הרשמה

SturmTrupp Mars

Sturmtrupp Mars

ז'אנר משחקי ההגנה, הפורח ברשת בשנה האחרונה, מגיע לטלפון.

המטרה הכללית במשחקי אסטרטגיה מהסוג, שנולדו כ"מוד" (משימה שנבנתה על ידי שחקנים) ל-Warcraft והפכו לסוגת משחקי פלאש משגשגת, היא להגן על נקודה או מעבר מפני גלי תוקפים על ידי מיקום מבני הגנה סטטיים בדרכם.

ב-Sturmtrupp Mars, המשחקיות הכבר-מסורתית הזו מתרחשת על רקע מסורתי עוד יותר: בסיס מבודד על מאדים שצריך להתגונן מפני נחילים של חוצנים חרקיים.

כל שלב בנוי ממספר גלי התקפה מכיוון אחד או יותר, וביניהם הפסקות קצרות כדי לאפשר לשחקן לחזק ולתקן את קוי ההגנה שלו. המפתחים ב-Handygames הגרמנית שילבו במשחק כמה מרכיבי אסטרטגיה זמן-אמת מוכרים שמשום מה לא מוצאים לרוב את דרכם למשחקי הגנה: כדי לרכוש טכנולוגיות הגנה מסוגים שונים (מגדלי לייזר, תותחי פלסמה, שדות מוקשים וכו'), על השחקן לבנות מתקני תמיכה, כמו כור אנרגיה ומעבדת מחקר, לפתח אותם ולהגן עליהם. התוצאה היא שככל שהתקפות החוצנים נעשות אגרסיביות יותר, כך אתה זקוק ליותר כוח אש כדי לעצור אותם; אבל ככל שיש לך יותר כוח אש, כך אתה מסתמך על יותר מבנים תומכים; וככל שיש לך יותר מבנים תומכים, ככה גדל האזור שאתה צריך להגן עליו והמשימה נעשית קשה יותר... הנוסחה הזו אחראית לשימור המתח תוך כדי התקדמות בעשרות השלבים המרכיבים את המערכה.

[VOD]http://sunny.vgames.co.il/FLV_Video/100108/Sturmtrupp_Mars.flv[/VOD]

עוד תוספת חמודה לנוסחת ההגנה היא היכולות המיוחדות שכל בניין מאפשר. בלחיצה על מבנה אפשר לקנות טכנולוגיות לשימוש חד-פעמי שאותו מבנה מסוגל לייצר, ואז להשתמש בהן בעת מצוקה. בין היכולות האלה תמצאו אנרגיה שמבלבלת את כל החייזרים על המפה ומרוויחה לכם זמן יקר כשהכל קורס; תיקון מיידי של מבנה במקום התיקון ההדרגתי הרגיל, שלא מסוגל לעמוד בקצב של התקפה ממוקדת; ופצצה שמשמידה כל דבר ברדיוס הפיצוץ, כולל מבנים ידידותיים.

ז'אנר ההגנה מוכיח את עצמו פה כמתאים ביותר לסלולרי, בזכות המיקוד בנקודה אחת (לא נדרשת גלילה בלתי נוחה) וההימנעות ממיקרו-ניהול, והתוספות רק מועילות לו. עם זאת, Handygames פספסו קצת בתכנון המשימות: למרות שפני השטח שונים (אקראית, למעשה) ממשימה למשימה, ההשפעה שלהם על האסטרטגיה היא אפסית. מבני ההגנה והחייזרים גם הם לא מראים וריאציה גדולה במהלך המשימות, ובמקום שנקבל מערכה עלילתית עם משימות יחודיות, הדרמה מטשטשת לתוך סדרה של שלבים זהים שכל מה שמבדיל ביניהם הוא רמת הקושי המטפסת. קצת סיפור ומשימות עם יותר אופי והיה מתקבל להיט אסטרטגיה. כפי שהוא מדובר באתגר נחמד.

ציון: 7.5/10

משתמשי סלקום: הורידו את המשחק לטלפון שלכם!

לסיקורי משחקי סלולר נוספים

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:53 10.01.2008 | ShmilS ShmilS

    אני מת על משחקי הגנה!

    סוף סוף משחק שנשמע טוב.

  2. 2

       | פורסם ע"י