הרשמה

מדליפי Deus Ex לדין

Square-Enix הגישה תביעה נגד 15 איטלקים באשמת הפצת גירסה מוקדמת של המשחק

 חברת Square-Enix נלחמת בתופעת ההדלפות, ותובעת 15 אזרחים איטלקיים בחשד שהם פרצו לשרתי החברה, בהם אוכסנה גירסה מוקדמת של המשחק הבא בסדרת Deus Ex לצרכי בדיקה של עיתונאים, והפצת הגירסה הנ"ל באתרי שיתוף הקבצים.

Deus Ex: Human Revolution, המשחק השלישי בסדרת המשחקים המוערכת, אמור להגיע לחנויות באופן רשמי רק בחודש אוגוסט, אך מצא את דרכו לאתרי הטורנטים כבר בחודש מאי, כשלושה חודשים לפני שחרורו המיועד. ב-Square-Enix ערכו מאז חקירה חשאית שמטרתה הייתה לאתר את המדליפים - וכעת נראה שהם סוף סוף הצליחו לעשות זאת. 

Deus Ex: Human Revolution: י12 דק' משחקיות

לפי טענות החברה, המדליפים הצליחו להכנס לשרת בו אוכסנה גירסת הבדיקה של המשחק ללא רשות. מכיוון שבמקור היה אמור להכנס לאזור זה של השרת רק עיתונאי של עיתון גיימינג מסויים, ערכה החברה השוואה של כתובות ה-IP שנכנסו אליו עם כתובת ה-IP של העיתונאי הנ"ל, וכך הצליחה להוציא את כתובת ה-IP של המדליפים.

ב-Square-Enix התחקו לאחר מכן על 15 אנשים שככל הנראה היתה להם יד בהפצה הראשונית של המשחק, וכעת היא תובעת אותם על הפרת זכויות יוצרים ועל פגיעה כלכלית. אפילו אדם ג'נסן לא היה יכול לעשות זאת טוב יותר.

 

למרות התביעה, יש לציין שבזמן אמת Square-Enix התנהגו בצורה די רגועה בנוגע לדליפת המשחק. החברה ככל הנראה הפנימה כבר שאלה כללי המשחק, ושמשחקים מסקרנים תמיד יהיו מקור עניין להאקרים סקרנים, שמנסים לשים את ידם על עותקים מוקדמים של המשחק כדי להפיץ אותו, זאת בניגוד לחברות אחרות שעדיין מתכחשות למציאות.

אחד ממפתחי המשחק אף הגדיל לעשות, וביקש מגיימרים שהצליחו להשיג את הגירסה המוקדמת לשלוח לו רשמים ממנה בקהילה הרשמית של המשחק, כדי שיוכל ללמוד מטענות של גיימרים על המשחק ולנסות לתקן אותם לפני תאריך יציאתו הרשמית לשוק.

בד בבד, קיימה החברה חקירה חשאית שמטרתה הייתה לאתר את האנשים שהפיצו את המשחק מלכתחילה, זאת למרות שמבחינה תאורטית הרבה יותר קל לנסות "לטפל" בגיימרים שרק הורידו את הגירסה המודלפת מאתרי השיתוף ולתבוע אותם על הפרת זכויות יוצרים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:23 06.07.2011 | asd asd (אורח)

    וואלה זו חברה טובה ששווה לעבוד בה

  2. 2

    13:32 06.07.2011 | HeadChopper HeadChopper

    מעניין איך הדברים היו נראים אם:
    1. חברות היו משקיעות הרבה יותר במציאת האנשים שמדליפים משחקים לרשת
    2. אם אתרים ומגזינים היו פחות ופחות מפרסמים על כל ההדלפות האלו ובכך פחות נותנות סוג של כבוד אל ההאקרים או המדליפים.
    אני מניח שהאקרים בעיקר נהנים מהתהילה של העבודות שלהם...

  3. 3

    13:32 06.07.2011 | fg fg (אורח)

    סוף סוף אנשים עם ראש על הכתפיים
    "אחד ממפתחי המשחק אף הגדיל לעשות, וביקש מגיימרים שהצליחו להשיג את הגירסה המוקדמת לשלוח לו רשמים ממנה בקהילה הרשמית של המשחק, כדי שיוכל ללמוד מטענות של גיימרים על המשחק ולנסות לתקן אותם לפני תאריך יציאתו הרשמית לשוק."

    הוא יצר לעצמו קהילת בודקים בלי לשלם על זה כלום.
    פעם ראשונה אני רואה אנשים חכמים שלוקחים משהו רע ועושים עם זה משהו טוב!
    כל הכבוד למפתחים

  4. 4

    16:26 06.07.2011 | ironballs ironballs

    כן, נכון, ואיך מייל כזה ייראה:

    "שלום, שמי בלה-בלה, הורדתי את הגירסה הלא חוקית והפרוצה של המשחק ואני רוצה לדווח על באגים....
    בבקשה אל תתבע אותי על ההורדה הלא חוקית, אני רק רוצה לעזור!"קיצר, זה כמו לגנוב רכב, ולהתקשר לבעלים ולהתלונן שהוא לא שטף אותו כבר כמה שבועות...

  5. 5

    18:54 06.07.2011 | א א (אורח)

    @4, הרי אמרו שחיפשו רק את אלו שהדליפו ולא את אלו שהורידו מאתרי השיתוף. הבנת הנקרא בסיסית :(

  6. 6

    19:07 06.07.2011 | ... ... (אורח)

    אם החברה עומדת במלה שלה ולא תעצור את אלה שבדקו את המשחק ונותנים רשמים ממנו, מבחינתי אני אתרום את מיטב כספי לSquare-Enix על יושר ויצירת משחקים טובים ומודרניים

  7. 7

    19:56 06.07.2011 | מיצימיאו מיצימיאו (אורח)

    אם כל האקר היה יודע שבפריצה לאתר של חברה הוא יכנס לכלא ל15 שנה היו מאט מאוד האקרים בעולם...

  8. 8

    21:11 06.07.2011 | חתול חתול (אורח)

    רגע Squre Enix ביצעו את החקירה או שמהשטרה?

  9. 9

    21:40 06.07.2011 | a a (אורח)

    7, אני חושב שרוב האנשים מודעים לעונשים הכבדים, זה לא עוצר אותם, תמיד יהיו כאלה שלה מכבדים את החוקים, לא יכולים להיות חוקים בלי כאלה שיתעלמו מהם, בכלל שאת רוב ההאקרים לא מוצאים.

  10. 10

    01:33 07.07.2011 | TIkoIDOko TIkoIDOko

    בכל ארץ צריך שיהיה משטרת אינטרנט נגד פריצות זה קורה יותר מידי וזה בסוף יקרה יכול להיות שזה יקרה זה רק עיניין של זמן עד שזה יקרה שאיזה ארגון יקום ובכל מדינה יהיה כזה כי זה לא רק משחקים זה כרטיסי אשראי פריצות לבנקים דברים כאלה כמו אם עוד מישהו יודע האקרים בארצות הברית פרצו לרשת של פוקס ודרך שם שלחה הודעות שברק אובמה נרצח במסעדה באוהיו ביום העצמאות שלהם 4 ביולי ליפני 3 ימים. מה אתם אומרים על זה????????????????

  11. 11

    01:36 07.07.2011 | TIkoIDOko TIkoIDOko

    כשאמרתי משטרה התכוונתי ליחידה שבאמת עוסקת בזה ממש בתחום מומחים בתחום ולא סתם כזה FBI חחחח D:

  12. 12

       | פורסם ע"י