הרשמה

ביקורת: Deus Ex: HR

דאוס אקס החדש כולל קנוניות, ריגול תעשייתי ושידרוגי גוף קיברנטיים. האם הוא עושה כבוד למותג הוותיק?

 


מפתחת: Eidos
מפיצה: Square-Enix
פלטפורמות: PS3 (נבדקה), X360, PC
תאריך יציאה: 26.8.11 

מעניין, מאתגר, מעמיק ובעיקר בוגר - Deus Ex: Human Revolution הוא כל מה שציפינו שיהיה. אולי אפילו קצת יותר.

לא נעים להיות אדם ג'נסן. לא רק שהוא פישל בגדול בתור אחראי האבטחה של חברת הטכנולוגיה-הרפואית העתידנית סאריף, כשלא הצליח לאתר ולמנוע מראש פלישה של טרוריסטים למטה החברה, הוא גם איבד באותה פלישה את חברתו לשעבר שנחטפה על ידי הפורצים, ואף נפצע קשה במהלך נסיונותיו להציל אותה.

מזל שלג'נסן יש מעסיקים נדיבים, שמיהרו להעביר את גופו הפצוע של ג'נסן לשולחן הניתוחים. את רוב האיברים הפנימיים כבר אי היה אפשר להציל, אז המעסיקים פשוט הוציאו אותם והכניסו במקומם חלקי גוף קיברנטיים, שהפכו את ג'נסן המסכן לסוג של סופר-איש, חצי אדם חצי מכונה.

אבל מתנות לא באות בחינם. לשדרוג הגופני שקיבל אדם יש מחיר כבד - ועד מהרה הוא ימצא את עצמו בתוך קנוניה עסקית שחולשת על מספר יבשות ומוכיחה לג'נסן ששום דבר הוא לא כמו שהוא נראה. 

זוהי נקודת הפתיחה של Human Revolution, המשחק השלישי בסדרת Deus Ex שיצא לפני מספר שבועות, כמעט שמונה שנים אחרי המשחק הקודם. המעריצים חיכו הרבה זמן כדי לבדוק האם אדם ג'נסן יצליח לעמוד בסטנדרטים הגבוהים שהעמיד המשחק הראשון בסדרה, שנחשב עד היום לאחד ממשחקי המחשב המוצלחים ביותר בכל הזמנים. 

השאלה הזאת עניינה גם אותנו, אז הכנסנו את גרסת ה-PlayStation 3 של המשחק לקונסולה שלנו ובדקנו. 

קצת מהכל

Human Revolution, כמו קודמיו, הוא משחק שעושה קצת מהכל: הוא קצת משחק פעולה מגוף ראשון, קצת (הרבה) משחק התגנבות, קצת משחק הרפתקאות, קצת משחק תפקידים. גם העלילה שלו שואבת מלא מעט אלמנטים וז'אנרים שונים, והיא משלבת לא מעט קטעי קונספירציה, מדע-בדיוני, פילוסופיה ועוד.

 בצורה די מפתיעה, Deus Ex מצליח לשלב את כל האלמנטים הרבים האלה לחוויה אחידה אחת, שמצליחה לשמור על רמה גבוהה פחות או יותר לאורך כל הדרך. במהלך שעות המשחק הרבות מצאנו את עצמנו עוברים במהירות מסוג אחד של משחק לסוג אחר: מתגנבים רגע אחד, מרססים ביריות רגע אחר כך ומקנחים בהאקינג למסוף מחשבים מאובטח - ולרגע לא הרגשנו שחלק אחד של המשחק מאפיל על חלק אחר שלו.

המבנה של המשחק מזכיר קצת מנה של פלאפל בפיתה. עיקר העניינים הוא הפלאפל, שמגיע בדאוס אקס בצורת המשימות המרכזיות. אלה משימות סגורות וליניאריות שעומדות כל אחת בפני עצמה. רובן ידרשו מכם לחדור לתוך בניין כלשהו המלא בכוחות עוינים. 

כל משימה כוללת הרבה מאוד דרכים בהן ניתן לגשת אליה. המשחק אמנם מעודד התקדמות איטית ושקולה, ותמיד יעדיף שתתגנבו מבלי שהאויבים יאתרו אתכם מאשר שתתקפו אותם בצורה ישירה - אבל גם מי שמעדיף לירות קודם ולשאול שאלות אחר כך יוכל למצוא כאן את מקומו. הוא פשוט יגלה שזה קשה בטירוף, כי התחמושת נדירה והאויבים רבים. 

את כל הפלאלפלים האלה עוטפת פיתה מלאה בכל טוב, בדמות ערי הביניים. מדובר בקטעי "עולם פתוח" הכוללים מספר משימות צד קטנות יותר שניתן לבצע במקביל. בקטעים אלה גם תתפתח רוב העלילה - אם באמצעות גילויים חדשים, גילוי ספרים-דיגיטליים שיספרו לכם על ההסטוריה של העולם העתידני בו אתם חיים או על ידי דיבור עם הדמויות הנוספות והאזרחים שנמצאים ברחבי הערים.

הערים השונות נראות נהדר ומלאות באווירה קסומה - אבל יותר מדי אזרחים שמסתובבים בהן ונראים זהים אחד לשני (וגם זזים כמו רובוטים - ולא בגלל שדרוגים קיברנטיים) גורמים להרגשה של תפאורה, ולא של ערים חיות ונושמות.

 

אדם ג'נסן גדול מסך חלקיו

כדי להכין את ג'נסן למגוון המשימות שעומדות בפניו, תצטרכו לשדרג את יכולותיו הביוניות. כמעט כל פעולה שתעשו תקנה לכם נקודות נסיון, אותן תוכלו להשקיע ביכולות שונות. חובבי ההתגנבות יוכלו לשפר את יכולות ההסוואה של ג'נסן, חובבי הפעולה יוכלו לשפר את יכולתו לספוג כדורים וההאקרים שבינכם יוכלו לשפר את יכולות הפריצה שלו, ולאפשר לו לפרוץ לכל מערכות הבטחון של הבניינים אליהם הוא פורץ.

עץ השדרוגים עצום בגודלו, ויוצר מצב בו כל בחירה של שדרוג הופכת למשימה לא פשוטה בכלל. האם לשדרג את יכולות ההאקינג כדי להצליח לפרוץ לרובוטי האבטחה, או שמא לרכוש את היכולת שתאפשר לג'נסן להפוך לבלתי נראה? האם לשפר את הרדאר הפנימי של ג'נסן כדי לאתר יותר אויבים ממרחק גדול יותר, או שמא לאפשר לו ליפול ממקומות גבוהים בלי לספוג נזק?

למרבה הצער, השלבים הראשונים של המשחק יכולים להפוך לקשים בצורה מתסכלת אם תבחרו את השדרוגים הלא נכונים (כמו שאנחנו עשינו). עם זאת - בשלב די מוקדם במשחק יכולות השדרוג הופכות לתכופות יותר, ואחרי 5-6 שעות בערך תפתחו מספיק נקודות שדרוג כדי להגיע למצב של "אין בחירה לא נכונה".

מאחורי כל פנייה - הפתעה

Human Revolution הוא לא משחק לגיימרים היפראקטיבים. שלא כמו משחקים כמו Call of Duty, אי אפשר פשוט "לרוץ על השלבים", לירות לכל כיוון ולהצליח. מדובר במשחק שמעודד את השחקנים שלו לחקור את סביבות המשחק, למצוא מעברים סודיים ודלתות נסתרות, להכיר את השטח בצורה האידיאלית לפני שיוצאים לקרב.

עיצוב השלבים מעולה. לכל מטרה תמיד יהיו כמה אפשרויות הגעה. לכל חדר גדול וגדוש באויבים תמיד יהיו כמה דרכים בהן ניתן לעבור אותן מבלי להתגלות. אפילו לכל דלת נעולה יהיו מספר דרכים למצוא את המפתח: אפשר לנסות לעשות האקינג למנעול האלקטרוני, אפשר לנסות לחפש את סיסמת הפתיחה של הדלת או אפשר פשוט למצוא תעלת איוורור ולעקוף את הדלת מסביב.

הכל טוב ויפה, לפחות עד שמגיעים לבוסים. בסוף המשימות הגדולות תצטרכו להביס יריב אכזרי במיוחד - ואז יעלמו כל אפשרויות הבחירה שכל כך מאפיינות את המשחק הזה, וכל הקטעים האלה יסתכמו בטקטיקה של "לרוץ מצד לצד ולרסס את הבוס בכמה שיותר כדורים ורימונים". הבוסים האלה לא קשים כמו שהם פשוט מתסכלים ומרגישים לא קשורים - והם לחלוטין הורסים את הקצב של המשחק.

מצד שני, הבוסים האלה הם די נדירים, ובין המפגשים המתסכלים האלה יש שעות רבות של משחק מעולה - מה שמאפשר, בשורה התחתונה, כמעט להתעלם מהם. וטוב שכך.

חתיך, אבל לא מושלם

Deus Ex: Human Revolution נראה טוב, אבל לא טוב מדי. כנראה שכדי ליצור את סביבות העולם הפתוח ואת השלבים הענקיים היו צריכים המפתחים להתפשר פה ושם על הגרפיקה. זה בהחלט לא משחק מכוער, אבל הוא גם לא יזכה באף תחרות יופי.

גם הצד הקולי יש מספר בעיות: הסיפור מעולה ועמוק, אבל הדיאלוגים בו די רדודים וקלישאתיים, ודיבוב הדמויות פשוט נוראי. הקול הצרוד של אדם ג'נסן מנסה להיות מגניב, אבל יוצא בעיקר פאתט. מזל שחזותו הגברית והמרשימה מפצה על זה.

ויש עוד כמה צרות: מדי פעם נתקלים בחלקים מסויימים לא מאוזנים מספיק במהלך המשימות. הניווט בערים השונות יכול להיות מעצבן לחלוטין בעקבות מפות העולם הממש לא ברורות - ולפעמים מצאנו את עצמנו הולכים במעגלים בנסיון למצוא את נקודות הפתיחה של המשימות השונות. זמני הטעינה ארוכים ומעצבנים. ועוד ועוד.

אבל זה לא משנה. הקטעים המעצבנים מתגמדים לעומת הקטעים המוצלחים, ומצאנו את עצמנו נסחפים בכל פעם שהפעלנו את המשחק לשעות רבות של משחק רציף. בסופו של דבר, אפשר לבלות בעולם של דאוס אקס כ-20 שעות, אם לא ממהרים ודואגים לחקור את כל מה שיש לו להציע. ממש לא רע למשחק פעולה-התגנבות ליניארי.

ברוך הבא למשפחה

מה שהפתיע אותנו במיוחד ב-Human Revolution הוא שמדובר במשחק שלא לוקח את האינטילגנציה שלנו כמובנת מאליה. הוא לא מפחד לאתגר אותנו, לא חושש להציג לנו סיפור מורכב שמציג דילמות פילוסופיות של ממש, לתת לנו לחקור את סביבות המשחק הגדולות ולגלות דברים בעצמנו. בתעשיית משחקים שמבוססת על Call of Duty זה ממש לא עניין של מה בכך - ואנחנו שמחים לראות שהמפתחים של המשחק לא עשו פשרות מהבחינה הזאת.

האם Human Revolution מצליח להשתוות לרמה של Deus Ex המקורי? קשה לשפוט - בזמנו דאוס אקס נראה לנו כמו משחק מהפכני, כמו העתיד של התעשייה - והיום לא מעט מהאלמנטים שהוצגו בו כבר הפכו לסטנדרט - ככה ש-Human Revolution לא כולל את אלמנט החדשות וה"וואו". עם זאת, המשחק החדש הוא בהחלט נצר ראוי לשושלת המכובדת של דאוס אקס. אדם ג'נסן, ברוך בואך למשפחה. מקווים שתשאר.

הטוב
  • אינטילגנטי ועמוק
  • סיפור מעולה
  • עץ שדרוגים ענקי 
  • סוחף
הרע
  • זמני טעינה ארוכים להחריד
  • דיאלוגים ודיבוב קלישאתיים
  • קרבות הבוסים פשוט לא קשורים לשאר המשחק
  • לא חדשני כמו Deus Ex המקורי
והצעקה
  • אדם ג'נסן, תעשה לי ילד קיברנטי!

ציון סופי: 89

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:58 09.09.2011 | TzaliTTT TzaliTTT (אורח)

    אני לא חושב שהדיבוב רע כמו שאמרתם, למרות שהדיבוב של Adam Jamson באמת קצת מוגזם עד שקצת קשה להבין מה הוא אומר, אבל יש דמויות שהדיבוב שלהם לא רע.

  2. 2

    15:59 09.09.2011 | ראשון ראשון (אורח)

    מי עשה PO לBF3?

  3. 3

    16:06 09.09.2011 | נדב נדב (אורח)

    חחחחחח לא ידעתם איזה ציון לתת אז נתתם את הממוצע ב metacritic? נו באמת...

  4. 4

    16:11 09.09.2011 | ? ? (אורח)

    "עץ השדרוגים עצום בגודלו" אתה רציני?, נכון שיש משהו כמו 25 יכולות אבל יש הבחנה עצומה בין מה שיעיל למה שלא.
    לדוגמה אתה יכול להשקיע ארבע נקודות על ריצה ארוכה יותר, אבל בסכום הזה אתה יכול גם להשקיע בלהיות בלתי נראה, לראות דרך קירות ולספוג יותר נזק, באותו סכום.

    וכל מי ששיחק בdeus ex הראשון יודע שדבר ראשון קונים את ההאקינג.

  5. 5

    16:11 09.09.2011 | צהוב מדי צהוב מדי (אורח)

    לא שחקתי בו ויש לי שאלה - האם גם המשחק נראה צהוב מדי כמו בתמונות המסך והקופסה שלו??

  6. 6

    16:12 09.09.2011 | 5 5 (אורח)

    2 - אני לא אבל אני אקנה BF3, עדיף על COD הממוחזר וההיפראקטיבי כמו שאמר הכ

  7. 7

    16:12 09.09.2011 | alon116 alon116

    הדיבוב באמת לא כזה נוראי, הדיבוב בסדר עד שהוא מגיע למצב שבו אדם צריך להתעמת עם בן אדם אחר אז הוא פתאום ניהיה כזה מתנשא ומוזר....אבל חוץ מזה, בסדר גמור

  8. 8

    16:13 09.09.2011 | Sannegtall Sannegtall (אורח)

    כפרע עלייך רעות! ביקורת מעולה למשחק מעולה.

  9. 9

    16:38 09.09.2011 | Hipno Hipno

    אין לי מושג מה הבעיה בדיבוב? לדעתי דיבוב מעולה במיוחד של גנסן שדווקא רשמת שלוקה...

  10. 10

    16:52 09.09.2011 | bla3 bla3

    תגידו לי מה נסגר?!
    יש ספויילר ענקי כבר בפסקה הראשונה משהו שמגלים רק לקראת הסוף של המשחק... אני לא הולך להגיד מה זה אבל אני מתאר לעצמי שאתם יכולים לקרוא, להבין לבד, ולשנות את זה.

  11. 11

    16:54 09.09.2011 | HornyBunny HornyBunny

    2 - אני ;)

  12. 12

    17:04 09.09.2011 | 123 123 (אורח)

    ביקורת ממש טובה רעות!

  13. 13

    17:30 09.09.2011 | snake snake (אורח)

    לפני כמה זמן אמרת שלך ולגברים ביונים או מה שהוא בסגנון הזה אין שום קשר ואז את עושה את הביקורת על המשחק?

  14. 14

    17:43 09.09.2011 | Sineye Sineye (אורח)

    ***SPOILER ALERT***

    כן... היא לא נחטפה, היא מתה! רק אח"כ מגלים שהיא נחטפה!! תתביישו לכם ככה להרוס לאנשים את המשחק.
    אה כן וסאריף יודע בעצם הכל והוא פשוט לא מגלה לכם בהתחלה כי הוא מניאק.

  15. 15

    17:47 09.09.2011 | jo jo (אורח)

    המשחק פשוט גרוע. מצב הלחימה לא לעיניין. היום שיש לנו COD ואחרים אין אפשרות לעשות מצב לחימה עלוב כזה של משחקי שנות השמונים. הגראפיקה גם לא משהו- ניתן לשפר והרבה. הממשק ממש גרוע עד עכשיו אני לא מבין למה אני לא יכול לשים את כלי הנשק במספר שאני רוצה.
    וכך נשארנו רק עם העלילה שבקושי מקבלת ציון של 80. אז בחישוב כללי המשחק מקבל 60 אין לי מושג איך אתה וGAMESPOT הגעתם ל 85. כנראה בגלל שלא יצא איזה משחק למחשב איזה חודשיים כל דבר כבר נראה טוב.

  16. 16

    17:50 09.09.2011 | אני אני (אורח)

    רעות חזרת:) אני מקווה שגמרת אם הכתבות הסוטות;)

  17. 17

    17:51 09.09.2011 | איתי איתי (אורח)

    בעיה אחת שיש במשחק היא שקרבות הבוסים הם תמיד קרב יריות.
    אם התמחית במחשבים אז אתה נמצא בבעיה.

  18. 18

    17:51 09.09.2011 | Big Danny K Big Danny K

    תעשו ביקורת ל-Dead Island

  19. 19

    17:56 09.09.2011 | Landazar Landazar (אורח)

    זמני הטעינה תוקנו יום אחרי שחרור המשחק.

  20. 20

    18:30 09.09.2011 | רותם רותם (אורח)

    הזמן המתנה רצח אותי !!!

  21. 21

    18:31 09.09.2011 | בחור בחור (אורח)

    מת עלייך רעות!

  22. 22

    20:07 09.09.2011 | ואואוא ואואוא (אורח)

    SHOW US SOME BOOBS OR GET THE FUCK OUT

  23. 23

    20:24 09.09.2011 | rey rey (אורח)

    במשחק אנין אווירה צהובה כפי שאתה מגדיר אותה
    אין ספק שהצבע ששולט במשחק הוא צהוב (תפריט,עץ שדרוגים וכו")
    אבל בשלבים עצמם המשחק מאוד צבעוני

  24. 24

    21:15 09.09.2011 | Sineye Sineye (אורח)

    ל15 - משחק שהוא לא קצבי ומהיר כמו קוד לא הופך אותו למשחק משנות ה80 יש לו פשוט סגנון אחר, ואתה יכול לשים איזה נשק שאתה רוצה באיזה מספר שאתה רוצה, פשוט תפתח את הINVENTORY ותמשוך את הנשק למספר שאתה רוצה.
    הגראפיקה שלו לא בשמיים זה נכון אבל המשחקיות שלו נורא כיפית וזורמת ולמרות שהוא קצת פחות מעניין מבחינת סיפור עדיין כיף לשחק בו ולעבור כל שלב בצורה אחרת.

  25. 25

    21:23 09.09.2011 | טון טון (אורח)

    יונאס ולנצ'יונאס. בסה"כ בן 19 אבל כבר נכתב עליו שיר שהפך ללהיט מקומי ונ

  26. 26

    22:31 09.09.2011 | asdhsf asdhsf (אורח)

    משחק ענק, אהבתי כל רגע

  27. 27

    23:05 09.09.2011 | noobRider noobRider

    המשחק בקושי זז על המחשב שלי למרות שיש לי dual core 2.8
    ו ati mobility radeon hd 4670

  28. 28

    23:31 09.09.2011 | tamirz12345 tamirz12345

    כולם עושים ביקורת כמה ימים לפני ואתם בVGAMES שבועיים אחרי גועל נפש כמו מספר 32

  29. 29

    00:39 10.09.2011 | קוראים לי tamirz12345 קוראים לי tamirz12345 (אורח)

      

  30. 30

    00:40 10.09.2011 |       (אורח)

    שג

  31. 31

    01:01 10.09.2011 | רועי רועי (אורח)

    אתם צריכים לסקר את המשחק הזה במחשב ולא ב- PS3.
    אחרת לא הייתם כותבים מילה רעה לגבי הגרפיקה שלו... שיחקתי בו במחשב והוא נראה לא פחות ממדהים. גרפיקת FULL HD לא יכולה להשתוות לגרפיקת 720P שגם זה עובר אפסקייל.
    הדיבוב אכן בעייתי, ה- ART מהטובים שראיתי במשחק והאווירה והעלילה מעולים.שווה קניה ועוד איך

  32. 32

    01:03 10.09.2011 | סס סס (אורח)

    19- זמני הטעינה תוקנו במחשב, היא סיקרה את הגרסה ל-PS3 שזה אחרת.

  33. 33

    10:13 10.09.2011 | רעות רעות (אורח)

    את סקסית

  34. 34

    10:23 10.09.2011 | גולש ראנדומאלי גולש ראנדומאלי (אורח)

    הייתי אומר "רעות תעשי לי ילד" אם לא הייתי פוחד למצוא תינוק בסלסילה בכניסה לבית שלי P:אבל ברצינות, אחלה ביקורת. תמשיכי ככה! [=

  35. 35

    11:15 10.09.2011 | Jastabaz Jastabaz (אורח)

    נו באמת עכשיו בא לי פלאפל!!!

  36. 36

    13:05 10.09.2011 | חרא של משחק חרא של משחק (אורח)

    סתם חרא של משחק מיושן... היתי מביא למשחק ציון 6 מתוך 10

  37. 37

    13:18 10.09.2011 | Jastabaz Jastabaz (אורח)

    תגידו זה רק אני או שנראה כאילו שמו שקופית ירוקה על המשחק?

  38. 38

    14:05 10.09.2011 | a a (אורח)

    jastabaz סתום כבר עם הספאמים שלך יא לא מצחיק

  39. 39

    15:41 10.09.2011 | אורלב אורלב (אורח)

    תעיפו את הספויילר בהתחלה...זה ממש ממש ממש לא הגיוני לרשום דבר כזה!

  40. 40

    15:44 10.09.2011 | אורלב אורלב (אורח)

    תעשו גם מערכת שמזהה מילים\משפטים לא עינייניים....יש פה כמה אנשים ממש דוחים וחסרי חיים שלא ראו בחיים שלהם (למעט באתרי פורנו) גוף של אישה.

  41. 41

    18:53 10.09.2011 | r r (אורח)

    רעות תעשי לי גחנון

  42. 42

    18:54 10.09.2011 | r r (אורח)

    ושיבוא עם ביצה

  43. 43

    19:04 10.09.2011 | שדג שדג (אורח)

    הבעיה שזה עולה כסף ותוסיפו למערכת פאנבויז של באטלפילד קול אוף דיוטי שולט ואני אוהב קול אוף ככה לא יהיו ילדים בלי חיים שאוהבים קול אוף ממוחזר:)

  44. 44

    21:04 10.09.2011 | דקסיס דקסיס (אורח)

    15 יצאת פייל, משחק נחמד מאוד, אבל לא הכי טוב ששיחקתי

  45. 45

    22:18 10.09.2011 | אני אני (אורח)

    בשניה שראיתי בתת כותרת "האם הוא עושה כבוד למשחק המקורי" ידעתי שתפילו לו נקודות על ההשוואה ביניהם. לא מקצועי בעליל לדעתי.

  46. 46

    23:41 10.09.2011 | קובי קובי (אורח)

    15- אתה דפוק לאללה.
    כל הקטע במשחק הזה זה לא להיכנס ולחורר את כולם, זה משחק התגנבות לכל דבר.
    אם ככה אתה חושב על זה אני מבין שאתה חושב שגם היטמן וספלינטר סל משחקים גרועים? צא מזה

  47. 47

    00:03 11.09.2011 | dfsd dfsd (אורח)

    דיי נמאס לי !

  48. 48

    04:03 11.09.2011 | מישהו מישהו (אורח)

    תמחקו את הספוילר מהשורה הראשונה נו באמת לא מתאים

  49. 49

    04:34 11.09.2011 | Neith Neith (אורח)

    אחת הביקורות הלא טובות שיצא לי לקרוא במהלך עשר שנים האחרונות.

    מתחילים מספוילר משמעותי למשחק כבר בפיסקה הראשונה, כמו שכבר צויין מספר פעמים , אך אף אחד לא טרח בכלל לתקן.

    ממשיכים מזה שהביקורת נכתבה על PS3 ולא על PC , חוייה שונה לגמרי ולטובה!

    הלאה , חלקים מהביקורת מרגישים כאילו נכתבו בשביל שפאקצות קטנות יקראו אותם ולא גיימרים( כמובן שיש מצב שקיימים גם פאקצות גיימריו... כן בטח) לדוגמא ההערה על הקול של אדם ג'נסון ...יש עיתוני שמכבד את עצמו שמשתמש במילה פתאט בביקורת רצינית?

    להגיד שאפשר להתקדם תוך כדאי קרבות במשחק אם כי אפשרי קשה בטירוף, זהו שקר מאוד גס. אני ניסיתי בשלבים היותר מאוחרים של המשחק(כאשר היה לי ארנסל של נשקים טובים כל האפגריידס שקשורים ללספוג נזק) ועדין הרגו אותי במקום בשתי שניות, בשלוש שניות.

    אני מצטער להגיד אבל הביקורת פשוט לא טובה. אומנם יש פה נסיון ברור לגרום למשחק להראות טוב, אך רק אנשים ששיחקו בדאוס אקס המקורי בזמן שהוא היה עוד "וואו" באמת יכולים להשוות את המשחק החדש למקורי.

  50. 50

    09:39 11.09.2011 | bla3 bla3

    ^^^^^^
    צודק... אבל שמע, לפעמים אין שליטה באיזה עותק מקבלים אז אין אפשרות לבוא בתלונות בקטע הזה.

  51. 51

    14:52 11.09.2011 | כוסאמא של ויגיימס כוסאמא של ויגיימס (אורח)

    ספוילרים יא חארות מה זאת הקנוניה הזאת למה לגלות אני רק בהתחלה חושב לעצמי שאני עובד בחברה הזאת

  52. 52

    21:00 12.09.2011 | מיכאל מיכאל (אורח)

    שמתם לב שבעולם הפוליטי של המשחק ישראל נכבשת ע"י מוסלמים (יודעים את זה עם קוראים את ה-eBooks)?

    נותן רמז מי כתב את התסריט :\

  53. 53

    23:39 13.09.2011 | עוד משו לומר עוד משו לומר (אורח)

    אני חושב שקשה בכללי לחדש משו היום במשחקים. לפני 10 שנים העולם עוד היה בחיתוליו ממשחקים וכל משחק שיצא עשה מעין מהפכה. גם אם נסתכל על דום נוכל לומר כי אין משחק שמשתווה לו מבחינת המהפכה שעשה גם בימינו, כי בזמנו לא היו לו כלל מתחרים חוץ מהטירה הנאצית אולי. כיום אין חידושים מהפכניים הגראפיקה משתפרת, יש עלילות מעניינות יותר וכרגע עובדים על הבעות פנים משופרות יותר, אבל בגדול אפשר להגיד שראינו הכל ואנחנו די קרובים לקצה של המהפכה הטכנולוגית בתחום הזה. אולי עוד 10 שנים ימציאו דברים כמו משחקים שנראים מוחשיים שמתחברים לך דרך הראש מה שהיה מוגדר לפני עשור כמד"ב, אבל חוץ מזה אין באמת חידושים רגשיים שיכולים להתבטא כיום במשחקים כמו שהריגושים שהיו פעם בקיצור, פעם היינו צעירים והתרגשנו מכל דבר אבל היום אנחנו מתרגשים פחות מכל דבר טכנולוגי שיוצא . . .
    ולכן להגיד כי de:hr לא מחדש כלום מדאוס אקס המקורי זה לא מוריד מערכו כי אני לא חושב שנמצא משחק עכשווי שבאמת חידש משו חוץ מספלינטר סל שהביא לנו את עולם ההתגנבות. בגדול לראות משחק שמחדש משו הוא דבר ממש נדיר ככל שמתקדמים טכנולוגית בעולם המשחקים
    נ.ב אם רוצים לחוש באמת את כל de:hr ולהשיג את כל achievements
    צריך להשקיע בין 55-60 שעות. כך שאורך החיים של המשחק הוא יותר מהותי מאשר 20 שעות.

  54. 54

    21:42 18.09.2011 | ל-52 ל-52 (אורח)

    או, שאתה יכול להסתכל על זה בסדרך אחרת, המשחק מראה עד כמה העולם משתנה לרעה... אולי הם מתארים את זה כמצב רע?

  55. 55

    23:05 09.10.2011 | DP DP (אורח)

    אני לא מבין על מה אתם מתעצבנים?
    זה המשחק הכי טוב ששיחקתי איי פעם
    רק חבל שהוא קצר!

  56. 56

    15:30 10.11.2011 | ארתור ארתור (אורח)

    אחד המשחקים!!!

  57. 57

       | פורסם ע"י