הרשמה

DQX מפיל את סוני ו-Square

ההכרזה על Dragon Quest X הפילה את המניות של סוני ושל Square-Enix

 בדרך כלל הכרזות על משחקים חדשים בסדרות אהובות הן עסק משמח, אבל לא הפעם. בעקבות חשיפתו של Dragon Quest X, המשחק הבא בסדרת משחקי התפקידים היפנית הפופולרית, צנחו המניות של חברת סוני ושל Square-Enix. 

העיתון הכלכלי היפני Nikkei דיווח על הנפילות החברות בבורסה. סוני, שנמצאת בירידות שערים חדשות בימים האחרונים, ירדה לשפל חדש מייד לאחר הכרזת המשחק, וכעת המניה שלה נסחרת במחיר הנמוך ביותר מזה שנה. Square-Enix, שמפתחים ומוציאים את המשחק, סבלו גם הם מירידת שערים חדה - המנייה שלהם איבדה עשרה אחוזים מערכה.

 

למה זה בעצם קורה? כשמתייחסים לסוני, הסיבה די ברורה: Dragon Quest היא סדרת משחקי תפקידים ענקית ביפן, ו-Square-Enix החליטו להוציא את המשחק הבא דווקא לקונסולות המשחק של נינטנדו. המשקיעים מפרשים את החלטה זאת כחוסר אמון מצד אחד ממותגי המשחקים הגדולים ביפן לפלטפורמת המשחקים של סוני - ומגיבים בהתאם.

חוסר האמון הזה מצטרף לשורה של בעיות נוספות שסוני נמצאת בהן - כמו תקלות בסדרת הטלוויזיות שלהן ואקלים כלכלי לא מוצלח באירופה - שגורמות גם הן למניית החברה לרדת. 

 
המנייה של Square צונחת

Square-Enix עצמה, שהיתה אמורה לפי הציפיות רק להגדיל את מנייתה בעקבות ההודעה, גם מצאה את עצמה עמוק בבוץ, ככל הנראה בעקבות שתי סיבות עיקריות.

הראשונה - העובדה ש-Dragon Quest X הוכרז ל-Wii U (במקביל ל-Wii המקורית) גרמה ככל הנראה למשקיעים להתבלבל. מצבה של נינטנדו כיום לא מזהיר, והמשקיעים כלל לא בטוחים שהוצאת משחק לקונסולה הבאה של החברה היא השקעה נבונה. 

השניה - העובדה ש-Dragon Quest X יהיה סוג של משחק תפקידים המוני, שידרוש מהשחקנים חיבור לרשת ודמי מנוי חודשיים, גורמת למשקיעים להאמין שסיכויי ההצלחה של הפרק העשירי בסדרה נמוכים יותר משל קודמיו. לשוק היפני יש נסיון לא טוב עם משחקי רשת - ואין זה מפתיע שהוא דואג מההכרזה המפתיעה של Square.

Dragon Quest X צפוי לצאת במהלך שנת 2012 ביפן.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:40 06.09.2011 | י' י' (אורח)

    הסיבה שהמנייה יורדת היא שסקוור בוגדת במעריצים שלה, מי רוצה בכלל משחק רשת של דרגון קווסט? הם הבטיחו לנו משחק סינגל.

    אני כזה מקווה שהוא ימכור פחות מאה אלף עותקים ביפן.
    ושהמנייה שלהם תרד עוד יותר.

  2. 2

    16:42 06.09.2011 | fghdh fghdh (אורח)

    "אקלים כלכלי לא מוצלח באירופה" אתם בסדר? הps3 במצב מעולה באירופה היום ונמכרת שם יותר מה xbox 360, ההבדל הגדול אפילו גורם לכך שהps3 מוכרת יותר יחידות בחודשים האחרונים מהxbox 360 ואפילו מהwii

  3. 3

    19:09 06.09.2011 | אני אני (אורח)

    חפשו ביוטיוב v=vRXU3im55GI צפו ואז תמתחו את כל החברים שלכם (זה כמו the scary maze

  4. 4

    19:21 07.09.2011 | אחד שמבין אחד שמבין (אורח)

    איזה הזויים אתם...
    אתם באמת חושבים שבגלל הכרזה על משחק המניות צנחו...?>!

  5. 5

    22:30 07.09.2011 | ל4 המבין ל4 המבין (אורח)

    אם לא שמת לב מדובר ב2 חברות משחקים. אם בעלי מניות לא מאמינים, שסקוור תוציא משחק מצליח ערך המנייה שלה תרד.

    ובקשר לסוני היא אמנם לא רק חברת משחקים, אבל היא בכל זאת אחת ממובילות השוק, אם היא מאבדת משחק חשוב, אנשים מעונינים להשקיע בה פחות, אתה כנראה לא יודע כמה דרגון קווסט זו סדרה חזקה ביפן.

  6. 6

       | פורסם ע"י