)

    מה הבעיה שלו!?!?!?!?!? אומרים לו שהמשחק לא טוב אז שיבדוק ויפתור את הבעיות. הבנאדם מפגר.. הם מוציאים את המשחק בשביל שהגיימרים יהנו ויוציאו עוד כסף על משחקים כאלה בעתיד.. אם גיימרסוויס יצליחו לעורר תגובת מחאה רצינית יכול להיות שהמשחק הבא של קול אוף דיוטי לא יצליח בכלל ואז נראה איך אקטיוויז'ן יגיבו. הסיכוי שדבר כזה יקרה הוא דיי נמוך אבל הכל אפשרי.

  17. 17

       | פורסם ע"י