הרשמה

ארה"ב: ביהמ"ש דחה ייצוגית נגד סוני

התביעה הייצוגית על כך שסוני הסירה את האפשרות להתקין מערכת לינוקס על ה-PS3 נדחתה

 מסריח, אבל כשר: שופט בית המשפט המחוזי בארצות הברית החליט לדחות תביעה ייצוגית שהוגשה נגד סוני בחודש אפריל 2010, לאחר שהחברה הסירה את האפשרות להתקין את מערכת ההפעלה לינוקס מקונסולות הפלייסטיישן 3 שלה. במקור, אפשרה סוני להתקין מערכות התקנה אחרות על הקונסולה, אך בשלב מסויים היא החליטה לחסום את אפשרות זאת כדי להגן את הקונסולה מפיראטיות.

משתמשים רבים חשו מרומים לאחר שסוני חסמה את האפשרות, וטענו שאין זה סביר שחברה חוסמת בדיעבד את אחד השירותים שסופקו בתקופה בה הם קנו את הקונסולה. יש לציין שבעלי הקונסולה שרצו להשאר עם מערכת לינוקס יכלו לבחור שלא להתקין את העדכון המדובר - אך בכך נמנעת מהן גישה לרשת ולמשחקים חדשים שדורשים גירסת מערכת עדכנית.

לטענת המשתמשים, שהפכה לתביעה ייצוגית נגד סוני, לקוחות רבים רכשו את הפלייסטיישן 3 במטרה להתקין עליה את מערכת לינוקס - והעדכון חסם מהם את האפשרות ובכך הפך את הקונסולה לחסרת ערך מבחינתם. 

 

שופט בית המשפט ריצ'ארד סיבורג דן בתביעה, והחליט להענות לבקשת סוני לדחות אותה. לטענתו, התובעים לא הציגו מספיק ראיות שתומכות בטיעוניהם, וכי מבחינה חוקית המהלך בו נקטה סוני כשר.

"הבלבול והכעס שחלק מבעלי PS3 חשו כשסוני החליטה להגביל את גישת ב-PSN למי שלא רצה לנטרל את אפשרות ה-Other OS על המכשירים שלהם הם ללא ספק רגשות כנים ומובנים. בכל הקשור לשירות לקוחות מספק ובניית נאמנות, מדובר במהלך שניתן להטיל עליו ספק. עם זאת, כעניין משפטי, התובעים נכשלו מלספק מספיק ראיות או להעלות תאוריה שתוכיח שסוני צריכה לשאת בעלויות", כתב השופט בהחלטתו.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:49 13.12.2011 | r r (אורח)

    ראשון אה ומה עם כתבה של skyrim התך יצא 10 מתוך 10

  2. 2

    15:29 13.12.2011 | עופר עופר (אורח)

    איך זה כשר?
    ומין הסתם זה כמו שאני יקנה מחשב מקנטוש ומחר יגידו לי שכדי להשתמש בכל השירותים שלו אני צריך למחוק את המערכת של מק ולהתקין בו WINDOWS, לפי דעתי חייבים ערעור.

  3. 3

    15:41 13.12.2011 | la li lu le lo la li lu le lo (אורח)

    מה הבעיה?

    כנראה שאף פעם לא קראתם את הסוף של חוברת ההוראות של כל מכשיר חשמלי (או משחק כלשהו)

  4. 4

    15:56 13.12.2011 | Goosh_kakA Goosh_kakA

    מסריך, מסריך מאוד אפילו אבל בכל זאת אני מסכים עם 3.

  5. 5

    21:48 13.12.2011 | uogiya uogiya

    למה צריך הוכחות
    עובדה אחת- ניתן היה להתקין מערכות הפעלה שונות
    עובדה 2- היום אי אפשר
    עובדה 3- אנשים השתמשו במערכות אחרות

    אולי זה היה חוקי אבל חוסר הוכחות זו לא הבעיה

    נ.ב
    זה מסריח, מאוד מסריח

  6. 6

       | פורסם ע"י